Onko ihmisillä yleensä kotonaan valkoviini-, punaviini ja shampanjalaseja?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ensimmäistäkään, eikä tässä taloudessa edes juoda alkoholijuomia. Jos en siksi ole kunnon aikuinen, niin ei haittaa 😊
Eikö teillä oo koskaan mitään juhlia? tai ette kata kivemmin vaikka jouluna?
Meillä laitetaan lapsillekin viinilasit ihan jo viikonloppuna, kun katetaan juhlavammin, vaikka joisivat niistä tyyliin maitoa ja me aikuiset vichyä.
Juhlat järjestän ravintolassa tai muussa juhlapaikassa. Kotonani en järjestä illallisia kuin max. kahdelle hengelle, ja jos silloin tarjoan viiniä, tarjoan sitä nätistä vesilasista. Joulua en vietä.
Meillä ei ole "ikinä" juhlia - max ehkä kerran kahdessa vuodessa yli 2 henkeä kerrallaan kylässä. Kerran elämässäni (omissa hääjuhlissa) olen tarjonnut vieraille viiniä ja silloin ostin halvimmat mahdolliset kuohuviinilasit, jotka juhlien jälkeen lahjoitin Konttiin. En ala säilyttämään kymmeniä astioita sitä varten, että niitä _ehkä_ tarvitsee joka toinen vuosi. Ja silloinkin mahdollisen tarjoilun voi ihan hyvin hoitaa normilaseista. Jos joku siitä vetää viinin nenäänsä, niin ei tarte toista kertaa kylään tulla :D. Itse juodaan viinit ne muutaman kerran vuodessa tavallisista jalallisista (en tiedä ovatko alkujaan "viinilasit") juomalaseista. En huomaa maussa mitään eroa lasin mukaan.
Ps. mahtaa teillä olla isot säilytystilat, jos tuollaiset 3x8 kappaleen setit mahtuu normiastioiden lisäksi kaappeihin... Alkaa valjeta mullekin, miksi joillakin on keittiöissään sen kymmenen kaappia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ensimmäistäkään, eikä tässä taloudessa edes juoda alkoholijuomia. Jos en siksi ole kunnon aikuinen, niin ei haittaa 😊
Eikö teillä oo koskaan mitään juhlia? tai ette kata kivemmin vaikka jouluna?
Meillä laitetaan lapsillekin viinilasit ihan jo viikonloppuna, kun katetaan juhlavammin, vaikka joisivat niistä tyyliin maitoa ja me aikuiset vichyä.
En ole tuo jolle vastasit, mutta eivät kaikki ihmiset kutsu ikinä kotiinsa edes ruokavieraita, juhlien järjestämisestä puhumattakaan.
Ja minä en ainakaan ole ikinä juonut jouluaterialla viiniä. Kuulostaa oudolta.
Ja jos kotona järjestää isommat juhlat, voi astioita vuokrata.
Meillä on neljä valkoviinilasia, joista tarvittaessa juodaan myös punaviini. Nämä on lähinnä satunnaisia vieraita varten. Ei olla miehen kanssa viini-ihmisiä, vaan yleensä nautitaan erilaisia oluita. Olut-laseja löytyykin useampia eri oluttyypeille... Juhlat pidetään yleensä kodin ulkopuolella esim. ravintolassa, joten ei ole tarvetta jemmata erilaisia viini- ja skumppalaseja.
Meillä on kuusi punaviinilasia. Niistä juodaan valkoviinitkin, koska kaappitilaa on vähäisehkösti. Kuohuviinilaseja on kuusi, ne sain joskus lahjaksi. Viskilaseja olen lisäksi ostanut kaksi ja konjakkilaseja myös kaksi, koska miehen kanssa joskus otetaan niitä ja tuntuu kivemmalta nautiskella ne kauniista laseista kuin tavallisesta juomalasista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole "ikinä" juhlia - max ehkä kerran kahdessa vuodessa yli 2 henkeä kerrallaan kylässä. Kerran elämässäni (omissa hääjuhlissa) olen tarjonnut vieraille viiniä ja silloin ostin halvimmat mahdolliset kuohuviinilasit, jotka juhlien jälkeen lahjoitin Konttiin. En ala säilyttämään kymmeniä astioita sitä varten, että niitä _ehkä_ tarvitsee joka toinen vuosi. Ja silloinkin mahdollisen tarjoilun voi ihan hyvin hoitaa normilaseista. Jos joku siitä vetää viinin nenäänsä, niin ei tarte toista kertaa kylään tulla :D. Itse juodaan viinit ne muutaman kerran vuodessa tavallisista jalallisista (en tiedä ovatko alkujaan "viinilasit") juomalaseista. En huomaa maussa mitään eroa lasin mukaan.
Ps. mahtaa teillä olla isot säilytystilat, jos tuollaiset 3x8 kappaleen setit mahtuu normiastioiden lisäksi kaappeihin... Alkaa valjeta mullekin, miksi joillakin on keittiöissään sen kymmenen kaappia!
Ja jos on sitä mieltä että kaikille juomille pitää olla omat juuri niile tarkoitetut lasit, niin olutlasejakin pitäisi olla useampaa eri tyyppiä :)
Me ollaan niin barbaarisia että meillä on vaan tavallisia juomalaseja kahdessa koossa, viinilaseja (ei hajuakaan onko puna- vai valkoviinille tarkoitettuja), pari kuohuviinilasia ja jotain pieniä laseja (ehkä snapseille? tilavuus noin puoli desiä). Noista sitten juodaan kaikki vedestä viskiin.
On totta kai, kun juodaan viiniä ja kutsutaan vieraita ja tarjotaan niillekin. Joitain hajapareja, mutta pääasiassa Iittalan Essencejä. Ei olla varsinaisesti Viinijärvi takia, lasimallin kanssa ei ole niin tarkkaa. Essencejä on helppo ostaa lisää tarvittaessa.
Mökillä on vaan yhden tyyppisiä viinilläja ja muutama kuoharilasi, siellä lasilla on vielä vähemmän merkitystä, toivottavasti vieraitajaan ei haittaa.
Kyllä on. Ja useampi paitsi kuoharilaseja jotka mennyt rikki käytössä , joten pitää ostaa uusia.
Ajattelin samoin kuin ap, kun olin opiskelija.
Meillä on valko- ja punaviini- ja kuoharilasit, konjakki-, snapsi-, cocktail-, viski-, lager-ja ipa lasit. Kahvi- ja teekipot ja espressokupit. Lisäksi vesilaseja paria eri kokoa.
Huh, ihan hämmenyin itsekin tästä! Näistä ostettu on vain parit itse, kaikki pääsääntöisesti lahjoja
Mulla on niin tajuttoman vähän kaappitilaa, että särkyneiden "käyttölasien" tilalle en oo hommannut uusia. Pitäisikin organisoida keittiössä paremmin, pääsisi lasiostoksille.
Paremmat lasit jätin erossa miehelle, juuri siksi, että eivät särkyisi, kun ahtaissa tiloissa siirrellään tms. Enemmän mua ilahduttaa ajatus siitä, että ne ovat hällä ehjinä.
Jos tykkää laittaa ja tarjota ruokaa, lasit kannattaa hommata. Opiskelijakotiin tai muuten rahan ollessa tiukilla, vaikka kirpparilta. Muistan lämmöllä sitäkin aikaa...
Meillä ei ole. Ei pahemmin juodakaan eikä ole sellaisia aikuisten illanistujaisia. Ravintolassa saatan juoda lasin viiniä, mutta en ole ollut koskaan mikään seurapiirihirmu jolla olisi kutsuttuna iltavieraita kovinkaan usein. Kylässä kävijät käy yleensä lähinnä päivällä kahvilla.
Nuorempana mulla oli viinilasit, konjakkilasit ja sampanjalasit, mutta annoin ne siskolle kun ei niillä pahemmin käyttöä ollut ja tilaa meillä ei tällä hetkellä ole liikaa. Ehkä joskus ostan uudet, ehkä en. Tällä hetkellä ovat meille tarpeettomia.
Meillä on. Lisäksi löytyy snapsi-, olut-, konjakki- ja viskilasit.
Kuinka monta keittiön kaappia teillä on, joilla on noin paljon viinilaseja muiden astioiden lisäksi? Meillä on vain kaksi kaappia astioille, toisessa on kupit ja juomalasit ja toisessa lautaset. Ei mahtuisi viinilaseja kymmenittäin mihinkään.
Meillä on lasit olohuoneen senkissä.
Multa löytyy näitä
snapsilasit 12 kpl
shottilasit 6 kpl
valkoviinilasit 16 kpl
punaviinilasit taitaa olla 8 kpl
konjakkilasit 10 kpl
kuohuviini/samppanjalasit näitä on yli 20 kpl
lisäksi on muutamia erikoislaseja cocktail-tyyppisille juomille
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Ja useampi paitsi kuoharilaseja jotka mennyt rikki käytössä , joten pitää ostaa uusia.
Ajattelin samoin kuin ap, kun olin opiskelija.
Sisältyykö tähän viestiin ajatus, että aikuisella/työssäkäyvällä kuuluu olla ko. lasivalikoima? Miksi? Oletko koskaan kyseenalaistanut sitä? Nuorena nimenomaan tehdään useimmiten "kuin kuuluu" ja "kuten on aina tehty". Sitten aikuisena voi miettiä mitkä on oikeasti ne omat tarpeet, ja mitkä vain pöljiä tapoja. Esim. että tekeekö ne kymmenet erilaiset lasit teidät oikeasti onnellisiksi, ja mahdolliset illanistujaiset paremmiksi... Vai onko takana vain markkinakoneiston aikaansaama materian harha, miten tavara on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Multa löytyy näitä
snapsilasit 12 kpl
shottilasit 6 kpl
valkoviinilasit 16 kpl
konjakkilasit 10 kpl
unohtu oluttuopit ja tietty juomalaseja on lisäksi paria eri sarjaa
On punaviini- ja kuoharilasit, snapsilaseja ja sekalainen kokoelma kaikenlaisia laseja. Sinkkuna pidin juhlia ja kaikki lasit olivat paljon käytössä. Nyt tuntuu lapsiperheesdä siltä että en jaksa kattaa ja panostaa. Punaviinilasillinen noin kerran puolessa vuodessa tuntuu villiltä.
Vierailija kirjoitti:
Multa löytyy näitä
snapsilasit 12 kpl
shottilasit 6 kpl
valkoviinilasit 16 kpl
konjakkilasit 10 kpl
Kuinka usein tarvitse 12 snapsilasia? Tai 16 valkoviinilasia? Saatika 20 kuohuviinilasia? Järjestävätkö ihmiset oikeasti noin isoja juhlia säännöllisesti :o?
Yhteensä tuosta tulee yksittäisine laseineen (+ arkilasit päälle!!!) varmaan sen 100kpl laseja. Mihin ihmeeseen nuo mahtuu :D?!
En edes tiedä, mitä ne ovat. Ei niitä kai sitten ole tai voi ollakin. Minulle on täysin yhdentekevää, minkälaisesta lasista juon mitäkin.