Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisillä yleensä kotonaan valkoviini-, punaviini ja shampanjalaseja?

Vierailija
23.04.2017 |

Siis kaikkia noista. Ja vielä useampi kappale?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, ei mahtuisi kaappeihin. Enkä koskaan juo viiniä.

Vierailija
22/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on valko- ja punaviinilasilla?

Punaviinilasi on isompi ja vähän sarjasta riippuen eri mallinen. Yleensä "pulleampi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, hävitin turhat kipot, kupit ja lasit jotka vain pölyyntyvät ja rasvoittuvat kaapeissa ja vitriineissä käytönpuutteesta. Voin juoda viinini kerran vuodessa tavallisesta juomalasista.

Vierailija
24/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin on, reilu tusina kaikkia, lisäksi myös sherrylasit, vesi- ja olutlasit.  Möksällä punkku/valkkari/shamppanjalasit .

Vierailija
25/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole. En itse juo alkoholia koskaan, enkä kestitse vieraita kotonani. Kannatan minimalismia, enkä halua täyttää kotiani tavaroilla, joita mahdollisesti tarvitsisin kerran viidessä vuodessa. Astioita minulla on perussetti neljälle hengelle. Olen viiskymppinen.

Vierailija
26/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi konjakkilasia, kuusi kuohuviinilasia ja neljä viinilasia. En tiedä ovatko puna- vai valkoviinille tarkoitettuja. Perintönä kaikki tulleet meille

Vierailija
27/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoviinilaseja 6 kpl, kuohuviinilaseja 2 kpl. Ei olla niin viinituntijoita että huomattaisiin punaviinin maussa jotain eroa vaan siksi että juodaan se valkoviinilaseista :D

Vierailija
28/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on valko- ja punaviinilasilla?

valkoviinilasi on pienempi ja paksumpaa lasia, jotta valkoviini säilyy kauemmin viileänä

Kiitos! :)

Omistan kolme jotain omituista sinistä viinilasia. Tosin en tiedä menevätkö ne mihinkään kategoriaan. Joskus omistin myös kuohuviinilasin, mutta se meni rikki.

En ole tosin vuosikausiin käyttänyt alkoholia, eikä minulla ole ikinä käynyt vieraita, joille olisi tarjottu viiniä.

Vierailija
29/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ensimmäistäkään, eikä tässä taloudessa edes juoda alkoholijuomia. Jos en siksi ole kunnon aikuinen, niin ei haittaa 😊

Eikö teillä oo koskaan mitään juhlia? tai ette kata kivemmin vaikka jouluna?

Meillä laitetaan lapsillekin viinilasit ihan jo viikonloppuna, kun katetaan juhlavammin, vaikka joisivat niistä tyyliin maitoa ja me aikuiset vichyä.

Vierailija
30/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta kahvikuppeja on sitäkin enemmän. 26 kun yksi päivä laskin... Yhdellä hengellä.

Vierailija
31/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta erilaista ja kokoista viinilasia , niistä tarjoilen ja juon kaikki viinit. Meillä on muutenkin ns boheemi kattaustyyli ja pidän sellaisesta harkitun huolettomasta eripariudesta. Kaikki vieraani tietävät tämän, eikä ole tuntunut häiritsevän. Meillä juodaan viiniä välillä mukistakin. Sain joskus hienon kristallikarahvin ja viskilasit ja niistäkin juodaan, tosin kaikkea muuta kuin viskiä. 

Vierailija
32/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, on kolmea eri punaviinilaseja, valkoviinilasit, shamppanja-laseja on komea eri mallia, osa "antiikkia", eli käsin puhallettuja, ostettu antiikkiliikkeistä. Lisäksi on erilaisia liköörilaseja, whisky-laseja jne.

Minulla on suurin osa laseista vitriinikaapussa, siellä on myös juhla-kahviastiasto ja pöytähopeat. Rakastan kauniita, antiikkisia astioita, joita olen kerännyt jo 15 vuotta kirpputoreilla ja huutokaupoissa. Rakastan kaunista pöytäkattausta juhlissa, ja kaunis esillepano hyvän tarjottavan kera tekee minut aina onnelliseksi. Meillä myös järjestetään säännöllisesti juhlia, joten astiat ovat myös aktiivisesti käytössä, eikä vain juhlapyhinä.

Vierailija
33/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja lisäksi olut- ja snapsilasit, kahta eri sarjaa joista toinen perintönä. Tyrkyllä olisi lisäksi ollut tšekkiläistä kristallia 12 hengelle...en huolinut, liian krumeluuria mun makuun.

Vierailija
34/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ensimmäistäkään, eikä tässä taloudessa edes juoda alkoholijuomia. Jos en siksi ole kunnon aikuinen, niin ei haittaa 😊

Eikö teillä oo koskaan mitään juhlia? tai ette kata kivemmin vaikka jouluna?

Meillä laitetaan lapsillekin viinilasit ihan jo viikonloppuna, kun katetaan juhlavammin, vaikka joisivat niistä tyyliin maitoa ja me aikuiset vichyä.

En ole tuo jolle vastasit, mutta eivät kaikki ihmiset kutsu ikinä kotiinsa edes ruokavieraita, juhlien järjestämisestä puhumattakaan.

Ja minä en ainakaan ole ikinä juonut jouluaterialla viiniä. Kuulostaa oudolta.

Vierailija
35/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noiden lasien lisäksi "pitäisi" tietysti olla hirveät määrät muitakin astioita monelle hengelle? Ei mahdu ainakaan minun kaappeihin.

Vierailija
36/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon vaan lasipulloja, tyhjiä tosin.

Vierailija
37/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Kaikkia 10 kpl ja ovat sanaa sarjaa.

Vierailija
38/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi valkkarilasi, yksi shottilasi, kaksi punkkulasia ja 8 skumppalasia.

Käytössä kun on mennyt rikki, en ole uusia tilalle hankkinut.

Ihan turhaa hillota niitä kaappiinsa. Juhliin voi vuokrata.

Vierailija
39/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtäkään viinilasia. En koskaan juo viiniä, joten en näe tarpeelliseksi säilöä kaapeissa turhanpanttina viinilaseja.

Vierailija
40/121 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Katetaan kivasti useinkin ja vieraitakin käy, viinillä läträtään toisinaan. Niitä varten ei tarvii yhden funktion laseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi