Pakko se on uskoa, olen toinen nainen
En olisi tätäkään päivää koskaan uskonut näkeväni. Aina olen ajatellut, että mulla on niin korkea moraali etten ikinä tämmöiseen lähtisi.
Luotan häneen ja tiedän mitä hän tuntee ja ajattelee. Olen itse valinnut sen reitin, että odotan koska hän on valmis lähtemään nykyisestä suhteesta. Mutta kyllä sitä välillä miettii mitä jos hän päättääkin jäädä. Joka päivä olen enemmän rakastunut ja haluan enemmän jakaa elämäni hänen kanssaan. Kuinka rikki menen jos hän ei valitsekaan mua.
En tiedä rikonko itseäni vain lisää vai onko tämä kaikki sen arvoista. Jos saan hänet, kaikki on ollut enemmänkin kuin sen arvoista. Mutta kun tarinalla on monta puolta..
Kommentit (25)
Itse en pystyisi arvostamaan ihmistä, joka systemaattisesti valehtelee lähimmäiselleen. Näinhän hän nyt tekee. Ilman arvostusta ei omalla kohdallani olisi parisuhdetta.
Sehän siinä onkin. Kun noin olen itsekin aina ajatellut, että pettäjät on kauheita ihmisiä. Ja nyt tämä mies on aidosti ihana ihminen, joka ei taatusti haluaisi tehdä pahaa.. tämä on vaan ajautunut tähän, kun on rakastuttu ja hän on nyt ihan hukassa omien ajatustensa kanssa. Ja tiedän, että kaikki on totta mitä hän minulle sanoo. Toista yhtä kilttiä ihmistä en ole tavannut.
Itseni ei kiinnosta noissa ihastuneissa varatuissa miehissä se kuinka sydämellisiä ja kilttejä ovat (monet ovat sitäkin). Vaan sitä kuinka suoraselkäisiä ovat. Vaikka mies olisi kuinka kiltti ja sydämellinen, mutta niin tunteiden vietävissä että tunteen palossa unohtuu vaimot ja mahdolliset lapset, niin järjellä ajateltuna se ei ole sen parempi lähtökohta suhteelle kuin joku siekailematon p*skiainen joka ei välitä vaimostaan ja lapsistaan.
Muutenkin jos lapsia on kuvioissa niin koko kuvio on itselleni aivan kristallin kirkkaasti ei. En halua elämääni sellaista henkistä ja sosiaalista taakkaa, joka syntyy kun vie toisilta ihmisiltä perheen.
Jos taas lapsia ei ole ja se elämän rakkaus on sitten minusta löytynyt, niin sen eron voi varmasti hoitaa kunnioittavammin kaikkia osapuolia kohtaan kun pitämällä kahta naista.
Tässä ajatuksessa on tosin auttanut se että olen aiemmin ollut tekemisissä perheellisen miehen kanssa niin että kummallakin on ollut jotain tunteita mutta niiden on annettu olla. Näin jälkeenpäin mietittynä se on yksi ystävällisimmistä asioista mitä minulle on tehty että epävarmojen sekavien tunteiden keskellä minun on annettu mennä ja mies on itse selvittänyt omat tunteensa.
Parin vuoden päästä ap itkee täällä kun narsistimies pettää ja hakkaa (vähintään henkisesti). Ja ei enää voi lähteäkkään kun vauvakin on. Vaikka niin ihana ja luotettava mies oli, eikä mitään merkkejä huonoista tavoista, mitä nyt petti exäänsä.
Jos hän valitsee sinut, niin jonain päivänä hänellä on joku muu toinen nainen siinä mukana. Luuletko, että et siitä millään tavalla kärsi?
Vierailija kirjoitti:
Salasuhteeseen kykenevä mies ei ole ikinä kenenkään arvoinen. Vaatii systemaattisen kamalaa ihmistä, että kykenee vedättämään kumppaniaan noin.
Kun ei kukaan pääse toisten pään sisään tai parisuhteeseen, ei voida tietää mikä mulkku se oma avo-/aviopuoliso on.
Tämä on aihe, mistä ihmiset kyllä kivittää. Ei kuulu kenellekään millään lailla miten kukin elämänsä viettää tai onko ap:n ja salamiehen välillä rakkaussuhde vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän valitsee sinut, niin jonain päivänä hänellä on joku muu toinen nainen siinä mukana. Luuletko, että et siitä millään tavalla kärsi?
Tähän minä en usko. Miksi se automaattisesti olisi niin? Pettääkö jokainen ihminen useamman kerran elämässään eikä se voi jäädä yhteen tapaukseen?
Ap
Minäkin olin aikoinaan toinen nainen, mutta yhteiseloa on nyt takana pian 16 vuotta. Naimisissa on oltu 13 vuotta. Toistaiseksi ei ole uusia toisia naisia näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin aikoinaan toinen nainen, mutta yhteiseloa on nyt takana pian 16 vuotta. Naimisissa on oltu 13 vuotta. Toistaiseksi ei ole uusia toisia naisia näkynyt.
Kauanko teillä suhde jatkui ennen kuin mies jätti silloisen puolison?
No älä anna pildeä miehelle ennen kuin eroaa vaimostaan, niin sittenpähän näet, että rakastaako se oikeasti vai ei. Muutoin olet pelkkä hyväuskoinen hölmö, ja hyvä vaan että vedättää kaltaistasi idioottia.
Mä olen ajatellut aina, että jos tapaamani mies olisi toisessa suhteessa niin pitäisin taukoa ja etäisyyttä sen aikaa kunnes mies olisi oikeasti vapaana. Sen verran inhoan pettämistä, valehtelemista ja toisena naisena oloa en kestäisi lainkaan. En haluaisi olla se parisuhteen rikkoja vaan mies saisi rauhassa tehdä päätökset elämästään. Jos kuvioissa vielä lapsia niin olisin entistä varovaisempi ja antaisin tilaa. Tosirakkaus mielestäni kyllä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aihe, mistä ihmiset kyllä kivittää. Ei kuulu kenellekään millään lailla miten kukin elämänsä viettää tai onko ap:n ja salamiehen välillä rakkaussuhde vai ei.
Hah!itse Ap tänne aloituksensa tehnyt.
Et arvosta itseäsi tai muita ihmisiä pätkääkään. Lopeta tapailu ja yhteydenpito kunnes hän tekee päätöksensä. Näyttää siltä että hän on tehnyt päätöksensä ja olet toinen nainen kunnes hän kyllästyy ja etsii toisen kakksosnaisen. Häpeä käytöstäsi ja petturuutta, olet huono ihminen kun panet toisen naisen miestä. Hanki hieman arvostusta itseäsi kohtaan ja opi kunnioittamaan itseäsi äläkä alennu hyväksikäytettäväksi.
N
Et rakasta niinkään miestä kuin tilannetta.
Jos olisitte vapaalla jalalla molemmat, arvelisin teillä olevan suunnilleen keskiarvoiset mahdollisuudet hyvään suhteeseen (ehkä joku 50-50).
Tuossa tilanteessa mahdollisuudet ovat paljon pienemmät. Haluasi ja kiinnostustasi mieheen vahvistaa se miten ihmisen mielihyväjärjestelmä toimii: paras koukku on sellainen jota ei voi saada.
Luulet haluavasi miestä, mutta todellisuudessa saat valtavia dopamiinihyökyjä siitä että ihastuksesi kohde ei ole saatavilla. Tämä hälventää kaikki realistiset ajatukset siitä että kannattaako tähdätä yhteiselämään, onko tällainen tapa aloittaa suhde arvojesi mukainen, mikä tyyppi edes on miehiään jne.
Semmoista se on: voimakas ihastuminen on aivokemioiden tasolla verrattavissa mielenterveyden häiriöön. Sinuna ottaisin askelen taaksepäin ja aikaa itselleni ennen kuin tekisin kauaskantoisia päätöksiä, mutta voi tietysti olla että sinulla ei tällä hetkellä ole tarpeeksi resursseja tehdä rationaalisia päätöksiä.
Mitä sä itse ajattelet tän miehen moraalista? Poteekohan huonoa omaa tuntoa?
Et ole paha ihminen. Tyhmäksikään sinue ei tee sen enempää toisen naisen rooli, suhteessa jatkaminen kuin sen lopettaminenkaan. Mieskään ei ole paha ainakaan sillä perusteella että pettää.
Mutta haluatko jakaa miehen jonkun kanssa? Jos et, niin hän ei ole sinulle sopiva kumppani.
Toinen nainen on aina altavastaajana. Et ehkä nyt jaksa esimerkkejä elävästä elämästä, mutta niitä piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän minä en usko. Miksi se automaattisesti olisi niin? Pettääkö jokainen ihminen useamman kerran elämässään eikä se voi jäädä yhteen tapaukseen?
Ap
Mikä sinussa olisi niin ihmeellistä ja erilaista ettei sinua voisi pettää, mietipä tätä.
Mieti sitäkin että valat on vannottu toiselle jos kyseessä avioliitossa oleva, hän on silloin ollut sitä mieltä että tässä on elämäni rakkaus - kunnes tuli se arki vastaan.
Suhteessa sinuun tulisi yhtä lailla arki ja mies alkaisi pälyilemään sivuilleen.
Minulla on kokemusta miehestä joka ei vain voi olla yhden naisen kanssa, hänellä pitää olla varasuunnitelma jos tämä meneillään oleva suhde kariutuu. Tämä ajattelumalli paljastui kahden lapsen jälkeen. Uskollisuuteen ei ollut kykenevä.
Jos suhde alkaa pettämisestä niin kuin teillä ei siitä hyvää seuraa. Ihmisten on vaikea muuttaa käyttäytymistään ja etenkin luonnettaan.
Salasuhteeseen kykenevä mies ei ole ikinä kenenkään arvoinen. Vaatii systemaattisen kamalaa ihmistä, että kykenee vedättämään kumppaniaan noin.