Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoimmat tarjoilut virallisissa juhlissa (rippijuhlat, yo...)

Vierailija
22.04.2017 |

Pöytään kokemuksia niin tiedän, mitä ei ainakaan kannata tehdä!

Kommentit (1617)

Vierailija
281/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sen että joka maassa on omat perinteessä. Suomessa vaan ne perinteet on niin ankeita. Tännekin kaivattaisiin enemmän väriä ja iloa.

T: se jonka mielestä suomalaiset ovat ankeuttajia

Kerropa omista juhlistasi. Tarjoilut, ohjelma, jne.

En järjestä perus kahvittelujuhlia, koska ne ovat tylsiä. Kesällä pidetään karnevaalit, ruokana buffetmaisesti grillistä herkkuja + salaatit, jälkiruokana mansikkakakkua ja karkkia sekä drinkkejä, lapset saavat pihalla hyppiä trampoliinillä sekä heille on myös poniratsastusta. Ja nämä siis ihan sukujuhlat, joissa myös ystäviä seassa. En kestä pönöttämistä.

Niin ja me myös juhlitaan täysillä kaikki juhlat! Halloweenina järjestetään juhlia sekä lapsille että aikuisille (ei mitään ovelta-ovelle-kerjäämisiä), jouluna lahjat ovat tärkeässä osassa lasten joulua, aikuisille taas lasten riemu. Jouluksi karataan myös usein palmujen alle. Tarkoitan vaan sitä, että juhlat jotka noudattavat aina samaa kaavaa, ovat niin ennalta-arvattavat. Joku jännän erilainen tarjottava muuttaa jo heti juhlien muotoa, tai miksei vaikka kahvittelujuhliin joku esiintyjä? Esim meillä on käynyt ihana muusikkoystävämme soittamassa. Vähän vaihtelua. Ja lapsiin kannattaa panostaa juhlassa kuin juhlassa.

Halloween-juhlat ja lapsille lahjoja jouluna? Ja juhlat eivät noudata samaa kaavaa. Okei...

Vierailija
282/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojalla rippijuhlissa viime kesänä oli kermaista minun tekemää lohikeittoa, jota itse toivoi (lempiruoka) sekä kasvislasagnea. Ja ne meni kuumille kiville. Sitten oli kinkku-, kylmäsavuporo- ja juustoleipiä keiton kanssa ja makeina 4 erilaista kakkua (suklaa pojan toivomana, mansikkajuusto, hilla ja hedelmä), mun äidin tekemiä vadelma keksejä, kanelipullia ja marjamoussea. N. +60 aikuista ja 10 lasta ja lähes kaikki suolaiset ja makeat meni. Joka lajia jäi ripaus. Me laitettiin makeat esille sillä aikaa jääkaapista, kun kaikilla oli ruoka/leipälautaset kädessä. Juomina vettä, maitoa, anopin hyvää kotikaljaa, vishyä ja puolukkamehua ja tietty kahvia ja teetä.

Tämä on kyllä outo. No 70 henkeä rippijuhlissa on liioittelua.

Sitten ruoka. Miksi lasagnea ja lohikeittoa? Oliko nämä siis vaihtoehdot vai ottiko kaikki molempia. Ymmärtäisin kaksi keittoa vaihtoehtoina. Entäpä loåukeiton kaverina poroleivät ym. Outoa. Yleensä voisi olla esim hyvää leipää, levitettä ja juustoa.

Sitten hämmästelen makeiden esille laittoa.

Kerättiinkö ruuat pois ennenkuin ihmiset oli saaneet hakea lisää? Eikö emännät syöneet? Eikö ollut apulaista?

Vai oliko makeille ihan eri tarjoilupaikka?

Outo kuvio

Ei tuossa ole mitään outoa. Sinulla on vain rajoittunut käsityskyky siitä, että asioita voi tehdä monella tavalla.

Ja poroleivät sopii varsin hyvin lohikeiton kanssa. Sitä paitsi tuo tarjoilu viittaa siihen että juhlat on olleet pohjois-Suomessa. Siellä poron tarjoaminen on lähestulkoon pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippijuhlat on tosiaan pienen piirin juhlat. Outoa nämä jättijuhlat. Ei kuulu lainkaan tilaisuuden luonteeseen

"Jättijuhlat" muodostuvat helpolla jo isosta suvusta vanhempien molemmin puolin. Omissa juhlissani (sekä rippi että yo) on ollut noin 50 aikuista paikalla. Lapsia noin 15. Äidillä monta sisarusta, heillä puolisot ja lapsia. Isänäidillä taas monta sisarusta, heillä lapsia ja jo aikuisilla lapsilla puolisot jne. Äkkiä siitä tulee paljon tekemisissä olevasta lähisuvusta iso porukka.

Vierailija
284/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIRALLISIA juhlia rippi- ja yo-juhlat??????

Jos nuo on virallisia juhlia, niin on varmaan sitten taloyhtiön pihatalkootkin.

Vierailija
285/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sen että joka maassa on omat perinteessä. Suomessa vaan ne perinteet on niin ankeita. Tännekin kaivattaisiin enemmän väriä ja iloa.

En järjestä perus kahvittelujuhlia, koska ne ovat tylsiä. Kesällä pidetään karnevaalit, ruokana buffetmaisesti grillistä herkkuja + salaatit, jälkiruokana mansikkakakkua ja karkkia sekä drinkkejä, lapset saavat pihalla hyppiä trampoliinillä sekä heille on myös poniratsastusta. Ja nämä siis ihan sukujuhlat, joissa myös ystäviä seassa. En kestä pönöttämistä.

Ovatko nämä rippijuhlat vai häät?

Katsos kun kyllä kaavoihin kangistuneetkin osataan pitää kavereille tai sukulaisillekin tuon tyyppisiä juhlia.

Mutta tässä ketjussa oli kyse näistä " virallisista" juhlista. Eli kerro nyt sellaisiin parhaat vinkkisi jos sinulla niitä kerran on.

Esim kahvittelun ohella jotku ihanat värikkäät drinkit, myös alkoholittomana halukkaille. Rentoa ruokaa, ei aina sitä keittoa ja suolaisia piirakoita. Mitä jos vaikka burgereita ja erikoisoluita? Ne ovat nykypäivää ja nykyään myös juhlallisempaa.

Pointtina se, että vaan jotain uutta! Ihan sama mitä. Mutta näitä samoja tarjoiluja on syöty vuodesta toiseen.

Et ole kyllä kertonut mitään uutta. Burgerit ja erikoisoluet menevät hyvin kaveripiirin epävirallisissa juhlissa, mutta ei tuollaiset tarjoilut esim. häihin sopisi.

Vierailija
286/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojalla rippijuhlissa viime kesänä oli kermaista minun tekemää lohikeittoa, jota itse toivoi (lempiruoka) sekä kasvislasagnea. Ja ne meni kuumille kiville. Sitten oli kinkku-, kylmäsavuporo- ja juustoleipiä keiton kanssa ja makeina 4 erilaista kakkua (suklaa pojan toivomana, mansikkajuusto, hilla ja hedelmä), mun äidin tekemiä vadelma keksejä, kanelipullia ja marjamoussea. N. +60 aikuista ja 10 lasta ja lähes kaikki suolaiset ja makeat meni. Joka lajia jäi ripaus. Me laitettiin makeat esille sillä aikaa jääkaapista, kun kaikilla oli ruoka/leipälautaset kädessä. Juomina vettä, maitoa, anopin hyvää kotikaljaa, vishyä ja puolukkamehua ja tietty kahvia ja teetä.

Outo kuvio

Miten itse rajaisit sukulaiset? Esim. meillä on väkeä neljässä sukupolvessa, ja äidilläni on 7 sisarusta puolisoineen ja lapsineen. Saattaa joillakin olla uusioperheitä. Naapurit voisi jättää pois, mutta on kiva kutsua sellaiset naapurit ja ystäväperheet, jotka ovat olleet nuoren elämässä syntymästä lähtien.

Ei lapsen idotätejä ja setiä eikä näiden lapsia.

Lähinnä lapsen isovanhemmat ja lapsen tädit ja sedät ja serkut. Kummit ja lähitystävät.

Ei mitään kansanjuhlaa

Vierailija
287/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun kyllä kaavoihin kangistuneetkin osataan pitää kavereille tai sukulaisillekin tuon tyyppisiä juhlia.

Mutta tässä ketjussa oli kyse näistä " virallisista" juhlista. Eli kerro nyt sellaisiin parhaat vinkkisi jos sinulla niitä kerran on.

Esim kahvittelun ohella jotku ihanat värikkäät drinkit, myös alkoholittomana halukkaille. Rentoa ruokaa, ei aina sitä keittoa ja suolaisia piirakoita. Mitä jos vaikka burgereita ja erikoisoluita? Ne ovat nykypäivää ja nykyään myös juhlallisempaa.

Pointtina se, että vaan jotain uutta! Ihan sama mitä. Mutta näitä samoja tarjoiluja on syöty vuodesta toiseen.

Et ole kyllä kertonut mitään uutta. Burgerit ja erikoisoluet menevät hyvin kaveripiirin epävirallisissa juhlissa, mutta ei tuollaiset tarjoilut esim. häihin sopisi.

Ja miksei sopisi? Kerro yksikin hyvä syy?

Vierailija
288/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippijuhlat on tosiaan pienen piirin juhlat. Outoa nämä jättijuhlat. Ei kuulu lainkaan tilaisuuden luonteeseen

Outo tässä olet sinä.

Suomessa on isoja perheitä, vaikkei siellä Helsingin kuplassa olisikaan.

Vierailija
289/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni rippijuhlissa oli 25 henkilön kakku ja vieraita oli 16. Kakku loppui todella kesken. Älyttömän pieni mitoitus Branderilla. Suututtaa. En ota enää sieltä mitään.

Ja tuo kakku ei tietenkään ollut ainoa tarjottava, vaan lisäksi oli paljon kaikkea muutakin (voileipäkakku eri paikasta, kuivakakkuja, toscapiirakoita, lusikkaleipiä) ja ennen kakkua ja lisukkeita oli kunnollinen ruokailu.

Kaikissa tilauskakuissa on aina pieni mitoitus. Se lasketaan että jokainen saa yhden ohuen siivun kakkua. Suomessa tässä vaan on se ongelma että ihmiset tahtoo reilun palan ja suurin osa vielä santsata. Tästä syystä itse aina leivon kakut juhliin. Tulisi liian kalliiksi tilata kakusta riippuen 1-2 lisäkakkua. Esim 3 munan kakku pitäisi riittää maksimissaan 11 ihmiselle. Silloin se pala on paperin ohut.

No ei kyllä ole. Jos kakku on 25 hengelle ja olen kutsunut sen verran, niin kakusta jää puolet jäljelle, vaikka jokainen olisi ottanut palan. Ihmiset ottavat sellaisia paperinohuita palasia, vaikka todellisuudessa kakkupala on paljon isompi, vrt. kahviloiden kakkupalat. Sellainen siitä kakusta pitäisi ottaa, mutta todella harva näin tekee.

Tämä vissiin sitten niistä piireistä mistä sinä olet. En ole koskaan tuommoisen törmännyt missään. Teillä varmaan ollaan todella vieraskoreita ja yritetään näyttää siltä että ei olla ahneita ja kilpaillaan kuka saa otettua ohuimman palan kakusta. Joka juhlassa missä minä olen ollut itse tehdyt kakut riittää hyvin koska niissä on yleensä enemmän täytettä ja niitä ihmiset tekee reilusti niin että varmasti riittää ja ihmiset syö reiluja paloja ja suurin osa vielä toisenkin. Tilatessa taas meinaa aina loppua kesken ja ei varmasti riitä mitenkään jos tilaisin 25 hengen kakun 25 hengen juhlaan. Sillon pitäisi tilata 2 kakkua että juuri ja juuri riittää.

Vissiin sitten joo näin on. Ei olla mitenkään vieraskoreita tai kilpailla, sillä esim. suolaiset tarjottavat riittävät justiinsa. Niitä ei yleensä jää yhtään yli. Makeissa kakuissa ei ole ollut mitään vikaa täytteen määrässä. Ehkä teidän piireissä ollaan läskejä ja ahneita?

Eipä ole kuin yksi tai kaksi ylipainoista ja ahneita ei yhtäkään. Meillä pidetään huolta että on kystä kyllä ja kaikki saa syödä mahan täyteen myös sitä makeaa. Kakkua saa niin harvoin että sitä kyllä juhlissa menee eikä kukaan turhaa kursaile. Ei tarvitse kenenkään miettiä riittääkö kaikille kakkua kun kaikki tietää että sitä on enemmän kun se yksi pieni.

Käly tekee niin järkyttäviä täytetäkkuja, että olen jo oppinut välttämään. Parempi olisi ostokakkukin ja nekin pahoja vs. kunnolla kotileipomotyyppisesti tehty täytekakku.

Hmm. Montako kertaa olet maistanut hänen tekemäänsä kakkua? Tuli vain mieleen, kun monilla, esim lasten tultua, ensimmäisinä vuosina kakkujen teko on oikeasti vielä vähän opetteluvaiheessa. Kokemuksen myötä tulos yleensä paranee ja 10 vuoden päästä voikin olla jo huomattavasti paremmin onnistuneita versioita.

Tosi kiva, jos vuosien takaisista epäonnistumisista dissataan loppuelämän ajan eikö edes voi kohteliaisuussyistä maistaa enää :(

Sori. Viimeiset 12 vuotta olen maistellut, tai 6-7 ekaa vuotta näistä ja nyt en suostu ottamaan enää ollenkaan. Ei ole tosiaan kotitalousihminen. En nyt sitä hänelle sano; onhan siinä pöydässä tarjottavaa. En viitsi edes kohteliasuussyistä kiduttaa itseäni enää. Sori.

Vierailija
290/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei sopisi? Kerro yksikin hyvä syy?

Ei ole minusta tarpeeksi juhlallista tarjottavaa. No, ehkä myöhäisillan iltapalana voisi mennä, mutta ei hääateriaksi sopisi.

Vierailija
291/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kuvio

Miten itse rajaisit sukulaiset? Esim. meillä on väkeä neljässä sukupolvessa, ja äidilläni on 7 sisarusta puolisoineen ja lapsineen. Saattaa joillakin olla uusioperheitä. Naapurit voisi jättää pois, mutta on kiva kutsua sellaiset naapurit ja ystäväperheet, jotka ovat olleet nuoren elämässä syntymästä lähtien.

Lähinnä lapsen isovanhemmat ja lapsen tädit ja sedät ja serkut. Kummit ja lähitystävät.

Ei mitään kansanjuhlaa

Minä kun pääsin ripille juhlissani olivat:

Isovanhemmat 4 hlö

Kaikki tädit, enot ja sedät puolisoineen 16 hlö

Serkut 24 hlö

Kummit puolisoineen 6 hlö, + yhden kummin lapsi.

Vanhempani ja sisarukset 4 hlö + minä.

Alkaa siinä olla jo melkoinen kansanjuhla. Pitäisi varmaan jättää kertomatta, mutta meillä kävi parit naapuritkin, joten 70 hlö alkaamennä jo rikki...

Tuossa on jo

Vierailija
292/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo tässä olet sinä.

Suomessa on isoja perheitä, vaikkei siellä Helsingin kuplassa olisikaan.

Näin on, ihme, että ei ole halua ymmärtää toisintekijöitä, vaikka itse tuolla puolivälissä ilkuttiin niitä, jotka käy kirkossa konfirmaation katsomassa ja sen jälkeen itse juhlassa.

Jotenkin olisi typerää käydä häissäkin siten, että ei käy katsomassa vihkimistä, vaan menee vain juhlatilaisuteen. Olen (pakana silti) aina käynyt myös konfirmaation katsomasa ja siinähän on samalla aina jumalapalvelus ja ehtoollinen, joka sekin vie helposti tunnin, kun kirkko on täynnä. Minusta on ok antaa sukulaislapselle se 5-6 h ajastani, eli mennä kirkkoonkin. On usein vielä kesäaikaan, joten isommankin väen kestitys onnistuu, kun voi olla pihalla.

Juhlia ei ole koskaan liikaa. Sukua näkee muutenkin harvoin. Tämäkin on yksi perinne suomalaisessa kulttuurissa  - miksi en osallistuisi? 

Vierailija
293/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ruoka. Miksi lasagnea ja lohikeittoa? Oliko nämä siis vaihtoehdot vai ottiko kaikki molempia. Ymmärtäisin kaksi keittoa vaihtoehtoina. Entäpä loåukeiton kaverina poroleivät ym. Outoa. Yleensä voisi olla esim hyvää leipää, levitettä ja juustoa.

Sitten hämmästelen makeiden esille laittoa.

Kerättiinkö ruuat pois ennenkuin ihmiset oli saaneet hakea lisää? Eikö emännät syöneet? Eikö ollut apulaista?

Vai oliko makeille ihan eri tarjoilupaikka?

Outo kuvio

Ei tuossa ole mitään outoa. Sinulla on vain rajoittunut käsityskyky siitä, että asioita voi tehdä monella tavalla.

Ja poroleivät sopii varsin hyvin lohikeiton kanssa. Sitä paitsi tuo tarjoilu viittaa siihen että juhlat on olleet pohjois-Suomessa. Siellä poron tarjoaminen on lähestulkoon pakko.

Onhan toi outoa. Ottaako kaikki molempia vai onko noi vaihtoehdot toisilleen? Kumpi on alkuruoka? Varataanko kaikille sekä syvä että matala lautanen. Onko ne kinkkuvoileivät valmiiksi tehty. Onko leipälautaset.

Ja makeaan pöytään uudet leipälautaset.

Ihan liian sekavaa ja toisiinsa sopimatonta.

Eniten kyllä ihmettelen ettei ole apulaista, kun ruokkii 70 ihmistä

Vierailija
294/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja me myös juhlitaan täysillä kaikki juhlat! Halloweenina järjestetään juhlia sekä lapsille että aikuisille (ei mitään ovelta-ovelle-kerjäämisiä), jouluna lahjat ovat tärkeässä osassa lasten joulua, aikuisille taas lasten riemu. Jouluksi karataan myös usein palmujen alle. Tarkoitan vaan sitä, että juhlat jotka noudattavat aina samaa kaavaa, ovat niin ennalta-arvattavat. Joku jännän erilainen tarjottava muuttaa jo heti juhlien muotoa, tai miksei vaikka kahvittelujuhliin joku esiintyjä? Esim meillä on käynyt ihana muusikkoystävämme soittamassa. Vähän vaihtelua. Ja lapsiin kannattaa panostaa juhlassa kuin juhlassa.[/quote]

"juhlat jotka noudattavat aina samaa kaavaa, ovat niin ennalta-arvattavat"?

Niinpä te järjestätte Halloweenin, jouluna ostetaan lahjoja lapsille ja usein karataan palmujen alle. Tai juhlissa on musiikkia. Todellakin, olipas ihanan erilainen idea, kukaan muu ei varmaan tuota ole keksinytkään.. daa.

Vierailija
295/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kuvio

Ei mitään kansanjuhlaa

Isovanhemmat 4 hlö

Serkut 24 hlö

Alkaa siinä olla jo melkoinen kansanjuhla. Pitäisi varmaan jättää kertomatta, mutta meillä kävi parit naapuritkin, joten 70 hlö alkaamennä jo rikki...

Tuossa on jo

Näinpä. Ei ole kansanjuhla, vaan lähiperheestä jo tulee helposti 40-70 henkilöä. Yleensähän nuoren kavereitakin tulee muutama ja tuossa iässä jo osalla seurustelukumppanikin kainalossa.

Vierailija
296/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kuvio

Ei mitään kansanjuhlaa

Isovanhemmat 4 hlö

Serkut 24 hlö

Tuossa on jo

Ymmärrettävää jos kyse on tosiaan juhlakalun tädeistä ja serkuista ja niitä on noin paljon.

Outoa jos pitää kutsua mua vanhempien koko suvut

Vierailija
297/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja me myös juhlitaan täysillä kaikki juhlat! Halloweenina järjestetään juhlia sekä lapsille että aikuisille (ei mitään ovelta-ovelle-kerjäämisiä), jouluna lahjat ovat tärkeässä osassa lasten joulua, aikuisille taas lasten riemu. Jouluksi karataan myös usein palmujen alle. Tarkoitan vaan sitä, että juhlat jotka noudattavat aina samaa kaavaa, ovat niin ennalta-arvattavat. Joku jännän erilainen tarjottava muuttaa jo heti juhlien muotoa, tai miksei vaikka kahvittelujuhliin joku esiintyjä? Esim meillä on käynyt ihana muusikkoystävämme soittamassa. Vähän vaihtelua. Ja lapsiin kannattaa panostaa juhlassa kuin juhlassa.

"juhlat jotka noudattavat aina samaa kaavaa, ovat niin ennalta-arvattavat"?

Niinpä te järjestätte Halloweenin, jouluna ostetaan lahjoja lapsille ja usein karataan palmujen alle. Tai juhlissa on musiikkia. Todellakin, olipas ihanan erilainen idea, kukaan muu ei varmaan tuota ole keksinytkään.. daa.

Meillä yleensä yksi isoäiti järjestää ihan tahtomattaan sen perinteestä poikkeamisen. Yksissä rippijuhlissa kirkossa se oli ilman tekareita (oli hukassa) ja selkeästi krapulassa (tai vielä humalassa) siinä penkissä. Muissa samaa, mutta hampaat mukana.  ;-)

Vierailija
298/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlien pitäisi olla aina juhlittavan näköiset. Jos on kinkkukiusausihminen niin kinkkukiusaus on hyvä. Itse olen keittoihminen ja kaikki odottaa aina mitä uusia keittokeksintöjä juhlissani on. Voileipäkakku, mansikkakakku ja valmisruokaihmiset laittavat sellaista tarjolle. Miksi juhlien pitäisi mennä jonkun muun asettaman kaavan mukaan. Konfirmaatio tilaisuus menee kaavan mukaan. Se on ymmärrettävää, mutta sen jälkeinen juhlinta vaatteineen ja tarjoomisineen pitäisi mennä sen nuoren toiveiden mukaan.

Itse kutsun vieraat viihtymään ja haluan tarjota jotain itsestäni heille.

Vierailija
299/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kuvio

Ei mitään kansanjuhlaa

Isovanhemmat 4 hlö

Serkut 24 hlö

Tuossa on jo

Ymmärrettävää jos kyse on tosiaan juhlakalun tädeistä ja serkuista ja niitä on noin paljon.

Outoa jos pitää kutsua mua vanhempien koko suvut

On olemassa myös ihmisiä, jotka on sukurakkaita.

Vierailija
300/1617 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisten juhlien tarjoiluista, no Kalevalan päivänä ja puolustusvoimien lippujuhlapäivänä tavallista kotona syömistä, vappuna nakki-perunasalaatti, äitienpäivänä ravintolaan, juhannuksena grilliruokaa ja itsenäisyyspäivänä ulkona syömistä. Tarjoilun taso riippuu siitä, millaisia nakit ja lihat on ja ravintolan kokin osaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi