Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitat leivän päälle? (Voin lisäksi)

Vierailija
22.04.2017 |

Lempijuttusi?

Mulle valkosipulisiivut ja juusto, jahtimakkara sekä tomaatti.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta. Tänään ostin chilimausteuttua. Tasty!

Vierailija
42/46 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä!

Leikkelemakkarat ei jostakin syystä mulle maistu, mutta melkein kaikki muu menee. Ihanin voileipäherkkuni on kurkkuleipä: mitä tahansa leipää, joko paahdettuna tai ei (leivästä riippuen), oivariinia, ohuen ohuita kurkkusiivuja paksu kerros ja mausteeksi merisuolaa tai Herbamarea. Mun kurkkuleipähimolle nauraa perheen lisäksi jo kaveritkin. 

Muita kasvissuosikkeja on salaatinjämät, tomaatti ja hyvin maustettu porkkanaraaste (esim. puristettua appelsiinimehua, seesamöljyä ja mustapippuria). 

Sianlihaleikkeleistä mun suosikki on Pajuniemen Nokipalvi (+ dijonsinappi). 

Keitetty kananmuna, tilli ja mätitahna. 

Tänään söin aamulla paahdetun leivän päällä palvilammasta ja siivutettuja retiisejä. Oli oikein hyvää! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa aina, välillä makkaraa ja kurkkua.

Vierailija
44/46 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitäkin. Kinkkuleikkeleitä, suolakalaa, paistettua kalaa, maustesilliä, mätitahnaa, sinihomejuustoa, edeamia, emmentaalia, tuorejuustoa, lenkkimakkaraa, meetvurstia, suolakurkkua, avokaadoa, tonnikalaa, majoneesia, perunasalaattia, kurkkua, tomaattia, salaatinlehtiä, valkohomejuustoa, kananmunaa.... eiköhän siinä tullut useimmin käytetyt.

Vierailija
45/46 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti margariinin tai tuorejuuston lisäksi jääsalaattia, kinkkua ja/tai juustoa, kurkkua tai tomaattia ja tuoretta basilikaa. Jos on ns. herkkuleipä eli joku tuore ciabatta tms., niin margariinin päälle ohuesti Dijon-sinappia, kinkkua, brietä ja aurinkokuivattua tomaattia.

Tuore herkkuleipä ei kaipaa edes voita päälleen. Hyi sua, häpeäisit!

Vierailija
46/46 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita, avokadoa, paprikaa, tomaattia, tuoretta sipulia, valkosipulia, versoja... nam.

Vain harvoin, sillä minun kroppa kestä usein leipää 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi