Mitä laitat leivän päälle? (Voin lisäksi)
Lempijuttusi?
Mulle valkosipulisiivut ja juusto, jahtimakkara sekä tomaatti.
Kommentit (46)
Juustoa! Patongin päälle myös toisinaan mozzarellaa, basilikaa ja tomaattia.
Laitan voita vain silloin, kun en laita mitään muuta. Yksi suosikeistani on ruisleivän päälle levitetty sokeriton pähkinälevite + suolakurkkuviipaleet.
Syön vain itsetehtyjä siemennäkkäreitä (reseptin voi googlettaa) ja päälle pistän yleensä kalaa. Tänään laitoin kylmäsavulohta.
Juustoa ja kinkkua yleensä. Joskus keitettyä kananmunaa, tomaatti /kurkku /paprika.
Aika harvoin voita, sitä käytän enemmän muussa ruoanlaitossa. Homejuustoa. Maksamakkaraa. Suolakurkkuja.
Hyvä leipä ei yleensä tarvi muuta kun sen voin, joskus laitan avokadoa leviteeksi ja siihen päälle vähän valkosipulia ja pippuria.
Hämmästyttävää ettei joku terveyshihhuli ole vielä tullut julistamaan leivän kauheutta.
Minä taas en pysty laittamaan voita, joten aika harvoin syön leipää. Jos syön niin itse tehtyä ja pestoa päällä. valkosipulilla maustettu oliiviöljy on myös hyvää.
Viimeksi ruisleivän päälle kalanmätitahnaa. Hyvää ja halpaa.
En osaa lempipäällystettä mainita, mutta ainakin punajuuri-piparjuurisalaatti on hyvää (ruis)leivän päällä.
En laita voita tai margariinia ollenkaan.
Suosikkeja leivän päälle on:
-Avokadoa ja paprikasuikaleita
-Juustoa, salaattia ja tomaattia
-Maksamakkaraa ja kurkkua
-Mozzarellaa, tomaattia ja basilikaa
-Pestoa ja tomaattia/paprikaa
Suosikit: kauraleipä,margariini, porkkanahillo+ vahvaa juustoa tai ruisleipää,margariinia,juustoa ja avokadoa+ mausteita.
Leipä ja päälliset riippuvat ihan tilanteesta ja siitä miten runsaat ruoat on muuten päivän aikana.
Mulla on maailman tylsin leipä ja jostain syystä teen sen vielä jatkuvasti enkä kokeile muuta.
-Ruisleipä, becel, salaatinlehti, leikkele, juustoviipale ja vihreät (eli vaihtelevasti kurkku,tomaatti tai paprika)
Pitäisi kokeilla jotain muuta...
Voita, dressinkiä, salaattia, tomaattia, kurkkua, kinkkua ja aurajuustoa sekä goudaa. Mutta syönkin leipää kerran viikossa.
Kostutan leipäviipaleen oluella, laitan päälle viipaleen cheddaria ja mikrotan kuumaksi. Näin syntyy pikaversio Welsh rarebitistä, joka ihan ajan kanssa ja oikein valmistettuna on herkkkujen herkku.
Kuinkahan moni tässäkin ketjussa käyttää voin kunniakasta nimeä, vaikka levittää leivälleen jotakin Ultra Light No Fat No Salt No Taste No Nothing -levitettä?
Maksamakkaraa!