Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, jos sopii? Ei ole kiva fiilis nyt

Vierailija
22.04.2017 |

Yritän pitää lyhyenä. Heti alkuun sanoisin: tiedetään, tiedetään... meillä on erikoisemman laatuinen suhde, mutta kuitenkin. Eli kommuikaatiomme on aivan solmussa, emme pääse missään asioissa eteenpäin, koska molemmat pitävät itsepintaisesti kiinni omista näkemyksistään asioissa. Minä: sinä et ikinä osoita myötätuntoa missään asioissa jnejnejne. Hän: luuletko, että haluan osoittaa mitään myötätuntoa, kun käyttäydyt näin ja noin jnejne. Minä: niin, ja miksi käyttäydyn niin? Koska sinä et ikinä . . .

Eli emme nykyään pääse minkäänlaiseen sopuun, vaan intämme samoja asioita loputtomiin.

Suutuin jostain poikaystävälle ja sanoin, että minulle riitti, haluan hänen jättävän minut rauhaan. Näitä on ollut ennenkin, heh... poikaystävä ei tykkää tekstailusta, joten hänen on helppo olla näpyttämättä viestejä perääni ja sitten myöhemmin sanoa, että "enhän minä edes viestittele, sinä se vaan jatkat ja jatkat." Hän on tehnyt aiemminkin saman, eli odottanut että minä kyllästyn viestittelemään ilman vastauksia, ja SITTEN hän yrittää hieroa sopua. Nyt en vain enää tiedä, tapahtuuko sitä enää. Olen monta kertaa sanonut ihan suoraan, että nyt riitti, en tahdo tätä enää. Silloin poikaystävä pulputtaa tarkoituksella päälleni eikä anna suunvuoroa puhelimessa, ja lopulta lyö luurin korvaan. Ovea ei avaa, koska arvaa asiani (ero). Eli poikaystävä käyttäytyy erittäin vaihtelevasti, enkä tiedä enää mistään mitään. Olisiko minun parempi sinkkuna, kannattaako erota muutamien huonojen asioiden takia, jos on paljon hyvääkin (hautautunut tämän vihan alle).. Ja lopuksi vielä yksi juttu, eli poikaystävä pajauttelee.. tätä inhoan, vaikka sitä ei tietääkseni tapahdu usein. En vain tiedä, haluanko seurustella sellaisen miehen kanssa. En tiedä, voisinko antaa periksi ja elää joskus tulevaisuudessa yhteisessä kodissa, jonka kaapeista löytyy kannabistarvikkeita. Se ei vain jotenkin istu minun tapaani elää. Kotoani ei löydy mitään muuta "hämärää" kuin viinapullo, joka on ollut samassa paikassa jo pitkään.

Tiedän että tämä on tooooosi sekava, koska ei tällaisia voi täysin ymmärtää ulkopuolisena. ja on hankalaa kirjoittaa itselle selkeistä asioista niin, että kaikki ymmärtävät pointin. Olen myös valvonut koko yön miettien tätä kaikkea.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka kysyi: poikaystävä haluaisi muuttaa vaikka heti yhteen, tai ainakin halusi, kun taas itseäni ei todellakaan kiinnosta sellaiset asiat nyt. En ole varma että onko minusta ylipäätään yhdessä asumiseen. Mielestäni se kuitenkin "kuuluu" parisuhteeseen... mutta ei tunnu hyvältä ajatukselta. Yhden ainoan miehen kanssa yritin asua yhdessä minun kodissani, ja se oli iso virhe. Nykyinen ei edes haluaisi muuttaa minun kotiini.

Vierailija
82/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on outo ua sekava keskustelu. Tulee mieleen että ootteko todella nuoria. En pystynyt lukeen kuin ekan sivun, ehkä oletkin kertonut ikänne jo. Mutta vastaus kysymykseesi: en olisi miehen kanssa, joka käyttää kannabista. En voisi arvostaa sellaista miestä, ja kaikki se puuhailu mitän kannabiksen ympärillä pyörii tuntuu minun silmissä tosi luuseritouhulta. Olen teininä jättänyt yhden poikaystäväni juuri kannabiksen takia, muuten suhde olisi ollut hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä, kannattaako yrittää sulattaa se satunnainen pajauttelu vai ei. Jos aihetta googlettaa, tulee paljon tuloksia, joissa sanotaan että "anna sen miehen poltella, jos se auttaa häntä rentoutumaan" yms. Poikaystävä on ihan työssäkäyvä ihminen eikä mikään sotkuisessa kannabisluukussa päivänvaloa piileskelevä hörhö.

No nimenomaan kannattaa lukea faktoja ja tutkimustuloksia kannabiksen käytöstä joissa muun muassa sanotaan että se aiheuttaa ailahtelevuutta, muistihäiriöitä, vaarantaa tulevat lapset jne. Uusia tutkimuksia löytyy monia jotka osoittavat että kannabiksen käyttö on erittäin haitallista. Minkä ikäinen olet? Sinun pitää opetella lukemaan tutkimuksia ja muodostamaan niistä oma mielipiteesi eikä lukea palstoilta mitä sinun pitäisi tehdä.

Itse jätin myös miehen kannabiksen käytön takia, joskin ensin ihmettelin miksi se ei käyttäydy loogisesti, sen jälkeen sain tietää että käyttää, sitten luin kannabiksen käytön sivuvaikutuksista joka selitti hänen ailahtelan käytöksensä ja häivyin. Samoin oli kokeassa asemassa oleva muotitietoinen mies keskimääräistä paremmilla tuloilla. Ei sillä ole merkitystä jos on kysymyksessä oma hyvinvointi ja oma elämä, ota mies joka ei ole ailahtelevainen ääliö. Jos hän haluaisi sinut ja tietää että kannabis on sinulle ongelma, hän valitsisi sinut ja jättäisi kannabiksen. Voit siis olla varma että oli kyseessä mikä valintatilanne tahansa niin jäät aina toiseksi. Sitäkö haluat omalta parisuhteeltasi?

Tiedetään... Poikaystävä ei kuitenkaan käytä alkoholia juuri ollenkaan taustojensa vuoksi. Omakin vanhempani on alkoholisti, mutta nykyään osaan jättää ne muistot sivuun ja juon jos siltä tuntuu. Poikaystävä kuitenkin korvaa alkoholin tällä pajauttelullaan. Tuntuu niin epäreilulta, että on paljon aineksia rakkauteen, ja kaikki kaatuu kuitenkin lopulta tällaiseen. Kyllä minä uuden miehen saan, ei ole siitä huolta. En vain saa sellaista, joka täyttää kriteerit. Tiedän sen, koska olen vaativa.

Vierailija
84/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä, kannattaako yrittää sulattaa se satunnainen pajauttelu vai ei. Jos aihetta googlettaa, tulee paljon tuloksia, joissa sanotaan että "anna sen miehen poltella, jos se auttaa häntä rentoutumaan" yms. Poikaystävä on ihan työssäkäyvä ihminen eikä mikään sotkuisessa kannabisluukussa päivänvaloa piileskelevä hörhö.

No nimenomaan kannattaa lukea faktoja ja tutkimustuloksia kannabiksen käytöstä joissa muun muassa sanotaan että se aiheuttaa ailahtelevuutta, muistihäiriöitä, vaarantaa tulevat lapset jne. Uusia tutkimuksia löytyy monia jotka osoittavat että kannabiksen käyttö on erittäin haitallista. Minkä ikäinen olet? Sinun pitää opetella lukemaan tutkimuksia ja muodostamaan niistä oma mielipiteesi eikä lukea palstoilta mitä sinun pitäisi tehdä.

Itse jätin myös miehen kannabiksen käytön takia, joskin ensin ihmettelin miksi se ei käyttäydy loogisesti, sen jälkeen sain tietää että käyttää, sitten luin kannabiksen käytön sivuvaikutuksista joka selitti hänen ailahtelan käytöksensä ja häivyin. Samoin oli kokeassa asemassa oleva muotitietoinen mies keskimääräistä paremmilla tuloilla. Ei sillä ole merkitystä jos on kysymyksessä oma hyvinvointi ja oma elämä, ota mies joka ei ole ailahtelevainen ääliö. Jos hän haluaisi sinut ja tietää että kannabis on sinulle ongelma, hän valitsisi sinut ja jättäisi kannabiksen. Voit siis olla varma että oli kyseessä mikä valintatilanne tahansa niin jäät aina toiseksi. Sitäkö haluat omalta parisuhteeltasi?

Tiedetään... Poikaystävä ei kuitenkaan käytä alkoholia juuri ollenkaan taustojensa vuoksi. Omakin vanhempani on alkoholisti, mutta nykyään osaan jättää ne muistot sivuun ja juon jos siltä tuntuu. Poikaystävä kuitenkin korvaa alkoholin tällä pajauttelullaan. Tuntuu niin epäreilulta, että on paljon aineksia rakkauteen, ja kaikki kaatuu kuitenkin lopulta tällaiseen. Kyllä minä uuden miehen saan, ei ole siitä huolta. En vain saa sellaista, joka täyttää kriteerit. Tiedän sen, koska olen vaativa.

Yritin siis jotenkin kääntää asian niin, että tämä on sama asia kuin että minun pitäisi luopua kokonaan viinasta ja vaihtaa pajautteluun. En todellakaan halua. Poikaystävä taas ei halua koskea viinaan, vaan poltella silloin tällöin. Ei hän tosiaan ole mikään jatkuvasti pöllyissä haahuileva hörhö. Haluan uskoa hänen sanaansa.

Vierailija
85/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on outo ua sekava keskustelu. Tulee mieleen että ootteko todella nuoria. En pystynyt lukeen kuin ekan sivun, ehkä oletkin kertonut ikänne jo. Mutta vastaus kysymykseesi: en olisi miehen kanssa, joka käyttää kannabista. En voisi arvostaa sellaista miestä, ja kaikki se puuhailu mitän kannabiksen ympärillä pyörii tuntuu minun silmissä tosi luuseritouhulta. Olen teininä jättänyt yhden poikaystäväni juuri kannabiksen takia, muuten suhde olisi ollut hyvä.

Niin, en minäkään sulata asiaa. Tuntuu ällöttävältä, että kotona säilytellään jotain polttelutarvikkeita. Tuntuu ällöttävältä ajatella poikaystävää polttelemassa. Toisaalta en myöskään arvosta säännöllisesti juopottelevia ihmisiä. Yhtä suuri ongelma olisi vaikkapa tissuttelu, jota en siedä alkuunkaan. Yksi ongelmistani (jos näin nyt voi sanoa) on se, että en ole joustava näissä parisuhdekuvioissa. Tiedän ihmisiä, jotka aidosti rakastavat sitä toista osapuolta riippumatta mistään erillisistä seikoista. Minulla tällaista elämää suurempaa rakkautta ei synny, jos mies ei täytä kriteereitäni.

Vierailija
86/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro tarkkoja ikiä tänne, mutta olemme molemmat aikuisen iässä, emme mitään 18-vuotiaita naperoita.

Vierailija
87/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en minäkään sulata asiaa. Tuntuu ällöttävältä, että kotona säilytellään jotain polttelutarvikkeita. Tuntuu ällöttävältä ajatella poikaystävää polttelemassa. Toisaalta en myöskään arvosta säännöllisesti juopottelevia ihmisiä. Yhtä suuri ongelma olisi vaikkapa tissuttelu, jota en siedä alkuunkaan. Yksi ongelmistani (jos näin nyt voi sanoa) on se, että en ole joustava näissä parisuhdekuvioissa. Tiedän ihmisiä, jotka aidosti rakastavat sitä toista osapuolta riippumatta mistään erillisistä seikoista. Minulla tällaista elämää suurempaa rakkautta ei synny, jos mies ei täytä kriteereitäni.

Esim. Eräs entinen kaverini rakastui jätkään, joka on ~ vuoden vanhempi kuin entinen kaverini, oli työtön, autoton, ajokortiton, polttelee kannabista paljon... Siis minun silmissäni - anteeksi vain - ihan luuseri mieheksi enkä olisi itse ikinä sellaiseen haksahtanut. No ajokortittomuuteen voi tietysti vaikuttaa vaikka sairaus, mutta minun ymmärtääkseni tämä kortittomuus oli vain sellaista että "ei jaksa, ei kiinnosta". Tässä näkee sen eron... ex-kaveri rakastaa/rakasti poikaystäväänsä tuollaisenaan ja hyväksyy tyyliin kaiken hänessä. Olisikohan jopa jotain muitakin huumeita kokeillut tuo kyseinen mies. Taisi jossain hämäräporukoissakin liikkua. Siis entisen kaverin mies.

Vierailija
88/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei tartte keskustella miehen kanssa erotaksesi. Jos hän ei keskustele,eroat vain. et tarvite siihen miehen lupaa.

Miksi vertailet juomista ja pajauttelua? Pajauttelu on laitonta ja voi joutua ongelmiin virkavallan kanssa, vaikka itse hyväksyisikin toiminnan. En suosittele säilyttämäänkään omassa himassa miehen pajuttamiskamoja.

Lisäksi kuvailemasi kaltainen suhde rikkoo mielenterveyden. Sitäkö odotat?

Vierailija
89/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro tarkkoja ikiä tänne, mutta olemme molemmat aikuisen iässä, emme mitään 18-vuotiaita naperoita.

Joo ehkä iässä mutta muuten touhu vaikuttaa siltä että henkinen kehitys on pysähtynyt.

Vierailija
90/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mielen tylsistyminen polttelussa on ihan täyttä totta. Kuten viinan juonnissakin. THC-pitoisuudet ovat ihan eri luokkaa, kuin joskus Woodstockin aikoihin. Kasvit on jalostettu sellaiseksi. Ei ihme, että skitsofrenia-tapauksiakin on tullut enemmän. Lääkärit raportoivat näistä säännöllisesti. Samoin on se ailahtelevaisuus. Nousu vai lasku päällä?

Sitten yrität väkisin roikkua miehessä, joka ei halua sinua?

Vierailija
91/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu tiukista kriteereistä, mutta ei ole kyllä paljon varaa tuolla asenteella.

Vierailija
92/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa ajattelin, että poikaystävällä on liian isoja ongelmia, mutta nyt alan epäillä, että se vinksahtanut onkin ap. Hän kuulostaa pakkomielteiseltä stalkkaajalta. Suosittelen sua ap menemään terapiaan, jotta pääset eteenpäin elämässäsi. Kun keskustelu poikaystävän kanssa on pelkkää riitaa ja hän ei avaa sulle enää ovea eikä vastaa viesteihin, niin sun on syytä lopettaa roikkuminen. Jos sukupuolet olisivat toisinpäin, niin täällä oltaisiin jo kehotettu sitä poikaystävääsi tekemään poliisille ilmoituksen häiriköstä ja hakemaan lähestymiskieltoa.

Lu-ke-kaa ne vies-tit ! Kerroin jo aiemmin, että poikaystävä aloitti tuon käytöksen siinä vaiheessa, kun huomasi minun ajattelevan eroa vakavissani. Aina ennen hän vastasi aivan automaattisesti yhteydenottoihini ja olisi avannut ovenkin, mutta eropuheet aloitettuani käytös muuttui. Älkää pakottako toistamaan samaa asiaa.

Vierailija
93/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saisin potkut, jos jäisin töissä kiinni pilven poltosta työterveydessä. Testataan kyllä tietyillä aloilla.

Vierailija
94/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei tartte keskustella miehen kanssa erotaksesi. Jos hän ei keskustele,eroat vain. et tarvite siihen miehen lupaa.

Miksi vertailet juomista ja pajauttelua? Pajauttelu on laitonta ja voi joutua ongelmiin virkavallan kanssa, vaikka itse hyväksyisikin toiminnan. En suosittele säilyttämäänkään omassa himassa miehen pajuttamiskamoja.

Lisäksi kuvailemasi kaltainen suhde rikkoo mielenterveyden. Sitäkö odotat?

En tietenkään säilyttele mitään kamoja. Tosin bongi ei ole laiton esine, koska se ei ole pelkästään kannabista varten vaan esim. makutupakkaa. Tarkoitin vain, että jos jotain yhteenmuuttoa ajattelen tuon ihmisen kanssa, niin väkisinkin siinä tulisi niitä epätoivottuja esineitä mukana saman katon alle.

Vierailija
95/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alussa ajattelin, että poikaystävällä on liian isoja ongelmia, mutta nyt alan epäillä, että se vinksahtanut onkin ap. Hän kuulostaa pakkomielteiseltä stalkkaajalta. Suosittelen sua ap menemään terapiaan, jotta pääset eteenpäin elämässäsi. Kun keskustelu poikaystävän kanssa on pelkkää riitaa ja hän ei avaa sulle enää ovea eikä vastaa viesteihin, niin sun on syytä lopettaa roikkuminen. Jos sukupuolet olisivat toisinpäin, niin täällä oltaisiin jo kehotettu sitä poikaystävääsi tekemään poliisille ilmoituksen häiriköstä ja hakemaan lähestymiskieltoa.

Lu-ke-kaa ne vies-tit ! Kerroin jo aiemmin, että poikaystävä aloitti tuon käytöksen siinä vaiheessa, kun huomasi minun ajattelevan eroa vakavissani. Aina ennen hän vastasi aivan automaattisesti yhteydenottoihini ja olisi avannut ovenkin, mutta eropuheet aloitettuani käytös muuttui. Älkää pakottako toistamaan samaa asiaa.

Luin kaikki viestit ja jokainen kommenttisi vahvistaa käsitystä, että ongelma on sinulla. Kuten tuokin. Siis pidät merkkinä toimivasta suhteesta mm sitä, että seurustelukumppani avaa oven ja vastaa viesteihin, ei ole somessa eikä häippää iltaisin omille reissuilleen. Oletko kasvanut todella dysfunktionaalisessa alkoholistiperheesdä tms, kun maailmankuvasi tuntuu aika vääristyneeltä? Jätä jo se mies rauhaan.

Vierailija
96/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan normi työssäkäyviä ihmisiä? Sanoit, että ette ole mitään 18-v, mutta oma tapasi viestiä antaa kyllä kuvan tosi nuoresta henkilöstä. Tai ainakin ilmaiset asiat tosi sekavasti.

Vierailija
97/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saisin potkut, jos jäisin töissä kiinni pilven poltosta työterveydessä. Testataan kyllä tietyillä aloilla.

Tämä on vähän ilkeästi sanottu, mutta en tuntisi empatiaa vaikka poikaystävä saisikin potkut. Siinäpähän ottaisi opikseen.

Vierailija
98/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ihan normi työssäkäyviä ihmisiä? Sanoit, että ette ole mitään 18-v, mutta oma tapasi viestiä antaa kyllä kuvan tosi nuoresta henkilöstä. Tai ainakin ilmaiset asiat tosi sekavasti.

Emme me kai epänormaaleitakaan ole :) Kävisin töissä jos saisin töitä. Nyt opiskelen.

Vierailija
99/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kaikki viestit ja jokainen kommenttisi vahvistaa käsitystä, että ongelma on sinulla. Kuten tuokin. Siis pidät merkkinä toimivasta suhteesta mm sitä, että seurustelukumppani avaa oven ja vastaa viesteihin, ei ole somessa eikä häippää iltaisin omille reissuilleen. Oletko kasvanut todella dysfunktionaalisessa alkoholistiperheesdä tms, kun maailmankuvasi tuntuu aika vääristyneeltä? Jätä jo se mies rauhaan.

Kirjoitin käytöksen muuttumisesta. Poikaystävä ei avaa ovea, koska tietää joutuvansa kuuntelemaan eropuheitani. Hän ei halua antaa minulle mahdollisuutta sanoa sitä kasvotusten, eli toisin sanoen yrittää pitää langat käsissään ja estää eron. Mikä logiikka? Kysykää häneltä itseltään. Sama noissa puheluissa. Jos otan eron puheeksi, hän alkaa papattamaan päälleni, sanoo ettei jaksa kuunnella jankutustani ja lopettaa puhelun. Väistelee aihetta, kas näin.

Vierailija
100/115 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kommunikaatio on hyvän suhteen perusta ja se nyt ainakin tästä puuttuu. Ymmärrätte toisianne huonosti ja ajan mittaan tällaiset asiat ei ainakaan parane. Ap, tämä mies ei kyllä tunnu oikealta ja sopivalta sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan