Auttakaa, jos sopii? Ei ole kiva fiilis nyt
Yritän pitää lyhyenä. Heti alkuun sanoisin: tiedetään, tiedetään... meillä on erikoisemman laatuinen suhde, mutta kuitenkin. Eli kommuikaatiomme on aivan solmussa, emme pääse missään asioissa eteenpäin, koska molemmat pitävät itsepintaisesti kiinni omista näkemyksistään asioissa. Minä: sinä et ikinä osoita myötätuntoa missään asioissa jnejnejne. Hän: luuletko, että haluan osoittaa mitään myötätuntoa, kun käyttäydyt näin ja noin jnejne. Minä: niin, ja miksi käyttäydyn niin? Koska sinä et ikinä . . .
Eli emme nykyään pääse minkäänlaiseen sopuun, vaan intämme samoja asioita loputtomiin.
Suutuin jostain poikaystävälle ja sanoin, että minulle riitti, haluan hänen jättävän minut rauhaan. Näitä on ollut ennenkin, heh... poikaystävä ei tykkää tekstailusta, joten hänen on helppo olla näpyttämättä viestejä perääni ja sitten myöhemmin sanoa, että "enhän minä edes viestittele, sinä se vaan jatkat ja jatkat." Hän on tehnyt aiemminkin saman, eli odottanut että minä kyllästyn viestittelemään ilman vastauksia, ja SITTEN hän yrittää hieroa sopua. Nyt en vain enää tiedä, tapahtuuko sitä enää. Olen monta kertaa sanonut ihan suoraan, että nyt riitti, en tahdo tätä enää. Silloin poikaystävä pulputtaa tarkoituksella päälleni eikä anna suunvuoroa puhelimessa, ja lopulta lyö luurin korvaan. Ovea ei avaa, koska arvaa asiani (ero). Eli poikaystävä käyttäytyy erittäin vaihtelevasti, enkä tiedä enää mistään mitään. Olisiko minun parempi sinkkuna, kannattaako erota muutamien huonojen asioiden takia, jos on paljon hyvääkin (hautautunut tämän vihan alle).. Ja lopuksi vielä yksi juttu, eli poikaystävä pajauttelee.. tätä inhoan, vaikka sitä ei tietääkseni tapahdu usein. En vain tiedä, haluanko seurustella sellaisen miehen kanssa. En tiedä, voisinko antaa periksi ja elää joskus tulevaisuudessa yhteisessä kodissa, jonka kaapeista löytyy kannabistarvikkeita. Se ei vain jotenkin istu minun tapaani elää. Kotoani ei löydy mitään muuta "hämärää" kuin viinapullo, joka on ollut samassa paikassa jo pitkään.
Tiedän että tämä on tooooosi sekava, koska ei tällaisia voi täysin ymmärtää ulkopuolisena. ja on hankalaa kirjoittaa itselle selkeistä asioista niin, että kaikki ymmärtävät pointin. Olen myös valvonut koko yön miettien tätä kaikkea.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et halua edes erota kunhan märehdit ja sairaalla tavalla nautit tästä. Mistä tiedät että yhdistäviä asioita ei muista miehistä löydy? oletko ollut kaikkien kanssa? Et sinä apua kaipaa. sitä on jo sinulle annettu. haluat vain rypeä piehtaroida mudassa.
Minulla on todella korkeat vaatimukset miehelle. Olen ollut sinkkuna niin paljon vuosien varrella, että tiedän kuinka mitättömän vähän on edes suunnilleen minulle sopivia miehiä.
Korkeat vaatimukset + sekaantuminen huumehörhöön kumoavat toisensa. Sori.
Sanoinko tienneeni etukäteen totuuden? En olisi tässä tilanteessa jos olisin tiennyt.
Sua fiksumpi ois jo osannut tehdä johtopäätökset silloin kun tuo käyttö tuli ilmi. I rest my case
Älä viestitä sille mitään lopeta pommitus. Erositte jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, olen harkinnut rakastavampaa lähestymistapaa, mutta sitten mieleeni putkahtaa se pajauttelu, joka vituttaa liikaa ja sitten peräännyn koko ideasta. Tiedän sisimmässäni, että poikaystävä kaipaa seksiä, huomiotani ja läheisyyttäni. Minä olen vain niin hankala murrettava muurini kanssa. Itken äärimmäisen harvoin ja kasaan sisälleni paljon pahaa oloa. Ulospäin olen joskus kylmänkin oloinen, vaikka oikeasti olen surullinen ja rikki.
Sinun tehtäväsi ei ole sietää älyttömyyksiä sen takia että voit tyydyttää hänen seksi, huomion ja läheisyyden tarpeensa.
Ei tietenkään tarvitse. Olen vain harkinnut sitä vaihtoehtoa, että yrittäisin erilaista lähestymistapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi muuttaa häntä, voit vain jatkaa omaa elämääsi. Hyvää matkaa :)
Kannabis on pieni paha ja huomaa ettet oikeastaan tiedä siitä yhtään mitään, that's fine sun ei tarvii mut tietämättömyyttään muiden tuomitseminen on tyhmyyttä.
Jos omaa kumppaniani noin paljon häiritsisi toimintani toivoisin hänen lähtevän lätkimään koska olisin onneton yrittäessäni olla hänen mielikseen jotain muuta.Lukekaa ne viestit! Juurihan pohdin, että kannattaisiko minun yrittää sulattaa se pajauttelu vai ei. Ainakaan en ole ihminen, joka vain kylmästi lemppailee ihmisiä miettimättä asioita tarkasti monelta eri kantilta.
Ei tarvitse sulattaa. Ei kannatakaan.
Oletko onnellinen? Jos et, niin tiedät varmaan, mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et halua edes erota kunhan märehdit ja sairaalla tavalla nautit tästä. Mistä tiedät että yhdistäviä asioita ei muista miehistä löydy? oletko ollut kaikkien kanssa? Et sinä apua kaipaa. sitä on jo sinulle annettu. haluat vain rypeä piehtaroida mudassa.
Minulla on todella korkeat vaatimukset miehelle. Olen ollut sinkkuna niin paljon vuosien varrella, että tiedän kuinka mitättömän vähän on edes suunnilleen minulle sopivia miehiä.
Korkeat vaatimukset + sekaantuminen huumehörhöön kumoavat toisensa. Sori.
Sanoinko tienneeni etukäteen totuuden? En olisi tässä tilanteessa jos olisin tiennyt.
Sua fiksumpi ois jo osannut tehdä johtopäätökset silloin kun tuo käyttö tuli ilmi. I rest my case
Sattumoisin oli jo vahvat tunteet pelissä siinä vaiheessa. I let you to rest your case.
Jos sä kerran olet sanonut sille miehelle jo, että tuli ero, ei sillä ole enää tarvettakaan keskustella sun kanssasi. Jos mun kumppanini jättää mut, en mä pidä sille ovea avoimena, jotta se voi tulla märehtimään asiaa mun kanssani. Kun sanotaan, että se on ohi, se sisältää sen, että ei ole enää mitään. Ei parisuhdekeskustelua, koska ei parisuhdetta.
Kerroit aloitusviestissä, että teidän kommunikaatio on solmussa. Niin kuulostaa olevan. Sä pelaat eri säännöillä kun ihmiset yleensä. Ei eroamisen jälkeen enää mietitä, pitäisikö jatkaa, vaikka kannabis. Ei pidä, se päätös tehtiin jo. Kun heitetään eropäätös tiskiin, se on pääteasema.
Vierailija kirjoitti:
Oletko onnellinen? Jos et, niin tiedät varmaan, mitä tehdä.
Olin ja olimme onnellisia, kunnes... tapahtui jotain? Tietäisinkin että mitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä kerran olet sanonut sille miehelle jo, että tuli ero, ei sillä ole enää tarvettakaan keskustella sun kanssasi. Jos mun kumppanini jättää mut, en mä pidä sille ovea avoimena, jotta se voi tulla märehtimään asiaa mun kanssani. Kun sanotaan, että se on ohi, se sisältää sen, että ei ole enää mitään. Ei parisuhdekeskustelua, koska ei parisuhdetta.
Kerroit aloitusviestissä, että teidän kommunikaatio on solmussa. Niin kuulostaa olevan. Sä pelaat eri säännöillä kun ihmiset yleensä. Ei eroamisen jälkeen enää mietitä, pitäisikö jatkaa, vaikka kannabis. Ei pidä, se päätös tehtiin jo. Kun heitetään eropäätös tiskiin, se on pääteasema.
Edelleen lukekaa ne viestit! SAMA ASIA ON TAPAHTUNUT ENNENKIN.
Ajatus elämän jatkamisesta ilman poikaystävää tuntuu kummalliselta. En osaa ajatella meitä eronneina. Se ei tunnu luontevalta ajatukselta. Olisi vain outoa jatkaa elämää ilman.
Saisin itse päänsäryn tuollaisesta jankkaajasta jo kollegana, kuin ap on. Slut, over, förbi. Käyttää turhaa energiaa tyhjän miettimiseen. Teinit korkeintaan pohtivat jonkun yhden tekstiviestin sisältöä viikonkin.
Aika sekava sepustus. Kauanko olette olleet yhdessä? Vaikutatte aika nuorilta eli ehkä voisitte tahoillanne jatkaa eteenpäin. Ei tuo suhteenne kertomasi mukaan nyt kovin rakastavalta parisuhteelta vaikuta. Kuinka paljon vietätte aikaa yhdessä, ja onko teillä tulevaisuudensuunnitelmia kuten yhteinen koti, joskus perhe yms.? Käyttekö molemmat töissä ja/tai opiskelette?
Itse en sietäisi mitään huumeita, alkoholi hallitusti käytettynä on minulle ok. En nyt sylje itsekään lasiin.
Kasva aikuiseksi. Et osaa kuvitella elämää yksin? Kuulutko niihin, jotka jättävät salaa ehkäisyn pois, ettei vaan tarvitsisi olla yksin ja vauva rakastaa aina? Tuollaisen yksilön se lapsikin hylkäisi heti kun kynnelle kykenee. Sinähän tukehdutat toisen henkisesti. Kun happi loppuu siinä ympäristössä, ei kukaan halua viettää aikaa kanssasi. Sitten vasta yksin oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen lukekaa ne viestit! SAMA ASIA ON TAPAHTUNUT ENNENKIN.
Kyllä mä luin. Siitä huolimatta ero tarkoittaa sitä, että suhde päättyy. Ehkäpä poikaystäväsi on viimein kyllästynyt tuohon pelleilyyn ja alkanut soveltaa normaalisääntöjä. Minä olisin.
Se että "SAMA ASIA ON TAPAHTUNUT ENNENKIN" ei ole mikään puolustus vaan itse asiassa sulle suuri miinus. Tuollainen leikkieroaminen on häijyä, se saa ihmisen suremaan päättynyttä ihmissuhdetta. Sitten tulee 'eiku ei erotakaan'-vaihe, jolloin pitäisi olla taas niin kuin ennenkin ja luottaa siihen toiseen ihmiseen ja siihen ihmissuhteeseen. Ja taas 'erotaan', tunteet heittää häränpyllyä, surettaa. Uusi 'eiku ei'-vaihe... Se rapauttaa tunteet ja suhteen.
Sun tapasi keskustella parisuhteen ongelmista on ilmoittaa erosta tosiasiana. Parempi tapa olisi sanoa, että haluat puhua vakavasti ja kertoa, että tämä asia X on sulle niin tärkeä, että ellei se muutu, voi olla, että et halua jatkaa suhdetta. Samalla saatat kuulla senkin, että asia Y sinussa on sellainen, että se häiritsee toista osapuolta niin paljon, että hän miettii suhteen lopettamista.
Y voisi olla esimerkiksi erolla uhkailu.
Miksi uhkailet erolla, jos et ole varma siitä?
Alussa ajattelin, että poikaystävällä on liian isoja ongelmia, mutta nyt alan epäillä, että se vinksahtanut onkin ap. Hän kuulostaa pakkomielteiseltä stalkkaajalta. Suosittelen sua ap menemään terapiaan, jotta pääset eteenpäin elämässäsi. Kun keskustelu poikaystävän kanssa on pelkkää riitaa ja hän ei avaa sulle enää ovea eikä vastaa viesteihin, niin sun on syytä lopettaa roikkuminen. Jos sukupuolet olisivat toisinpäin, niin täällä oltaisiin jo kehotettu sitä poikaystävääsi tekemään poliisille ilmoituksen häiriköstä ja hakemaan lähestymiskieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne pajauttelijat mitä tiedän (noin kymmenen) ovat sairastuneet skitsofreniaan ja saaneet siitä diagnoosin ihan. Joillakin laukaisee tuo, geneettisistä ominaisuuksista ei kukaan tiedä etukäteen.
😂😂😂 voi jestas. Tunnen kymmeniä työssäkäyviä pajauttelijoita, mukaanlukien lähihoitajia, sairaanhoitajia, duunareita, joista ei tietämättä uskoisi että bongi porisee iltaisin. Tasan yhdellä tuntemallani pilvenpolttajalla on skitsofrenia, joka on oletettavasti kyllä puhjennut kovemmista aineista (sienet yms. halluja aiheuttavat) ja geeneistä. On jopa pienten lasten isejä ja äitejä jotka polttelevat ulkona käydessään, eikä kukaan ulkopuolinen kauppareissulla uskoisi, että "tuokin kunnollinen perheenisä toissapäivänä poltteli pilveä". Valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä, kannattaako yrittää sulattaa se satunnainen pajauttelu vai ei. Jos aihetta googlettaa, tulee paljon tuloksia, joissa sanotaan että "anna sen miehen poltella, jos se auttaa häntä rentoutumaan" yms. Poikaystävä on ihan työssäkäyvä ihminen eikä mikään sotkuisessa kannabisluukussa päivänvaloa piileskelevä hörhö.
No nimenomaan kannattaa lukea faktoja ja tutkimustuloksia kannabiksen käytöstä joissa muun muassa sanotaan että se aiheuttaa ailahtelevuutta, muistihäiriöitä, vaarantaa tulevat lapset jne. Uusia tutkimuksia löytyy monia jotka osoittavat että kannabiksen käyttö on erittäin haitallista. Minkä ikäinen olet? Sinun pitää opetella lukemaan tutkimuksia ja muodostamaan niistä oma mielipiteesi eikä lukea palstoilta mitä sinun pitäisi tehdä.
Itse jätin myös miehen kannabiksen käytön takia, joskin ensin ihmettelin miksi se ei käyttäydy loogisesti, sen jälkeen sain tietää että käyttää, sitten luin kannabiksen käytön sivuvaikutuksista joka selitti hänen ailahtelan käytöksensä ja häivyin. Samoin oli kokeassa asemassa oleva muotitietoinen mies keskimääräistä paremmilla tuloilla. Ei sillä ole merkitystä jos on kysymyksessä oma hyvinvointi ja oma elämä, ota mies joka ei ole ailahtelevainen ääliö. Jos hän haluaisi sinut ja tietää että kannabis on sinulle ongelma, hän valitsisi sinut ja jättäisi kannabiksen. Voit siis olla varma että oli kyseessä mikä valintatilanne tahansa niin jäät aina toiseksi. Sitäkö haluat omalta parisuhteeltasi?
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi. Et osaa kuvitella elämää yksin? Kuulutko niihin, jotka jättävät salaa ehkäisyn pois, ettei vaan tarvitsisi olla yksin ja vauva rakastaa aina? Tuollaisen yksilön se lapsikin hylkäisi heti kun kynnelle kykenee. Sinähän tukehdutat toisen henkisesti. Kun happi loppuu siinä ympäristössä, ei kukaan halua viettää aikaa kanssasi. Sitten vasta yksin oletkin.
Kolmas kerta: lukekaa ne viestit. Olen ollut elämäni aikana sinkkuna täysin omasta tahdostani, vasten tahtoani, parisuhteissa, tapaillut, säätänyt... Nyt olen elänyt poikaystävän kanssa, enkä haluaisi ajatella taas elämää itsekseni. Jokin meitä vetää yhteen, vaikka vaikeaakin on. Ennen tätä suhdetta olin TÄYSIN fine sinkkuuteni kanssa enkä kaivannut pätkääkään mitään lässynlää romantiikkaa. Sitten tapasimme ja tässä nyt ollaan.
Mistä keksit, että itse roikun somessa?? Mistä keksit, että pilvi on minulle ok?? Olen mielestäni sanonut monta kertaa tässä ketjussa, että en sulata asiaa. Olen yrittänyt rakastaa poikaystävää siitä huolimatta, mutta en tiedä pystynkö loppujen lopuksi siihen.