Uskotko todellakin evoluutioteoriaan?
Maallikot eivät ole yleensä kiinnostuneet ottamaan asioista selvää vaan uskovat kaiken, mitä Jumalan tuntemisen esteeksi totuutena julistetaan. Kun todisteiden takana on korkeasti oppineita tiedemiehiä, niin valheita on vielä helpompi uskoa. On olemassa sanonta, että "mitä suurempi valhe on, sitä helpompi se on uskoa". Näin on käynyt evoluutioteorian kohdalla.
Maallikot eivät ajattele lainkaan, mihin he uskovat, mutta pilkkaavat toisin uskovia perustelematta näkemyksiään millään tavalla. He eivät tiedä sitä, että yhtä korkeasti oppineet tiedemiehet ovat todistaneet aikoja sitten evoluutioteorian saduksi ja taruksi, mikä ei voi olla totta edes kuvitelmissa. Tiedemiesten uskonnollisella taustalla ei ole merkitystä, sillä he tulevat eri uskonnoista: juutalaisuus, kristinusko, islam ja monet muut uskonnot. Jopa sellainen tiedemies, joka ei usko Jumalaan, voi uskoa, ettei evoluutioteoria ole tieteellisesti perusteltuna totta edes mahdollisesti. Tämän tunnustamiseen tarvitaan vain rehellisyyttä ja ymmärrystä, oman järjen käyttöä eikä sokeaa fanaattista uskoa.
Evolutionistit ovat itse asiassa äärimmäisen fanaattisia uskovaisia, jotka ovat joutuneet uskontonsa lumoihin siinä määrin, ettei terve järki auta heitä ymmärtämään asioita. Logiikka ja järki on heitetty roskiin, kun on haluttu pitää jokin uskomus totena eikä olla valmiita tunnustamaan omaa erehdystä.
Uskotko sinä todella evoluutioteoriaan? Uskotko, että kaikki elämä on saanut alkunsa yhdestä sattuman kautta syntyneestä yksisoluisesta bakteerin kaltaisesta alkueliöstä? Tämä alkueliö syntyi itsestään elottomasta aineesta, mikä on tunnetun tieteellisen teorian valossa mahdottomuus. Elävä solu on nerokkuudessaan ja rakenteellisessa monimutkaisuudessaan selvä osoitus älykkään suunnittelijan taidonnäytteestä. Itse asiassa kaikki, mitä luomakunnassa on nähtävillä, on todistusta älykkäästä suunnittelusta. Tarkoituksenmukaisesti ja järjestelmällisesti toimiva luomakunta ei voi olla syntynyt sattuman tuloksena.
Jokaisella eliöllä on tarkka paikkansa ekologisessa järjestelmässä. Eliöt ovat riippuvaisia toinen toisistaan ja niiden on täytynyt syntyä sen vuoksi yhtä aikaa. Eliöiden lisääntymis-, puolustus-, saalistus- ja ruoansulatusjärjestelmät ovat sellaisia, että niiden kehittyminen vaihe vaiheelta evoluution tuloksena on mahdottomuus. Keskeneräisistä järjestelmistä ei ole mitään hyötyä ns. välimuodoille (kantamuodoille) eikä niiden kehittymiselle ole ollut mitään syytä evoluutioteorian mukaan. Evoluutioteoriahan perustuu siihen, että kaikki on syntynyt sattumanvaraisten mutaatioiden tuloksena ilman päämäärää tai suuntaa. Uskotko sen, kun tarkkailet luontoa?
Uskotko, että kaikki elämä on saanut alkunsa yhdestä bakteerin kaltaisesta alkueliöstä? Uskotko, että homeet, hiivat, levät, kasvit, virukset, bakteerit, madot, nilviäiset, hyönteiset, muut ulkoisen tukirangan omistavat eläimet, (kravut, hummerit, yms.) kaikki sisäisen tukirangan (luuranko, rustot, lihakset ja jänteet) omistavat eläimet kuten kalat, sammakkoeläimet, matelijat, (liskot, krokotiilit, käärmeet) linnut ja nisäkkäät ovat saaneet alkunsa tuosta ihmeellisestä bakteerin kaltaisesta alkueliöstä?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, evoluutioteorian suurin ongelmahan on se, ettei ns. välimuotoja ole koskaan löytynyt, jos puhutaan ihmisen kehittymisestä mukamas apinoista. On vaan lajeja, joista toiset ovat apinoita ja toiset ihmisiä. As simple as that. ja ne kaikki uskovat, jotka kieltävät Jumalan, koska siten he voivat olla ahneita ja käyttäytyä huonosti, kun heille ei ole sitä Jumalaa.
No Jumalalle ei ole aikaa, eikä sitä ole ikuisuudessa, joten turha heille on väittää mitään, jotka on jo ennalta määrätty olemaan mitä ovat ja sillä on se tietty tarkoitus. Raamatusta voitte lukea, jos kiinnostaa.
Tämän mukaan sinuakaan ei ole olemassa. Näytä mulle välimuoto sinun ja vanhempiesi välistä.
Et ole varmaankaan ymmärtänyt koko asiaa. Oletko itse mielestäsi apinoiden jälkeläinen? Ja jos olet, niin miksi apinoita on sitten yhä edelleen? Miksei evoluutio antanut niitten kaikkien tulla niin fiksuiksi kuin sinä ja vanhempasi?
Jos Amerikan valkoihoiset ovat Euroopasta lähtöisin, niin miksi meillä on sitten edelleen Eurooppalaisia?
Tällainen keskustelu voisi olla todella mielenkiintoinen jos aiheena olisi evoluutioteoria ja tiede, mutta raamattu, jeesus ja jumala olisi jätetty kokonaan sen ulkopuolelle.
Uskon siis itsekin että ihminen ei tiedä eikä käsitä vielä lähellekään kaikkea, eikä varmaan koskaan tule käsittämäänkään, mutta se ei liity mitenkään raamattuun vaan ihan tieteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Evoluutioon uskotte siis te, joille on koulussa niin opetettu ja uskotte siihen?
Ei, vaan me kenellä on kaksi toimivaa silmää ja näemme että emme ole identtisiä klooneja vanhemmistamme, eikä lapsemmekaan ole identtisiä klooneja meistä itsestämme.
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei vaikka Jumalaa olisi ollut ja uskoin siihen, en menetä mitään.
Totta kai menetät. Sen ainokaisen elämäsi hyppiessäsi jonkun mielikuvitusolennon oikkujen mukaan.
Nimenomaan en menetä mitään, koska en mene "oikkujen mukaan". Vaan pystyn nojautumaan hyviin neuvoihin joita Raamattu ihmisille antaa.
Hyviä neuvoja, kuten että sinun tulee kivittää naapurisi jos hän tekee työtä sunnuntaina. Tai että olet tuomittu helvetin kadotukseen, mikäli käytät sekoitekuituja.
Minä väitän että vuonna 2017 ihminen pärjää kyllä paljon paremmin ilman noita raamatun "hyviä neuvoja." Etenkin kun ei niitä edes ne uskovaisetkaan noudata.
Asiayhteys ja sen aikainen kulttuuri pitää tottakai ottaa huomioon. Pitää tutkia ja ymmärtää Raamattua. Esim. Sellainen seikka että Vanha Testamentti edustaa vanhaa liittoa ja uusi testamentti taas uutta.
Mutta avoimin mielin jos tutkii Raamattua huomaa että tietyt moraaliset asiat säilyvät koko Raamatun eri kirjojen ajan.Kyllähän nämä radikaalit neuvot ihmetyttävät varmasti mutta se kertoo sen ajan yhteiskunnasta ja maailmasta.
Aika heikkolahjainen toi teidän jumalanne kun ei edes omaa sanaansa osaa kirjoittaa sillain että kestää aikaa ja ei tarvitse tulkintaa. Jos se tarvii tulkintaa niin kenen tulkinta on oikea?
Niin, se ymmärtää ken haluaa sitä ymmärtää. Kaikella on jokin tarkoitus ja uskon että tässäkin on tarkoitus.
Kaikella ei todellakaan ole mitään syvempää merkitystä.
No saat uskoa mitä haluat. Tulet näkemään sen kuitenkin vielä. Haluat tai et. Tsemppiä elämään, toivottavasti löydät vielä uskon Jumalaan. Koska se ei vie sulta mitään, päinvastoin. Tulisit yllättymään! Mutta jokainen tekee oman valinnan ja sen seurauksen näkee oman elämänsä lopussa.
Järjen se ainakin näyttää vievän.
Kissani sanoi minulle just, että älä niille tyhmille kirjoittele, jotka luulevat, että ollaan kaikki jostain yksisoluisista tänne sattumalta tultu ja kehitytty ihan sattumalta eri lajeihin.
Hän kuiskasi, että te ihmiset olette niin tyhmiä, jos ette Jumalaan usko!!! Nih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, evoluutioteorian suurin ongelmahan on se, ettei ns. välimuotoja ole koskaan löytynyt, jos puhutaan ihmisen kehittymisestä mukamas apinoista. On vaan lajeja, joista toiset ovat apinoita ja toiset ihmisiä. As simple as that. ja ne kaikki uskovat, jotka kieltävät Jumalan, koska siten he voivat olla ahneita ja käyttäytyä huonosti, kun heille ei ole sitä Jumalaa.
No Jumalalle ei ole aikaa, eikä sitä ole ikuisuudessa, joten turha heille on väittää mitään, jotka on jo ennalta määrätty olemaan mitä ovat ja sillä on se tietty tarkoitus. Raamatusta voitte lukea, jos kiinnostaa.
Tämän mukaan sinuakaan ei ole olemassa. Näytä mulle välimuoto sinun ja vanhempiesi välistä.
Et ole varmaankaan ymmärtänyt koko asiaa. Oletko itse mielestäsi apinoiden jälkeläinen? Ja jos olet, niin miksi apinoita on sitten yhä edelleen? Miksei evoluutio antanut niitten kaikkien tulla niin fiksuiksi kuin sinä ja vanhempasi?
Jos Amerikan valkoihoiset ovat Euroopasta lähtöisin, niin miksi meillä on sitten edelleen Eurooppalaisia?
Oliko ihan sama asia, oliko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko ihan sama asia, oliko?
Oli se, oli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jumala ohjaa tapahtumia!
Just. Siksikö jäi ulkoverhous pahasti kesken ja viemärin poistoputket johdettu keskelle huvialuetta?
Jos ois mun firma niin insinööri ja työnjohto olis saanut välittömästi kenkää!
Moosekselta meni 40v selvitä egyptistä israeliin. Mitä se kertoo? Google mapsin mukaan kairosta kävelet 6 päivässä israeliin, 56 päivässä Dakariin ja 81 päivässä kapkaupunkin. Täyty porukan kiertää koko afrikka samalla ja on se ihme jos porukka muista samoja paikkoja. Tämä tarinahan on totta, mutta se, että kun keräät vain kaikista pienimmät leonbergin pennut, niin lopulta sulla olis muka chihuahuan kokonen leoberg.
sanoi myös, että Jumala antoi tehtäväkseni pyydystää sinulta hiiret ja kaikki pienet hyönteisetkin pois, jotta voisit saada ruokaa perheellesi ja sinä annoit siitä vastapalveluksena minulle uuninpankon ja lämmmön sekä rapsutukset.
ja tämän Jumala sanoi minulle kissanasi kissojen kielellä ihminen.
Kyllä se EVOLUUTIO on vaan niin viisas. Kuka se oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se EVOLUUTIO on vaan niin viisas. Kuka se oikein on?
Se on tuo Kauppisen Make, Padasjoelta.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Jumala ohjaa evoluutiota.
Jumalaa ei ole :D
Mä kans mietin, että jos evoluutio on luonut niin joutsenet, karhut, lehmät, kissat, koirat, kauniit kukat, kaikki tuottavat kasvit, kalat, delfiinit, taivaan, järvet, pilvet, apinat ja ihmiset niin kyllä se evoluutio on ihmeellinen.Niin mutta kuka tai mikä se on tai kuka se on? Kai senkin on pakko olla joku vai? Ei kai nyt itsestään kaikkea tuu?
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei vaikka Jumalaa olisi ollut ja uskoin siihen, en menetä mitään.
Totta kai menetät. Sen ainokaisen elämäsi hyppiessäsi jonkun mielikuvitusolennon oikkujen mukaan.
Nimenomaan en menetä mitään, koska en mene "oikkujen mukaan". Vaan pystyn nojautumaan hyviin neuvoihin joita Raamattu ihmisille antaa.
Hyviä neuvoja, kuten että sinun tulee kivittää naapurisi jos hän tekee työtä sunnuntaina. Tai että olet tuomittu helvetin kadotukseen, mikäli käytät sekoitekuituja.
Minä väitän että vuonna 2017 ihminen pärjää kyllä paljon paremmin ilman noita raamatun "hyviä neuvoja." Etenkin kun ei niitä edes ne uskovaisetkaan noudata.
Asiayhteys ja sen aikainen kulttuuri pitää tottakai ottaa huomioon. Pitää tutkia ja ymmärtää Raamattua. Esim. Sellainen seikka että Vanha Testamentti edustaa vanhaa liittoa ja uusi testamentti taas uutta.
Mutta avoimin mielin jos tutkii Raamattua huomaa että tietyt moraaliset asiat säilyvät koko Raamatun eri kirjojen ajan.Kyllähän nämä radikaalit neuvot ihmetyttävät varmasti mutta se kertoo sen ajan yhteiskunnasta ja maailmasta.
Aika heikkolahjainen toi teidän jumalanne kun ei edes omaa sanaansa osaa kirjoittaa sillain että kestää aikaa ja ei tarvitse tulkintaa. Jos se tarvii tulkintaa niin kenen tulkinta on oikea?
Niin, se ymmärtää ken haluaa sitä ymmärtää. Kaikella on jokin tarkoitus ja uskon että tässäkin on tarkoitus.
Kaikella ei todellakaan ole mitään syvempää merkitystä.
No saat uskoa mitä haluat. Tulet näkemään sen kuitenkin vielä. Haluat tai et. Tsemppiä elämään, toivottavasti löydät vielä uskon Jumalaan. Koska se ei vie sulta mitään, päinvastoin. Tulisit yllättymään! Mutta jokainen tekee oman valinnan ja sen seurauksen näkee oman elämänsä lopussa.
Painu hihhuli vittuun.
Satuihin en tule ikinä uskomaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen keskustelu voisi olla todella mielenkiintoinen jos aiheena olisi evoluutioteoria ja tiede, mutta raamattu, jeesus ja jumala olisi jätetty kokonaan sen ulkopuolelle.
Uskon siis itsekin että ihminen ei tiedä eikä käsitä vielä lähellekään kaikkea, eikä varmaan koskaan tule käsittämäänkään, mutta se ei liity mitenkään raamattuun vaan ihan tieteeseen.
Joskus mä ainakin pohdiskelen miehen kanssa näitä ja kaikkia maailman asioita ihan ilman Raamattuakin. Ei oo mitenkään välttämätöntä erikseen mainita syytä, kun analysoi mekanismeja.
Mutta yritäppä samaa objektiivisuutta jumalattoman kanssa. Ei onnistu..
Ehkä se epäuskokin on luovuttamaton arvo osalle, joka turmelee kaiken totuudenetsinnän.
Ei sillä, ettenkö itse olis ollut jumalaton ja ymmärtäisi mitä se on.
Joo siis en usko evoluutioon.
Uskoin ennen evoluutioon, mutta se ei estänyt mua tulemasta uskoon. Nyt en voi kuin todeta, ettei riitä rahkeet tässä väittää Jumalalle vastaan.
Kaiken hän on tehnyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon siis itsekin että ihminen ei tiedä eikä käsitä vielä lähellekään kaikkea, eikä varmaan koskaan tule käsittämäänkään, mutta se ei liity mitenkään raamattuun vaan ihan tieteeseen.Joskus mä ainakin pohdiskelen miehen kanssa näitä ja kaikkia maailman asioita ihan ilman Raamattuakin. Ei oo mitenkään välttämätöntä erikseen mainita syytä, kun analysoi mekanismeja.
Mutta yritäppä samaa objektiivisuutta jumalattoman kanssa. Ei onnistu..
Ehkä se epäuskokin on luovuttamaton arvo osalle, joka turmelee kaiken totuudenetsinnän.
Ei sillä, ettenkö itse olis ollut jumalaton ja ymmärtäisi mitä se on.
Mitä ihmettä oikein hourailet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Jumala ohjaa evoluutiota.
Jumalaa ei ole :D
Ei niin. Mitään pitäviä todisteita ei ole.
Onneksi tarjosit tuollaisen eksaktin vastauksen sen sijaan että olisit muiden uskisten lailla sortunut epämääräiseen käsienheilutteluun heti argumenttien loputtua.