Onko järkeä ottaa sairasvakuutusta?
Mitä minä 32v siitä hyödyn? Onko siitä hyötyä tällaisissa perus sairasteluissa esim poskiontelotulehdus, virtsatietulehdus yms?
Kommentit (23)
Me otettiin lapsille sairauskuluvakuutukset, kun he olivat pieniä. Oikein hyvät vakuutukset ja kyllä niille käyttöä oli. Nyt lapset ovat liki täysi-ikäisiä ja vakuutusten piti olla voimassa 65-vuotiaiksi asti. Vakuutusyhtiö päättikin lopettaa juuri nuo vakuutukset ja tarjosi tilalle todella kallista vaihtoehtoa. Halvemmalla olisi saanut, jos olisi tehty terveysselvitykset. Niistä olisi tippunut pois monta sairautta, joten enää vakuutuksia ei ole. Eikä ole mitään muutakaan siinä yhtiössä, vaihdettiin kaikki pois. Jos nyt parikymppinen ottaa vakuutuksen, se ei välttämättä ole enää voimassa keski-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Itse hain sairausvakuutusta Turvasta (muut vakuutukseni ovat siellä kun edullisesti sain) ja koska olen aikoinaki sairastanut poskiontelontulehduksen ja minulla on diagnosoitu migreeni, niin näihin kuluihin en olisi vakuutusta voinut käyttää. Ja miksi minä sitten menen lääkäriin? No juurikin näiden syiden takia. Turha vakuutus minulle, menen sitten rahatilanteen mukaan yksityiselle tai julkiselle.
En tiedä olisiko sittenkin pitänyt olla epärehellinen lomakkeessa...
Voi toki kokeilla olla epärehellinen. En kuitenkaan suosittele. Vakuutusyhtiöt tekevät ajoittain pistokokeita ja kaivelevat sairaustietojasi jolloin jäät kiinni ja pääset makselemaan takaisin.
Ihan turhaa. Ennemmin laitan säästöön vakuutusmaksun verran rahaa kkuin maksan noille riistoyhtiöille.