Voiko keliakiasta parantua?
Minulla on siis todettu keliakia ja epämääräisiä vatsaoireita on ollut pitkään. Olen välillä kokeillut gluteiinitonta ruokavaliota, mutta se ei ole vaikuttanut vastaoireisiini oikeastaan millään tavalla. Suurimmat ongelmat, jotka havaitsin gluteiinittomalla ollesaani olivat kallis ja pahanmakuinen ruoka. Gluteiinittomat tuotteet vaan ovat ihan törkeän kalliita ja maistuvat pahville. Sen takia en ole sitä jatkanut. Hyöty/haitta suhde on vaan ollut olematon. Kaikista parasta olisi, jos tästä voisi jollain tavalla parantua. Eli siis onko se mahdollista? Voiko itsensä siedättää viljatuotteille? Voiko keliakiasta parantua?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis todettu keliakia ja epämääräisiä vatsaoireita on ollut pitkään. Olen välillä kokeillut gluteiinitonta ruokavaliota, mutta se ei ole vaikuttanut vastaoireisiini oikeastaan millään tavalla. Suurimmat ongelmat, jotka havaitsin gluteiinittomalla ollesaani olivat kallis ja pahanmakuinen ruoka. Gluteiinittomat tuotteet vaan ovat ihan törkeän kalliita ja maistuvat pahville. Sen takia en ole sitä jatkanut. Hyöty/haitta suhde on vaan ollut olematon. Kaikista parasta olisi, jos tästä voisi jollain tavalla parantua. Eli siis onko se mahdollista? Voiko itsensä siedättää viljatuotteille? Voiko keliakiasta parantua?
Kerrotko miten käsittelemätön liha, maitotuotteet sekä tuoreet kasvikset, marjat ja hedelmät maksavat gluteenittomassa ruokavaliossa enemmän kuin normaaliruokavaliossa? Miten niistä saa tehtyä pahan makuista ruokaa? Kukaan ei pakota ostamaan niitäteollisia viljankorvikkeita ja leipiä eikä ihminen niitä edes tarvitse.
Kertoisitko, mitä teollista esim. maississa, riisissä tai tattarissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten käsittelemätön liha, maitotuotteet sekä tuoreet kasvikset, marjat ja hedelmät maksavat gluteenittomassa ruokavaliossa enemmän kuin normaaliruokavaliossa? Miten niistä saa tehtyä pahan makuista ruokaa? Kukaan ei pakota ostamaan niitäteollisia viljankorvikkeita ja leipiä eikä ihminen niitä edes tarvitse.
Kertoisitko, mitä teollista esim. maississa, riisissä tai tattarissa on?
Ei mitään. Eikä lainaamasi kirjoittaja niistä puhunutkaan, vaan teollisista viljankorvikkeista.
voisin suositella blogia: antipastaa.blogspot.com, jos kaipaat ideoita leivontaan ilman viljoja, maitoa...
Minulla on keliakia ja luulen, cettä olen parantunut siitä. Kävin 25 vuotta sitten sen vuoksi homeopatia hoidossa. Hän hieroi minua jalkapohjista. Useita kertoja. Aluksi tuntui tosi kipeältä, kun siellä on ohutsuolen jne. Akupunktiopisteet. Samalla söin hänen määräämiään luontaistabletteja. Kaikki kuonat alkoivat tulla näillä konstein elimistöstäni pois ja pukkasi suun ympäristöni samalla täyteen ihottumaa. Tällainen ihottumainen vaihe kesti noin kuukauden. Koko hoito kesti noin neljä kuukautta. Aluksi jalkapohjahierontoja useamman kerran, lopussa vähemmän. Homeopaatti väitti kiven kovaan, että olen nyt parantunut keliakiasta. Muuten noudatan vieläkin gluteenitonta ruokavaliota, mutta lauantaisin pidän herkkupäivän ja syön kaikkia mitä huvittaa, täysin normaalia ruokaa ja herkkuja. Eikä minulle ole tullut mitään oireita 25 vuoteen. Joten luulen, cettä olen parantunut. Jatkan edelleen tällä tavalla. En uskalla täysin lopettaa gluteenitonta ruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on keliakia ja luulen, cettä olen parantunut siitä. Kävin 25 vuotta sitten sen vuoksi homeopatia hoidossa. Hän hieroi minua jalkapohjista. Useita kertoja. Aluksi tuntui tosi kipeältä, kun siellä on ohutsuolen jne. Akupunktiopisteet. Samalla söin hänen määräämiään luontaistabletteja. Kaikki kuonat alkoivat tulla näillä konstein elimistöstäni pois ja pukkasi suun ympäristöni samalla täyteen ihottumaa. Tällainen ihottumainen vaihe kesti noin kuukauden. Koko hoito kesti noin neljä kuukautta. Aluksi jalkapohjahierontoja useamman kerran, lopussa vähemmän. Homeopaatti väitti kiven kovaan, että olen nyt parantunut keliakiasta. Muuten noudatan vieläkin gluteenitonta ruokavaliota, mutta lauantaisin pidän herkkupäivän ja syön kaikkia mitä huvittaa, täysin normaalia ruokaa ja herkkuja. Eikä minulle ole tullut mitään oireita 25 vuoteen. Joten luulen, cettä olen parantunut. Jatkan edelleen tällä tavalla. En uskalla täysin lopettaa gluteenito
Kokeilepa käväistä verikokeessa katsomassa arvot.
Ns. oireettomassa keliakiasta pitäisi selkeästi puhua enemmän. Ja "oireeton" tarkoittaa nyt sitä, että näkyvät oireet puuttuvat, mutta ihan samaan tapaan vasta-aineet jyllää veressä ja ohutsuoli nakertuu hiljalleen.
Törkeän kallista on gluteeniton leipä. Moila's Dark bread 600g 6e ha 6kpl aamiaissämpylöitä 5,5e. Kivaa 🙄 Muitakin allergioita on, joten valikoima on suppea.
Jokainen varmasti ymmärtää, että toki voi syödä riisikakkuja, niin kuin usein tehdäänkin. Mutta äkkiä ne alkaa pahvilta maistua
Ap, nykyään on myös hyvänmakuisia gluteenittomia tuotteita. Esim. Pirkan karkea paahtoleipä.Maistuu normaalille leivälle.
Mutta joo, luontaisesti gluteenitonta kannattaa suosia. Pidä huoli kuidusta, 1/3-1/2 tl pellavansiemenrouhetta / päivä riittää.