Mikä oli ensimmäinen tuoksupullo jonka omistit nuorena ja jota käytit?
Itse olin 15v ja tuoksu oli YSLn Paris. Laivalta ostettu.
Enää en pystyisi tuota käyttämään, on sen verran voimakas :D
Kommentit (173)
90-luvulla parikymppisenä käytin CK:n Obsessionia bileiltoina, voin kertoa omalla empiirisellä tutkimuksella että tämä oli se hajuste joka miellytti silloisia nuoria miehiä suuresti, en tiedä mikä siinä oli mutta kaikki lähikontaktissa olleet miehet keroivat että tuoksuu ihanalle :D
Hollannin kukkia ja tockaa joskus 60 luvun loppupuolella. Silloin oli myö vahvasti tuoksuvia ihania deororanttejs!
Jos oikein muistan, niin tää Barbie-hajuvesi :D vieläkin on pullo tallella.
https://img.fragrancex.com/images/products/parent/medium/61247w.jpg
Body shopin White musk.Meilläpäin sitä käytti melkein kaikki!
Ensimmäinen oli Ma griffe ja seuraava Elisabeth Ardenin Blue Grass. Sain sedältäni, joka sai noita näytepulloja työnsä takia. Olisko vielä ollut joku Antilope, en muista. Kaikkia rakastin. Olin n. 17 v.
Ehkä jokin lahjaksi saatu Oriflamen tuoksu, mutta omat ekat tuoksut olivat ala-asteella Yves Rocherin Clea ja joku Fleur de Holland tai sellainen kaupasta ostettava kukkaistuoksu. Sitten teini-iässä tulivat mm. Paris, Balache, Poison (se alkuperäinen), Chanel 5, Bal a Versailles, Lumenen Timantti Hangella, Animale, jne.
Minulla on yhä tallella aito 80-luvun Poison-pullo, jota voin käyttää murtovarkaita vastaan tarvittaessa :D Migreeni alle minuutissa -takuu. Luulin tuolloin joskus, että minulla on krapula mutta päänsärky tulikin tuoksusta.
Parisia ostan silloin tällöin, en itse käytä mutta nuuhkin ja äitini pitää siitä.
Balache on liian teini ja kasari. Chanelia käytän yhä. Bal a Versailles on ihana tuoksu, mutta ei ehkä nykymakuuni. Tuota Timantti Hangella -tuoksua muistelen ja kaipaan yhä. Sain valtavasti kehuja siitä, vieraat ihmiset kysyivät kadulla, että mitä tuoksua käytän. Lumene voisi tuoda sen takaisin.
Tamango
Näköjään sitä saa vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jokin lahjaksi saatu Oriflamen tuoksu, mutta omat ekat tuoksut olivat ala-asteella Yves Rocherin Clea ja joku Fleur de Holland tai sellainen kaupasta ostettava kukkaistuoksu. Sitten teini-iässä tulivat mm. Paris, Balache, Poison (se alkuperäinen), Chanel 5, Bal a Versailles, Lumenen Timantti Hangella, Animale, jne.
Minulla on yhä tallella aito 80-luvun Poison-pullo, jota voin käyttää murtovarkaita vastaan tarvittaessa :D Migreeni alle minuutissa -takuu. Luulin tuolloin joskus, että minulla on krapula mutta päänsärky tulikin tuoksusta.
Parisia ostan silloin tällöin, en itse käytä mutta nuuhkin ja äitini pitää siitä.
Balache on liian teini ja kasari. Chanelia käytän yhä. Bal a Versailles on ihana tuoksu, mutta ei ehkä nykymakuuni. Tuota Timantti Hangella -tuoksua muistelen ja kaipaan yhä. Sain valtavasti kehuja siitä, vieraat ihmiset kysyivät kadulla, että mitä tuoksua käytän. Lumene voisi tuoda sen takaisin.
Mikä helkutin Balache :D Lähdin hakemaan sitä fragrantica.comista ja sehän oli Balahe. Ja unohdin listalta Body Shopin White Muskin. Sitä oli joka toisella ja saattaapa jossain olla pullo sitä muistona.
anais anais
jos kasari olisi tuoksu, se olisi tämä
Olin 70 luvun lopulla n 13 vuotias, kun sain äidiltäni Helena Rubinsteinin Apple Blossomin.
Tykkäsin siitä pitkään, sellainen herkkä, puuterinen kukkaistuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Boum
Tämä! Tätä sai seppälästä ja hintaa oli ehkä 10e. Tosin sitäkin ennen käytin yves rocherin jotain päärynä- ja vanilija body splashia :D
mulla on jäänyt mieleen vasta parikymppisenä käyttämäni tuoksut (ei sitä ennen tainnut olla käytössä mitään muuta kuin Herbinan dödöä, heh). Mutta siis Laura Biagiotti: Laura, Puman joku vaaleanpunainen tuoksu ja Nina Ricci: Premier Jour. Ah, niitä muistoja. Ainakin Lauraa saa vieläkin :) Pitäis joku kerta mennä tuoksuttelemaan johki hajuvesiosastolle ja ottamaan flashbackia nuoruuteen...
Ensimmäinen oma oli joululahjaksi saamani Samba Nova, keltakorkkinen pullo keltamustassa pakkauksessa. Pohjatuoksuina ihanat kielo ja myski. Hajuvesimieltymykseni ei ole muuttunut teiniajoista, tykkään edelleen kielosta ja myskistä.
Lasinen Tolupullo. Siitä tuli otettua monet tuoksut.
Ensimmäiset ihan kunnon hajuvedet taisi olla Moschinon Cheap and Chic Hippy Fizz ja Ralph Laurenin Ralph Wild. Oli mulla ennen noita varmaan joku Paris Hiltonin ensimmäisistä tuoksuista myös, olin fani joskus 12 - vuotiaana. :D
Mennen