Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveellisen ruuan ketju

Vierailija
21.04.2017 |

Aloitan:

Tonnikalavuoka:

2 Sipulia
2 Porkkanaa
1 Paprika
1 Kesäkurpitsa
Tonnikalaa purkissa (itse tykkään laittaa 2 purkkia öljyistä chilitonnikalaa)

Pilko sipulit, tee ohutta pitkää siivua porkkanasta (juliennea), pilko muut kasvikset.
Laita kaikki uunivuokaan, päälle öljyä (voi laittaa melko reilusti), suolaa, haluamiaan mauisteita, yrttejä.

laita uuniin 200c, anna olla n. 40 minuuttia, kunnes kasvikset ovat mieleisiäsi.

Keitä kaveriksi riisiä tai syö sellaisenaan.

Vuoka on siitä helppo, että sitä voi muokata millä tavalla tahansa (vaihtaa tonnikala kanaan, laittaa eri kasviksia, lisätä juustoa tms) ja valmistuu kiireisenäkin päivänä melko vaivattomasti.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanan filettä, kookosmaitoa, chiliä, viismaustetta, sipuli ja valkosipuli, mustapippuria myllystä. Kanan fileet haudutan kypsäksi maustetussa kookosmaidossa. Täysjyväcouscous jossa paljon kirsikkatomaatteja. Salaattia kylkeen.

Nämä "kasvismaidot" on varsinaisia lisäainekoktaileja, en itse niitä sanoisi millään tavalla hyväksi ravinnoksi.

Siis eihän tässä varmaan tarkoitettu mitään semmosta esim. Alpron kookosjuomaa vaan ihan sitä säilykehyllyssä olevaa kookosmaitoa. Kookoksen mallosta tehtyä. Eihän niissä kai kauheita määriä mitään lisäaineita ole, ainakaan kaikilla merkeillä.

Vierailija
82/85 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikherneet?! 

Kikherneissä on torjunta-aineita. Hormonitoimintaa häiritseviä yhdisteitä voi löytyä mm. erilaisista arkisista kuluttajatuotteista kuten muovipulloista, säilyketölkeistä, pesuaineista, palonsuoja-aineista, leluista, kosmetiikasta sekä kasvinsuojelu- ja torjunta-aineista. Näin ollen ihminen voi altistua näille kemikaaleille joko suoraan esim. työpaikoilla tai kulutustuotteiden välityksellä tai epäsuorasti ympäristön välityksellä (ilma, vesi, maaperä). Ympäristössä eliöiden kemikaalialtistumisen tapahtuu pääasiassa ravinnon ja veden kautta. 

Peltitölkeissä tinaa. Pahvipakkauksissa on muovipinnoitteet, joissa on  bisfenoli A:ta tai ftalaatteja.  

Kikherneet kasvatetaan maissa, joissa maataloutta koskevat lait eivät toimi samalla tavalla kuin suomessa, joten usein ylitetään suojarajoja tai lisätään aineita, jotka nostavat tuotteen painoa, mutta ei sovi syötäväksi. 

Kikherneiden aminohappokoostumus on heikko ja ne sulavat huonosti aiheuttaen suolisto-ongelmia ja vatsavaivoja. 

Kuulostat ihan mun yhdeltä tuttavalta joka luennoi milloin minkäkin ruoka- tai muun aineen vaarallisuudesta, tupakka huulessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikoo syödä niin että ruoka on varmasti kaikkien mielestä terveellistä niin ei ikinä syö mitään.

Minulle ainakin riittää se että itse pidän syömääni ruokaa terveellisenä, kuinkas muuten.

Vierailija
84/85 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikherneet tuodaan myös jostain ugandasta. Lisäksi mikään, mikä säilötään metallitölkkeihin ei ole kovin terveellistä.

Papuja ja linssejähän voi ostaa ihan kuivatavaranakin ja keittää itse, silloin ei tarvitse pelätä edes metallipurkkeja.

Vierailija
85/85 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa kaikki viljelmät on Afrikasta tuodun halpatyövoiman käsissä. Ihmiskauppaa pahimmillaan. Ihmiset kuolee kasvintorjunta-aineisiin. Palkat on noloja ja työläiset asuu parakeissa. Kik-herneiden aminohappokoostumus on surkea. Jos on kasvis, sen syöminen ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän