Naisvihasta pohdintaa ja kysymyksiä.
Tälläkin palstalla kirjoitellaan välillä aika naisvihamielisiä kommentteja. Toki muuallakin, ei se mikään vain vauvafoorumin juttu ole. Joko suoraan haukutaan kaikkia naisia lompakkoloisiksi, siiderivalaiksi, jännämiesten perässä juokseviksi aivottomiksi kikattelijoiksi jne. Tai sitten rivien välistä vihjataan, että naiset on noita "lompakkoloisia", tai että naiset huijaavat miehet isäksi, tai että naiset haluavat vain hyväksikäyttää kylmästi miehen rahoja, mutta eivät kykene pysymään uskollisina koska ovat naisia. Jne jne. Erästä asiaa erityisesti ihmettelen tässä naisvihaa viljelevässä ajattelutavassa. Miten nämä kirjoittajat suhtautuvat äitiinsä? Onko oma äitikin ollut lompakkoloinen, joka on huijannut isän isäksi? Koska kerran kaikki naiset on sellaisia. Onko oma äitikin vain jännämiesten perässä juokseva "lut-ka"? Ja onko oma isä silloin se jännämies, vai törkeän naisen hyväksikäytön uhri?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
No haloo, ne on provoja. Suuri osa varmaan naisten kirjoittamia. Kertoo tietysti jotain yhteiskunnasta, että kaikki trollit helposti keksivät tätä misogyynistä matskua.
Naisvihamieliset miehet syyttää jopa tästä naisia? Ja kuten käy selville, eivät kykene keskustelemaan asiallisesti vihastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että ex-mieheni on esimerkillään opettanut 20-vuotiaan poikani suhtautumaan muhun jonkin verran halveksuen. Tämä exäni on ihmisten miehestäni mukava, mä sain niskaani paskaa ja mitätöintiä. Poika on puhunut ilkeästi vihjaillen kuvataiteilijan ammatistani ("voisin mäkin opiskella vaikka mongoliaa"). Exäni puhui rumasti, kun imetin tytärtäni, "näytät muuten harvinaisen rumalta". Painorajaksi tuo kusipää-ex asetti mulle 65 kg (olen roteva ja muodokas 170-senttinen nainen, painoni pysyi 70 kilossa liikkuen ja terveellisesti syöden). Ex kehui pieniä rintoja pienirintaisen naisen ja mun kuullen, mulla on suuret rinnat. Tää naikkonen katsoi mua ilkeän tyytyväisenä. Tytär kunnioittaa mua enemmän kuitenkin. Sanoi lapsena, eikö voitaisi muuttaa pois isän luota. Ero tuli myöhemmin. Mun itsetuntoa murskattiin isän taholta, siksi oon ollut alistuva. Niin, se asian ydin on, että mies suhtautuu äitiinsä enemmän ja vähemmän isänsä mallin mukaan. Valitkaa tarkoin, kenen kanssa teette lapsia! Lapsia en kadu, mutta heidän isästään olisi pitänyt erota paljon, paljon aiemmin.
Mielenkiintoinen aihe. Ehkä näiltä naisvihaajilta pitäisikin siis kysyä miten isä on kohdellut äitiä? Isän "kasvatuksen" tulosta nämä naisvihaajat, eikä äidin, kuten yleensä oletetaan?
Viha on vihaa heikkoa kohtaan, joka ei koskaan esim. puolustanut lapsiaan, kun heihin vahvempi kohdisti fyysistä ja henkistä väkivaltaa? Altisti myös lapsen katsomaan väkivaltaa itsenään kohtaan, eikä ns. pelastanut lastaan tältä? Puolustautunut?
Kuulostaa hyvin uskottavalta selitykseltä.
Yksi tuttu nuori nainen vihaa isäänsä syvästi (ei saa edes mainita hänen aikanaan) väkivallasta perheessä. Ihmettelen sitä tässä, että ei syytä yhtään mistään missään äitiään. Haluaisin kysyä häneltä, miksi hän ei ole edes siitä vihainen äidilleen, että äiti ei ns. pelastanut lapsiaan ja siis muuttanut pois. Vienyt pois väkivaltainen henkilön parista. Ymmärrän hyvin, että vihaa lapsuuttaan, mutta mielestäni tässä voisi kyllä syyttää myös äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, tutkimusten mukaan naisiin rikoksensa kohdistaneilla sarjamurhaajilla on ollut erittäin huono äitisuhde, yleensä hyvin dominoiva, väkivaltainen ja/tai tunnekylmä äiti sekä mahdollisesti myös äidin taholta tullutta seksuaalista hyväksikäyttöä. Joten eiköhän näillä naisvihamielisillä somessa kirjoittavilla miehilläkin ole huono äitisuhde.
Koska sarjamurhaajat niin trollitkin? Nyt on vakuuttavaa argumentointia. Ei yhtään kaukaa haettua. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haloo, ne on provoja. Suuri osa varmaan naisten kirjoittamia. Kertoo tietysti jotain yhteiskunnasta, että kaikki trollit helposti keksivät tätä misogyynistä matskua.
Naisvihamieliset miehet syyttää jopa tästä naisia? Ja kuten käy selville, eivät kykene keskustelemaan asiallisesti vihastaan.
Minusta on ihan realistista olettaa, että iso osa trolleista on naisia, koska tämä palsta on naisvaltainen. Itse aiheellahan ei ole trollille mitään merkitystä, koska tarkoitus on vain ärsyttää muita keskustelijoita, ja mikäpä siinä toimisi naisvaltaisella paremmin kuin naisista negatiiviseen sävyyn kirjoittaminen. Millä perusteella uskot, että iso osa noista trolleista ei olisi naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on naisvihamielinen mies, joka ei kykene asialliseen keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Lässynlässyn. Monillako ensitreffeillä aloittaja on maksanut koko illan miehelle?
En ole aloitaja, mutta vastaan kuitenkin.
En ole koskaan maksanut treffeillä miehelle koko iltaa. Joskus olen maksanut omat kuluni.
Kerran maksoin teatterilipun, mies maksoi kaiken muun.
Muiden ihmisten treffeistä en tiedä, mutta omalla kohdalla ne ovat menneet niin että mies on pyrkinyt tekemään minuun vaikutusta (paitsi yksi joka ehdotti heti alussa että kumpikin maksaa omat kulunsa). Yleensä nämä miehet ovat halunneet esiintyä henkilönä, joka kykenee pitämään huolen perheestään taloudellisesti ja muutenkin.
Tämä on tietenkin vain minun kokemukseni treffeillä käymisestä.
Ymmärrän että tämä lässynlässyn-tyyppi on niin mahtavan tavoiteltu mies että naiset pyrkivät tekemään häneen vaikutuksen ja maksavat hänen kulunsa innosta kiljuen. Lässynlässyn-tyyppi ottaa kaiken vastaan passiivisena partaansa naureskellen, ja hänen on siksi vaikea käsittää sitä kuviota jossa mies maksaa naisen kuluja tai kumpikin omat kulunsa.
Hänenkään treffitavoissa en näe mitään väärää.
Jokainen toimikoon niinkuin itse parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässynlässyn. Monillako ensitreffeillä aloittaja on maksanut koko illan miehelle?
En ole aloitaja, mutta vastaan kuitenkin.
En ole koskaan maksanut treffeillä miehelle koko iltaa. Joskus olen maksanut omat kuluni.
Kerran maksoin teatterilipun, mies maksoi kaiken muun.
Muiden ihmisten treffeistä en tiedä, mutta omalla kohdalla ne ovat menneet niin että mies on pyrkinyt tekemään minuun vaikutusta (paitsi yksi joka ehdotti heti alussa että kumpikin maksaa omat kulunsa). Yleensä nämä miehet ovat halunneet esiintyä henkilönä, joka kykenee pitämään huolen perheestään taloudellisesti ja muutenkin.
Tämä on tietenkin vain minun kokemukseni treffeillä käymisestä.
Ymmärrän että tämä lässynlässyn-tyyppi on niin mahtavan tavoiteltu mies että naiset pyrkivät tekemään häneen vaikutuksen ja maksavat hänen kulunsa innosta kiljuen. Lässynlässyn-tyyppi ottaa kaiken vastaan passiivisena partaansa naureskellen, ja hänen on siksi vaikea käsittää sitä kuviota jossa mies maksaa naisen kuluja tai kumpikin omat kulunsa.
Hänenkään treffitavoissa en näe mitään väärää.
Jokainen toimikoon niinkuin itse parhaaksi näkee.
Mistäs päättelet hänen olevan mies?
Vierailija kirjoitti:
Noh, tutkimusten mukaan naisiin rikoksensa kohdistaneilla sarjamurhaajilla on ollut erittäin huono äitisuhde, yleensä hyvin dominoiva, väkivaltainen ja/tai tunnekylmä äiti sekä mahdollisesti myös äidin taholta tullutta seksuaalista hyväksikäyttöä. Joten eiköhän näillä naisvihamielisillä somessa kirjoittavilla miehilläkin ole huono äitisuhde.
Naisten vikaa siis sekin. No eipä yllätä, ei naisista ole mihinkään.
Naiset ovat loisia. MIKSI aloittaja taistelee totuuksia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kyllä tietää, että onko oma äitikin halveksunnan kohde? Vai onko oma äiti kuitenkin aivan erilainen kuin kaikki muut naiset?
Ei varmasti aivan erilainen.
Ajatteletko itse useinkin, että onko miesvihaajien isä miesvihaajien mielestä samanlainen kuin kaikki muut miehet?
En ajattele koskaan miesvihaajia, koska itse pidän paljon miehistä ja naispuoleiset ystävänikin tykkäävät miehistä. En ole live-elämässäni koskaan kohdannut miesvihaajaa, joten en ole sellaista tullut pohtineeksi koskaan.
No voisiko olla, ettei miehissä ole niin paljoa vihattavaa kuin naisissa?
Vierailija kirjoitti:
Kuten huomaat, aloittaja, niin aiheesta ei saa keskustella. Miehet eivät oikeasti pysty puhumaan asiasta.
Osalla on varmasti huono tai heikko kotitausta ja vaikea äitisuhde, mutta suurin syy vihamielisyyteen tuntuu olevan, että naapurilla on naisia (monikko), mutta minulla ei...
Implikoitko että tässäkään ketjussa on yhtäkään miestä?
Ps. ei, ei ja ei. Älä käytä niin kulunutta fraasia kuin seksinpuute. Heitä nyt vielä pieni pippeli-kortti pöytään.
Oikeasti, keksikää jotain vähän omaperäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kyllä tietää, että onko oma äitikin halveksunnan kohde? Vai onko oma äiti kuitenkin aivan erilainen kuin kaikki muut naiset?
Ajatteletko itse useinkin, että onko miesvihaajien isä miesvihaajien mielestä samanlainen kuin kaikki muut miehet?
En ajattele koskaan miesvihaajia, koska itse pidän paljon miehistä ja naispuoleiset ystävänikin tykkäävät miehistä. En ole live-elämässäni koskaan kohdannut miesvihaajaa, joten en ole sellaista tullut pohtineeksi koskaan.
Voisipa hyvinkin. Eihän naiset siedä toisiaankaan, siksi viihtyvät parhaiten kahden bestiksen miniryhmissä. Naisvaltaisilla työpaikoilla on aina selkäänpuukottamisen ja juoruilun meininki, ihan kuten tällä palstalla. Miesvaltaisilla aloilla on suorituskeskeinen ja rennohko ilmapiiri, aivan kuten miesten keskustelupalstoillakin.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että ex-mieheni on esimerkillään opettanut 20-vuotiaan poikani suhtautumaan muhun jonkin verran halveksuen. Tämä exäni on ihmisten miehestäni mukava, mä sain niskaani paskaa ja mitätöintiä. Poika on puhunut ilkeästi vihjaillen kuvataiteilijan ammatistani ("voisin mäkin opiskella vaikka mongoliaa"). Exäni puhui rumasti, kun imetin tytärtäni, "näytät muuten harvinaisen rumalta". Painorajaksi tuo kusipää-ex asetti mulle 65 kg (olen roteva ja muodokas 170-senttinen nainen, painoni pysyi 70 kilossa liikkuen ja terveellisesti syöden). Ex kehui pieniä rintoja pienirintaisen naisen ja mun kuullen, mulla on suuret rinnat. Tää naikkonen katsoi mua ilkeän tyytyväisenä. Tytär kunnioittaa mua enemmän kuitenkin. Sanoi lapsena, eikö voitaisi muuttaa pois isän luota. Ero tuli myöhemmin. Mun itsetuntoa murskattiin isän taholta, siksi oon ollut alistuva. Niin, se asian ydin on, että mies suhtautuu äitiinsä enemmän ja vähemmän isänsä mallin mukaan. Valitkaa tarkoin, kenen kanssa teette lapsia! Lapsia en kadu, mutta heidän isästään olisi pitänyt erota paljon, paljon aiemmin.
Joo joo, ihan varmasti tapahtui. Lähetä iltalehteen tästä juttu, siellä ne tykkää julkaista mitä tahansa ihmiset päässään keksivätkin.
Vierailija kirjoitti:
No voin minä tähän vastata. Näköjään joku toinenkin vastasi omasta tilanteestaan. Saatpahan sitten näkökulmaa tavallisiin naisiin, sinä kuka tuon kysymyksen esitit.
En ole yksilläkään ensitreffeillä maksanut koko iltaa miehelle. Olen aina kylläkin tarjoutunut sen sijaan maksamaan sen oman kahvikupposeni tai jäätelöni tai ruokani. Joka kerta mies on kieltäytynyt ehdotuksestani, ja sanonut että hän haluaa maksaa, mihin olen sitten vain kiittänyt nätisti. Ja jos mies on ostanut ensin meille vaikka kahvit, ja sitten ollaan päätetty jatkaa treffejä vaikka jätskin ja kävelyn merkeissä, niin minä olen vastavuoroisesti maksanut ne jätskit. Tai jos mies on maksanut kokonaan ensitreffit niin minä olen sitten tarjonnut molemmille toisilla treffeillä sen koko illan. Olen myös parisuhteessa aina maksanut vähintään puolet kaikesta. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis mun itsetuntoa murskattiin oman isän taholta lapsena ja ex-miehen taholta aikuisena. Isäni myös hakkasi perhettään (äitiäni, veljeäni ja koiraa) ja rikkoi huonekaluja, mua alkoi hakkaamaan, kun olin teini-iässä, väkivaltainen juoppo.
No mitäs olit juoppo jo teininä.
En ole ikänäni törmännyt naisvihaa yhtään missään. Tietenkin voi olla niinkin, että naisvihan kohteeksi joutuvat naisista ne löyhämoraalisimmat ja sivistymättömimmät, mutta sosieteeraan tyystin toisenlaisissa seurapiireissä, siksipä en ole tällaiseen ilmiöön tutustunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai voisiko olla, että miehet nyt vain keskimäärin ylipäätään vihaavat asioita enemmän kuin naiset vihaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voin minä tähän vastata. Näköjään joku toinenkin vastasi omasta tilanteestaan. Saatpahan sitten näkökulmaa tavallisiin naisiin, sinä kuka tuon kysymyksen esitit.
En ole yksilläkään ensitreffeillä maksanut koko iltaa miehelle. Olen aina kylläkin tarjoutunut sen sijaan maksamaan sen oman kahvikupposeni tai jäätelöni tai ruokani. Joka kerta mies on kieltäytynyt ehdotuksestani, ja sanonut että hän haluaa maksaa, mihin olen sitten vain kiittänyt nätisti. Ja jos mies on ostanut ensin meille vaikka kahvit, ja sitten ollaan päätetty jatkaa treffejä vaikka jätskin ja kävelyn merkeissä, niin minä olen vastavuoroisesti maksanut ne jätskit. Tai jos mies on maksanut kokonaan ensitreffit niin minä olen sitten tarjonnut molemmille toisilla treffeillä sen koko illan. Olen myös parisuhteessa aina maksanut vähintään puolet kaikesta. Ap.
Hei, tällä ei ole mitään merkitystä. Naisvihaajat kuvittelevat, että joutuvat maksamaan, ja tästä kuvitelmastaan johtuen eivät edes koskaan tule olemaan treffeillä. Kieltävät itse itseltään vihassaan, että stna pitää kumminkin maksaa se lortto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se juuri menee. Esimerkki on tehokas opettaja; toiminta tosiaan tehokkaampi kuin sanat. Poika toistaa isänsä mallia.
Niinpä. Tuossa naistensairaudessa on kyse naisen luonteenominaisuudesta.
Ääretön ja rajaton, jopa narsismin ylittävä itsekkyys, johon perustuu kaikki naisen tekemiset ja toiminnat.