Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisvihasta pohdintaa ja kysymyksiä.

Vierailija
21.04.2017 |

Tälläkin palstalla kirjoitellaan välillä aika naisvihamielisiä kommentteja. Toki muuallakin, ei se mikään vain vauvafoorumin juttu ole. Joko suoraan haukutaan kaikkia naisia lompakkoloisiksi, siiderivalaiksi, jännämiesten perässä juokseviksi aivottomiksi kikattelijoiksi jne. Tai sitten rivien välistä vihjataan, että naiset on noita "lompakkoloisia", tai että naiset huijaavat miehet isäksi, tai että naiset haluavat vain hyväksikäyttää kylmästi miehen rahoja, mutta eivät kykene pysymään uskollisina koska ovat naisia. Jne jne. Erästä asiaa erityisesti ihmettelen tässä naisvihaa viljelevässä ajattelutavassa. Miten nämä kirjoittajat suhtautuvat äitiinsä? Onko oma äitikin ollut lompakkoloinen, joka on huijannut isän isäksi? Koska kerran kaikki naiset on sellaisia. Onko oma äitikin vain jännämiesten perässä juokseva "lut-ka"? Ja onko oma isä silloin se jännämies, vai törkeän naisen hyväksikäytön uhri?

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erästä asiaa erityisesti ihmettelen tässä naisvihaa viljelevässä ajattelutavassa. Miten nämä kirjoittajat suhtautuvat äitiinsä? Onko oma äitikin ollut lompakkoloinen, joka on huijannut isän isäksi? Koska kerran kaikki naiset on sellaisia. Onko oma äitikin vain jännämiesten perässä juokseva "lut-ka"? Ja onko oma isä silloin se jännämies, vai törkeän naisen hyväksikäytön uhri?

Isäni oli jännämies Hänellä on lapsia 4 eri naisen kanssa. Äitini oli tyypillinen mennään naimisiin ja ostetaan talo, kun loppui kiinnostus otettiin ero. Kyllä. Minulla on täysi oikeus olla mielipiteideni kanssa, koska olen kotoa ja vanhemmiltani saanut esimerkin. Muuten vanhempani ovat olleet työssäkäyviä kunnollisia kansalaisia.

Vierailija
22/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä tietää, että onko oma äitikin halveksunnan kohde? Vai onko oma äiti kuitenkin aivan erilainen kuin kaikki muut naiset?

Ei varmasti aivan erilainen.

Ajatteletko itse useinkin, että onko miesvihaajien isä miesvihaajien mielestä samanlainen kuin kaikki muut miehet?

En ajattele koskaan miesvihaajia, koska itse pidän paljon miehistä ja naispuoleiset ystävänikin tykkäävät miehistä. En ole live-elämässäni koskaan kohdannut miesvihaajaa, joten en ole sellaista tullut pohtineeksi koskaan. 

Mutta olet kohdannut naisvihaajia, vähintään netissä. Eli olet sitä mieltä, että miehet ovat pahempi sukupuoli? Minkäväräinen on uhrinviittasi?

Älähän nyt jaksa provoilla. Tiedät hyvin, että en ole kirjoittanut että miehet on pahempi sukupuoli. Haluat vain tehdä tuollaisia virheellisiä tulkintoja, koska yrität tahallaan ärsyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaat, aloittaja, niin aiheesta ei saa keskustella. Miehet eivät oikeasti pysty puhumaan asiasta.

Osalla on varmasti huono tai heikko kotitausta ja vaikea äitisuhde, mutta suurin syy vihamielisyyteen tuntuu olevan, että naapurilla on naisia (monikko), mutta minulla ei... 

Vierailija
24/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten huomaat, aloittaja, niin aiheesta ei saa keskustella. Miehet eivät oikeasti pysty puhumaan asiasta.

Osalla on varmasti huono tai heikko kotitausta ja vaikea äitisuhde, mutta suurin syy vihamielisyyteen tuntuu olevan, että naapurilla on naisia (monikko), mutta minulla ei... 

No olen kyllä rehellisesti hieman hämmästynyt, että keskustelu on tällaista kuin tässä ketjussa. Esitin ihan konkreettisen kysymyksen, ja yleensä tällä vauvapalstalla on saanut hyviä vastauksia ja harvinaisenkin oivaltavaa pohdintaa konkreettisiin kysymyksiin. Ilmeisesti aihe on liian vaikea? Ap.

Vierailija
25/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että ex-mieheni on esimerkillään opettanut 20-vuotiaan poikani suhtautumaan muhun jonkin verran halveksuen. Tämä exäni on ihmisten miehestäni mukava, mä sain niskaani paskaa ja mitätöintiä. Poika on puhunut ilkeästi vihjaillen kuvataiteilijan ammatistani ("voisin mäkin opiskella vaikka mongoliaa"). Exäni puhui rumasti, kun imetin tytärtäni, "näytät muuten harvinaisen rumalta". Painorajaksi tuo kusipää-ex asetti mulle 65 kg (olen roteva ja muodokas 170-senttinen nainen, painoni pysyi 70 kilossa liikkuen ja terveellisesti syöden). Ex kehui pieniä rintoja pienirintaisen naisen ja mun kuullen, mulla on suuret rinnat. Tää naikkonen katsoi mua ilkeän tyytyväisenä. Tytär kunnioittaa mua enemmän kuitenkin. Sanoi lapsena, eikö voitaisi muuttaa pois isän luota. Ero tuli myöhemmin. Mun itsetuntoa murskattiin isän taholta, siksi oon ollut alistuva. Niin, se asian ydin on, että mies suhtautuu äitiinsä enemmän ja vähemmän isänsä mallin mukaan. Valitkaa tarkoin, kenen kanssa teette lapsia! Lapsia en kadu, mutta heidän isästään olisi pitänyt erota paljon, paljon aiemmin.

Vierailija
26/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti ei onneksi sentään ole lompakkoloinen, hän on sen ikäluokan nainen että ei ole. Nykynaiset on.

Vierailija
27/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihan määrä tällä palstalla ainakin on pöyristyttävä. Olen muuttanut sen vuoksi suhtautumiseni naisiin ja itseasiassa nykyään ymmärrän heitä paremmin. Aiemmin minulla oli liian hyvä kuva naisista.

Vierailija
28/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ex-mieheni on esimerkillään opettanut 20-vuotiaan poikani suhtautumaan muhun jonkin verran halveksuen. Tämä exäni on ihmisten miehestäni mukava, mä sain niskaani paskaa ja mitätöintiä. Poika on puhunut ilkeästi vihjaillen kuvataiteilijan ammatistani ("voisin mäkin opiskella vaikka mongoliaa"). Exäni puhui rumasti, kun imetin tytärtäni, "näytät muuten harvinaisen rumalta". Painorajaksi tuo kusipää-ex asetti mulle 65 kg (olen roteva ja muodokas 170-senttinen nainen, painoni pysyi 70 kilossa liikkuen ja terveellisesti syöden). Ex kehui pieniä rintoja pienirintaisen naisen ja mun kuullen, mulla on suuret rinnat. Tää naikkonen katsoi mua ilkeän tyytyväisenä. Tytär kunnioittaa mua enemmän kuitenkin. Sanoi lapsena, eikö voitaisi muuttaa pois isän luota. Ero tuli myöhemmin. Mun itsetuntoa murskattiin isän taholta, siksi oon ollut alistuva. Niin, se asian ydin on, että mies suhtautuu äitiinsä enemmän ja vähemmän isänsä mallin mukaan. Valitkaa tarkoin, kenen kanssa teette lapsia! Lapsia en kadu, mutta heidän isästään olisi pitänyt erota paljon, paljon aiemmin.

siis mun itsetuntoa murskattiin oman isän taholta lapsena ja ex-miehen taholta aikuisena. Isäni myös hakkasi perhettään (äitiäni, veljeäni ja koiraa) ja rikkoi huonekaluja, mua alkoi hakkaamaan, kun olin teini-iässä, väkivaltainen juoppo.

Vierailija
29/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haloo, ne on provoja. Suuri osa varmaan naisten kirjoittamia. Kertoo tietysti jotain yhteiskunnasta, että kaikki trollit helposti keksivät tätä misogyynistä matskua.

Twitterissäkin oli tutkimuksen mukaan 60% naisten h.uorittelijoista toisia naisia.

Vierailija
30/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kun joku uskoo olevansa tavoittelemisen arvoinen, fiksu ihminen ei pidä lähtökohtana, kiinnostus latistuu taatusti jos mies lähtee tuosta:  sinä haluaisit ... mutta kun ...

Vierailija
31/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo, ne on provoja. Suuri osa varmaan naisten kirjoittamia. Kertoo tietysti jotain yhteiskunnasta, että kaikki trollit helposti keksivät tätä misogyynistä matskua.

Twitterissäkin oli tutkimuksen mukaan 60% naisten h.uorittelijoista toisia naisia.

Jos luit aloitusviestin huolella, niin varmasti huomasit, että siinä ei puhuttu naisvihaa viljelevistä MIEHISTÄ, tai miesten äitisuhteesta. Siinä puhuttiin naisvihaa viljelevien ihmisten äitisuhteesta, ottamatta mitään kantaa sukupuoleen. Yhtä hyvin aloitus koskee naisvihaa viljeleviä naisia ja heidän äitisuhdetta.

Vierailija
32/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin suhtaudun moniin naisiin ikävä kyllä vähän ennakkoluuloisesti, tai siis en osaa arvostaa kovin paljon heitä lähtökohtaisesti, jos he eivät jotenkin ensin tee tai osoita itsessään jotain arvostettavaa. Tämä johtuu lähinnä äidistäni, menetin kunnioitukseni äitiini jo alle 10-vuotiaana. Siihen miten hän juoksi aivottomana huonojen miesten perässä, petti lupauksensa toistuvasti minulle ja siskolleni, tuhlasi rahamme itseensä jne. Minua harmittaa, että tuon vuoksi en oikein osaa arvostaa naisia. Ja olen siis itse nainen.

Vierailija
33/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aihe. Ehkä näiltä naisvihaajilta pitäisikin siis kysyä miten isä on kohdellut äitiä? Isän "kasvatuksen" tulosta nämä naisvihaajat, eikä äidin, kuten yleensä oletetaan?

Vierailija
34/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan moneen kertaan tutkittu, että henkisesti väkivaltaisesta suhteesta lapset usein omaksuvat itselleen aikuisena sen roolin, joka heidän sukupuoltaan edustaneella vanhemmalla oli. Eli väkivaltaa tai alistamista harjoittavan tai uhrin roolin. Poikkeuksia toetysti on ja esim jostain voikin tulla esim terapeutti vääryyttä kohdanneille, mutta vaatii poikkeusta poiketa saamastaan roolimallista.

Vierailija
35/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Alba siistinyt kielenkäyttöään? Vai Hel-Nyc?

Vierailija
36/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Alba siistinyt kielenkäyttöään? Vai Hel-Nyc?

Hel-Nycin nimimerkin tunnistan, mutta Alba on joku minulle tuntematon stara. Kumpikaan heistä en ole, jos minuun ja aloitusviestiin viittaat. Ap.

Vierailija
37/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kyllä näkemään onko AP:ssä pisaraakaan rehelisyyttä, kaikki mitä hän väittää aloituksessaan naisvihaksi, on todellisuudessa asioita toisissa ihmisissä olevista vääryksistä ja pahuuksista joista on keskusteltu ja jotka nousevat muissakin keskusteluissa myös joskus esille.

Ap:lle on siis naisvihaa keskustelu kieroudesta ja epärehellisyydestä tai pahuudesta mikäli näitä piirteitä ilmenee joissakin naisissa, eli tuon saman logiikan mukaan myös raiskaajista tai murhaajista keskustelu ja heidän tuomitsemisensa on vihaa ihmisiä kohtaan.

Mielestäni hyvin, hyvin sairas aloitus .

Vierailija
38/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty kyllä näkemään onko AP:ssä pisaraakaan rehelisyyttä, kaikki mitä hän väittää aloituksessaan naisvihaksi, on todellisuudessa asioita toisissa ihmisissä olevista vääryksistä ja pahuuksista joista on keskusteltu ja jotka nousevat muissakin keskusteluissa myös joskus esille.

Ap:lle on siis naisvihaa keskustelu kieroudesta ja epärehellisyydestä tai pahuudesta mikäli näitä piirteitä ilmenee joissakin naisissa, eli tuon saman logiikan mukaan myös raiskaajista tai murhaajista keskustelu ja heidän tuomitsemisensa on vihaa ihmisiä kohtaan.

Siis mielestäsi ei ole naisvihaa väittää esimerkiksi, että kaikki naiset on lompakkoloisia?

Vierailija
39/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mielestäsi ei ole naisvihaa väittää esimerkiksi, että kaikki naiset on lompakkoloisia?

Voitko väittää ettei tuossa ole myös hiven totuutta mukana, vaikka olisikin muutamia poikkeuksia?

Vierailija
40/159 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillitön narsismi on aikamme pahin naistensairaus. Naiset keskittävät kaiken huomion, aktiiviteettinsa ja rahansa itseen: ulkonäköön, vaatteisiin, meikkeihin, hiuksiin. Kirpputorit pursuvat naisten vaatteita, rihkamakoruja, vanhentunutta kosmetiikka, asusteita ja kenkiä. Siinäpä kasvamisen paikka.

Tämä miljoona kertaa!! Yritä tutustua tai arvostaa olentoa, joka katsoo sinua nenänvartta pitkin arvioiden sinun arvoasi. Minun on vaikea kunnioittaa tuollaista olentoa. Kommenttisi oli niin hyvä, liian hyvä jopa.