Kuinka moni pystyy olemaan ilman kasvomeikkiä esim. töissä?
Tarkoitan siis kokonaan ilman mitään peitevoidetta, meikkivoidetta, BB-värivoidetta tai puuteria? Itselläni on ainakin sen verran "läikikäs" iho kasvoissa, että en voi töissä tai muuten ns. ihmisten ilmoitta olla ilman kasvomeikkiä. Olen miettinyt, että onko suurin osa naisista sellaisia, että he kuitenkin pystyy eli onko ihossani joku ns. vika. Millä te saatte kasvoissa ihon tasaisen väriseksi ilman meikkiä? Onko jokin hoitovoide, jolla taikatemppu tehdään?
N36
Kommentit (78)
Mnä, ja aika pieni se ero lopulta on, jos meikkaan. Aika hyvä iho vielä, eikä ryppyjä. Tummat ripset ja kulmat.
N44
Vierailija kirjoitti:
Mnä, ja aika pieni se ero lopulta on, jos meikkaan. Aika hyvä iho vielä, eikä ryppyjä. Tummat ripset ja kulmat.
N44
Niin ja olen aspa.
Minä olen parikymppinen enkä voisi kuvitella meneväni kouluun ilman meikkiä, kiitos punoittavan ja kiiltävän couperosaihon :(
Vierailija kirjoitti:
Haaveeni olisi olla kokonaan ilman kasvomeikkiä, mutta kuumat aallot saavat minut pari kertaa tunnissa punajuuren laikukkaaksi, joten en voi olla, asiakaspalvelutyö. Harmittaa kun pitää laittaa pakkeli, josta en tykkää yhtään. Iho olisi ihan hyvä ilman meikkiäkin.
Sama :( Ja ikää vasta 37. BB-voidetta ja puuteria käytän, mieluiten olisin ilman ja nuorempana yleensä olinkin.
Olen luokanope ja ihan meikittä mennään. Silti tänään yks ekaluokkalainen totes: "Ope, sä oot tosi kiva ja nätti!" Ja ihan perusnaama on, muttei kuitenkaan tarvitse ämpäri päässä kulkea...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen parikymppinen enkä voisi kuvitella meneväni kouluun ilman meikkiä, kiitos punoittavan ja kiiltävän couperosaihon :(
Oltuasi muutaman viikon ilman meikkiä ja totuttuasi meikittömiin kasvoihisi voisi tilanne kääntyä toisinpäin. Pian sinusta ehkä tuntuisi todella hankalalta näyttäytyä missään meikit naamassa, koska tuntisit näyttäväsi väärältä. Minulla on punoittava ja kiiltävä couperosanaama, ja minusta nämä punaisina hehkuvat poskeni ovat olennainen osa persoonallista ulkonäköäni ja viehättävät joitakuita aivan erityisesti. Kun peitän ne meikillä, koen peittäväni juuri sen piirteen, joka tekee minusta erityisen.
Minä. Mutta mulla onkin hyvä itsetunto, hyvät geenit eikä pahemman näköinen naama :P
Minä. Ilmastoimattomassa hotellissa siivous on helvetin tuskallista kesällä:( välillä pitää käydä kastelemassa kasvot ja ihoa kun hiki vaan valuu. Eu siinä meikeillä läträtä.
En käytä. Hoitajana ja asp:n teen hommia.
Johonkin juhliin yritän meikata ripsarilla, bb-voiteella, luomivärillä ja ehkä jollain huulituotteella. En ikinä oppinut/uskaltanut aloittaa meikkaamaan silloin kun kiinnostusta ois ollut. Ja nyt ei enää ole aikaa tai tuntuis niin isolta muutokselta.
N27
En käytä edes juhliin mennessä paksua meikkikerrosta, ainoastaan cc-voidetta, joka hieman tasoittaa ihon sävyä. Onhan ihoja erilaisia, joillain lähes täydellisen tasavärinen naama ja toisilla taipumusta epäpuhtauksiin ja punoitukseen. Itse sijoittunen jonnekin näiden väliin; mustapäitä ja satunnaisia finnejä löytyy ja vähintäänkin nenänpielet punoittaa. Siltikään en meikkaa kasvoja töihin, on kuitenkin suht neutraali tämä naama vaikkei täydellinen olekaan. Sekin todellakin tottumuskysymys, kuten joku jo mainitsi. Itse ne pikkuvirheet helpoiten huomaa. Jos valitan huonosta ihostani, hyväihoisetkin ystäväni kummastelevat, että onko sulla muka huono iho. Lievästi "huonoa" tai punoittavaa ihoa ei huomaa kukaan.
N20
Vierailija kirjoitti:
Itse näytä rappioalkoholistilta ilman meikkivoidetta. Tuuli ja kylmä sekä kuuma lisäävät punoitusta, joten en todellakaan voi olla ilman meikkiä. Ei kaikkien iho ole luonnostaan kirjava ja siksi voivat olla meikittä.
Niin minäkin, mutta olen silti meikittä 99% ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on ohjeistanut, että ehostus kuuluu työasuun. Maksais edes meikit, niin ei ehkä vituttais niin paljon keskellä yötä herätä meikkaamaan.
Kai se kuuluu sitten myös miesten työasuun? Eihän se voi niin mennä, että naisilla on viimeisen päälle laitettu meikki, mutta miehet työskentelevät naama läikikkäänä?
Moni sanoo, että haluaa näyttää huolitellulta tai työnanataja vaatii näyttämään huolitellulta. Mutta ei huoliteltu ole yhtä kuin meikattu. Huoliteltu on siisti eli puhtaat kammatut hiukset, hyvin pestyt hampaat ja kasvot, kuiva iho voideltuna, siistit puhtaat ehjät vaatteet.
Pystyn ja joskus kiireessä on pakko, mutta kauhealtahan se näyttää. Oon kalpea, tummat silmänaluset, finnejä ja niiden puristelusta aiheutuneita rupia. Siksi yleensä meikkaan kuitenkin.
Meikkaan aina, myös vapaapäivinä. Laitan ripsiväriä, rajaukset, kulmat, luonnollisen väristä luomiväriä ja meikkivoidetta. Minulle sopii meikki, silmäni ovat kauniit kun rajaan ja laitan ripsaria, ilman meikkiä näytän jotenkin valjulta. Minulla on todella ruskeat silmät ja ripseni ja kulmani ovat luonnostaan todella vaaleat. Kun laitan meikkiä tuntuu hyvältä, normaalilta ololta. Ilman meikkiä tuntuu uupuneelta, sairaalta. Olen meikannut n 15 vuotiaasta lähtien eli yli kolmekymmentä vuotta ja näin jatkan. Meikki on minulle kuin vaatteet, teen meikin noin 10 minuutissa, vuosien hiomalla tavalla. Näen työssäni päivittäin paljon ihmisiä, eniten kiinnittää huomiota meikittömät, värittömät naamat, joista saisi parhaat puolet oli se sitten silmät, kulmat, huulet, esiin ihan pienelläkin ehostuksella. Mutta minun puolestani jokainen päättäkööt itse miltä haluaa näyttää. Juuri hiljattain asiakas sanoi minua tähtisilmäksi, ihan nauratti, mutta kyllähän ne sitä ovat, kun on ripsaria ja rajausta.
Olen työpaikassa, jossa noin kymmenestä naisesta ehkä pari-kolme käyttää päivittäin meikkiä.
Miksi käyttäisi?
Tämän ketjun perusteella tulee kuva, että suurin osa on töissä ilman meikkiä. En kyllä usko, että edustaa ihan keskimääräistä naisjoukkoa. Kun katselen meillä töissä naistyöntekijöitä, joita on noin sata, niin kyllä melkein kaikilla on meikkiä, ja terveydenhuoltoala siis kyseessä.
Olisi painajainen, jos joutuisin meikkaamaan! En edes pystyisi olemaan työpaikassa, jossa edellytettäisiin pakkeloimista. Ei minulla mikään täydellinen iho ole, mutta en vain tykkää siitä töhnän tunteesta ihollani, minkä ylimääräiset aineet (voiteet, puuterit, ripsarit) aiheuttavat.
Ei meikkaamattomuus mitään huolittelemattomuutta silti välttämättä tarkoita. Hiukseni pesen ja laittelen joka aamu, vaatteet on siistit, naiselliset ja asialliset jne jne. Puhtaus, sopivat vaatteet ja hiukset riittävät vallan mainiosti huoliteltuun ulkomuotoon. Näinhän se on miehilläkin!
N43