Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni pystyy olemaan ilman kasvomeikkiä esim. töissä?

Vierailija
21.04.2017 |

Tarkoitan siis kokonaan ilman mitään peitevoidetta, meikkivoidetta, BB-värivoidetta tai puuteria? Itselläni on ainakin sen verran "läikikäs" iho kasvoissa, että en voi töissä tai muuten ns. ihmisten ilmoitta olla ilman kasvomeikkiä. Olen miettinyt, että onko suurin osa naisista sellaisia, että he kuitenkin pystyy eli onko ihossani joku ns. vika. Millä te saatte kasvoissa ihon tasaisen väriseksi ilman meikkiä? Onko jokin hoitovoide, jolla taikatemppu tehdään?
N36

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän kevyttä meikkiä, mutta ongelmanani ovatkin edelleen kypsässä 35+ iässä finnit, joille en oikein voi mitään. Ihoni on myös pintakuiva ja herkkäkin. Mutta todennäköisesti erittäin perfektionistisella hoitamisella ja säännöllisillä kosmetologikäynneillä voisin olla meikittä. Toisaalta olen huomannut, että mineraalimeikit rauhoittavat ihoa huomattavasti, joten niiden avulla siirtymä meikittömyyteen voisi myös luonnistua helpommin.

Uskon, että he, jotka ovat ilman meikkiä, ovat monesti geneettisesti hyväihoisia ja kuivaihoisia, ja heillä ei ole esim. finniongelmia jne. Sinänsä *respect*. Parastahan olisi olla ilman meikkejä...mielestäni se on myös kauneintakin.

Vierailija
22/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä koskaan mitään muuta meikkiä kuin huulipunaa. Sitäkin lähinnä siksi, että huuleni ovat niin värittömät, että ilman huulipunaa ihmiset kyselevät minulta olenko sairas kun olen niin kalpea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että he, jotka ovat ilman meikkiä, ovat monesti geneettisesti hyväihoisia ja kuivaihoisia, ja heillä ei ole esim. finniongelmia jne. Sinänsä *respect*. Parastahan olisi olla ilman meikkejä...mielestäni se on myös kauneintakin.

Se on kyllä totta, että olen perinyt ihan hyvän ihonlaadun, ikää nyt 41 eikä vielä ryppyjä. Kuivaihoinen olen aina siihen pisteeseen, että ellen huolehdi kosteutuksesta, niin kiristää ihoa ja silloin alkaa punottaa. Finnejä ei ole.

Olen kuitenkin myös oppinut pitämään meikitöntä ihoa kauneimpana. Toki viihteelle mennessä itsekin laitan meikkivoiteen ja puuterin (en oikein edes tiedä miksi, tapa?), mutta kirkkaassa päivänvalossa punoittava, epätasainen, finninenkin iho on jotenkin nätimpi kuin selkeästi pakkeloitu, paksun kuoren alla oleva nahka. Onhan siinä tietysti välimuotojakin, jotkut osaavat meikata huomaamattomasti eikä siinäkään mitään vikaa ole. Kaiken kaikkiaan, jokainen sillä tavalla, mikä itselleen tuntuu omimmalta. 

nr. 4

Vierailija
24/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa töihin, vapaa-ajalla enkä illanvietossa. Miksi ihmeessä meikkaisin? Naiset syntyisivät meikit naamassa jos niitä olisi tarkoitus pitää. Minulla on sille rahalle parempaakin käyttöä.

Vierailija
25/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina aamulla 5.30 työpaikalla ilman meikkiä. Ihanaa! Eikä ulisevaa naapuria lähimaillakaaan!

Vierailija
26/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mul oo tasainen iho, mut tarviiks ollakaan? Kylmä ilma näkyy nenän punaisuutena, punastuminen poskilla, näppylöitä on naama täynnä. Ei se tarkoita, että mun pitäis vuorata kasvoni jollain mönjällä joka päivä. En meikkaa koskaan, koska en jaksa eikä kiinnosta.

Vierailija
27/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rosacea, joten kasvot suojattava meikillä kesät talvet. Työpaikalla on huono ja kuiva sisäilma, niin siitäkin syystä. On iho sen verran kirjavakin, että varmaan meikkaisin muutenkin kevyesti.

Vierailija
28/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa töihin koskaan, yhtään. Eikä meikkaa meillä kyllä kukaan muukaan milläänlailla. Joidenkin päivien jälkeen käytän kyllä töistä lähtiessäni meikinpoistoainetta tai vastaavaa kasvojenpesutuotetta, ei ihan kehtaa tasoiteroiskeet naamalla tai moottoriöljyt otsalla lähteä ihmisten ilmoille.

On onni olla töissä alalla jossa ulkonäöllä ei ole minkäänlaista merkitystä, vain työnjälki ratkaisee.

Vierailija
29/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan päivittäin, koska näytän tosi valjulta ilman silmämeikkiä. Kevyt meikkivoide peittää punoitusta. Kosmetologilla käyn aika harvoin. Joskus otan sitten sarjana 5-6 kerran käynnit.

Vierailija
30/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt työttömänä jättänyt ihan kylmästi meikin lähes kokonaan pois (sori vaan kanssa kulkijat). Meikkaisin kyllä ihan mielellään, mutta musta on ärsyttävää pestä sitä pois. Jostain syystä saan vessan lainehtimaan eikä suihkuunkaan viitsi mennä, koska siellä on käynyt ennen lähtöä. Levätköön naama nyt, laitetaan taas täysi sotamaalaus, jos tässä maassa joskus vielä töihin pääsee.

Vierailija
31/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helposti. Mitäs sillä meikillä tekee kun kasvojen eteen tulee hitsausmaski.

Vierailija
32/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa ollut Helsingin Stockan kosmetiikkaosastolla ilman meikkiä...ja elossa edelleen😂. Muistan, kun tästä kerroin parillekin ystävättärelle niin katsoivat minua kuin hullua....

Vierailija
33/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin ja ihmeteltiin kuinka väsyneeltä näytän. En mene enää.

Vierailija
34/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ihan kevyesti. Kun aikoinaan on ollut posket märkiviä ekseemarupia ja tulipunaisia läikkiä täynnä ja silmäluomet samoin, niin joku pikkunen ryppy tai lievä värivirhe ei kiinnosta hevon paskaa.

Vierailija
35/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aina ilman meikkivoidetta, kukaan ei ihmettele, miksi sinulla ei ole meikkivoidetta.

Vierailija
36/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle arkimeikki on ripsiväri. Sen opettelin lasten syntymisen jälkeen 25 vuotiaana koska vie huomion pois silmänalusista. On mulla meikkivoide ja rajauskynä ja luomivärikin. Niitä käytän kun haluan meikata, eli lähinnä juhliin. Työ asiantuntijatyötä, paljon asiakaskontakteja. Olen kyllä varautunut, että neljänkympin jälkeen joutuu enemmän restauroimaan itseään.

N33

Vierailija
37/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en meikkaa töihin juuri koskaan (ainoastaan, jos tulen suoraan jostain kaupungilta tai lähden töiden jälkeen vaikka juhliin), enkä silloinkaan laita kuin silmä- ja huulimeikkiä. Meikkivoidetta tms. en ole käyttänyt koskaan. Minulla on kuiva, atooppinen iho, jota pitää usein rasvata kosteus- ja lääkevoiteilla monta kertaa päivässä, joten minun on parempi pitää posket ja suunympärys meikittömänä.

SIlloin kun atopiani oli todella pahassa vaiheessa, olin päästä varpaisiin aivan verillä, eikä sitä tilannetta olisi pelastanut mikään määrä meikkiä. Koskapa näytän nykyään siihen verrattuna erittäin hyvältä, minua eivät pienet epätasaisuudet ja ihottumat juuri häiritse. Jos muita ahdistaa epätäydellisen naamani näkeminen, se on heidän ongelmansa.

Vierailija
38/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen usein ilman meikkiä. Ja on läikikäs iho, kiiltelevä, isoja huokosia jne jne. Mutta ei se haittaa mua. Ihmisen naama se on kuitenkin, ei se voi mikään elämälle vieras olla.

Joskus meikkaan kyllä, kun jaksan.

Vierailija
39/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut viime aikoina käyttää kasvomeikkiä töissä, mutta vaikka se on ohut ja kauniisti ja oikein tehty, niin tuntuu kuin naamari kasvoilla kulkisin. Kiire aina kotiin pesemään se pois. Tunnen oloni paremmaksi ja kauniimmaksi ilman meikkiä, vaikka kasvoni ovatkin couperoottiset, katkenneita verisuonia löytyy ja silmänalusetkin ovat mitä ovat.

Vierailija
40/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusepävarman naisen kysymys.

Ihan aina laitan vain perusvoidetta.Mikähän sut ap on saanut uskomaan, ettet riittäisi ihan naturellina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi