Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni pystyy olemaan ilman kasvomeikkiä esim. töissä?

Vierailija
21.04.2017 |

Tarkoitan siis kokonaan ilman mitään peitevoidetta, meikkivoidetta, BB-värivoidetta tai puuteria? Itselläni on ainakin sen verran "läikikäs" iho kasvoissa, että en voi töissä tai muuten ns. ihmisten ilmoitta olla ilman kasvomeikkiä. Olen miettinyt, että onko suurin osa naisista sellaisia, että he kuitenkin pystyy eli onko ihossani joku ns. vika. Millä te saatte kasvoissa ihon tasaisen väriseksi ilman meikkiä? Onko jokin hoitovoide, jolla taikatemppu tehdään?
N36

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa ja olkaa kompleksisia niin kauppa käy. Tyhmät ämmät

Vierailija
42/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei asiakasta kiinnosta miltä näytän... niin luulen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkalanaamat täällä taas ylistää luonnollisuutta ja hyvää itsetuntoaan. Ja sitten vielä nämä raukat, jotka kuvittelee, että kukaan ei huomaa minkälaiselta toisten iho näyttää. Hah!

Jos laittaa kosteusvoidetta, miksi ei käyttäisi BB-voidetta? Se hoitaa ihoa samalla, kun tasoittaa sävyä. Ja puuteri suojaa ihoa saasteilta, pakkaselta ja hiekkapölyltä. Hyvässä BB-voiteessa ja/tai puuterissa on myös aurinkosuoja, jota jokaisen kalpean ja ohutihoisen suomalaisen olisi syytä käyttää. 

Ei meikki aina tarkoita paksua pakkelia vaan se voi olla myös ihon parhaaksi. Minä laitan BB-voidetta vaikka olisin kotona koko päivän. Mun itsetunnossa ei ole yhtään mitään vikaa ja ikääkin on jo päälle neljänkymmenen.

Vierailija
44/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan meikannut. Kukaan ei ole ihmetellyt tai kommentoinut tai huomauttanut asiasta (vaikka yläkoululaisilta voisi sellaista odottaa jopa opettajaakin kohtaan). En ole koskaan kokenut asiaa minkäänlaisena itsetuntokysymyksenä. Minulla ei ole tarvetta peittää todellisia kasvojani, vaikka olenkin ihan tavallisen pulliaisen näköinen. Pesen naaman aamulla vedellä hammaspesun jälkeen, ja se siitä.

Vierailija
45/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole töissä ollut minkäänlaista meikkiä, Ei koskaan.

Vierailija
46/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi meikata. Jos en kelpaa tällaisena niin ei voi mitään. Hyvin olen kelvannut, työpaikoilla, ystäville, tuttaville, miehille.

Vierailija
47/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen naisia jolla on tasaisen sävyinen iho ilman meikkiä. Joskus huvitan itseäni arvailemalla kellä on meikkiä ja kellä luonnostaan kaunis kuulas iho.

Itselläni on tosi ruma iho, epätasainen, posket ja leukaperät ovat voimakkaan punaiset ja nenänpielet, leuka ja otsakin punoittavat. Joskus ihmiset ovat luulleet että olen kiihtynyt tai urheillut juuri tms koska poskeni ovat niin punaiset.

Useimmiten käytän siis paksua peittävää meikkivoidetta jolla tasoitan punoituksen, mutta ihan tasaiseksi en kasvoja kuitenkaan saa, en ole löytänyt niin hyvää meikkivoidetta. Vaikka mieluummin meikkaan, voin olla töissä ilman meikkiä, jos en vaikka aamulla ehdi meikata.

Vierailija
48/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin lopulta meikkaamaan töihin, kun tarpeeksi moni työkaveri koki asiakseen tiedustella, miksi ihmeessä en meikkaa. Udeltiin, olenko uskovainen vai mikä mulla on hätänä. Kaikki puhuivat, kuinka itse eivät ikinä kehtaisi lähteä töihin vähintäänkin peittämättä silmänalusiaan ja laittamatta ripsiväriä. Lopulta "viesti meni perille" ja päättelin koko työyhteisön pitävän minua niin pahannäköisenä tapauksena, että oli pakko alkaa opetella meikkaamaan. Hoitaja olen, palvelukodissa. Asukkaille ei luulisi niin olevan väliä, mutta työkavereille vaikutti olevan.

Vierailija
49/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää meikannut moneen vuoteen, en töihin enkä juhliin. Viimeisimpiä kertoja kun meikkasin juhliin, niin meikki sai mut tuntemaan itseni epävarmemmaksi kuin mitä tavallisesti. Mietin kokoajan onko meikit hyvin yms.. Sitten päätin et saa riittää ja olen ollut tyytyväinen. Eikä kukaan ole vielä rumaksi sanottu, kehuja saan välillä, mut mulla onkin isot silmät, tummat ripset ja kulmakarvat luonnostaan. Ja niiden nyppimiseen menee paljon aikaa. Ei mulle ole muiden mielipiteillä väliä, kunhan omalle miehelle kelpaan. Iho ei ole kovin hyvässä kunnossa, epätasainen väri, finnejä ja mustapäitä tulee ja isohkot ihohuokoset. Ja se on myös osittain kuivakka, mikä tekisi kasvomeikin tekemisestä vaikeaa. Ihoni saa mut välillä epävarmaksi, mut yleensä en jaksa paljoa miettiä miltä näytän. Viime aikoina on ollut paljon näitä meikkikeskusteluja ja olen alkanut miettiä et olenko ihan kummajainen, kun niin monien elämä pyörii meikkien ympärillä? Mut onneksi en ihan ainoa meikkaamaton ole sentään.

Vierailija
50/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa töihin, koulun eikä vapa-aikaan enkä edes omista muuta kun ripsaria ja yhden ainoan lumivärin sekä huulivoiteen joka on vähän punertava. Tänään oli töitä enkä meikannut. Eilen oli pari luentoa enkä meikannut. Huomenna hienot juhlat jossa laittaudutaan päästä varpaisiin mutta laitan korkeintaan ripsaria ja sitä luomiväriä sekä huulivoiteen.

Nuorena kun meikki olisi kiinnostanut oli sen verran atooppinen iho että siihen ei voinut mitään laitaa, jopa kosteusvoide poltti niin paljon että joskus meinas tulla itku. No, tottuin siihen että mulla ei ole sitä täydellistä tasaista meikkivoide namaa. Pari finniä ja tummat silmänalukset. Siinä vaiheessa kun finnit hävis ja atooppinen iho parani niin olin jo yliopistossa ja iho kuitenkin sen verran tasainen ja arveton että ei sitä bb-voidetta edes tarvi. Tummat silmänalukset on ja pysyy, niille ei voi mitään mutta ei ne minua haittaa. 

Ripsaria pistin vielä pari vuotta sitten aika säännöllisesti mutta kun lopetin käytön niin ripsistä tuli entistä tuuheammat ja pidemmät niin olen senkin lopettanut. 

Koska en meikkejä käytä niin panostan hyvään ihonhoitoon. Pari purkkia hyllyllä odottaa joka ammu ja ilta. Aurinkovoidetta kun liikun ulkona. En kuori ihoani kovakouraisesti huonoilla tuotteila. Ihonhoitoon menee noin 40e/kk. 

Vierailija
51/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä yleensä missään muuta meikkiä, kuin värillistä huulikiiltoa. Kulmissa kestoväri ja ripsissä pidennykset. Joskus harvoin käytän meikkipuuteria ja voimakkaampaa huulipunaa.

Vierailija
52/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näytä rappioalkoholistilta ilman meikkivoidetta. Tuuli ja kylmä sekä kuuma lisäävät punoitusta, joten en todellakaan voi olla ilman meikkiä. Ei kaikkien iho ole luonnostaan kirjava ja siksi voivat olla meikittä.

Valokuvistani päätellen kuvauksesi sopii minuunkin. Silti voin ihan loistavasti olla ilman pakkelia, ei haittaa yhtään. Juuri mietin, voiko noita vanhoja maaleja huomenna käyttää, olisi sukujuhlat. Luultavasti menen luonnontilassa enkä mieti yhtään enempää. Oon 50v nainen.

Vierailija
53/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsiväri riittää. Naama kun on täynnä erivärisiä pisamia niin aika turhaa on meikkivoidetta käyttää.

Vierailija
54/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on ohjeistanut, että ehostus kuuluu työasuun. Maksais edes meikit, niin ei ehkä vituttais niin paljon keskellä yötä herätä meikkaamaan.

Vierailija
55/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en laita mitään muuta kuin jojobaöljyä. En vain jaksa herätä aikaisemmin meikkaamaan. Tykkään nukkumisesta ja minulla on pahoja uniongelmia. Meikattuna herätän liikaa huomiota ja ihmiset keskittyvät liikaa siihen, miltä näytän. Ei siihen, mitä puhun ja millainen ihminen olen. Pidän kyllä meikkaamisesta ja osaan meikata, jos vain on aikaa ja jaksamista.

Vierailija
56/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa naiset kehuskelevat siltä, että näyttävät hoitamattomilta :(

Vierailija
57/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa naiset kehuskelevat siltä, että näyttävät hoitamattomilta :(

Vai sillä, että kehtaavat näyttäytyä itsensä näköisinä?

Vierailija
58/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä normaalisti yhtään mitään meikkiä. Joskus iltamenoissa, työtilanteissa joissa pitää "edustaa" (nykyses työs ei viä kertaakaan) ja juhlissa meikkaan. En koe tarvitsevani "keinotekoista ulkokuorta" arjessa, meikattuna tavallaan käyttäytyykin erilailla.

Jos joku haluaa meikata aina kotoota poistuessa se on ihan yhtä ok kuin olla meikkaamatta.

Vierailija
59/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työehdoissa lukee, että töihin tullessa täytyy olla siististi pukeutunut ja huoliteltu (ollaan asiakaspalvelutehtävissä), joten luonnollisesti meikkaan. Omat kasvoni ovat luonnollisesti hieman punertavat ja ihossa on jonkin verran mustapäitä ja aknearpia. Kouluun en jaksa meikata, koska ketään tuskin kiinnostaa, miltä näytän.

Jos olisin töissä toimistossa tms., jossa asiakkaita ei tarvitse tavata, voin hyvin olla meikkaamatta.

Vierailija
60/78 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän