Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiltti/jännämiesjankutuksessa hämmentää tämä:

Vierailija
21.04.2017 |

En tunne yhtäkään väkivaltarikollista, yhden vaimonhakkaajaan välillisesti (hänen eksänsä on kaverini). Lähipiirissä on kivoja miehiä, jotka ovat vanhempana tasaveroisia ja kumppanina näin ulkoapäin katsottuna hyviä. Oma miesystäväni on samanlainen, urheileva, hyvännäköinen, kotonaviihtyvä ja ihana mies. Olen ollut ihan nuoresta asti parisuhteessa, sinkkuna sitten 35-40 -vuotiaana avioeron jälkeen.

Niin MISSÄ ne jännämiehet ovat, joiden kanssa naiset pariutuvat? Tällainen tavallinen työssäkäyvä akateeminen ei ole heistä kuullutkaan ennen palstalle rantautuneita asiasta tiedottajia. Tuskin olen ainoa. Vankiloissa istuville kirjelmöivät naiset ovat toki tuttu ilmiö, mutta he edustavat naisista aivan häviävän pientä osaa - olen kuullut tästäkin ilmiöstä jonkun dokumentin kautta.

Toisekseen se kuvitelma, että jännisten kanssa ollaan nuorena ja sitten otetaan kilttimies isäpuoleksi. Ei tosiaan mene niin. Lähipiirissäni pitkissä suhteissa olleet, jotka ovat sinkkuuntuneet kolme-nelikymppisinä, ovat vasta tällöin ensimmäistä kertaa kohdanneet miehiä, jotka etsivät vain hupia.

Miten muut, jaatteko kokemukseni?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas hämmentää palstalla akateemisuuden suurentelu. Pari vuotta enemmän koulua kuin muilla, niin se onkin joidenkin mielestä maailman isoin asia ja keskeisin ihmistä määrittävä tekijä.

Jännämiehiä sen sijaan tunnen paljon. Jerekaralahtia on muuallakin kuin lehdissä, ja jos nyt käytte tänään yökerhossa piipahtamassa, niin metsällä on kaiken maailman röyhkeitä tatska-salihemmoja riittämiin.

Ai nyt salilla käynti ja tatuoinnit tekevät miehestä jännämiehen? Ja minä kun luulin, että jännyyttä on rikollinen elämäntapa, väkivaltaisuus, päihteiden käyttä yms. Tunnen salilla käyviä, tatuoituja akateemisia miehiä, joilla ei ole minkäänlaista päihdeongelmaa tai rikoshistoriaa. Toisaalta en kuvittele näkeväni miehestä esimerkiksi väkivaltaisuutta pelkästään siitä, että hänellä ei ole tatuointeja.

Vierailija
22/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mustavalkoinen ajattelu huipussaan. Jos vaikka otettaisiin satunnainen miesjoukkio esim. kadulla kulkevista ihmisistä, niin olisi varsin mielenkiintoista nähdä se jako, jolla "kiltti" jakaa kaikki miehet kahteen ryhmään. Tai vaikka leikkipuistossa kun tapaa isejä, niin ketkä heistä olisi kilttejä ja ketkä jänniksiä. Minäkään en ole tietääkseni yhteenkään jännikseen törmännyt ja ilmiö ei ole tuttu omasta elämänpiiristä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas hämmentää palstalla akateemisuuden suurentelu. Pari vuotta enemmän koulua kuin muilla, niin se onkin joidenkin mielestä maailman isoin asia ja keskeisin ihmistä määrittävä tekijä.

Jännämiehiä sen sijaan tunnen paljon. Jerekaralahtia on muuallakin kuin lehdissä, ja jos nyt käytte tänään yökerhossa piipahtamassa, niin metsällä on kaiken maailman röyhkeitä tatska-salihemmoja riittämiin.

Ok, tämän miestyypin kyllä tunnistan. Mutta tekeekö se automaattisesti jännämiehen? En ole sellaisiin "langennut" niin ehkä siksi ei tunnu mitenkään läheiseltä aiheelta. Kovastihan ne yrittävät, mutta tarvitsee ihmisessä olla muutakin kuin lihaksia, eikä sitten taas yökerhossa oikein sen enempää pääse tutustumaan.

Vierailija
24/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännämiehet kiinnostaa nuoria naisia. Kun on lasten ja asuntolainan aika astuu kilttimies kuvioihin. Ap on vaan jo liian fiksu ja iäkäs.

Ilmaisisit suoraan sen, mitä taas haluat sanoa: Jännämiehet saavat naisia ja pillua silloin kun naiset ovat kauniimmillaan ja kilttimiehet vasta sitten kun he ovat rupsahtaneet eli täyttäneet 25 vuotta.

Palstan kilttimiehet viettävät ensin nuoruutensa kotona netin ja konsolipelien parissa, roikottaen muodon vuoksi jotain Tinder-profiilia mutta mitään muuta he eivät tee löytääkseen kivan naisen. 35-vuotiaana he havahtuvat siihen, että nuoruus meni ja naista pitäisi saada, ja "jotta ehtisi perustaa perheen" niin sen naisen pitäisi olla noin 18-vuotias. Kun sisimmässä tajutaan, että juna meni jo, niin aloitetaan jankutus naisten prinsessaharhoista ja jännämiesten suosimisesta.

Jos yhdistettäisiin palstan lassukkaharhat niin niiden mukaan naiset haluaisivat samaan aikaan jännämiehiä eli pikkurikollisia; persaukisia turvapaikanhakijoita; jääkiekkoilijoita ja lentäjiä tai kirurgeja. Aika jännä yhtälö. Jos lassukat avaisivat silmänsä ja suostuisivat katsomaan ihmisiä ympärillään (siskoja, serkkuja, naapureita) tai tekemään Prisma-testin, niin he huomaisivat, että naiset pariutuvat aivan tavallisten miesten kanssa. Ainoa ero lassukoissa ja noissa miehissä on se, että ne miehet ovat "markkinoilla". Ne liikkuvat siellä missä naisetkin, hankkivat ystäviä ja tuttavia, harrastavat, matkustelevat, käyvät töissä, opiskelevat jne. He eivät odota, että jonakin päivänä joku niistä sadoista Tinderissä tykätyistä naisista tykkää takaisin (tai mikä se termi onkin) vaan lähtevät ulos ihmisten ilmoille kavereiden kanssa.

Ap ihmetteli mikä on jännämies ja nyt kerroit esimerkit itsekin viestissäsi. Taas servasin teidät. Voitte poistattaa ketjun :)

Vierailija
25/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt ihan samaa. Olen 48 v, enkä ole eläessäni jännämieheen törmännyt.

Niin sitten kaikkien miesten täytyy olla kunnollisia, naista satuttamattomia vastuunsa kantajia?

En ole tuo jolle vastasit, mutta omassa tuttavapiirissäni on muutamia sellaisia miehiä, jotka ovat puolisoaan kohdelleet kaltoin ja vastuuttomuus näkyy myös mm. kyvyttömyytenä pitää työpaikkaa ja runsaana päihteiden käyttönä. Mutta en ole ajatellut heitä jonkinlaisina jännämiehinä, koska eivät he mitään naistenmiehiä ole koskaan olleet. Ei heillä naisia ympärillä pyöri yhtään sen enempää kuin ihan tavallisilla miehilläkään, ja toisin kuin niillä kunnollisilla ja vastuuntuntoisilla miehillä, näiden "jännisten" naissuhteet eivät yleensä ole edes pitkäikäisiä. Nämä tuttavapiirini rentut eivät myöskään ole ulkonäöltä yhtään sen komeampia kuin tavalliset vastuulliset miehetkään.

Vierailija
26/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun silmissäni jännämieheksi lasketaan sellainen joka vartaloltaan lihaksikas ja olemukseltaan miehekäs. Se riittää. Ja melkein jokaisella naisella joka seurustelee on juuri tuollainen miesystävä.  Eli kyllä niiden jännämiesten kanssa pariudutaan.

Okei, eli taas uusi jännämiehen määritelmä. Ja joskus muistan lukeneeni, että miehestä tekee jännän se, että hänellä on hyvät vuorovaikutustaidot. Eli onpa tosi informatiivinen keskustelu! Naiset suosivat miehiä, jotka ovat miehekkäitä ja joilla on hyvät vuorovaikutustaidot - what a surprise :-DDD Näitä naisten suosimia miehiä kutsutaan jännämiehiksi ja muut miehet ovat kilttimiehiä. Sen jälkeen voidaan vuosikausia ihmetellä palstalla, miksi naiset suosivat miehiä, joita naiset suosivat (so. "miksi naiset suosivat jännämiehiä") ja miksi naiset eivät suosi miehiä, joita naiset eivät suosi (so. "miksi naiset eivät suosi kilttimiehiä").

Hei haloo, näkeekö joku tässä jotain järkeä. Vertauskuvan kautta: useimmat ihmiset syövät makeanhimoon mieluummin suklaapatukan kuin porkkanan. Oletetaan, että tämä on enemmän tai vähemmän tutkittu ja tunnustettu fakta. Sen jälkeen aletaan itkeä päivästä ja kuukaudesta ja vuodesta toiseen, kuinka ihmiset haluavat mieluummin suklaapatukan kuin porkkanan. Kun osa porukasta vanhemmiten tulee entistä terveystietoisemmiksi ja alkaakin haluta sen porkkanan, niin itketään että "nuorempana sinulle kelpasi vain suklaapatukka".

Vierailija
27/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi akateemisella olevan sen verran älyä, että ei kuvittele edes noiden luuserimiesten uskovan juttujaan.

Nuo jutut ovat vain naisvihan ja muita miehiä kohtaan tunnetun kateuden purkamista. He jankuttavat aamusta iltaan naisten olevan niin pahoja että naisilla on sarvet päässä. Jokainen näkee että naisilla ei ole sarvia päässä. Ja sitten paikalle ilmestyy joku aloittajan tapainen, joka alkaa kärsivällisesti, omaan akateemisuuteensa nojaten, selittää vakavana että naisilla ei ole sarvia päässä. Väite siitä, että naisilla on sarvet päässä, saa heti aivan uudenlaista uskottavuutta kun joku alkaa vakuutella että näin ei ole. Kuten siitäkin, että suhteen epäonnistuttua naiset ovat palstalla alkaneet aina vakuutella, että "minä en etsi jännämiestä". Eli myöntävät samalla koko naiskunnan puolesta, että naiset yleensä tekevät niin. Miksi siitä muuten pitäisi ilmoittaa, että MINÄ en tee niin?

Ja juuri tämä on noiden vihakirjoittelijoiden tavoite.

Vierailija
28/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännämiehet kiinnostaa nuoria naisia. Kun on lasten ja asuntolainan aika astuu kilttimies kuvioihin. Ap on vaan jo liian fiksu ja iäkäs.

Ilmaisisit suoraan sen, mitä taas haluat sanoa: Jännämiehet saavat naisia ja pillua silloin kun naiset ovat kauniimmillaan ja kilttimiehet vasta sitten kun he ovat rupsahtaneet eli täyttäneet 25 vuotta.

Palstan kilttimiehet viettävät ensin nuoruutensa kotona netin ja konsolipelien parissa, roikottaen muodon vuoksi jotain Tinder-profiilia mutta mitään muuta he eivät tee löytääkseen kivan naisen. 35-vuotiaana he havahtuvat siihen, että nuoruus meni ja naista pitäisi saada, ja "jotta ehtisi perustaa perheen" niin sen naisen pitäisi olla noin 18-vuotias. Kun sisimmässä tajutaan, että juna meni jo, niin aloitetaan jankutus naisten prinsessaharhoista ja jännämiesten suosimisesta.

Jos yhdistettäisiin palstan lassukkaharhat niin niiden mukaan naiset haluaisivat samaan aikaan jännämiehiä eli pikkurikollisia; persaukisia turvapaikanhakijoita; jääkiekkoilijoita ja lentäjiä tai kirurgeja. Aika jännä yhtälö. Jos lassukat avaisivat silmänsä ja suostuisivat katsomaan ihmisiä ympärillään (siskoja, serkkuja, naapureita) tai tekemään Prisma-testin, niin he huomaisivat, että naiset pariutuvat aivan tavallisten miesten kanssa. Ainoa ero lassukoissa ja noissa miehissä on se, että ne miehet ovat "markkinoilla". Ne liikkuvat siellä missä naisetkin, hankkivat ystäviä ja tuttavia, harrastavat, matkustelevat, käyvät töissä, opiskelevat jne. He eivät odota, että jonakin päivänä joku niistä sadoista Tinderissä tykätyistä naisista tykkää takaisin (tai mikä se termi onkin) vaan lähtevät ulos ihmisten ilmoille kavereiden kanssa.

Ap ihmetteli mikä on jännämies ja nyt kerroit esimerkit itsekin viestissäsi. Taas servasin teidät. Voitte poistattaa ketjun :)

Eli jännämies = mies, jolla on ystäviä ja joka on aktiivinen ja tutustuu mielellään uusiin ihmisiin jne? Ok, no siinä tapauksessa kaikki eksäni ovat olleet jännämiehiä samoin kuin nyksä. Ja jos joskus ero tulisi ja ylipäänsä haluaisin vielä parisuhteen, niin ehdottomasti solmisin sen jännämiehen kanssa.

Vierailija
29/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi akateemisella olevan sen verran älyä, että ei kuvittele edes noiden luuserimiesten uskovan juttujaan.

Nuo jutut ovat vain naisvihan ja muita miehiä kohtaan tunnetun kateuden purkamista. He jankuttavat aamusta iltaan naisten olevan niin pahoja että naisilla on sarvet päässä. Jokainen näkee että naisilla ei ole sarvia päässä. Ja sitten paikalle ilmestyy joku aloittajan tapainen, joka alkaa kärsivällisesti, omaan akateemisuuteensa nojaten, selittää vakavana että naisilla ei ole sarvia päässä. Väite siitä, että naisilla on sarvet päässä, saa heti aivan uudenlaista uskottavuutta kun joku alkaa vakuutella että näin ei ole. Kuten siitäkin, että suhteen epäonnistuttua naiset ovat palstalla alkaneet aina vakuutella, että "minä en etsi jännämiestä". Eli myöntävät samalla koko naiskunnan puolesta, että naiset yleensä tekevät niin. Miksi siitä muuten pitäisi ilmoittaa, että MINÄ en tee niin?

Ja juuri tämä on noiden vihakirjoittelijoiden tavoite.

Kiitos, tätä olen itsekin joskus yrittänyt selittää ja toivonut, ettei näitä trolleja ruokittaisi. Valitettavasti näitä "minä en" -vastaajia vaan aina löytyy ja sitten me muut naiset saamme kantaa seuraukset heidän kommenteistaan.

Vierailija
30/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mielipiteestäsi! Sen verran voisit vielä täsmentää, että mistä ihmeestä sitten mahtaa johtua se ainakin kaikkien minun tuntemieni ihmisten jakama aika hämmentäväkin arkihavainto, että ilta illan jälkeen ravintoloiden sulkeutuessa ilman naisseuraa jäävät ne insinöörin näköiset rauhallisesti käyttäytyvät (=tylsät aka kiltit) miehet, kun taas ne naamatatuoidut öyhöttäjät voivat suorastaan valita sen iltaisen panopuunsa?

Vierailija
31/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset lukisitte viestit ennen jänkkäämistä. Olkiukko.

Vierailija
32/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on mustavalkoinen ajattelu huipussaan. Jos vaikka otettaisiin satunnainen miesjoukkio esim. kadulla kulkevista ihmisistä, niin olisi varsin mielenkiintoista nähdä se jako, jolla "kiltti" jakaa kaikki miehet kahteen ryhmään. Tai vaikka leikkipuistossa kun tapaa isejä, niin ketkä heistä olisi kilttejä ja ketkä jänniksiä. Minäkään en ole tietääkseni yhteenkään jännikseen törmännyt ja ilmiö ei ole tuttu omasta elämänpiiristä. 

Ryhmiä on 3. Jännämies, normaalimies ja kilttimies. Jossain vertaus ytm, ktm ja atm.

Vierailija
33/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen jännämiehen. Tosin hän ei ole koskaan nostanut kättään naista vastaan, mutta useammankin kerran  naisen puolesta. Syy hänen suosioonsa naisten keskuudessa ei kuitenkaan ole "jännyys" eli rikollinen toiminta (se tuli hänen elämäänsä vasta paljon myöhemmin) vaan yksinkertaisesti se, että hän oli nuorena aivan helevetin hyvännäköinen, sosiaalinen ja hauskaa seuraa. Toisenlaisissa olosuhteissa hänestä olisi voinut tulla malli tai vaikka filmitähti Hollywoodiin. Tai vaikka muusikko, koska hänellä oli aivan upea lauluääni. Koulut ei häntä kuitenkaan kiinnostaneet ja hän oli nuorena melko "levoton sielu" niin parisuhteiden, työpaikkojen kuin asuinpaikkojensakin suhteen. Kulkuri luonteeltaan. Iän myötä sitten rauhoittui ja on nyt ollut saman naisen kanssa parisuhteessa jo yli 30 vuotta. Linnassa istunut pari kertaa ja alkoholikin maistuu, mutta humalassa parantumaton romantikko ja varmaan tämä on syynä, miksi naiset ovat hänen alkoholinkäyttönsäkin hyväksyneet. 

Vierailija
34/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelijoiden perimmäinen tavoite on oikeuttaa oma ryyppääminen ja syrjäytyminen naisten syyksi. Joka aamu naiset valtuuttaa ekan kaljatölkin avaamisen ja illalla voi mennä nukkumaan ego kondiksessa kun tietää että oma hukattu elämä on naisten vika.

35/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Jännämies on supersankareihin verrattavissa oleva antisankari ja mielikuvitushahmo, jonka kilttimiehet ovat luoneet oman luuseriutensa oikeuttaakseen.

Enpä tiedä. Miksei, mutta en ole ihan varma onko se pelkästään vain yksi. Itse olin kaverini polttareissa (nuoria miehiä) ja minulla oli se kuuluisa Guy Fawkes maaki naamalla. Eräs nuori tuntematon tyttö tuli aika agressiivisestikkin juttelemaan minulle siihen pöytään. Tässä vielä kävi ilmi, että hänellä oli poikaystävä baarissa mukana, joka tuli mustasukkaisekai ja vaati minua ottamaan maskini pois tintatakseen minua ilmeisesti.

Otinkin ja sitten selvittelin asiaa näiden kahden kyyhkysen kanssa. Sanoin heille, että siinnä olisi heillekkin ideaa jos neitiä kiinnosti sellainen salaperäisyys ja ' jännämies '. Miten itse asian olen tulkinnut on se, että kyllä osilla ihmisistä on sellainen halu ja mielenkiinto salaperäisyyttä, vierautta ja eksoottisuutta kohtaan. Sen takiahan ulkomaalaiset on aina niin viehättäviä myöskin monelle.

Toki onhan se totta, että helposti monelle syntipukin kehittäminen on suojautumismekanismi. Helpompihan se on syyksi omalle epäonnistumiselleen osoittaa sormella ulkopuoliseen tekijään. Vaikka se voi olla osasyy, tasapainoinen ihminen myös ymmärtää sen oman roolin ja vastuun, ja muistaa ettei muita voi kontrolloida mutta itseään voi kehittää siinnä missä voisi suoritusta parantaa. Eli ei ole ihan keksitty, mutta ei myöskään ole tekosyy omille epäonnistumisille.

Vierailija
36/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisia jänniksiä: 

Jere Karalahti, Reino Nordin, Tiger Woods, Axl Smith, Danny, Pirkka-Pekka Petelius, Vesa-Matti Loiri jne. 

Vierailija
37/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran. Jeressä ei ole mitään jännittävää. Elämänkoululainen hän on. Teemu Selänne on jännämies

Vierailija
38/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisia jänniksiä: 

Jere Karalahti, Reino Nordin, Tiger Woods, Axl Smith, Danny, Pirkka-Pekka Petelius, Vesa-Matti Loiri jne. 

Kerta kiellon päälle. Jere on elämänkoululainen.

Vierailija
39/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisia jänniksiä: 

Tämä... Ja nyt ei puhuta tavallisista jännämiehistä vaan julkkiksista.

Mutta ei palstamamma ymmärrä ei sitten yhtään =D

Vierailija
40/54 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miekkosille on ihan ok ja luonnollista haluta kaunista, söpöä, kilttiä ja naisellista naista. Mutta kun nainen tekee sen, mikä on vain ja ainoastaan geneettisesti järkevää, eli katselee pitkiä raamikkaita uroksia, niin sehän on iiiiihan pöyristyttävää naisilta. EI NAISET SAA VALITA! Ei saaneet ennenkään paneskella ympäriinsä, ja silloin oli kilttimiehillä asiat hyvin. Hekin sai vaimon,  kun nainen oli olemassa vaan miehen omaisuutena.

Nyt nämä yrittää kynsin hampain syyllistää naisia käytöksestä, jota miehet itse ovat viljelleet vuosituhansia. Kaksinaismoralismi ei haittaa.

Naiset ovat menneet hiljalleen eteenpäin ja osa miehistä pönöttää vihaisesti vanhojen saavutettujen etujen edessä kuin ay-liike konsanaan.

Mitä ajattelitte saavuttaa tällä jatkuvalla itkemisellä? maailma on muuttunut ja mikään määrä itkupotkuraivareita vauvapalstalla ei sitä muuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi