Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kärsivällisyys riitä muutaman minuutin odotukseen?

Vierailija
20.04.2017 |

En itse edes ole mikään myöhästelijä, mutta aina välillä sattuu muutaman minuutin viivästyksiä. Minulla on kavereita, jotka ovat itse aina paikalla vähintään 5 minuuttia ennen sovittua tapaamisaikaa. Näiden kavereiden kärsivällisyys ei kuitenkaan riitä edes parin minuutin odotukseen. Puhun siis koko ajan tilanteista, joissa ei ole mitään kiirettä mihinkään. Mikäli en ole paikalla tasan sovittuun kellonaikaan mennessä, kaverit soittavat minulle välittömästi ja kysyvät, missä olen. Kävipä kerran niin, että saavuin paikalle kaksi minuuttia myöhässä ja kaveria ei näkynyt missään. Kävi ilmi, että koska olin ollut jopa kaksi minuuttia myöhässä, kaveri oli tulkinnut, etten ole tulossa ja lähtenyt takaisin kotiinsa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia kutsutaan aikavarkaaksi. Itse inhoan sellaisia, täsmällisyys on hyve. Kaksi minuuttia, joo, eihän se paljon ole, mutta kun se toistuu, toistuu, toistuu, toistuu..siitä tulee enemmän kuin kaksi minuuttia.

Vierailija
2/27 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele lähtemään ajoissa! Suomalaiset ei tykkää näistä vartin myöhästelijöistä jotka muissa maissa on ihan normaalia. Jos olen sopinut tapaavani jonkun kello 9 niin olen paikalla klo 8.55-9.00 enkä 9.05.

Todella epäkunnioittavaa myöhästellä eikö edes etukäteen pahoitella myöhästyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kärsivällisyys riittää odottaa vaikka tunteja. Saman palkan siitä kuitenkin saa. Vapaata on niin vähän että siitä ei kärsi aikaa hukata odotteluun.

Vierailija
4/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun nämä tulisivatkin yllättäen ja JOSKUS, mutta kun joka kerta, eli ennalta arvattavina. Yleensä monesti jopa myöhäistän tapaamista, eli annan "varaa" tulla myöhemmin, kun ei kuitenkaan ole aiemmin sovittuna aikana paikalla. Mutta ehei, silti tullaan vähintään 10min -> sovitun jälkeen.

Ja on tullut jo tavaksi sanoa puhelimessakin, että tuuthan sitten ajoissa, kun viimeksi olit ½ tuntia myöhässä, ja oli pakkastakin. Ja mites taas käy? Ei edes viitsitä ilmoittaa, että pitkäksihän se jälleen menee...

Katson sen kunnioituksen puutteeksi, joten jatkossa en minäkään ota tällaisia vakavasti. Ja enää ei edes vaivauduta keksimään tekosyitä, kuinka bussi oli myöhässä tms, vaan ihan jopa huvittuneina naureskellaan "omalle höpsöydelle" :o Johan tuossa murenee muukin uskottavuus ja luottamus.

Vierailija
5/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaverisi tietävät oletko tulossa ollenkaan, jos kerran olet myöhässä? Ja miksi et vain lähde ajoissa, eivätkö kaverisi ole sinulle tärkeitä? Hyvästä syystä voi myöhästyä, mutta jos toinen on aina myöhässä vain sen takia ettei kiinnostanut lähteä ajoissa, niin en edes viitsisi yrittää sellaisen kanssa sopia mitään. Olkoot yksin oman ison persoonansa kanssa sitten.

Seurustelin aikoinaan yhden nuorenmiehen kanssa, joka tuli treffeille säännöllisesti 5-25 minuuttia myöhässä. Seurustelun alussa hän kyllä oli ajoissa, mutta jossakin välissä myöhästely alkoi. Syytä hän ei esittänyt, mutta oli ihmeissään, kun olin aika äreissäni odottelusta. Pistin poikki tyypin kanssa kun olin vuoden tuota typeryyttä katsonut. Jos ihminen ei arvosta toista niin olkoon.

Vierailija
6/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pahimpia ovat etuajassa tulijat.

Vierailija
7/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele lähtemään ajoissa! Suomalaiset ei tykkää näistä vartin myöhästelijöistä jotka muissa maissa on ihan normaalia. Jos olen sopinut tapaavani jonkun kello 9 niin olen paikalla klo 8.55-9.00 enkä 9.05.

Todella epäkunnioittavaa myöhästellä eikö edes etukäteen pahoitella myöhästyvänsä.

Onneksi en enää asu Suomessa tylsien niuhojen joukossa.

Vierailija
8/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en enää asu Suomessa tylsien niuhojen joukossa.

Parempi meille muillekin. Elä (ja myöhästele) rauhassa siellä manana-maassasi.

Vierailija
9/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi täsmällinen ja yleensä aina vähän etuajassa, mutta minusta naputtaminen alle 5 min SATUNNAISISTA myöhästymisistä vapaa-ajan jutuista jos ei ole mitään mihin pitäisi juuri silloin ehtiä on kyllä aika hullua. Parin minuutin myöhästyminen voi johtua vaikka ruuhkasta, eikä ole mitään järkeä olla paikalla vaikka 20 min etukäteen ihan vaan koska joskus voi tulla viivästymiä liikenteessä.

Satunnainen parin minuutin myöhästyminen on ihan eri juttu kuin jatkuva, vähintään 15-30 min myöhässä olo.

Vierailija
10/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myöhästyt, mikset itse soita kaverillesi, että sori sori sori, pari minuuttia menee vielä?

On tosi tylsää odottaa sovittuna aikana, kun ei tiedä, tuleeko toinen minuutin vai vartin päästä vai tuleeko ollenkaan.

Vierailija
11/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran odotin tyttöystävääni 25 minuuttia. Olin jo tympääntyneenä lähdössä sillä ajatuksella, että tämä oli sitten tässä, kun hän ilmaantuikin paikalle. Hänestä tuli myöhemmin vaimo ja sitten eksä. Ei olisi kannattanut odottaa. 

Vierailija
12/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tälläinen 5 min etuajassa saapuja ja mies se joka on sen vartin ainakin myöhässä. Välillä tulee kahnauksia kyllä, mutta asia on kumminkin aika pieni eikä viitsitä sen vuoksi yöuniamme menettää. Yhdessä 25v

Vierailija
13/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyys riittää useimpien ihmisten kohdalla satunnaisiin myöhästymisiin kun ihminen ilmoittaa myöhästymisestään ennen sovittua tapaamisaikaa.

Kun samoja ihmisiä saat odottaa aina ilman mitään ilmoitusta myöhästymisestä ennen sovittua tapaamisaikaa, alkaa hermo kiristyä nopeasti. Välillä odotan 2 minuuttia ja välillä 15 minuuttia ilman mitään tietoa ihmisen aikomuksesta saapua sovittuun tapaamiseen. Tilannetta pahentaa vielä se, että tämä ihminen ei vastaa puhelimeen eikä itse ymmärrä ilmoittaa, kuinka kauan hänellä suunnilleen kestää. Siinähän sitten seison rautatieasemalla tyhmänä 20 minuuttia ja ajattelen, että uskaltaisikohan mennä vaikka kaljalle viereiseen ravintolaan vai onkohan sillä ihmisellä taas kännykästä akku loppu enkä sen takia huomaa jos tämä myöhästelijä saapuukin sovittuun paikkaan.

Nämä myöhästelijät tuntuvat olevan muillakin elämänsä osa-alueilla yhtä tumpeloita. Koti on yleensä sotkuinen. Rahat aina loppu. Eletään kädestä suuhun. Kännykkä säännöllisesti rikki ja hukassa ja lataamatta. Kotiavaimet hukassa useita kertoja vuodessa niin, että joutuu soittamaan isännöitsijän avaamaan. Kaupasta ei ikinä muisteta ostaa mitä on menty hakemaan. Ymym.

Ajoissa paikalla olevat ihmiset taas ovat yleensä säntillisiä muillakin elämänsä osa-alueilla. On hyvä työ- tai opiskelupaikka. Rahaa on aina tarvittaviin hankintoihin. Heidät saa aina kiinni puhelimella ja he pitävät tavaransa ehjänä ja tallessa.

Eräässä entisessä työpaikassani oli sanonta joka kuului näin: "täsmällisyys on kuninkaiden kohteliaisuutta". Näin se mielestäni todellakin on. Olemalla ajoissa paikalla kunnioitat ja osoitat toisen ihmisen olevan sinulle tärkeä.

Vierailija
14/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pahimpia ovat etuajassa tulijat.

Jep. Mitään en vihaa niin paljon kuin niitä, jotka tulee kylään/juhliin liian aikaisin! Jos sanon, että juhlat alkaa kello 13.00 niin ne alkaa silloin. Ei minuuttiakaan aikaisemmin. Turha rinkutella ovikelloa yhtään aikaisemmin, en avaa. Joskus olen avannut ja päästänyt sisälle mutta se on pilannut multa fiiliksen täysin kun mulla on vielä hommat kesken. Olen ajoittanut vierailun alkavaksi silloin kun sanon ja aiemmin ei sovi tulla. 

Voi kun ihmiset ymmärtäisivät tämän!

Vierailija
15/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ajan aliarvioiminen :D Vittu että ärsyttää..

Vierailija
16/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän vaikea kysymys. Mielestäni tulee olla ajoissa, ja sillä selvä. Myöhästyjät on itsekkäitä. Itse varaan aina niin, että olen 10 min etuajassa. Mutta asun Helsingissä, ja lähes joka kerta käy niin, että bussit on niin myöhässä, että myöhästyn pari minuuttia, vaikka olin siis reittioppaasta katsonut sellaisen kulkuneuvoyhdistelmän, että olen 10 min liian ajoissa. Laitan kyllä aina viestin, että anteeksi myöhästyn 2 min. 

Vierailija
17/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun on sovittu tapaaminen ja kummatkin ajoissa. Tämä joka tuli paikalle ensin, päätti soittaa jollekkin ajan kuluksi. Puhuu sitä puhelua vielä 45min, kun istun siinä vieressä. Lopettaa puhelun ja sanon, et mun tästä pitääkin kohta häippästä. Olipas kiva nähdä.

Eikä oo nähty sen jälkeen.

Vierailija
18/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse edes ole mikään myöhästelijä, mutta aina välillä sattuu muutaman minuutin viivästyksiä. Minulla on kavereita, jotka ovat itse aina paikalla vähintään 5 minuuttia ennen sovittua tapaamisaikaa. Näiden kavereiden kärsivällisyys ei kuitenkaan riitä edes parin minuutin odotukseen. Puhun siis koko ajan tilanteista, joissa ei ole mitään kiirettä mihinkään. Mikäli en ole paikalla tasan sovittuun kellonaikaan mennessä, kaverit soittavat minulle välittömästi ja kysyvät, missä olen. Kävipä kerran niin, että saavuin paikalle kaksi minuuttia myöhässä ja kaveria ei näkynyt missään. Kävi ilmi, että koska olin ollut jopa kaksi minuuttia myöhässä, kaveri oli tulkinnut, etten ole tulossa ja lähtenyt takaisin kotiinsa.

Minusta tuntuu että olet myöhästelijä ja kaverisi ovat kyllästyneet aina odottamaan sinua. Jos sovitaan että ollaan jossain johonkin aikaan, niin silloin siellä ollaan siihen aikaan. Satunnaisesta myöhästelystä ei kukaan vedä hernettä nenään, ellei myöhästymisen seuraus ole ikävä, kuten että myöhästytään jostain joka ei odota. Tahtoo vaan olla että joitakin ihmisiä saa aina odottaa, koska eivät kykene pysymään aikatauluissa, vaan ovat aina myöhässä. Yleneäs näillä ihmisillä on ongelmia asioiden organisoinnissa, tavarat on hukassa tai ei osata yhtään arvioida minkä verran mihinkin tekemiseen menee aikaa. Lisäksi on epäkohteliasta myöhästyä, sehän kertoo siitä että ei arvosta muita.

Vierailija
19/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jonka mielestä jostain parin minuutin myöshästymisestä ei edes tarvitse ilmoittaa? Se kun voi mennä ihan siihen että joutuu odottamaan yksissä punaisissa valoissa tai kello on minuutin väärässä.

Vierailija
20/27 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ap myöhässä? Onko elämänhallintasi todella niin vaikeaa, että et kykene tällaisiin asioihin? Oletko aina töistäkin myöhässä? Sanoisin, että sinulla on silloin iso ongelma. Katsopa ap siis peiliin, sietä löytyy taas syypää. Miksi kenenkään pitäisi siis ymmärtää sinua jos et ole muista kiinnostunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä