Naapurin yh aiheuttaa kateutta...
Siis olen aivan tajuttoman kateellinen naapurissa asuvalle yksinhuoltaja-äidille. Hän on 25-vuotias ja hänellä on 4-vuotias tyttö.
Hän opiskelee (ei tee töitä opiskelujen ohessa), joten tulot ei ole isot. Mutta silti hänellä on aina todella siistit/uudet/muodikkaat vaatteet yllään ja lapsi on myös puettu viimeisen päälle kauniisti. Lapselta löytyy monta erilaista ulkoilupukua, niihin eri hatut, tumput ja muut. Vaatteet usein merkkejä Reimatec, Esprit, Mayoral, Lego. Taitaa kyllä olla paljon Lindexin ja H&M:n vaatteitakin.
Mutta ihmettelen miten hänellä on varaa! No tietysti opintuen lisäksi hän saa elatustukea lapsen isältä ja lapsilisän, mutta silti! Myös asunto (kaksio rivitalossa) on todella kauniisti sisutettu. (Olen käynyt hänen luonaan muutaman kerran lasten kanssa kahvilla).
On hän kyllä joskus kertonut, että ostaa paljon etukäteen vaatetta alennusmyynneistä ja ei tuhlaile turhuuksiin. Kiertelee kuulemma paljon myös kirpputoreilla. Mutta en minä ikinä löydä mitään kivaa!
Hän on ensimmäinen yksinhuoltaja keneen olen tutustunut ja aina aikaisemmin olen kuvitellut yksinhuoltajat jotenkin köyhemmiksi tai miten sen nyt sanoisi. Kuitenkin että kalusteet, vaatteet ym ei olisi niin viimeisen päälle ja aina vaan valitettaisiin että ei ole rahaa tms.
Salaa täällä olen ihan kateudesta vihreä todella mukavalle naapurille... Mukava hänelle, että hyvin menee mutta silti!
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (24)
Olkaa vaikka viikko tai kaksi yksin lasten kanssa. Jossain vaiheessa varmaankin huomaatte, että ei se yksinäisyys niin kadehdittava olotila olekaan.
Toki on joskus helpompaa, kun ei tarvitse neuvotella jokaisesta asiasta kenenkään kanssa, vaan saa tehdä itsenäisiä päätöksiä, mutta kyllä sitä riitelyä ja tunteiden tuuletusta joskus kaipaa. Yh ei kosaan SAA riidellä kenenkään kanssa. Yh ei koskaan saa valittaa mistään, yh:ta ei kukaan koskaan halaa, jne.
Kaikki eivät tosiaan ole yksinuoltajia omasta tahdostaan, ja vaikka kuinka yrittäisi itsensä kovettaa, stereotypiat ja ennakkoluulot yksinhuoltajista ovat joskus todella loukkaavia.
Ottaen huomioon kuinka vähän sain rahaa ollessani opiskelija ilman lasta tämä kotihoidontuki + muut tuet tuntuvat minusta ruhtinaalisilta.
Asun kaupungin luhtitalossa jossa on muita lapsiperheitä ja todella rauhallista, eli vuokra on halpa, sähkö, puhelin ja nettimaksu (30e/kk)
ovat ainoita laskuja joita pitää maksella.
Ostan ruoat/vaipat lidlistä suurina erinä kerralla ja minulle jää joka kuukausi rahaa säästöön rahastoihin yms.
En käy missään riennoissa kuin ehkä 3krt/vuodessa, joten minä en oikeastaan kuluta mihinkään sitä rahaa.
Opiskelen etänä, käydään perhekerhoissa ym ilmaisjutuissa.
Asiat pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta tosi hyvin ;)
mutta silti lapsi kulkee todella kauniissa vaatteissa, kiitos isovanhempien!
ja silti on välillä rankkaa eli en ole kyllä hetkeäkään kadehtinut yksinhuoltajia, vaikka miten ois rahaa. Hattua siis nostan kaikille, jotka yksin tämän rankan homman hoitavat!