Vauvani oppii umpimieliseksi suomalaiseksi, kiitos kaupassa vastaan tulevat yrmymielet!
Vauva on sosiaalinen. Etsii katsekontaktia, jokeltelee ja yrittää saada huomiotanne. 95% teistä kulkee ohi huomaamatta, yrmeä ilme naamalla. Hymyyn vastaaminen ei vie paljon aikaa, mutta silti olette liian kiireisiä. Kiitos! Kansamme umpimielinen tulevaisuus on taattu. Uusi sukupolvi kasvaa tuota pikaa samaan muottiin.
Kommentit (38)
Hihiiiiiii! Voi poloa. Mikä tätä kansaa oikein vaivaa?
Dösäänsä kuljettava hymyilevä ja huomenet huikkaava bussikuski tulee helpommin hakatuksi kuin vastavuoroisesti huomioiduksi.
Jatka vaan sitä hymyilyä. Moikkaat vauvoja ja taaperoita ihan reteesti. Aito hyvä mieli tarttuu.
ole kiinnostunut kaupassa muiden lapsista. olen siellä ostoksilla. jos katseeni osuu hymyilevään lapseen, toki hymyilen takaisin, mutta kyllä silmäni enemmänkin seuraavat , mitä hyllyiltä löytyy.
Ne uskaliaat natiaiset, jotka julkisesti heitä hymykilpaan haastavat ovat riesa. Suomalaiset kun pelkäävät hemmetisti tulevansa huomion keskipisteeksi. Muut kun saattavat tuijottaa. Kassajonossa, lippuluukulla, liukuportaissa tai hississä. On paljon helpompaa ignoorata koko hemmetin penska ja liuteta kukkatapettiin.
kauppakeskuksessa meidän 1-vuotias sai mahtavia hymyjä, lepertelyjä ja vilkutteluja. Luulin, että siellä on yrmy meininki, mutta päin vastoin!
Hattu päässä ei saanut huomiota, mutta kun otti hatun pois niin alkoi tapahtumaan...
Tyttö on kyllä todella persoonallisen näköinen ikäiseksen: aivan tulipunainen pitkä paksu tukka. Ihan pikku peikkotytön näköinen :O)
Tuo oli kyllä totta! Joku keski-ikäinen jo hermostui kun vähän arvosteltiin, mutta se älähtää johon kalikka kalahtaa!
ne äidit, jotka kaupassa kääntävät vaunuja koko ajan tyrkylle, että hymyile nyt tälle meidän suloiselle Riitta-Piialle. Ja sitten isoon ääneen " keskustelevat" lapselleen, ja viesti on tarkoitettu muille kaupassa olijoille, että " huomatkaa nyt ja kehukaa vauvaani" .
Itse haluan suorittaa kaupassa ensisijaisesti ostokseni, voin toki hymyillä lapsellesi, mutten pidä siitä että tungette vaatimaan sitä sinne hyllyjen väliin.
Tää alkaa olemaan todellinen herkkuketju. Kiitokset mielikuvasta.
Kuvittelen itseni vaanimassa sinua, viatonta maitolitran ostajaa, prisman viilihyllyn välissä. Hyökkään juuri tieten tahtoen sinua kohti 38. Kärryineni kaikkineni pieni yltiösosiaalinen (äitiinsä geeniperimää) ihmisalku, ihmeellinen Piia-Liisa muassani. Vaviskaa.
Mahtaa muuten hermoheikon ostosreissu kärsiä!
Vierailija:
ole kiinnostunut kaupassa muiden lapsista. olen siellä ostoksilla. jos katseeni osuu hymyilevään lapseen, toki hymyilen takaisin, mutta kyllä silmäni enemmänkin seuraavat , mitä hyllyiltä löytyy.
edes väistetä kaupan käytävällä.
Kun mennään leffaan niin mennään leffaan jne. Kyllä suomalainen on sitten joustava, fiksu ja filmaattinen. Ei ihme että tämä on sääntöjen luvattu maa.
Juuri hehän huomioivat lapset, koska heillä itsellään on lapsia ja lapsenlapsia. Lapsettomat sen sijaan viuhtovat naama murjollaan ohitse.
Sinänsä sama, kuka niin tekee. Kyllä käytöstapoihinkin jo kuuluu tervehtiä, jos joku - lapsi tai aikuinen - tervehtii.
Eri asia sitten, ehtiikö kaikkia huomata, jos etsii silmä tarkkana hyllystä muonaa perheelleen.
Ap:n huoli lapsensa sosiaalisuudesta sen sijaan on aika hassu. Vauvat oppivat kontaktitaidot kotoaan eikä kaupasta - jossa aniharva vauva nyt jatkuvasti oleilee.
Mutta en tosiaan ymmärrä niitä, jotka eivät vastaa pienen lapsen hymyyn.
-se keski-ikäinen eukko-
Vierailija:
Tuo oli kyllä totta! Joku keski-ikäinen jo hermostui kun vähän arvosteltiin, mutta se älähtää johon kalikka kalahtaa!
Mutta ei sitä koko matkaa jaksa vilkutella. Pienellekkin voi jo ruveta opettamaan että, ei tarvitse tuijottaa. Vie vaikka itse pienokaisen huomion muualle. Näin minä tein. Ja ihan vaan sen takia, että on välillä kiusallista kun koko matkan tuijotetaan tai vilkutellaan. Työpäivän päätteeksi haluaisi ehkä pikkasen aikaa olla rauhassa, ennen kuin alkaa toinen työ, omien lapsien ja kodin hoitamisessa..
Vierailija:
Juuri hehän huomioivat lapset, koska heillä itsellään on lapsia ja lapsenlapsia. Lapsettomat sen sijaan viuhtovat naama murjollaan ohitse.Sinänsä sama, kuka niin tekee. Kyllä käytöstapoihinkin jo kuuluu tervehtiä, jos joku - lapsi tai aikuinen - tervehtii.
Eri asia sitten, ehtiikö kaikkia huomata, jos etsii silmä tarkkana hyllystä muonaa perheelleen.
Ap:n huoli lapsensa sosiaalisuudesta sen sijaan on aika hassu. Vauvat oppivat kontaktitaidot kotoaan eikä kaupasta - jossa aniharva vauva nyt jatkuvasti oleilee.
Mutta en tosiaan ymmärrä niitä, jotka eivät vastaa pienen lapsen hymyyn.
-se keski-ikäinen eukko-
Vierailija:
Näistä ketjuista tulee aina mieleen, miten ihmiset mahtaa itse käyttäytyä tai miten tulkitsevat muiden käytöstä.
Itse en pidä suomalaisia murjottavina ja totisina ihmisinä, en ole tätä itsekkään. Mutta liian tuttavallisia täällä ei kyllä olla ja se on mielestäni vaan hyvä.
Kaikkien kanssa ei voi tulla toimeen, eikä kaikkiin aikuisiin voi tosiaankaan luottaa. En siis edes yritä kasvattaa lapsestani tällaista liian tuttavallista yksilöä.
Suomalaiset ovat umpimielisiä, epäsosiaalisia ja onnettoman yksinäisiä. Ei maksa mitään jos pienelle kontaktia hakevalle lapselle vastaa hymyllä tms. Olisi aikuisilla paljon lapsilta oppimista!
Itsellä tuntui pahalta kun 3v lapseni yritti jutella mukavia kaupan tädille, muija ei vaivautunut sitkeistä yrityksistä huolimatta edes vilkaisemaan lasta saatikka että olis edes todennut että " ai niinkö?"
Haastankin teidät tähän tilanteeseen kyllästyneet muuttamaan maailmaa omalta kohdaltanne ja vastaamaan pienenkin lapsen kontaktin ottoon ystävällisyydellä!! Pienistä asioista se kehitys lähtee Suomessakin parempaan suuntaan.
kyllä se kasvuympäristö ihmisineenkin paljon kasvattaa ja vaikuttaa (valitettavasti!!).
Yllättäviä väittämiä minusta, hymyileväisen vauvan äidistä on tehty.
Tähän asti minua on leimattu rumaksi luuseriksi, joka asustelee ruman kaljun vauvan kanssa Perähikiä nimisessä taajamassa.
Jatkat onnistuneesti tätä loogisuuksien sarjaa. Nyt olen yhtä myrkyllinen ja hymyilemään kykenemätön yksilö kuin ne ihmiset, joita kauppareissuillani vauvan kera kohtaan.
Onnea sinulle. Päättelykykysi on tehnyt vaikutuksen. Kuinka monen epäsosiaalisen äidin luulet olevan huolissaan lapsensa epäsosiaalisesta ja tunnekylmästa ympäristöstä?
Koska lapsen hipiä on ruskea, miltei kaikki ulkomaalaiset moikkaa mun lasta.
Että miettikääpä sitten vanhemmatkin miten suhtaudutte näihin ihmisiin, jotka reagoivat teidän vauvoihinne. Hymyilettekö vai toljotatteko kuin jotain rikollista potentiaalista pedofiilia.