Tunnetteko oikeasti ihmisiä, jotka eivät ole koskaan polttaneet tupakkaa?
Siis edes yhtä ainoaa. Millainen ihminen kyseessä?
Kommentit (109)
Minä! En oo koskaan edes halunnut kokeilla. Isä poltti joskus samassa autossa (ikkunat auki) tai saunan pesän edessä, hajusta tuli aina päänsärky. Ei oo tehnyt mieli kokeilla koskaan, oon ollut aina kiltti ja helposti ahdistuva. Ne koulussa näytetyt kuvat tupakoitsijan keuhkoista riitti. Olen akateemisesti koulutettu 27-vuotias nainen.
Minä (olen kolmekymppinen), minua kymmenen vuotta vanhempi siskoni ja seitsemänkymppinen äitimme emme ole koskaan maistaneetkaan tupakkaa.
Enkä kyllä itse aio koskaan maistaakaan. Tämä on aina loistava valttikortti juomapelissä "en oo koskaan...". Yleensä kaikki muut seurueesta ovat vähintään maistaneet. :D :D
Tiedän itseni plus ystäväni joka keuhkosairauksien lääkäri (ja hänen vanhempansa ) sekä tuon ystäväni sisko perheineen. Olemme 40-vuotiaita, akateemisesti koulutettuja ja luultavasti h#@$tin tylsiä. Äitini on tupakoitsija. Kärsin koko lapsuuden tupakansavusta. Minulla on terveet elämäntavat mutta sairauksia on silti ollut. Mm rintasyöpä 32-vuotiaana.
Minä. En ole koskaan pitänyt savuketta huulilla enkä vetänyt henkosta. Ikää 49v.
Työkavereissa monta samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te vakuuttelette olevanne tavallisia ja normaaleja jos ette ole koskaan polttaneet?
Eikö tupakoimattomuus nimenomaan ole normaalia?
Tupakointi on niin harvinaista onneksi nykyään että se on jo epänormaalia. Jos jonkun näkee yleisellä paikalla tupakoivan, on hän yleensä pultsari tai nainen, jolla on räväkkä tukka ja viisisenttiset jatkoripset sekä kova ääni.
No vaikka siksi kun aloituksessa kysyttiin että millaisia ihmisiä ovat ihmiset jotka eivät ole koskaan polttaneet edes yhtä tupakkaa. En minä pidä tupakoimista normaalina, mutta itseäni pidän ja siihen ei savuttomuus vaikuta. Vai olisiko tähän kysymykseen pitänyt vastata jollain syväluotaavalla analyysillä omasta psyykkeestään?
Kerran maistoin. Kadun. OIin 22. En usko, että 25-v poikani on. 23-vuotias kertoi kerran maistaneensa ja vielä sikaria ja sanoi, että ei kyllä tullut halua aloittaa. En kyllä allekirjoita, että kaikki ikäiseni olisivat polttaneet. Meidän luokan tytöistä poltti vain muutama. Osa aloitti lukiossa. N52
Ehdottoman varmaksi en tiedä kuin itseni, mutta noinm 97% varmuudella tiedän ainakin puolen tusinaa muuta, jotka eivät ol polttaneet sitä ensimmäsitäkään tupakkaa. En koe tuntevani mitenkään erityisen friikkejä tai omalaatuisia henkilöitä. Enemmän se on erikoista, että joku polttaa päivittäin, tai lähes päivittäin.
Tunnen montakin. Mieheni ja hänen vanhempansa, omat vamhempani ja veljeni. Itse olen teininä kokeillut, mutta vain pari tupakkaa. Ihan normaaleja ihmisiä ovat, ehkä eivät erityisen duunarihenkisiä, sellaista alempaa keskiluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan polttanut yhtään tupakkaa. Olen kolmikymppinen mies.
Yhden sikarin olen polttanut.
Ootkohan mun mies? En tiennyt että palstailet :D
PS. Olen ylpeä miehestäni, kun ei ole koskaan polttanut <3
Ei ole käynyt mielessäkään maistaa, 34 on ikää nyt. Pidän sitä vajaana touhuna, sama kun sytyttäisi 10 euron setelin palamaan aina silloin tällöin. Se rahanmeno, haju, terveysongelmat, vanhentunut iho ja ennen kaikkea riippuvuus on vain järjetöntä.
Juu. Äitini, siskoni ja veljeni. Miehen sisko. Pari kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan polttanut tupakkaa, ihan tavallinen, järkevä ihminen olen.
Minäkin olen tavallinen järkevä ihminen vaikka uskossa. Enkä ole koskaan edes kokeillut.
MINÄ ITSE!!! Mikä sulla on tässä se ongelma, jos joku ei ole halunnut syöpäkääryleitä vetää???
Tunnen itseni. Periaatepäätös jo ala-asteikäisestä asti, tupakointi oli ja on edelleen minusta järjetöntä, enkä halua osallistua sellaiseen. Ei ole koskaan kaduttanut, etten ole edes yhtä röökiä vetänyt.
En tunne. Olen keskustellut tälläisten ihmisten kanssa mutta en tunne. Mieli tekisi tupakkaa. Päätä särkee koska ei ole tupakkaa. Burana voisi olla hyvä. Ehkä ei. Niin paha päänsärky että tästä ei tule mitään. Äsken yritin syödä enkä osannut tehdä ruokaa. Kiukkuinen päänsärky. Suomessa tupakointi pitäisi kieltää supon avulla ja ne ovat ohan väärässä kohteessa kuin tupakan maahantuojat eivät ole edes vankilassa viellä.
Minä! 23 on ikää enkä koskaan maistanutkaan tupakkaa. Pilveä kokeilin kerran ja muutaman kerran vesipiippua - näitä ei lasketa, eihän ;) Vietän mukavaa, joskus jopa villiä nuoruutta ja opiskelen lääkäriksi. Sen olen huomannut, että savuton kaveripiiri vie pitkälle tupakoimattomuudessa!
Ap on selvästi wt, niissä piireissä tupakkaa vedetään yleisesti.
En ole koskaan polttanut yhtään tupakkaa, en ole koskaan harkinnut yhdenkään polttamista. Ihmettelin lapsena / nuorena miksi jotkut kaverit / tutut alkoivat polttamaan vaikka tiedettiin kyllä haitat jne. Tuntui aivan typerältä kun tiedosti riskit.
Myöhemmin aloin ymmärtämään miksi nuoret alkaa polttamaan, vaikka typeränä sitä yhä pidänkin, nuorena vaan tehdään typeriä asioita. Enkä kyllä nyt aikuisena näe mitään syytä polttamiselle.
Miksi te vakuuttelette olevanne tavallisia ja normaaleja jos ette ole koskaan polttaneet?
Eikö tupakoimattomuus nimenomaan ole normaalia?
Tupakointi on niin harvinaista onneksi nykyään että se on jo epänormaalia. Jos jonkun näkee yleisellä paikalla tupakoivan, on hän yleensä pultsari tai nainen, jolla on räväkkä tukka ja viisisenttiset jatkoripset sekä kova ääni.