Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä usein kiukuttelevalle vaimolle?

Vierailija
19.04.2017 |

En enää tunnista vaimoa samaksi naiseksi, jonka kanssa menin naimisiin. Hän on lähes joka viikko pahalla päällä, kiukuttelee ja voi henkisesti pahoin. Viime viikonloppuna järjestin meille rentouttavan matkan ajatellen että voimme jutella ja nauttia yhteisestä ajasta yhdessä. Aluksi tämä näytti toteutuvan mutta jo lauantai-aamuna vaimo oli herännyt aamuyöstä ja itki hillittömästi. Lohdutin ja tiedustelin syytä, mutta vaimo yritti työntää minut pois eikä vastannut mitään. En päästänyt häntä pois tilanteesta, joten menimme takaisin nukkumaan. Herättyämme vaimo ei syönyt aamupalaa ja huomasin kuinka hänen katseensa oli täynnä tyhjyyttä. Liikaa kehumatta itseäni, olen mielestäni hyvä mies ja teen aina parhaani, jotta meillä olisi asiat hyvin. Enää en tiedä auttaako tässä mikään muu kuin terapia, vaikka ei liitto kriisissä ole vaimon temppuiluista huolimatta. Kismittää kieltämättä, että loma meni pilalle, mutta katsoin parhaaksi olla syyttelemättä ettei synny turhaa riitaa. Minua alkaa pikkuhiljaa väsyttää tämä tilanne ja haluaisin, että suhteessa on kaksi tasapainoista aikuista enkä minä joutuisi aina altavastaajaksi vaimon kanssa. Uutena asiana vaimolla on tullut jatkuva valitus kaikesta, rouva on milloin mistäkin tyytymätön eikä edes kiittänyt matkasta, vaikka kaikkeni yritin. Kiukuttelee kuin mikäkin pikkulapsi, joten hermot alkavat olla kireällä enkä minäkään ole enää niin iloinen kuin normaalisti. Viimeisin tempaus matkan jälkeen oli kun vaimo yksin päätti häipyä makkarista ja nukkuu nykyään yksin vierashuoneessa ja on ankarasti kieltänyt minua menemästä sinne. Tämä ei ole enää normaali parisuhde eikä liitto. Mitä tässä voi tehdä? Haluan "vanhan normaalin" vaimon takaisin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske menemään sinne työpsykologille, 5x yleensä kuuluu sopimukseen. Auttoi mua jo 3x :)

Vierailija
22/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän kenties huomannut, että elämä ei nyt olekaan sitä mitä hän ensin ajatteli haluavansa ja se tyytymättömyys omiin valintoihin purkautuu tuolla tavalla. Tai sitten hän ihastunut/rakastunut johonkin toiseen eikä tiedä miten tilanteen selvittäisi. 

Luulisi, että vaimosi kertoisi avoimesti mikä hiertää, jos avoimesti osoitat sen, että haluat kuunnella, mutta älä ole alentuva, se saattaa vain ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole tällä hetkellä hyvä olla sun kanssa. Ehkä vaimo on epävarma itsestään ja kaipaa rohkaisua, kuuntelemista, läheisyyttä ilman pelkoa seksistä (koska jos työntää pois muutenkin niin tätä ei kannata hetkeen yrittää, voi vain tulehduttaa tilannetta, ellei ongelmat sitten johdu seksin puutteesta). Se on ehkä tulkinnut jonkun sun sanomisen tai tekemisen väärin, ja kasvattaa nyt siitä draamaa oman päänsä sisällä. On varmaan masentunut tai ainakin jonkinlainen huonompi kausi menossa. Jos on masentunut, niin kaikki ihan pienetkin asiat saavat itkemään ja tuntuvat tosi isoilta. Itsehän olen itkenyt jo sitä, että en heti löytänyt sukalle paria ja muista tämän tasoisista asioista. Vaikka se onkin ihan järjetöntä, on parasta vain yrittää osoittaa ymmärrystä.

Yritä puhua sen kanssa, tai pikemminkin yritä antaa sille mahdollisuus puhua. Sano, että sä haluat auttaa. Että sullakin on paha mieli, koska sun vaimosi ei voi hyvin. Haluaisit, että hän kertoo sinulle omista fiiliksistään. Sitten vain olet rauhassa, odotat ja kuuntelet. Jos se itkee, halaa ja odota ja kuuntele lisää.

Älä alkuun ehdota mitään ratkaisua, vaan kuuntele ja osoita, että sinua huolestuttaa ja kiinnostaa. Kerro, että rakastat häntä.

Tällä lähtisin itse liikkeelle.

Vierailija
24/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että vaimo hautoo eroa.

Kysyin tästäkin mutta ei haudo eroa eikä ole pettänyt. Vaimo on pelännyt että jätän hänet jos olisi aiemmin kertonut sairauslomasta. Emme ole eroamassa.

Vierailija
25/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihanalta aviomieheltä, ap. Itse olin varsinainen kiukkupussi, väsynyt ja aikaansaamaton kunnes todettiin kilpirauhashäiriö. Leikkauksen ja lääkkeiden pyörittelyn jälkeen olo koheni mutta kaikki vitutti silti jatkuvasti. Mies jo sanoikin, etten ole enää se, johon rakastui. Toki tuo sairaus muutti paljon persoonaa mutta lopullinen ratkaisu löytyi, kun vaihdoin ehkäisypillerit toiseen merkkiin. Alkoi sänkyelämäkin kiinnostaa ja tunnen että se vanha minä alkaa kuoriutua kolostaan. Naisen elämä ei aina ole helppoa, siksi tarvitsemme myötämieliset ja huolehtivat kumppanit turvaksemme.

Vierailija
26/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteenpiirteet vain korostuvat iän myötä eli

Jätä se sika!

Vierailija
27/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen ja koska se ei voi olla sen kanssa niin se on hermostunut koko ajan ja etäinen.

Vierailija
28/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m85 kirjoitti:

ettei olis puutteessa?

Ei ole pettänyt eikä puutteessa (seksiä meillä on ollut jo ennen tätä harvoin). Kun tulin töistä kotiin vaimo oli nukkumassa. Juttelimme ja sain hänet vihdoin avautumaan. Ei ensin meinannut suostua kertomaan syytä, mutta sanoin etten lähde pois huoneesta ennen kuin kertoo totuuden. Järkytyin että on jo viikon ajan ollut kotona hermolomalla töistä, koska on masentunut ja palanut loppuun. Pomo oli ollut huolissaan ja lähes pakottanut vaimon työterveyslääkärin luo. Lääkäri oli määrännyt sairaslomaa ja suositellut keskusteluapua, josta vaimo oli kieltäytynyt. Olen ollut kiireinen töissä mutta yritän toipua ensijärkytyksestä, vaikka tuntuu pahalta ettei vaimo luota minuun.

AP, tämähän on hyvä asia! Vaimosi voi huonosti, mutta se ei mitenkään liity sinuun tai teidän suhteeseenne eikä ole peruuttamatonta. Hyvä, että sait hänet avautumaan ja olit sinnikäs. Älä ota itseesi, äläkä ajattele, että vaimo ei luota suhun. Jos on hyvin työorientoitunut tyyppi, tuo voi olla niin kipeä ja vaikea asia, että siitä on vaikea puhua, etenkin, kun tilanne on mennyt huonommaksi hiljalleen eikä kertarysäyksellä. On varmasti ollut vaikea tunnistaa vaimosi, että on menty hälytysrajan yli.

Joku muukin sanoi sun vaikuttavan hyvältä tyypiltä. Seisot varmasti vaimosi rinnalla tässäkin, ja selviätte. Tämä on ohimenevä vaihe. Vaimo saadaan kuntoon ja sä saat takaisin sen "vanhan normaalin" vaimon, naisen, johon rakastuit.

t. se joka säikähdytti sut aiemmin mainitsemalla uskottomuuden

Vierailija
29/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosioireilua. B-vitamiinia ja täydennyshormonia niin leppostuu.

Vierailija
30/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosioireilua. B-vitamiinia ja täydennyshormonia niin leppostuu.

Alle 30-vuotiaalla naisella? Kuulostaa epäilyttävältä.

Vierailija
31/31 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää keskustelua ja hyvä, että asia selvisi. Elämässä voi tulla eteen kaikenlaisia vaikeuksia, sairauksia ja muutoksia, jotka eivät johdu parisuhteesta, mutta vaikuttavat siihen. Ongelmat eivät ratkea sillä, että aletaan syyllistää toista tai itseä, tai katkeroidutaan ja aletaan hautoa vihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi