Uusi miesystävä pyysi apua siivoukseen :(
Hänen asuntonsa kuulemma pitäisi siivota perusteellisesti ja ikkunatkin pitäisi pestä. Kyseessä on täysin terve mies, joka varmasti kykenee ihan itse siivoamaan luukkunsa. Siivoan työkseni, mies oikein innostui kuultuaan tämän. Meidän "suhde" on todella (tai siis OLI) tuore, en ole menossa siivoamaan kyseisen miehen kotia.
Mies kuvittelee, että tuollainen siivous onnistuu parissa tunnissa ---> ei onnistu edes ammatilaiselta.
Lupasi tarjota ruoat. Ilmoitin, että EN ole menossa tekemään sellaista urakkaa vapaalla ollessani.
Hän suuttui, mutta mun puolesta tämä juttu saa jäädä tähän!
Vaikka siivoan työkseni, niin en silti halua mennä millekään keikalle ruokapalkalla!!!!!!!!!!! Prkl.........
Ja anteeksi, oli vaan pakko avautua!
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Naiset sen sijaan teettävät kaikki raskaat työnsä miehillä vaikka eivät antaisi edes pillua niille. Muuton hoitaa mieskaverit, joiden "ruokapalkka" on kraanavesi kun ämmä mäkättää vieressä että ne kantavat kulmasohvaa portaita ylösalas "väärin".
Ai, onko tällaisia tilanteita paljonkin? Vai oisko vaan näiden miesasiamiesten kuvitelmia, kun itse en ole koskaan kuullutkaan vastaavasta. Itse olen sinkkunainen ja muutoissa on olleet auttamassa aina vanhemmat ja sisarukset (vapaaehtoisesti), ei mitkään mystiset "mieskaverit".
Ja vielä lisäys edelliseen: itse olen ollut myös auttamassa muutoissa lukuisia naispuolisia ystäviäni, ihan naisporukalla ollaan aina muutot hoidettu, ei ole noissa muutoissa miehiä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hjertta kirjoitti:
Olen törmännyt samanlaiseen. Ehdotettiin että romanttiseksi kauan odottamani lapsivapaa-iltani voitaisiin käyttää hänen yksiönsä siivoamiseen, että siinäpä mukavaa yhteistä tekemistä. No suostuin ja käytännössä hyödyin siitä sen verran että näin samalla mitä siivoaminen yhdessä hänen näkökulmastaan merkitsee, eli imuroidaan vähän keskeltä lattiaa, kerätään tavaraa eri kasoihin ja viedään lopuksi roskat. Minun luonani häntä ei huvittanut siivota koska se olisi ollut oman itsensä uhraamista minun vuokseni, näin siis tosiaan sanoi.
Jos jotain positiivista pitää etsiä niin voisi kuvitella että miehellä joka pyytää naista siivoamaan luokseen ei ole mitään salattavaa :) Ehkä se kannattaisikin suhteen alussa tehdä yhden kerran ja samalla pääsee tutustumaan miehen todelliseen sielunelämään tonkiessaan kaikki luurangot kaapista ;) Jos myöhemmin ilmestyy jotain syytä epäillä asioita, voi käydä taas siivoamassa :D
Tosiaan. Osoittaa luottamusta. Sitä moni ei tule ajatelleeksi. Tiedän ihmisiä jotka siivoavat ennen ammattisiivoojan tuloa:) pahimmat pois. Onhan se aikamoinen luottamuksen osoitus kun siivooja pääsee näkemään "kaikki" asunto/ koti muuten paljastaa ihmisestä paljon ihmisenä ja persoonana.
Luottamusta tosiaan - kuten äitiin? Olen aina jotenkin yhdistäntyt kodintoitovelvollisuustoiveikkuuden miehessä siihen, että pitää naista äitinä. Äiti huoltaa.
Oma ongelmani tuossa kohdin on se, että haluan seksuaalisen suhteen miehen kanssa - äitikategoriaan pistäminen sammuttaa halua minussa.
Haluan olla mieluummin seksikohde kuin huoltosuhde sille miehelle, jonka kanssa olen. Eikö aikuisen ihmisen pitäisi pystyä itsensä (edes - saati ne tulevat lapset?) huoltamaan?
AP kirjoitti, että mies oikein innostui kun kuuli että hän on siivooja. Ei ihme, että AP:kin halut latistui - minä tosiaan kyllä edellytän, että se innostuminen minusta tulee tasan jostain muusta substanssista kuin siivoaminen.
Tiedän monia jotka sanovat, että parisuhde on aina molemmin puolin toisensa "hyväksikäyttöä" ja sitä ei muuta mikään muuksi. Jos ei muuten, niin saa seksitarpeensa tyydytettyä, hyötyä monessa mielessä ja tarpeissa.
Molemmin puolin hyötyminen pitää paikkansa. Miettikää vain jos uskallatte mihin olette "kumppanianne" tarvinneet joko pyytäen tai toinen on ehdottanut pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset sen sijaan teettävät kaikki raskaat työnsä miehillä vaikka eivät antaisi edes pillua niille. Muuton hoitaa mieskaverit, joiden "ruokapalkka" on kraanavesi kun ämmä mäkättää vieressä että ne kantavat kulmasohvaa portaita ylösalas "väärin".
Ai, onko tällaisia tilanteita paljonkin? Vai oisko vaan näiden miesasiamiesten kuvitelmia, kun itse en ole koskaan kuullutkaan vastaavasta. Itse olen sinkkunainen ja muutoissa on olleet auttamassa aina vanhemmat ja sisarukset (vapaaehtoisesti), ei mitkään mystiset "mieskaverit".
Näin on. Meidän suvun IT-tyyppikin on kälyni, insinööri tuolta puolen. Ei ole kyllä ollut huoltamassa koneitani (fyysinen työ, vrt. suursiivous), mutta pari kertaa olen puhelinneuvontaa saanut.
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisevaa on vastavuoroisuus. Jos joku meinaa olla pelkästään saama puolella ja vielä toisen vaivaa vähätellen, ei jatkoon.
Täällä on ikuinen autonkorjaus nostettu esille useaan kertaan. Tiedoksi: nykyautoja ei juuri voi edes korjata ns. kotona, ne on niin tietokonepohjaisia. Eli se on autonrenkaiden vaihto mitä kotona max tehtään. Toiseksi: erittäin harvoissa paikoissa on tilaa tehdä tämän tyyppistä. Autoa ei saa edes pestä kaupunkiympäristössä omassa pihassaa ja nainen osaa kyllä ajaa sen auton pesulaan siinä kuin mieskin (kuten myös huoltoon). Ainut työ tässä on se pankkikortin käyttäminen maksupäätteellä.
Miehen olisikin pitänyt tässä heti tarjota AP:lle - tai ensin - 20 tunnin täyskorjausta/huoltoa autoonsa. Pesut, vahaukset, imuroinnit ym. päälle. Vaikka näin keväällä, kun on renkaidenvaihtokin. Samana viikoloppuna.
Oletan, että kumpikin ostaa itse kaikki tarvikkeet ja aineet omaansa?
Kyllä sen auton saa tietokoneeseen kiinni jos vain on siihen sopiva johto ja ohjelma.
Itselläni on VW/Audi ym. systeemit eli näen vikakoodit ja pystyn nollaamaan hälytykset jne.
Haloo - ja tämäkö on jokapojan taitoja?
Salli mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Sama.
En ole koskaan kuullut, että jotkut mysteerimiehet hoitelee muuttoja.
Mutta noista jutuista aina huomaa ettei lassukat ole elämässä kiinni ollenkaan, ne elää omassa mielikuvituksessaan jossain lapsuuden kodin kellareissa.
Samoin kukaan ei huollata enää autojaan myöskään joillain mystisillä miehillä, kaikki käyttää huollossa. En tunne edes ketään, joka vaihtaisi itse renkaat, nekin käytetään vaihdattamassa liikkeessä ja siitä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aikoinaan tullut siivouspyyntöä/ehdotusta kahdelta eri mieheltä. Vaikka tunsin kummankin ennestään ja oltiin jonkin verran oltu yhteyksissä, niin silti se tuntui jotenkin kurjalta. En siis mennyt, enkä edes perustellut miksi en.
Jonkun kumman latistumisen se nosti. Vaikka ei edes ollut isompia tunteita kumpaankaan.
Kummatkin miehet alkoi tympäistä. Ei tapailtu sen jälkeen.
Kahvit olen juonut sen toisen kanssa kun törmättiin Shellillä, tää on muuten ihan tosi. DDD
Huom! Mies maksoi sen kahvin ja pullan. DDD
Tää on muuten ihan tosi, ei provo, siis kahvinjuontiepisodikin.
Tämä on tosiaan kuin märkä tiskirätti naamalle. Pimpan pyytäminenkin on ok - on edes tosiaan seksuaalisesta vipinästä kyse. Ei huollontarpeeesta, äidistä. Vie kyllä halut. Hakkaa myös minusta latistavuudessaan jopa huoltoasematreffit; kahvit ja pullat ostaen ja jopa itsemaksaen. Vielä jos nämä tosiaan yhdistyy........;-)
kyl mä korjasin yhden tytön tietokoneen kuntoon ilmaiseksi vaikka meillä ei ollut silloin suhdettakaan. niitä love loboureita tullut tehtyä vaikka kuinka. akat on semmosia. ei saa koskea heidän suklaita mutta kyllä niitä piristää miesten olut ja chipsit jne.
eli itsekkäitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole siivooja, mutta olen siivonnut mieheni asunnon monta kertaa. ns naisen silmin on siivottavaa , jota mies ei yleensä näe. Mies on hyvin siisti, mutta silti tiettyä siivousta ja naisen silmää tarvitaan. Pesimme yhdessä mm ikkunat ja yhdessä siivottu monet kerrat suursiivouksia ja pienempiä. Sama myös omassa kodissani ja mies on pitkänä miehenä hyvä pesemään korkeita parvekelaseja.
Ap:lle sanoisin, että ota siivous vastaan ja pyydä sama korvaus kun vierailta, jotta et tuntisi että sinua on käytetään hyväksi. Meillä ei ole sitä ongelmaa. Rakkaus ja huolenpito toisistamme kestää myös siivoamiset puolin ja toisin.
Kylläpä nyt harmittaa. Olen perehdyttänyt miessiivoojia työssäni mutta jos olisi heti palkattu nainen, hän olisi osannut siivota luontaisesti pelkän sukupuolensa ansiosta. Olen myös perehdyttänyt paljon erittäin uskottavasti naiseksi naamioituneita miehiä. Ihmettelin kun heitä ei saanut tekemään kunnollista jälkeä millään, mutta nyt tiedän syyn.
Juu, huvittaa näin näisena nämä "naisen silmä" ym mystiset jutut. En taida sitten olla oikea nainen, kun en luontaisesti tuollaista "silmää" omista, enkä ole mikään kodin hengetär muutenkaan. Toki osaan siivota ym, mutta varmaan minunkin kämpästä joku "naisen silmän" omaava löytäisi paljon korjattavaa.
Tuli nyt mieleeni: jos AP:n tapauksessa olis ollut pyytäjänä nainen ja kyseessä mies, joka oli siivooja ammatiltaan: oliskoos se nainen innostunut kun kuuli miehen ammatin ja pyytänyt sitä miestä siivoamaan kämppäänsä? Ja miten täällä siihen suhtaudutaan? DDD
Huonekalujen kasaaminen on vähän niin kuin palapelin kokoaminen, ihan mukavaa puuhaa etenkin hyvässä seurassa. Ensitreffeille hyvä ajatus, näkee nimittäin heti, sujuuko yhteistyö vaiko ei.
Suursiivous sen sijaan... en tiedä ketään, joka siitä tykkäisi. Verrattavissa johonkin laittaisitko mun kirjanpidon kuntoon tai vahaisitko mun auton käsin kovalla vahalla -tyyppiseen pyyntöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On TODELLA törkeää pyytää toista tekemään PALKKATYÖTÄÄN ilmaiseksi vapaa-ajalla ja vieläpä suhteen alkuvaiheessa. Ja kyllä, ruokapalkka on ilmaiseksi.
Ja silloin kun asutaan eri osoitteissa kumpikin kyllä huolehtii oman kämppänsä. Yhdessä asuessa asia on tietysti eri.
Muistakaa tämä tytöt kun seurustelette automekaanikon kanssa
Pitääpä muistaa tämä näin "tyttönä". En tosin omista autoa.
siiris kirjoitti:
Itseasiassa aika moni suhde on alkanut niin että mies on pyytänyt naista kotiinsa siivoamaan ja siinä on sitten asiat johtaneet yhdestä toiseen:D
Häh, millaisissa piireissä oikein liikut? En ole ikinä kuullut yhdestäkään tällä tavalla alkaneesta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
siiris kirjoitti:
Itseasiassa aika moni suhde on alkanut niin että mies on pyytänyt naista kotiinsa siivoamaan ja siinä on sitten asiat johtaneet yhdestä toiseen:D
Häh, millaisissa piireissä oikein liikut? En ole ikinä kuullut yhdestäkään tällä tavalla alkaneesta suhteesta.
Esson baarin peränurkassa. Omakustanteiset kahvit.
567 kirjoitti:
Tuli nyt mieleeni: jos AP:n tapauksessa olis ollut pyytäjänä nainen ja kyseessä mies, joka oli siivooja ammatiltaan: oliskoos se nainen innostunut kun kuuli miehen ammatin ja pyytänyt sitä miestä siivoamaan kämppäänsä? Ja miten täällä siihen suhtaudutaan? DDD
Olen yrittänyt sanoa, että aika kinkyä. Saada kiksejä siitä, että toinen on potentiaalinen suursiivoushenkilö.
#t=0506 ikkunaa......
sen sijaan, että pyytäisi siivoamaan, pojan olisi pitänyt pyytää naista sisustamaan hänen asuntoa. Tyttö olisi mielellään hoitanut kaiken, jopa vienyt roskat ulos.
Minkä ikäisestä miehestä kyse ap? Ja oliko kyse jostain vuokra luukusta vai omk?
Mua ei haittais yhtään. Musta on mukava siivoilla. Tosin olen tällanen jo vanhempaa ikäluokkaa... syntynyt vuonna -71. On naisten työt ja miesten työt ja yhteiset. Olisko aloittaja mennyt mielellään tekemään miesystävän autoon koneremontin, jos se olis onnistunut??Nimittäin minä olen aina pyytänyt miehiä fiksailemaan autoa ja ykskään ei ole ikinä kieltäytynyt.
Kyllä sen auton saa tietokoneeseen kiinni jos vain on siihen sopiva johto ja ohjelma.
Itselläni on VW/Audi ym. systeemit eli näen vikakoodit ja pystyn nollaamaan hälytykset jne.