Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi miesystävä pyysi apua siivoukseen :(

Vierailija
19.04.2017 |

Hänen asuntonsa kuulemma pitäisi siivota perusteellisesti ja ikkunatkin pitäisi pestä. Kyseessä on täysin terve mies, joka varmasti kykenee ihan itse siivoamaan luukkunsa. Siivoan työkseni, mies oikein innostui kuultuaan tämän. Meidän "suhde" on todella (tai siis OLI) tuore, en ole menossa siivoamaan kyseisen miehen kotia.
Mies kuvittelee, että tuollainen siivous onnistuu parissa tunnissa ---> ei onnistu edes ammatilaiselta.
Lupasi tarjota ruoat. Ilmoitin, että EN ole menossa tekemään sellaista urakkaa vapaalla ollessani.
Hän suuttui, mutta mun puolesta tämä juttu saa jäädä tähän!
Vaikka siivoan työkseni, niin en silti halua mennä millekään keikalle ruokapalkalla!!!!!!!!!!! Prkl.........
Ja anteeksi, oli vaan pakko avautua!

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen tää mies oikein on? Ihan sillä vielä että asuuko kerrostalossa vai jopa omakotitalossa, uskomatonta :D

Vierailija
202/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On TODELLA törkeää pyytää toista tekemään PALKKATYÖTÄÄN ilmaiseksi vapaa-ajalla ja vieläpä suhteen alkuvaiheessa. Ja kyllä, ruokapalkka on ilmaiseksi.

Ja silloin kun asutaan eri osoitteissa kumpikin kyllä huolehtii oman kämppänsä. Yhdessä asuessa asia on tietysti eri.

Mutta jos mies on it-osaaja on ok, että naisystävä tuo hänelle läppärinsä korjattavaksi?

Autoasentajalle autonsa huollettavaksi?

Pyytää remonttimiestä auttamaan tapetoinnissa kodissaan?

En herranjestas ymmärrä mikä näissä tai ap:n tapauksessa on ongelma, jos kerran suhteessa ollaan. Miksei kumppani saisi pyytää apua ja mitä rakkautta se on tyrmätä toinen? Välittämistä? N35

Suhteen alkuvaiheessa tuo vaikuttaa AINA hyväksikäytöltä, oli se ihmisen palkkatyö mikä hyvänsä. Sitten kun asutaan yhdessä ja rahat on yhteiset on asia eri, mutta niin kauan kun asutaan erillään -no, en minä ainakaan alkaisi tehdä jonkun tuoreen poikaystävän firman kirjanpitoa vaikka kirjanpitäjä olenkin! En todellakaan. Teen kirjanpitohommia rahan takia, en ilmaiseksi. Itse asiassa en kyllä varmaan tekisi vakisuhteessakaan toisen kirjanpitoa. En tahdo sekoittaa työtä ja vapaa-aikaa millään tavalla. 

Aloittajan esimerkki on erityisen törkeä siksi, että kyse on asiasta joka ei edes vaadi erikoisosaamista: mies osoittaa olevansa laiska ja toisaalta arvostavansa naista saman verran kuin piikaa.

Vai ei vaadi siivoustyö erikoisosaamista? Onpa ylimielistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriltä kysellään kaikenlaisiin vaivoin apua, mutta ei kukaan silti oleta, että hän leikkaisi sen umpisuolen sunnuntai-iltapäivänä olkkarissa ilmaiseksi.

:D

Vierailija
204/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykäs poikka kirjoitti:

sen sijaan, että pyytäisi siivoamaan, pojan olisi pitänyt pyytää naista sisustamaan hänen asuntoa. Tyttö olisi mielellään hoitanut kaiken, jopa vienyt roskat ulos.

Millä perustella, en ihan tajunnut? t. nainen

Vierailija
205/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos deitti on ammatiltaan vaikkapa psykologi. Ja kolmansilla treffeillä tulee pyyntö saada siltä psykologilta ilmainen neljän tunnin terapia-istunto jatkosuosituksineen ja kannanottoineen. Tuleepa varmasti hyvä parisuhde :D , kun onkin tutustumisen alkuvaiheessa vuodattanut itkien kaikki ongelmansa deittikumppanille, joka nyt sattuu olemaan ammatiltaan tuo. Varmasti saa sit uudet treffit ;) . Oikeasti neljän tunnin psykologikonsultaation hinta olisi noin 500 euroa (alv. 0 %).

Vierailija
206/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittais yhtään. Musta on mukava siivoilla. Tosin olen tällanen jo vanhempaa ikäluokkaa... syntynyt vuonna -71. On naisten työt ja miesten työt ja yhteiset. Olisko aloittaja mennyt mielellään tekemään miesystävän autoon koneremontin, jos se olis onnistunut??Nimittäin minä olen aina pyytänyt miehiä fiksailemaan autoa ja ykskään ei ole ikinä kieltäytynyt.

Voisitko tulla meillekin huviksesi siivoamaan?

Vierailija
207/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittais yhtään. Musta on mukava siivoilla. Tosin olen tällanen jo vanhempaa ikäluokkaa... syntynyt vuonna -71. On naisten työt ja miesten työt ja yhteiset. Olisko aloittaja mennyt mielellään tekemään miesystävän autoon koneremontin, jos se olis onnistunut??Nimittäin minä olen aina pyytänyt miehiä fiksailemaan autoa ja ykskään ei ole ikinä kieltäytynyt.

Minä olen sinua vanhempi enkä olisi mennyt aloittajan kaltaisessa tilanteessa miehen asuntoa siivoamaan.

Olen mm. ollut ystäväni luona pesemässä ikkunoita. Homma sujui hyvin ja meillä oli hyvää aikaa jutella. Jos ystäväni olisi pyytänyt minua pesemään ikkunat yksin, olisin kieltäytynyt. Isosta leikkauksesta tms. toipuvaa olisin auttanut, mutta perustervettä en.

Oman autoni huoltaa autohuolto.

Vierailija
208/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, onko tällaisia tilanteita paljonkin? Vai oisko vaan näiden miesasiamiesten kuvitelmia, kun itse en ole koskaan kuullutkaan vastaavasta. Itse olen sinkkunainen ja muutoissa on olleet auttamassa aina vanhemmat ja sisarukset (vapaaehtoisesti), ei mitkään mystiset "mieskaverit".

Sama.

En ole koskaan kuullut, että jotkut mysteerimiehet hoitelee muuttoja.

Mutta noista jutuista aina huomaa ettei lassukat ole elämässä kiinni ollenkaan, ne elää omassa mielikuvituksessaan jossain lapsuuden kodin kellareissa.

Samoin kukaan ei huollata enää autojaan myöskään joillain mystisillä miehillä, kaikki käyttää huollossa. En tunne edes ketään, joka vaihtaisi itse renkaat, nekin käytetään vaihdattamassa liikkeessä ja siitä maksetaan.

Minulla ainakin on ollut elämässäni mysteerimiehiä. Yksi hoiti yhden muuttonikin kanssani. Toki tarjosin pizzaa ja kaljaa kuten asiaan kuuluu.

Yksi vei kerran lapseni autollaan päivystykseen, ettei minun tarvinnut tilata taksia korvakipuiselle. Itse mä sinne päivystykseen jäin lapseni kanssa.

Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa ja kyllä mua miehet ovat auttaneet tarvittaessa, vaikka suhteet ovat olleet ihan alussa.

Ja huonekalujakin on koottu. Kyllä nainen saa pyytää miehiltä apua.

Mulle ainakin on ihan turn off jo ihan työelämässäkin ne miehet, jotka eivät auta mua tietoteknisissä pulmissa jos kauniisti pyydän tai eivät auta mua jonkin raskaan asian kantamisessa.

Näitä avuliaita miehiä katson taas heti eri tavalla. Kun kaikki möllöttää kahvilla ja wonderman on ainoa joka käärii hihansa ja auttaa naista pinteessä, niin olen aina ihan myyty. Ja yleensä se wonderman on se hyvännäköinen kohtelias mies. Terveisiä heille!

Vierailija
209/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, onko tällaisia tilanteita paljonkin? Vai oisko vaan näiden miesasiamiesten kuvitelmia, kun itse en ole koskaan kuullutkaan vastaavasta. Itse olen sinkkunainen ja muutoissa on olleet auttamassa aina vanhemmat ja sisarukset (vapaaehtoisesti), ei mitkään mystiset "mieskaverit".

Sama.

En ole koskaan kuullut, että jotkut mysteerimiehet hoitelee muuttoja.

Mutta noista jutuista aina huomaa ettei lassukat ole elämässä kiinni ollenkaan, ne elää omassa mielikuvituksessaan jossain lapsuuden kodin kellareissa.

Samoin kukaan ei huollata enää autojaan myöskään joillain mystisillä miehillä, kaikki käyttää huollossa. En tunne edes ketään, joka vaihtaisi itse renkaat, nekin käytetään vaihdattamassa liikkeessä ja siitä maksetaan.

Minulla ainakin on ollut elämässäni mysteerimiehiä. Yksi hoiti yhden muuttonikin kanssani. Toki tarjosin pizzaa ja kaljaa kuten asiaan kuuluu.

Yksi vei kerran lapseni autollaan päivystykseen, ettei minun tarvinnut tilata taksia korvakipuiselle. Itse mä sinne päivystykseen jäin lapseni kanssa.

Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa ja kyllä mua miehet ovat auttaneet tarvittaessa, vaikka suhteet ovat olleet ihan alussa.

Ja huonekalujakin on koottu. Kyllä nainen saa pyytää miehiltä apua.

Mulle ainakin on ihan turn off jo ihan työelämässäkin ne miehet, jotka eivät auta mua tietoteknisissä pulmissa jos kauniisti pyydän tai eivät auta mua jonkin raskaan asian kantamisessa.

Näitä avuliaita miehiä katson taas heti eri tavalla. Kun kaikki möllöttää kahvilla ja wonderman on ainoa joka käärii hihansa ja auttaa naista pinteessä, niin olen aina ihan myyty. Ja yleensä se wonderman on se hyvännäköinen kohtelias mies. Terveisiä heille!

Noi lassukat ei muuten tarkoita noilla auttavilla mysteerimiehillä miehiä, joiden kanssa ollaan suhteessa.

Olet ymmärtänyt tuon väärin.

Ne tarkoittaa, että kaikkien naisten elämä on täynnä janoisia mysteerimiehiä, jotka tekee pillun TOIVOSSA hulluna töitä ilmaiseksi sille naiselle ja se nainen vedättää niitä vilauttamalla välillä pillua antamatta sitä ikinä.

Vierailija
210/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa pitäisi vielä sekstailla kuin kanit ja unohtaa siivoaminen. Heti joutuu johonkin hyväksikäytettävään järkiliittoon. Ei varmasti olisi vaatimukset vähentyneet, kun heti lähti tuolla liikkeelle.

Vierailija
211/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ihmetellä näiden miesten itsetuntoa jotka kuvittelevat että heidän kotiorjakseen pääseminen on naisen mielestä kovinkin houkutteleva diili.

Naisilta osaavat vaatia vaikka mitä, mutta epämääräistä muminaa alamme kuulla siinä vaiheessa kun kysytään, mitä hyvää he olisivat tuomassa naisen elämään. "Öö...no tota seksiä..." (Ei, sitä ei lasketa jos kyseessä on tyyppi joka itse vonkaa p*llua patologisen lassukan tarmolla). "Näin fiksun ihmisen seuraa..." (Sitä varten on kirjat. Kirjat ovat henkeviä mutteivät sotke eivätkä vaadi passaamista).

Vierailija
212/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On TODELLA törkeää pyytää toista tekemään PALKKATYÖTÄÄN ilmaiseksi vapaa-ajalla ja vieläpä suhteen alkuvaiheessa. Ja kyllä, ruokapalkka on ilmaiseksi.

Ja silloin kun asutaan eri osoitteissa kumpikin kyllä huolehtii oman kämppänsä. Yhdessä asuessa asia on tietysti eri.

Mutta jos mies on it-osaaja on ok, että naisystävä tuo hänelle läppärinsä korjattavaksi?

Autoasentajalle autonsa huollettavaksi?

Pyytää remonttimiestä auttamaan tapetoinnissa kodissaan?

En herranjestas ymmärrä mikä näissä tai ap:n tapauksessa on ongelma, jos kerran suhteessa ollaan. Miksei kumppani saisi pyytää apua ja mitä rakkautta se on tyrmätä toinen? Välittämistä? N35

Suhteen alkuvaiheessa tuo vaikuttaa AINA hyväksikäytöltä, oli se ihmisen palkkatyö mikä hyvänsä. Sitten kun asutaan yhdessä ja rahat on yhteiset on asia eri, mutta niin kauan kun asutaan erillään -no, en minä ainakaan alkaisi tehdä jonkun tuoreen poikaystävän firman kirjanpitoa vaikka kirjanpitäjä olenkin! En todellakaan. Teen kirjanpitohommia rahan takia, en ilmaiseksi. Itse asiassa en kyllä varmaan tekisi vakisuhteessakaan toisen kirjanpitoa. En tahdo sekoittaa työtä ja vapaa-aikaa millään tavalla. 

Aloittajan esimerkki on erityisen törkeä siksi, että kyse on asiasta joka ei edes vaadi erikoisosaamista: mies osoittaa olevansa laiska ja toisaalta arvostavansa naista saman verran kuin piikaa.

Vai ei vaadi siivoustyö erikoisosaamista? Onpa ylimielistä.

Siivoaminen tässä kontekstissa eli oman kotinsa siivoaminen ei vaadi erityisosaamista, vaan se onnistuu kaikilta terveiltä aikuisilta. Siivoojallakin toki ammattitaito siinä mielessä, että ammattilainen tekee varmasti homman tehokkaasti ja fiksusti ja lopputuloskin saattaa olla parempi. Samalla tavalla kuin kaikki osaavat laittaa itselleen murkinaa, mutta kokki tekee sen tavallista tallukkaa paremmin. Arjessa ei kuitenkaan vaadita ammattitason laatua ja tehoja, vaam riittää, että homma tulee hoidettua, eikä se vaadi erityisosaamista.

Tietokoneen korjaaminen, tilintarkastus, vaatteiden muokkaaminen, lakineuvot, terveystarkastus, tietyt remonttihommat tai vaikka auton korjaaminen taas vaativat erityisosaamista, joka ei kuulu jokatytön ja -pojan perusarkeen. Kotonaan voi siivota myös ilman sen suurempaa osaamista. Edellämainittuja hommia taas ei yksinkertaisesti saa tehtyä, jos ei tiedä, mitä tekee.

Vierailija
213/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin jo tuonne reaktioketjuun, mutta totean tän nyt vielä täällä: autonhuolto, tietokoneen korjaaminen, kirjanpito, remontoiti jne ovat musta ihan eri sarjaa kuin siivoaminen.

Pidän tuota siivousta iham erityisen pahana verrattuna vastaesimerkkeihin, joita sille on annettu (esimerkiksi juuri nämä auton ja tietokoneen fiksaus, remontointi). Siivota pitää joka päivä ja kotitöiden jako on yksi isoimmista riidanaiheista parisuhteessa. Nuo muut hommat taas ovat kertaluontoisempia. Tapetointi, titeokoneen hajoaminen ja sellaiset auto-ongelmat, joille voi kotikonstein jotain tehdä, tapahtuvat harvakseltaan eivätkä ole osa parisuhteen jokapäiväistä arkea.

Mä olen nykyyän juristi ja olen aiemmin oikolukenut tekstejä. Musta ei olisi parisuhteelle huono merkki, jos mies pyytäisi suhteen alussa multa lakineuvoja tai vilkaisemaan vaikka opinnäytetyötä tai muuta. (Toki pyynnön pitäisi olla kohtelias ja sen itse homman hallittavan kokoinen eikä mikään koko viikon duuni.) Se, että mä hoitaisin parisuhteen laki- ja lukuasiat kun mä ne nyt kerran osaan olisi musta täysin ok. Mä olen myös esimerkiksi huoltanut ja rakentanut polkupyöriä, koska sen nyt osasin paremmin kuin silloinen miesystävä. Vastaavasti olisin varmaan ihan ok sen kanssa, että hoitaisin tietokoneen korjaukset ja nikkaroinnit, jos minä olisin se, jolla nämä taidot olisi.

Mutta kaikkien (tai edes yhden) jokapäiväisten arkihommien kaatuminen mun niskaan ammatin perusteella olisi kyllä parisuhteen päättävä katastrofi. Jos olisin siivojaa, pesulan työntekijä tai kokki/keittäjä, ei olisi kyllä puhettakaan siitä, että hoitaisin siivouksen, pyykkäyksen tai keittiöhommat yksin.

Ensinnäkin nämä eivät ole perustasolla erityisosaamista vaativia hommia, kuten vaikka lakiasiat tai tietokoneen korjaus, jotka vaativat osaavan tekijän, vaan se ei-ammattilainen puolisokin voi ne vallan mainiosti hoitaa. Toisekseen nuo asiat syövät valtavasti aikaa päivä-, viikko- ja vuositasolla. Yhdessä kotitaloudessa ei käytetä tietokoneiden korjaamiseen, remontointiin tai auton huoltoon vuositasolla kuin murto-osa siitä ajasta, mitä siiovamiseen menee.

Eli musta asiantuntijapalveluiden pyytäminen suhteen ensimetreillä voi olla ihan ok, jos pyydetään kivasti, mutta geneeristen kodinhoitopalvelujen pyytäminen ilman syytä (esimerkiksi käsi kipsissä on mahdotonta tiskata) on kyllä sen parisuhteen kuolinisku.

Vierailija
214/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olet vanhempaa ikäluokkaa? Tuo tavuviiva luvun edessä lienee virhe, sillä edes  minä en ole vanhaa ikäluokkaa, enkä sellaista ikäluokkaa, jossa naiset siivosivat ja miehet tekivät miesten töitä, kuten tyhjensivät pihahyysin alustaa ja muuta raskasta.

s. 1966

Vierailija
215/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen asuntonsa kuulemma pitäisi siivota perusteellisesti ja ikkunatkin pitäisi pestä. Kyseessä on täysin terve mies, joka varmasti kykenee ihan itse siivoamaan luukkunsa. Siivoan työkseni, mies oikein innostui kuultuaan tämän. Meidän "suhde" on todella (tai siis OLI) tuore, en ole menossa siivoamaan kyseisen miehen kotia.

Mies kuvittelee, että tuollainen siivous onnistuu parissa tunnissa ---> ei onnistu edes ammatilaiselta.

Lupasi tarjota ruoat. Ilmoitin, että EN ole menossa tekemään sellaista urakkaa vapaalla ollessani.

Hän suuttui, mutta mun puolesta tämä juttu saa jäädä tähän!

Vaikka siivoan työkseni, niin en silti halua mennä millekään keikalle ruokapalkalla!!!!!!!!!!! Prkl.........

Ja anteeksi, oli vaan pakko avautua!

Muistelen kun kutsuin tyttöystäväni netistä ensikertaa siivoamaan luukkuani ja hän tuli kiireellä vuonna 1997.

Lupasin että saa palkinnon jos auttaa siivoilussa. Oli yllättävän valkoiset lattiat siivoilun jälkeen. Luulin niitä mustan harmaiksi. Minulla oli niihin aikoihin tapana pössytellä sisätiloissa ja tietenkin savua oli tarttunut lattiaan ja seiniin.

Lopulta vatkasin lantiollani sellaiset palkinnot että tyty jäi vielä yökylään.

Myöhemmin sain myös kuulla että spermani jonka ei pitänyt olla itävää olikin itävää ja saimme pienen poikasen tai pikemminkin tyttösen. Siitä lähtien opettelin työelämään. En oikein vieläkään ole tottunut työelämään vaikka siitä on jo kohta kaksikymmentä vuotta. Olen tehnyt tyyliin aku ankan margariinitehtaan hommia. Tyttäreni pääsi viime vuonna lääkikseen.

Ps. en enää polta, koska tyttöni perusteli minulle neljällä sanalla miksi ei pidä. Hän sanoi minä rakastan sinua iskä.

Älkää luovuttako luuserit. Kyllä teillekin joku lehmä löytyy kunhan ette ole niin kranttuja naisten suhteen. Perse kuin perse ;)

Vierailija
216/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Quuhyty2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisevaa on vastavuoroisuus. Jos joku meinaa olla pelkästään saama puolella ja vielä toisen vaivaa vähätellen, ei jatkoon.

Täällä on ikuinen autonkorjaus nostettu esille useaan kertaan. Tiedoksi: nykyautoja ei juuri voi edes korjata ns. kotona, ne on niin tietokonepohjaisia. Eli se on autonrenkaiden vaihto mitä kotona max tehtään. Toiseksi: erittäin harvoissa paikoissa on tilaa tehdä tämän tyyppistä. Autoa ei saa edes pestä kaupunkiympäristössä omassa pihassaa ja nainen osaa kyllä ajaa sen auton pesulaan siinä kuin mieskin (kuten myös huoltoon). Ainut työ tässä on se pankkikortin käyttäminen maksupäätteellä.

Miehen olisikin pitänyt tässä heti tarjota AP:lle - tai ensin - 20 tunnin täyskorjausta/huoltoa autoonsa. Pesut, vahaukset, imuroinnit ym. päälle. Vaikka näin keväällä, kun on renkaidenvaihtokin. Samana viikoloppuna.

Oletan, että kumpikin ostaa itse kaikki tarvikkeet ja aineet omaansa?

Kyllä sen auton saa tietokoneeseen kiinni jos vain on siihen sopiva johto ja ohjelma.

Itselläni on VW/Audi ym. systeemit eli näen vikakoodit ja pystyn nollaamaan hälytykset jne.

Haloo  - ja tämäkö on jokapojan taitoja?

Salli mun nauraa.

Jos haluaaa osata, niin silloin osaa.

Miksi niin monet eivät halua, sitä en kyllä ymmärrä.

Vierailija
217/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Quuhyty2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisevaa on vastavuoroisuus. Jos joku meinaa olla pelkästään saama puolella ja vielä toisen vaivaa vähätellen, ei jatkoon.

Täällä on ikuinen autonkorjaus nostettu esille useaan kertaan. Tiedoksi: nykyautoja ei juuri voi edes korjata ns. kotona, ne on niin tietokonepohjaisia. Eli se on autonrenkaiden vaihto mitä kotona max tehtään. Toiseksi: erittäin harvoissa paikoissa on tilaa tehdä tämän tyyppistä. Autoa ei saa edes pestä kaupunkiympäristössä omassa pihassaa ja nainen osaa kyllä ajaa sen auton pesulaan siinä kuin mieskin (kuten myös huoltoon). Ainut työ tässä on se pankkikortin käyttäminen maksupäätteellä.

Miehen olisikin pitänyt tässä heti tarjota AP:lle - tai ensin - 20 tunnin täyskorjausta/huoltoa autoonsa. Pesut, vahaukset, imuroinnit ym. päälle. Vaikka näin keväällä, kun on renkaidenvaihtokin. Samana viikoloppuna.

Oletan, että kumpikin ostaa itse kaikki tarvikkeet ja aineet omaansa?

Kyllä sen auton saa tietokoneeseen kiinni jos vain on siihen sopiva johto ja ohjelma.

Itselläni on VW/Audi ym. systeemit eli näen vikakoodit ja pystyn nollaamaan hälytykset jne.

Haloo  - ja tämäkö on jokapojan taitoja?

Salli mun nauraa.

Jos haluaaa osata, niin sillojn osaa.

Miksi niin monet eivät halua, sitä en kyllä ymmärrä.

Suurin osa  on laiskoja. Käsitykseni mukaan keskivertomies ei ole IT-guru, teknologiaguru. Naiset pätee vähintäänkin yhtä hyvin tällä alueella.

Tutullani on maatalouskonokorjausyritys, ja sen puitteissa olen päässyt vähä sivusta seuraamaan mm. isojen puimureiden ja valtavien traktoreiden huoltoja ja korjauksia. Tosiaan: paljon ohjelmoidaan, päivitetään ja ... jonkin verran vielä ns. likaista työtä rasvan ja jakoavaimen kanssa.

Vierailija
218/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on odottanut kaikki nämä vuodet, että siivoan. Ensin hänen asunnossaan auttelen ja sitten yhteisissä kodeissa. Voin kertoa, että jos toisen apua tarvitaan suhteen alussa, saat siivota sen jälkeen vuosikymmeniä yksin.

Vierailija
219/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, itsekin olin siivooja, ja sain vastaavanlaisen ehdotuksen mieheltä alkuaikoina. Kyllä me yhdessä tehtiin koko talon puunaus parissa tunnissa, yhdessä, ja pestiin ikkunatkin. Mies teki ruokaakin, meillä oli todella hauskaa ja jäin yöksi ym. Nyt ollaan oltu yhdessä muutaman vuoden ja lapsikin, saan omaa aikaa ja mies osallistuu kotitöihin motkottamatta, jos en ole kerennyt niitä tehdä esim vaikea päivä tai ollut menoa lapsen kanssa miehen työpäivän aikana. Miks tuo pyyntö on muka niin huono asia. Asenne ratkaisee!

Vierailija
220/235 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mitä suhteen alussa odotetaan. Minä en ole törmännyt miehiin, jotka siivoaisivat koskaan oma-aloitteisesti. Roskat voidaan viedä ulos tai matot, jos pyytää. Muutoin oletus on, että nainen organisoi ja pääosin toteuttaa siivoukset. Olen tehnyt siivoustöitä ilman palkkaa koko ikäni.

-n39