Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi miesystävä pyysi apua siivoukseen :(

Vierailija
19.04.2017 |

Hänen asuntonsa kuulemma pitäisi siivota perusteellisesti ja ikkunatkin pitäisi pestä. Kyseessä on täysin terve mies, joka varmasti kykenee ihan itse siivoamaan luukkunsa. Siivoan työkseni, mies oikein innostui kuultuaan tämän. Meidän "suhde" on todella (tai siis OLI) tuore, en ole menossa siivoamaan kyseisen miehen kotia.
Mies kuvittelee, että tuollainen siivous onnistuu parissa tunnissa ---> ei onnistu edes ammatilaiselta.
Lupasi tarjota ruoat. Ilmoitin, että EN ole menossa tekemään sellaista urakkaa vapaalla ollessani.
Hän suuttui, mutta mun puolesta tämä juttu saa jäädä tähän!
Vaikka siivoan työkseni, niin en silti halua mennä millekään keikalle ruokapalkalla!!!!!!!!!!! Prkl.........
Ja anteeksi, oli vaan pakko avautua!

Kommentit (235)

Vierailija
101/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, ja pyydän välillä miesystävää auttamaan kotonani jossain hommassa. Mutta todellakin vain jos en selviä siitä itse (en yllä /jaksa nostaa), tai en osaa jotain asennusjuttua. Eli oikeasti auttamaan, ei tekemään puolestani jotain josta selviäisin hyvin itsekin, mutta en vaan viitsi.

Kodin siivous on jotain, jota normaalilla elämänhallinnalla varustettu ihminen pitää yllä pitkin matkaa, jos täytyy aloittaa nollasta, ei kannata ottaa kumppanikseen ollenkaan.

Asuin 10 vuotta yksin, eikä minulle tullut koskaan tilannetta että en olisi selvinnyt jostain yksin. En esim. hankkinut kotiini huonekaluja joita en jaksa nostaa.

Vierailija
102/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On TODELLA törkeää pyytää toista tekemään PALKKATYÖTÄÄN ilmaiseksi vapaa-ajalla ja vieläpä suhteen alkuvaiheessa. Ja kyllä, ruokapalkka on ilmaiseksi.

Ja silloin kun asutaan eri osoitteissa kumpikin kyllä huolehtii oman kämppänsä. Yhdessä asuessa asia on tietysti eri.

Mutta jos mies on it-osaaja on ok, että naisystävä tuo hänelle läppärinsä korjattavaksi?

Autoasentajalle autonsa huollettavaksi?

Pyytää remonttimiestä auttamaan tapetoinnissa kodissaan?

En herranjestas ymmärrä mikä näissä tai ap:n tapauksessa on ongelma, jos kerran suhteessa ollaan. Miksei kumppani saisi pyytää apua ja mitä rakkautta se on tyrmätä toinen? Välittämistä? N35

No on se nyt hemmetin outoa jos ollaan vasta tapailuvaiheessa ja mies pyytää siivoamaan kämppään!

Eri asia sitten kun ollaan vakiinnuttu ja asutaan kimpassa, silloinkin tehdään yhdessä ja jaetaan kotityöt molempien taitojen ja kykyjen mukaan.

Onneksi ap juoksit karkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On TODELLA törkeää pyytää toista tekemään PALKKATYÖTÄÄN ilmaiseksi vapaa-ajalla ja vieläpä suhteen alkuvaiheessa. Ja kyllä, ruokapalkka on ilmaiseksi.

Ja silloin kun asutaan eri osoitteissa kumpikin kyllä huolehtii oman kämppänsä. Yhdessä asuessa asia on tietysti eri.

Mutta jos mies on it-osaaja on ok, että naisystävä tuo hänelle läppärinsä korjattavaksi?

En herranjestas ymmärrä mikä näissä tai ap:n tapauksessa on ongelma, jos kerran suhteessa ollaan. Miksei kumppani saisi pyytää apua ja mitä rakkautta se on tyrmätä toinen? Välittämistä? N35

Jos suhde on alussa, toi on moukkamaista. Suhteen alussa pyydetään toista syömään, ei siivoamaan omia paskoja. Meillä on uusperhe ja muutaman vuoden asuimme omissa asunnoissamme. Mulla oli ihan tarpeeksi oman kotini siivoamisessa, olisiko pitänyt mennä vielä miehen kotiin siivoamaan hänen ja lastensa sotkut?  Ikävä kyllä on elämässä muutakin puuhaa kuin siivota. Välittämistäkin osoitan ihan muulla tavalla kuin piikomisena. Vastaavasti en todellakaan olettanut miesystäväni aluksi hitavan lapsiani, siivoavani meillä, korjaavan autoani, maksavan laskujani jne. Moni mieshän on äitinsä poispilaamaa ja onnistunut vapaamatkustamaan elämässään. Ei semmoinen mihinkään tasavertaiseen ihmissuhteeseen koskaan tule edes johtamaan. Tiedoksesi myös ettei suhteen alussa ole rakkautta. Rakkaus on jotakin mikä kehittyy ajan kanssa. Siis se ihan oikea rakkaus. 

Vierailija
104/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa joillain naisilla taitaa olla pikkasen kieroutunut käsite sanasta tasa-arvo. Feministi jutut ovat menneet pikkasen liian pitkälle... ja juu, olen itse nainen. Tulen kulttuurista (vaikka täysin suomalainen olenkin mutta asuin ulkomailla monta kymmentä vuotta) jossa naiset auttaa miehiä ja miehet auttaa naisia, ja hyvin kuule pyyhkii kaikilla! Se on sitä ihmisten kunnioitusta. En ymmärrä tätä, eritoten suomalaisten, asennetta että kaikki pitää tehdä itse tai muuten on jotenkin 'heikko' ihminen. Aivan täysin päin persettä ajatusmaailma.

Vierailija
105/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli munkin mielessä.  Mutta sehän on naisten mielestä ihan eri asia  :D:D

Kuka muka on tapetoinut tyttö/poikaystävän asunnon? Löytyykö täältä sellainen?

Kuka mies edes osaa huoltaa autoa nykypäivänä? Niitä ei edes voi huoltaa enää kotona (ei ole tiloja, ne on tietokoneperusteisia).

Sama tietokoneen kanssa - kyllä ne IT-insinöörit on aika harvassa. Lähipiirissäni tämä on naisten työtä.

Minä kävin tekemässä exäni remonttia kun ei siitä muuten näkynyt mitään tulevan.

Pullapalkalla myös korjaan lähiympäristön tietokoneet, autot  ja muut vempeleet.

Kaikissa paikoissa ei jaeta edes sitä pullaa.

Yhdessähän täällä ollaan ja yritetään tehdä maailmasta vähemmän ikävä paikka.

Oot hieno mies, antamassa eikä vaatimassa. Vaimollasi on hyvä miesmaku.

Vierailija
106/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun exältä. Koti oli kuin sikolätti ja aina pyyteli kaikkea. Mitään en siltä koskaan saanut.

Tämä P.A oli hyväksikäyttäjä, valehteleva niljake.

Vierailija
107/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on rakennusmestari niin käske rakentaa sulle talo. Tarjoa ruoat.

Vierailija
108/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa joillain naisilla taitaa olla pikkasen kieroutunut käsite sanasta tasa-arvo. Feministi jutut ovat menneet pikkasen liian pitkälle... ja juu, olen itse nainen. Tulen kulttuurista (vaikka täysin suomalainen olenkin mutta asuin ulkomailla monta kymmentä vuotta) jossa naiset auttaa miehiä ja miehet auttaa naisia, ja hyvin kuule pyyhkii kaikilla! Se on sitä ihmisten kunnioitusta. En ymmärrä tätä, eritoten suomalaisten, asennetta että kaikki pitää tehdä itse tai muuten on jotenkin 'heikko' ihminen. Aivan täysin päin persettä ajatusmaailma.

Väitetään myös, että bur__a  (ym. vaatteet) ei ole naista alistavaa.

Siivoojaksi pyytäminen tai komentaminen on kyllä suomalaiselle naiselle alistava käsky. Itse en treffeillä ylipätään alkaisi luetella työtehtäviä kumppanille. Kokemukseni on myös, että ei ne miehet auta - täällä ne kyllä vakuuttelee autokorjauksia ym., mutta todellisuudessa se jää huulien heilutteluksi. Lisäksi, jos joku nyt ne talvirenkaat vaihtaakin (osaan itsekin, vaihdan itsekin kun miehet ei oikeasti tee näitä juttuja naisten puolesta), niin siinä menee 1 h keväin syksyin. Siivoojaksi kun rupeat miehelle - ja tässäkin oli kyse miehen asunnosta, ei siitä yhteisestä - saat siivota joka viikko useita tunteja.  2 h renkaanvaihdosta siis yli 100 h esim. viikkosiivousta? En tosiaakaan ole  aivan tyhmä - tai sitten kysyjän markkina-arvo ei tosiaankaan riirrtänyt kauppaan.

Vierailija
109/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä todella itsekäs nainen, että et suostu auttamaan häntä siivoamaan... hänellä on paremmat oltavat ilman sinua, se on yksi mikä on varma.

Tuo siivoaminen on kyllä hankala paikka. Kerran teet, niin toinen olettaa, että teet jatkossakin. Avun pyytämisen ja hyväksikäytön välillä on pieni ero.

Jos ap ja mies muuttavat joskus yhteen, kun kumpi siivoaa? Aivan nainen, sillä perusteella, että "sähän olet aina siivonnut ja tykkäät siitä".

Vierailija
110/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis pyysi minulta apua asuntonsa siivoamiseen, mutta kun tarkoitus olisi ollut, että siivoan YKSIN! Luulin ensin, että hän myös osallistuu siivoukseen, mutta ei.

Joku täällä sanoi olevan noloa seurustella siivoojan kanssa, mikä siitä tekee noloa? Me teemme kuitenkin aika tärkeää työtä, sitä jotkut eivät tule ajatelleeksi ollenkaan...

Mutta edelleenkin EN aio suostua siivoamaan kenenkään luukkua vapaalla ollessani, en myöskään enää koskaan kerro kenellekään (esim. treffikumppanille)  ammattiani.

Kyselyjä siivouksista on tullut myös sukulaisilta yms.  Vaikka pidän työstäni, mä EN VAAN JAKSA lähteä siivoamaan viikonloppuna jonkun p*skaista kämppää!!! Anteeksi vaan kamalasti! Ap

Vierailija
111/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hysteerinen raivokohtaus, jos kieltäytyy jatkamasta tapailua? Tulkintasi on hysteeristä raivoamista.

Hysteerinen raivokohtaus = vauvapalstalla asiasta raivoaminen

Vierailija
112/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa luki UUSI miesystävä. Kun vasta tutustutaan toisiinsa niin silloin ei pyydetä palveluksia.

Eikä suututa jos toinen ei suostu.

Mies oli joko tyhmä tai laiska, tai molempia.

Sehän on ihan eri asia silloin kun jo ollaan tultu tutummiksi ja seurustellaan, silloin voi tarjota apua puolin ja toisin. Jos se molemmille sopii.

Ja tuosta ensitreffit alttarilla: se saattoi olla ihan käsikirjoitettu juttu.

Ja olivathan he naimisissa ja asuivat yhdessä. D

Vierailija
113/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä sama eksä?

Suhteilua kesti muutama kuukausi, yleensä vietettiin aikaa mun luona. Hänen kämppänsä siivoamisesta tuli aluksi vihjailuja, sitten vaatimuksia ja loppuvaiheessa syytöksiä kun minä en kuulemma tehnyt mitään. Paitsi "vein pari roskapussia" kun kerran otin -omasta aloitteestani- kyytiini niin paljon roskasäkkejä kuin autoon mahtui jotta siellä joku olisi edes mahtunut siivoamaan. Sellainen ikuinen remontti siinä talossa.

Vierailija
114/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun läpi ja hämmästyin. Ennen kaikkea sitä et miten ihmisistä on tullut kylmiä ja itsekeskeisiä? Toiset meistä ovat tottuneet elämän aikana auttamaan läheisiä ja jopa tuntemattomia pyyteettömästi. Eikä koskaan puhuta tai vaadita korvausta. Auttamisvalmius ja empatia ei ole huono piirre vaan vahvuus. Voisin kertoa pitkän rivin esimerkkejä mutta turhaan kertoisin tämän ketjun perusteella. Kaikki työt vaan viivalle ja lasku perään.

Vierailija
115/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hysteerinen raivokohtaus, jos kieltäytyy jatkamasta tapailua? Tulkintasi on hysteeristä raivoamista.

Hysteerinen raivokohtaus = vauvapalstalla asiasta raivoaminen

Sinä et kestä elämää, jos keskustelun avaus jostakin aiheesta saat sinut suunniltasi.

Vierailija
116/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun läpi ja hämmästyin. Ennen kaikkea sitä et miten ihmisistä on tullut kylmiä ja itsekeskeisiä? Toiset meistä ovat tottuneet elämän aikana auttamaan läheisiä ja jopa tuntemattomia pyyteettömästi. Eikä koskaan puhuta tai vaadita korvausta. Auttamisvalmius ja empatia ei ole huono piirre vaan vahvuus. Voisin kertoa pitkän rivin esimerkkejä mutta turhaan kertoisin tämän ketjun perusteella. Kaikki työt vaan viivalle ja lasku perään.

Hienoa, sinähän voisit mennä siivoamaan ap:n miesystävän luokse. Sitten voit tulla meille, sauna ja kylppäri kaipaa pesua, ikkunat myös. Yksi sukulainen aloittelee yritystä ja hän tarvitsee kirjanpitäjän. Iäkäs isäni sai sairaskohtauksen ja sai ajokieltoa, sinä voit sitten käyttää heitä kaupassa ja muilla asioilla. Ihanaa, kun näitä pyyteettömiä ihmisiä vielä on :)

Vierailija
117/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla on muistissa pitkä rivi esimerkkejä. Teet palveluksia voidaksesi muistutella niistä ja rehennellä niillä. Et pyyteettömästi. JOKAINEN tähän ketjuun vastaaja on joskus avannut oven jollekin, auttanut kantamaan jotain, käynyt kaupassa ystävän puolesta jne. Jokainen. Ja sinä tulet paikalle kehumaan omaa erinomaisuuttasi, kun joku on kieltäytynyt jostakin pyydetystä palveluksesta. Kuten sinäkin olet kieltäytynyt. Monta, monta kertaa.

Vierailija
118/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan auki. Voitko sinä ihana empaattinen ihminen "lainata" 500 euroa, kun minulla on kuusi lasta ja itselläni selkä kipeä. Kissakin pitäisi madottaa.

Vierailija
119/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetteken miten joku kehtaa seurustella siivoojan kanssa. Nämä kun eivät tosiaan ole penaalin terävimpiä kyliä.

Oh the irony, ei tämä kommenttikaan vaikuta siltä, että sen kirjoittaja on henkisiltä kyvyiltään järin vakuuttava. Terveisin osa-aikasiivooja, joka rahoittaa työllä yliopisto-opintojaan :D

Vierailija
120/235 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos mies pyytää apua muutossa? Tai apua huonekalun kokoamisessa? Onko sekin hysteerisen raivokohtauksen paikka? Ihmiset tekevät monesti toisilleen palveluksia. En oikeasti ymmärrä mikä tässä on niin kamalaa. 

Ei ollut vissiin kuitenkaan kyse siitä että mies ojentaa naiselle mopin käteen ja painuu itse lähipubiin vaan nimenomaan auttamisesta.

Ap:n tekstistä saa sellaisen kuvan, että mies kiinnostui hänestä koska on ammatiltaan siivooja. Ammatin takia mies ajatteli, että ap haluaa automaattisesti siivota hänen kodin ruokapalkalla. Näin minä tekstistä ymmärsin. "Hieman" erilaisempi asia kun huonekalun kokoaminen, muuttoavun pyyntö, tietokoneen tai auton vilaseminen jne joissa ihminen voi tarvita oikeasti apua eikä sekään tarkoita, että kokopäivän tai edes tuntia tarvitsee olla auttamassa. Itse olen ihminen, joka auttaa kyllä mielellään toista, mutta vaikka kokemuksia onkin maatalouslomittajana olemisesta, en lähtisi ensikyläilyllä miesystävän veljen/vanhempien maatilaan lomittamaan ruokapalkalla. On meinaan sen verran raskasta hommaa ja varsinkin yksin.