Mitä hyviä syitä MIEHELLÄ on haluta lapsi?
Etenkin, kun ottaa huomioon, mitä kaikkea menettää.
Kommentit (71)
Saa pidettyä naisen itsellään. On vaikea löytää naista joka ei koskaan lapsia halua.
No koska mies haluaa isäksi? Outoa porukkaa Täällä...
No kyllähän siinä myös saa paljon. Varsinkin kun vauvaikä on ohi ja voi alkaa harrastamaan ja touhuamaan oman tyttären/pojan kanssa.
Niin, kysy isältäsi. Ehkä se tosiaan toivoi että olisit jäänyt tekemättä ja tässä aloituksessa näkyy lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Isyyden kokeminen.
Käytännössä siis mitä?
Yhtä hyvä kuin naisellakin. Evoluution aiheuttama halua lisääntyä. Järkevä eikä sinänsä "hyvä" syy tämä tietenkään ole, mutta mikä sitä ihmiseleämässä olisi.
Se tuntuu hyvältä. Siksi.
Isyys tietenkin! Kyllä miehet haluavat kokea isyyden, perheen ja suvun jatkumisen siinä missä naisetkin. Ainakin minun mieheni, veljeni ja läheisimmät miespuoliset ystäväni ovat näin sanoneet. Miksi vanhemmuus olisi vain naisten asia?
Vierailija kirjoitti:
Isyys tietenkin! Kyllä miehet haluavat kokea isyyden, perheen ja suvun jatkumisen siinä missä naisetkin. Ainakin minun mieheni, veljeni ja läheisimmät miespuoliset ystäväni ovat näin sanoneet. Miksi vanhemmuus olisi vain naisten asia?
Miksi? MItä hyvää siinä on? Vähän tarkkuutta ja konkretiaa vastauksiin, kiitos.
t. ei-AP
1) Koska oma lapsi on oikeasti maailman ihanin! Sitä ei voi uskoa, kun katsoo muiden (rumia ja huonosti kasvatettuja/hoidettuja) lapsia.
2) Oma lapsi on suvun jatke ja se on hieno fiilis. Tajuaa elämän merkityksen. Olin täällä ja jatkun edelleen.
3) On hieno tunne olla oman lapsen kanssa, kun olet isä. Voit opettaa, kasvattaa ja antaa turvaa. Olla oikeasti tärkeä. Kertoa, miten maailmassa pärjää.
4) Lapsesta on seuraa. Voit palata oman lapsuutesi aikoihin: leikkiä Star Warseilla ja Legoilla. Lapsilla on fiksuja juttuja, huumoria ja oma näkemys maailmasta.
5) Lapset on jees.
Vierailija kirjoitti:
1) Koska oma lapsi on oikeasti maailman ihanin! Sitä ei voi uskoa, kun katsoo muiden (rumia ja huonosti kasvatettuja/hoidettuja) lapsia.
2) Oma lapsi on suvun jatke ja se on hieno fiilis. Tajuaa elämän merkityksen. Olin täällä ja jatkun edelleen.
3) On hieno tunne olla oman lapsen kanssa, kun olet isä. Voit opettaa, kasvattaa ja antaa turvaa. Olla oikeasti tärkeä. Kertoa, miten maailmassa pärjää.
4) Lapsesta on seuraa. Voit palata oman lapsuutesi aikoihin: leikkiä Star Warseilla ja Legoilla. Lapsilla on fiksuja juttuja, huumoria ja oma näkemys maailmasta.
5) Lapset on jees.
Eli evoluution aiheuttamia tuntemuksia, jotka mahdollistavat lajin jatkuvuuden.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvä kuin naisellakin. Evoluution aiheuttama halua lisääntyä. Järkevä eikä sinänsä "hyvä" syy tämä tietenkään ole, mutta mikä sitä ihmiseleämässä olisi.
Se tuntuu hyvältä. Siksi.
Pitää lisätä että miehillä halu paritella on usein suurempi kuin jäädä huolehtimaan parittelun mahdollisesta tuloksesta koska näin toimineet miehet ovat tehokkaasti levittäneet geenejään ja evoluutio on siis suosinut tämän käyttätymismallin geenejä.
Ap:lle suosittelen jäämään lapsettomaksi. Ei sinulle tällaisia pysty selittämään, ja kyllä ihmisiä maailmassa riittää.
Vierailija kirjoitti:
5) Lapset on jees.
Kysyn nyt yleisesti, että ovatko nämä muidenkin mielestä hyviä syitä tuoda uusi elämä maailmaan? Olen aina jotenkin ajatellut, että taustalla olisi jotakin vähän harkitumpaa.
Yhtä hyvin voisi kysyä, mitä syitä naisella on haluta äidiksi. Ihan yhtä lailla ja enemmänkin lapsesta on äidille haittaa, kuin isälle. Eiköhän ne hyödytkin ole aika lailla samat molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5) Lapset on jees.
Kysyn nyt yleisesti, että ovatko nämä muidenkin mielestä hyviä syitä tuoda uusi elämä maailmaan? Olen aina jotenkin ajatellut, että taustalla olisi jotakin vähän harkitumpaa.
Jos ihmiset luulevat elämänsä olevan tunteiden ohjaaman käyttätymisen sijaan harkittu ja järjellä suunniteltu, niin tämä on harhaluulo. Tunne oman toiminnan järkevyydestä on nimenomaan tunne.
Ja ihmisen tunteehan ovat laskelmien tuloksia. Laskelmia joiden tarkoituksena on mahdollistaa henkiinjääminen ja geenien jatkaminen. Näiden laskelmien tulokset eivät ole numeroita tai lauseita, vaan tunteita.
Miehet ja naiset haluavat lapsia aivan samoista syistä. Btw: on aika paljon niitä naisiakin, jotka tekevät lapsia lähinnä, koska mies haluaa. Miehille se vauvakuume vain tulee yleensä myöhemmin kuin naisille, mistä ehkä joillekin elämää kokemattomille syntyy kuva, että vain naiset haluavat lisääntyä ja miehet panevat vastaan.
Ehkä naisvaltainen palsta on väärä paikka kysyä? Niiltä isiltähän tuota pitäisi tiedustella. Mun mies ainakin on aivan haltioissaan meidän tyttärestä, suorastaan palvoo isin pikku prinsessaa. Toisaalta, jos sitä pitää tuolla tavalla kysyä, niin ehkä kannattaa jättää suosiolla väliin. Tuskin olisit samanlainen rakastava isä kuin mun mies.
Biologinen Vaistö, tottakai sitä haluaa nähdä omat geeninsä omassa lapsessaan.