Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maailma on tasa- arvoinen vasta kun miehille kehitetään ehkäisypilleri.

Vierailija
19.04.2017 |

Ei tule tapahtumaan.
" en ikinä käyttäisi mitään valmistetta, joka aiheuttaa syöpää" sanoo kaikki miehet joilta olen asiaa kysellyt.
Me typerät naiset kyllä niin tehdään.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo olemassa. Tuotteistaminen pysäytettiin koska miehille tuli samoja sivuvaikutuksia kuin naisille. Osalle miehistä. Miehet itse valitsee vastuun sysäämisen naisille ja sitten valittavat kun asiat ei menekään oman mielen mukaan.

Vierailija
2/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille on kaikki mahdolliset tuotteet maailmassa, kaikissa sivuvaikutuksia. Ja ei mitään kevyitä pikku sivuvaikutuksia vaan haluttomuutta ja syöpää.

Kun maailmassa osataan tehdä jo kaikki mahdollinen lääketieteen saralla ja miehille ei ole keksitty muka mitään, on asia aivan naurettava ja syrjivä.

En käsitä miten naiset suostuu tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin tarvitsen ehkäisyä kun en saa seksiä mistään?

Vierailija
4/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaselgel tulee ihan muutaman vuoden sisään. Pelkkä injektio, joka vastaa vasektomiaa, mutta on poistettavissa toisella injektiolla. Otan heti kun on markkinoilla. 

Vierailija
5/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoinen suhteessa keneen tai mihin?

Vierailija
6/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena en ole koskaan pillereitä käyttänyt, enkä käytä. Koko elämäni ajan lääkärit ovat erilaisia ehkäisykeinoja tuputtaneet milloin migreenin hoitoon ja milloin kuukautiskipujen hoitoon mutta sorry, mun kehoa ei käytetä apteekin ja lääkefirmojen voittojen hyväksi.

7/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei koskaan tule olemaan tasa-arvoinen miehen ja naisen välillä. Raamattu sanoo, että Jumala loi naisen Aatamin kylkiluusta. Mitä tämä sitten tarkoittanee ?

Kuitenkin mietitään tilannetta, jossa mies on tehnyt naisen raskaaksi tämän suostumuksesta. Jos nainen myöhemmin katuu tilannetta hän voi tehdä abortin miehen tietämättä. Mutta jos mies katuu niin voi olla, että nainen ei haluakaan tehdä aborttia...mitäs sanotte tästä ?

Vierailija
8/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille on kaikki mahdolliset tuotteet maailmassa, kaikissa sivuvaikutuksia. Ja ei mitään kevyitä pikku sivuvaikutuksia vaan haluttomuutta ja syöpää.

Kun maailmassa osataan tehdä jo kaikki mahdollinen lääketieteen saralla ja miehille ei ole keksitty muka mitään, on asia aivan naurettava ja syrjivä.

Minä en ole koskaan suostunut. :)

En koskaan käyttäisi mitään ehkäisyä.

Jos mies ei halua lasta,

hän käy joko laitattamassa klipsit johtoihin tai käyttää kumia tai keskeytettyä.

Nuorena toimin näin, itsekkäät pojat tietysti kitisivät,

mutta eivät voineet mitään. Yksi poika tuli isäksi, eikä ole ainakaan minulle valittanut asiasta näiden vuosikymmenten aikana.

Olin myös vuosikausia selibaatissa.

Nykyinen mies on käynyt steriloinnissa, itse olen jo 47 joten kauhean monta vuotta en enää joudu varomaan.

Minusta miesten sterilointia tulisi käyttää laajemmin ehkäisynä.

Miehen siemenjohtimet voi sulkea nipsuilla tai peräti katkaista 15 minuutissa paikallispuudutuksessa,

naisilla vastaava toimenpide on vaikeampi ja vaarallisempi,

kun lisääntymiselimet ovat syvällä, piilossa vatsaontelossa.

En tajua, miksi jotkut naiset suostuvat käyttämään turvottavia, lihottavia,

aknea, haluttomuutta, veritulppia, infarkteja ja syöpää aiheuttavia hormoniehkäisyjä. Not me!

Miesten ehkäisypillerien markkinointi keskeytettiin,

koska ne aiheuttivat miehille samoja sivuvaikutuksia,

mitä ehkäisypillerit ja kierukat ovat aiheuttaneet naisille jo 1960-luvulta alkaen.

Naisten kärsimykset eivät ole lopettaneet e-pillereiden tyrkyttämistä heille. Haluaisinpa kuulla kattavan syyn tähän...

Vierailija
9/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steroidit eli käytännössä testosteroni suuressa määrin toimii aika tehokkaana ehkäisyvälineenä. Tosin ei kyllä ole mikään 100 % teho koska ainakin yksi tuttu sai vaimonsa raskaaksi kesken kuurin. Joka tapauksessa, jos miehet saisivat ihan luvalla ja lääkärin valvonnassa käyttää steroideja ehkäisyyn, niin kyllä ottajia löytyisi jonoksi asti. Mutta ongelma onkin siinä, että miesten ehkäisypilleristä on yritetty kehittää sellaista, ettei sillä olisi mitään sivuvaikutuksia eli siis hyötyä käyttäjälleen. Hormonitoimintaa kyllä sörkitään ihan mielellään, mutta auta armias, jos lihakset kasvaisivat ja rasvaprosentti laskisi sen seurauksena. Ei sellaista voi sallia!

Vierailija
10/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mies saa käydä kaikessa rauhassa katkaisemassa piuhansa. Minä en itseäni rupea myrkyttämään. Sitten mies vaan saa pitää jälkikasvustaan huolta.

" kondomi tuntuu ikävältä"

" mitä jos mä haluan vielä joskus lapsia? Sinulla on jo 4 lasta ( hänen kanssaan) niin sä voit jo käydä nipsasussa"

" naisilla se on niin helppoa"

" miksi sua ei kiinnosta seksi?" ( kun käytän pillereitä)

Voi vittu nyt!

Vierailija
11/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäritkin edellyttävät naisilta hormonien syömistä. Oikeaan suuntaan painostetaan esimerkiksi kohtelemalla kuparikierukan ottajia kuin vähäjärkisiä. Minä jouduin hoitajan kuulusteluun parisuhteeni tilasta, kestosta ja vakavuudesta ja sain kuunnella saarnan irtosuhteiden vaarallisuudesta. Kuulemma tulee herkemmin tulehduksia (jonka olin yllättävää kyllä osannut lukea netistä ennen ehkäisyvälineen valintaa). HIV sitten ei ilmeisesti haittaa niin paljon, koska en saanut sukupuolitautivalistusta hakiessani pillerit. Silloin ei sanottu, että tämä ehkäisy sopii vain parisuhteeseen. Resepti vain kouraan ja ulos vastaanotolta. Ilmeisesti lääkärien ja hoitajien mielestä kuparikierukan ottajat ovat kaikki naisia, jotka tykkäävät paneskella ympäriinsä ottamatta lainkaan selvää miten sukupuolitaudeilta suojaudutaan. Kun taas pillerin valinta on osoitus älykkyydestä ja vastuullisuudesta, joten pillerin ottaja ei tarvitse valistusta.

Olin muuten 33, kun hain kierukan. Eli en mikään tietämätön teinityttö.

Vierailija
12/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaselgel tulee ihan muutaman vuoden sisään. Pelkkä injektio, joka vastaa vasektomiaa, mutta on poistettavissa toisella injektiolla. Otan heti kun on markkinoilla. 

Kävin lueskelemassa tästä ja ainakin tuon vaikutuksen kumoavan pistoksen kehittely on pahasti kesken. Siihen asti kunnes ollaan varmoja että se voidaan myös kumota, niin tämähän menee vasektomiaa vastaavana, eli Suomessa olisi luultavasti sen 30v ikärajan tai kolmen lapsen takana. Kertasatsauksena tulee luultavasti myös olemaan hintava.

Ei siis sillä, todella hyvää edistystä saada uusia miehille suunnattuja vaihtoehtoja markkinoille. Toivottavasti se kumoava pistos onnistutaan kehittämään ja Suomessa saadaan hinta painettua alas jotta mahdollisimman monella on varaa.

Vierailija
13/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://maaliinasti.fi/fi/SSL/etusivu/sexbuddy-testi/

Tämä testi on muuten hyvä esimerkki siitä, millaista ehkäisyä naisille suositellaan. Esitin olevani alle 18v irtoseksistä tykkäävä sinkku, jolla on aurallinen migreeni ja joka tupakoi, ja testi suosittelee minulle ehkäisyksi hormonikierukkaa.

Käykää muuten ihmeessä tekemässä ja ihmetelkää kun vastaus on aina hormonikierukka.

Vierailija
14/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä testi on muuten hyvä esimerkki siitä, millaista ehkäisyä naisille suositellaan. Esitin olevani alle 18v irtoseksistä tykkäävä sinkku, jolla on aurallinen migreeni ja joka tupakoi, ja testi suosittelee minulle ehkäisyksi hormonikierukkaa.

Käykää muuten ihmeessä tekemässä ja ihmetelkää kun vastaus on aina hormonikierukka.

Tein testin. Minulle suositeltiin kondomia. Ei mitään hormonikierukoita.

Vierailija
15/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein testin. Minulle suositeltiin kondomia. Ei mitään hormonikierukoita.

Mä olen tosiaan tehnyt tuota testiä useaan kertaan hieman eri tiedoilla, ja aina sieltä putkahtaa hormonikierukka. Ihan mielenkiinnosta, suunnilleen mitä vastasit?

Vierailija
16/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olen sitten kuullut, että miesten pillerit ovat todella paljon vaarallisempia kuin naisten? Mieheni muistutti asiasta kun pillerit tulivat puheeksi.

Vierailija
17/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki suostukaan. Me käytimme mieheni kanssa ensimmäiset 8 vuotta kondomia, kun sanoin suoraan, että minä en mitään hormoneja ota. Kondomi jäi pois vasta kun täytin 30 ja minulle tehtiin sterilointi.

Vierailija
18/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olen sitten kuullut, että miesten pillerit ovat todella paljon vaarallisempia kuin naisten? Mieheni muistutti asiasta kun pillerit tulivat puheeksi.

Miehet eivät kestäneet ehkäisyruiskeen "sietämättömiä sivuvaikutuksia" – naiset kärsineet samoista ongelmista jo 50 vuotta

Miesten ehkäisyruiskeen sivuvaikutuksia olivat muun muassa akne ja vaikutukset libidoon. Jos oireet kuulostavat tutuilta, et ole väärässä...

Anna Rhodes ihmettelee Independent-lehdessä, miksi miesten ehkäisyruiskeen testaus on tauolla. Pistoksena annettavan ruiskeen teho oli 320 miehen vuoden kestäneessä testissä 96 prosenttia.

20 testissä mukana olleen miehen mukaan ruiskeen sivuvaikutukset olivat sietämättömiä. Sivuvaikutuksia olivat muun muassa depressio, lihaskipu, mielialan vaihtelut, akne ja vaikutukset libidoon. Jos oireet kuulostavat tutuilta, et ole väärässä: ne ovat naisille tarjotun ehkäisypillerin sivuvaikutuksia.

– Mitä ehkäisyyn tulee, lääketiede selkeästi suosii miehiä, Rhodes kirjoittaa.

– Naisille voi tuputtaa vaivoja, kuten depressiota ja aknea, suuremman hyvän eli raskaudenehkäisyn vuoksi, mutta samaa epämukavuustasoa ei voida odottaa miehiltä. Tutkijat aikovat nyt käyttää miljoonia yrittäessään muuttaa lääkettä niin, että sivuvaikutukset vähenevät.

Vain 20 miestä piti sivuvaikutuksia sietämättöminä ja lopetti kokeen. Yli 75 prosenttia testatuista ilmoitti, että voisi hyvin käyttää ehkäisyruisketta.

Jos valitat niistä, näin lääkärisi sanoo sinulle"

Ehkäisypilleri lanseerattiin 1960-luvulla. Jo silloin se aiheutti sivuvaikutuksia. Vaarallisin mahdollinen sivuvaikutus on syvänlaskimoveritulppa, joka voi johtaa kuolemaan.

– Mikä on säätelevän elimen neuvo? ”Hyödyt ovat suuremmat kuin haitat”, Rhodes kirjoittaa.

Myös ehkäisypillerin yhteyttä rintasyövän synnyssä on epäilty. Pilleri voi aiheuttaa myös migreeniä, lihomista ja kuukautisvuodon runsautta tai niukkuutta. Rhodes onkin tyrmistynyt, että miesten ei odoteta sietävän minkäänlaisia sivuvaikutuksia.

– On loukkaavaa ja ajattelematonta, että tutkijat keskeyttävät suuren miesten ehkäisyruisketestauksen muutaman lievän – ja kyllä, ne ovat lieviä, ja jos valitat niistä, näin lääkärisi sanoo sinulle – sivuvaikutuksen vuoksi, Rhodes toteaa.

– En syytä miehiä, jotka jättivät testin kesken. Syytän lääketieteellistä auktoriteettia, joka kohtelee naisia kuin karjaa, joka voi ottaa syövän ja veritulpan riskin, jotta vältettäisiin maailman kansoittaminen vahinkovauvoilla, mutta samalla (auktoriteetti) ei halua miesten kärsivän edes lievästä päänsärystä saman tavoitteen saavuttamiseksi.

Vierailija
19/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillereitä tarjosi.

Täytyy miehelle ehdottaa, että alkaa kysellä itselleen sellaisia lääkäriltä.

Vierailija
20/103 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen haluttomuuteen suhtaudutaan ihan eri tavalla kuin naisen haluttomuuteen. Siksi se on oireenakin otettava vakavammin. Kunhan nyt ensin parikymmentä vuotta kouluissa ja mediassa jatkuvasti muistutetaan naisia siitä, miten heidän pitää ymmärtää, että mies saa koska tahansa kieltäytyä seksistä ja miten miesten haluttomuus useimmiten johtuu naisen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä sekä miten terveet naiset taas haluavat seksiä aina, niin katotaan sitten uudestaan.