Kertokaapas, millainen auto teidän vanhemmillanne oli, kun itse olit vielä lapsi?
Meikälikka huristeli Moskovitsissä tai Mossessa 60-luvun alkupuolella.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Triumph_Herald
Tuommoinen täysvalkoisena, punaiset nahkapenkit.
Kuuskytluvun puolivälin paikkeilla, ihkauutena osti isäni sen.
Oi niitä aikoja!
:) Ap. muistelee noitakin olleen liikenteessä 60-luvullakin;):D
Pari Fiatia oli ja SAAB ja kupla.
80-luvun loppupuolella keltainen Datsun100A, sen jälkeen vanhahkoja Volvoja eri väreissä.
Meillä oli Mosse. Muuten luotettava, mutta jyrkissä ylämäissä oli vaikeuksia jos ei ollut tarpeeksi vauhtia.
Meillä oli kaksi autoa (60-luvulla), kun vanhemmat joutuivat kumpikin ajamaan töissään. Kupla ja Fiat 124 tjsp.
Hilman Imp. Tämä 60-luvun puolessavälissä.
Citroen 2CV 60-luvulla
.
Se mainittu Poloneesi oli FSO Polonez.
Talbot Horizon. 80-luvulla.
(skoda, wartburg, lada ei olisi käynyt, kun ne oli 'vasemmistolaisten' merkkejä...?)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kaksi autoa (60-luvulla), kun vanhemmat joutuivat kumpikin ajamaan töissään. Kupla ja Fiat 124 tjsp.
Fiat 124 oli juuri se, johon alkuperäinen Lada perustui. Puolassa tehtiin samannäköistä "Polski-Fiatia", ja sama firma teki sittemmin mm, niiträ Polonezeja.
Kuplavolkkari, pari saabia (96 ja 99), honda. Ei yhtä aikaa, vaan yksi auto kerrallaan. Taisi olla joku fiatkin ennen kuplaa, mutta silloin olin kyllä ihan vauva/taapero.
Juu, kerkesihän noita eri merkkisiä käytettyjä autoja meidänkin perheessä olla vuosien aikana silloin kun olin itse vielä alaikäinen, mutta tuo sinivalkoinen Mosse oli ensimmäinen auto, jonka muistan itse perheessämme olleen. Myöhempinä lapsuuteni vuosina isäni toki vaihtoi jopa merkkiä autoissaan, joilla sitten taasen pääsin takapenkillä ja joskus etupenkillä matkaamaan.
Ennen minun syntymääni perheessämme oli ollut jo ennen tuota Mossea myös auto, mutta siitä minulla ei ole mitään muistikuvia, vaikka se auto meillä oli vielä minun ollessani ihan vauva.