Kertokaapas, millainen auto teidän vanhemmillanne oli, kun itse olit vielä lapsi?
Meikälikka huristeli Moskovitsissä tai Mossessa 60-luvun alkupuolella.
Kommentit (94)
IHANIA AUTOMUISTELOITA LAPSUUDESTANNE, LISÄÄ NÄITÄ!
Kupla nimeltään Herbie. Muistan ne jääkylmät talviaaamut. Tarkemmin ajatellen oli meillä lämmin tallikin. Siellä oli varmaan isin auto sitten. Se oli volkkari myös vaan ei kupla.
Vierailija kirjoitti:
Kuplavolkkari
Meillä myös.
Naapurit sille vähän naureskeli. Ei ollut kovin muodikas auto silloin 80-luvulla :D
Meillä oli 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alkupuolella mm. Fiat Uno, Opel Kadet, Fiat Regata, Mazda 626. Porukat vaihtoi autoja melko useinkin. Muistan, että nuo Regata ja Kadet oli aina rikki jostain. :D
Ladoja oli useita ja sitten kaikenlaisia muita räppänöitä. Isälle oli tärkeintä, että autolla oli ajettu vähän, auton iällä ja merkillä ei ollut merkitystä. Ensimmäisen farmarin vanhemmat ostivat kun me molemmat lapset muutimme pois kotoa.
Simca 1000, Farmari-Volvo Amazon. Mazda 1800 farmari.
Meillä oli valkoinen Renault 4 TL, eli tipparellu.
Etupenkit oli pelkät metallirungot, joissa oli pingoitettuna jonkinlainen nailonkangas istuimeksi, ei mitään pehmusteita.
Takapenkkejä ei ollut lainkaan ja siskon kanssa istuttiin mökkimatkat sellaisilla puujakkoroilla, turvavöistä ei oltu kuultukaan.
Terv. 67 syntynyt.
Isälläni oli Fort Taunus, farmarimalli. Vuosimallia noin 1970. Se oli hänelle 1980-luvun alkuun asti, ja sitä pidettiin silloin tavattoman vanhana autona.
Olen syntynyt -98 elikkä itse olen huristellut näissä uusimmissa automalleissa. Meillä on ollut audia, bemareita, pari volvoa..
Meillä oli ensin Trabant, sitten Wartburg. Varmaan olivat halvimmat autot mitä tuolloin löytyi.
Seuraavat muistan kasarilta:
(p*skan)ruskea Saab 96
punainen Saab 99.
vaaleansininen kuplavolkkari
hopeanhohtoinen Datsun Cherry