Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini syö hirveästi herkkuja ollessaan yksin kotona.

Vierailija
18.04.2017 |

Minä ja mieheni olemme poissa kotoa aika paljon, mutta yleensä olemme illalla kotona. 13-vuotias on alkanut syömään paljon, kun olemme poissa, joka tapahtuu usein, koska teemme paljon töitä ja hänen ainoa sisaruksensa on muuttanut jo pois kotoa. Jollain pienellä kaveri porukalla he syövät kaikki talon herkut ja tilaavat pizzaa su muuta. Kaikki talon herkut on kadonnut, kun tulemme kotiin, mutta sentään kaikki roskat on pistetty kiltisti roskiin, eikä jätetty ympäriinsä. Kasvuikäisen pitäisi syödä, mutta paljon sokeria ja suolaa on pahasta. Meidän ollessa kotona hän syö ihan normaalisti. Oudosti hän ei kaikesta tästä lihoa, mutta hän kiertelee koko asiaa muutenkin. Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko vanhempien olla enemmän kotona ja huolehtia lapsesta?

Tätä minäkin jäin vähän miettimään.

Toisaalta eikös se ole ihan kiva, että teinillä on kavereita, joita voi kutsua kylään. Ja tottakai yhdessä halutaan syödä jotain hyvää telkkaria katsoessa, jos kaapeista herkkuja löytyy.

Jätä vaikka seuraavalla kerralla jääkaappiin pizza-ainekset, ja kehota lapsia leipomaan itse pizzaa. Siinä on kivaa ajankulua nuorille, ja saavat edes vähän terveellisempää sapuskaa. Nuoret voisivat myös esim. leipoa itse. Ja itse tehty pop corn on hyvää ja terveellisempää kuin kaupan sipsit.

Itse teininä aina laitoin ruokaa ja leivoin kavereiden kanssa, se oli kivaa!

Vai olisiko parempi, että teini on kylillä kaljottelemassa? Odota vaan, vielä sekin aika tulee...

Voi sinua pientä höpönassua... Onpas sinulla naiivi käsitys siitä mitä nuoret tykkäävät tehdä! Hellyyttävää!

Vierailija
82/86 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko vanhempien olla enemmän kotona ja huolehtia lapsesta?

Tätä minäkin jäin vähän miettimään.

Toisaalta eikös se ole ihan kiva, että teinillä on kavereita, joita voi kutsua kylään. Ja tottakai yhdessä halutaan syödä jotain hyvää telkkaria katsoessa, jos kaapeista herkkuja löytyy.

Jätä vaikka seuraavalla kerralla jääkaappiin pizza-ainekset, ja kehota lapsia leipomaan itse pizzaa. Siinä on kivaa ajankulua nuorille, ja saavat edes vähän terveellisempää sapuskaa. Nuoret voisivat myös esim. leipoa itse. Ja itse tehty pop corn on hyvää ja terveellisempää kuin kaupan sipsit.

Itse teininä aina laitoin ruokaa ja leivoin kavereiden kanssa, se oli kivaa!

Vai olisiko parempi, että teini on kylillä kaljottelemassa? Odota vaan, vielä sekin aika tulee...

Voi sinua pientä höpönassua... Onpas sinulla naiivi käsitys siitä mitä nuoret tykkäävät tehdä! Hellyyttävää!

Ei kaikki jaksa itse paljoa tehdä, mutta osa kyllä jaksaa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaruoka = herkku??? Luoja tätä junttijengiä.

Vierailija
84/86 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaruoka = herkku??? Luoja tätä junttijengiä.

No niin syöhän hän herkkua JA roskaruokaa.

-ap

Vierailija
85/86 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmaan kannabiksen käyttäjä.

Vierailija
86/86 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienestä asti saanut paljon herkkuja. Nuorena se ei vaikuttanut painooni, koska liikuin paljon. Aikuisiällä olen jojoillut koko ajan ja se alkaa olla uuvuttavaa. Sokeri on pahinta huumetta. Lapselle ei pidä antaa loputtomasti herkkuja. Niiden täytyy olla hyvin satunnaisia ja rajoitettuja määriä, ettei sokerikoukkua synny.