Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet on aivan älyttömän itsekkäitä, nimenomaan pienten lasten vanhemmat!!!

Vierailija
18.04.2017 |

Mikään ei koske teitä koska teillä on ne pienet kiukkuiset lapsenne!! Tuli mieleen tuosta kärryjen jättö keskustelusta, sielläkin oletatte että eihän nyt TEIDÄN tarvitse viedä ostoskärryjä takaisin paikoilleen koska teillähän on PIENIÄ LAPSIA, tsiisus sentään!!!!!!!!!

Ja joku vielä kehtaakin väittää veloja itsekkäiksi!

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mikä itsekkyys?

Kaupan pihalla se olen kyllä minä joka parkkeeraa ahtaaseen väliin ja kävelee kahden pienen kanssa pihan perältä kauppaan, kun etenkin keski-ikäiset tykkää ajaa paikoille jotka on selvästi merkitty lapsiperheille.

Vierailija
42/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

joo, sama pätee myös taloyhtiön säännöissä, lapsiperheitä ei ilmeisesti koske yleinen kotirauha sitten millään, pitää saada ulvoa kellon ympäri

Ei oikeastaan jos perheen isä on lihaksikas potkunyrkkeilevä järjestyksenvalvoja.

Sitten pitää vaan olla hiljaa ja ulista keskustelupalstalla. Mitään muuta ei oikeastaan tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m85 kirjoitti:

joo, sama pätee myös taloyhtiön säännöissä, lapsiperheitä ei ilmeisesti koske yleinen kotirauha sitten millään, pitää saada ulvoa kellon ympäri

Taloyhtiössämme parin perheen lapset leikkivät parkkipaikalla, koska pihan leikkikenttä on kuulemma ihan olematon. Näiden perheiden mielestä on autoilijoiden tehtävä ja velvollisuus varoa niitä muiden autojen takaa syöksähtäviä lapsia, ei heidän tehtävänsä vahtia lapsia tai käskeä heidän pysyä leikkikentällä.

No itseasiassa se on sun velvollisuutes, mistä ja milloin olet korttisi saanut?

Parkkipaikoilla tulee aina noudattaa ehdotonta varovaisuutta, muistaa väistämissäännöt ja laskea ajonopeutta tuntuvasti.

Vierailija
44/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m85 kirjoitti:

Taloyhtiössämme parin perheen lapset leikkivät parkkipaikalla, koska pihan leikkikenttä on kuulemma ihan olematon. Näiden perheiden mielestä on autoilijoiden tehtävä ja velvollisuus varoa niitä muiden autojen takaa syöksähtäviä lapsia, ei heidän tehtävänsä vahtia lapsia tai käskeä heidän pysyä leikkikentällä.

No itseasiassa se on sun velvollisuutes, mistä ja milloin olet korttisi saanut?

Parkkipaikoilla tulee aina noudattaa ehdotonta varovaisuutta, muistaa väistämissäännöt ja laskea ajonopeutta tuntuvasti.

Niin, kuka sanoi, että en niin tee? Mutta kun vanhemmille on käyty sanomassa, että lapsenne leikkivät parkkipaikalla autojen välissä, niin voisivatko he oman turvallisuutensa vuoksi leikkiä jossain muualla niin ei. Jos lapset siellä haluavat leikkiä niin he leikkivät. Vieressä olisi lapsille tarkoitettu leikkikenttä, mutta se ei lapsiperheille kelpaa, joten autojen seassa on jollain logiikalla turvallista ja hyvä leikkiä.

Itselle ei tulisi mieleenkään antaa lasten leikkiä parkkipaikalla juuri sen takia, jos jotain sattuisiki.  Jos siellä olisikin se yksi kuski, joka ei nopeusrajoituksia noudata, joka juuri silloin räplää kännykkäänsä, kun on lähtemässä parkkiruudusta eikä huomaa pientä lasta auton takana. Autoilija olisi väärässä joo, mutta ei se paljon lohduta, jos oma lapsi jää auton alle.

Vierailija
45/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin myöntää että en vie autokärryjä paikalleen. Prismassa ne ohjataan palauttamaan sisälle, ja kun olen roudannut kaksi lasta ja kahdeksan kassia niillä kärryillä autolle eli kerroksen alaspäin liukutasolla ja sata metriä parkkipaikalle, palautan ne lähimpään katokseen (josta olen ne usein ottanutkin edellisen jäljiltä) enkä takaisin sisälle.

Olen aika sääntöuskovainen ja velvollisuudentuntoinen ihminen, mutta tässä sluibaan. Jos Prisma antaa minulle tästä syystä porttikiellon, katson sen ansaituksi ja siirryn asioimaan Citymarkettiin jossa tällaista sääntöä ei ole ainakaan esillä.

Siis täh? MIksi katokseen saisi palauttaa kärryjä? Senhän takia ne on sinne laitettukin.

Nyt en ole varma tarkoititko miksi saisi vai ei saisi, mutta meidän Prismassa katokseen saa palauttaa vain tavalliset kärryt. Mutta käytännössä siellä aina on myös autokärryjä, ja aina ne palautan itse katokseen vaikka tiedän ettei saisi. Tämä on mun syntini, laiskuuteni, itsekkyyteni ja häpeäni aihe.

Vierailija
46/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Suomessakin lapsiin ja lapsiperheisiin suhtauduttaisiin myönteisemmin jos he käyttäytyisivät siistimmin. Esim. Ranskassa ei tulisi kuuloonkaan että mukulat saa huutaa ja häiritä ravintolassa muita asiakkaita, tai ruokakaupassa paljain käsin näpeltää paistopisteen tuotteita.

Vierailija
47/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ulkoiluvälinevarastossa on stiiga. Sellainen ratillinen stiiga jolla lasketaan mäkeä. Keskellä kesää se on siellä ja se melkein osuu käyräsarviseeni.

Toinen asia mikä minua ahdistaa on hiekkalelut laatikossa.

En ole koskaan sietänyt hiekkaleluja laatikossa. Miksi ne ei voi olla hiekkalaatikolla??

Vähän sama jos laittaisin tiskipöytäni vierelle sukset.

Miksi vitussa lapsiperheiden pitää tulla samaan aikaan rappukäytävään ja varata se hissi?

Itse asun yläkerrassa ja alakerran lapsiperhe varaa aina hissin lastenvaunuilleen ennen minua ja minun pitää sitten kävellä raput alas. Kyseessä on kaksikerroksinen kerrostalo.

Tekisi mieli potkaista kyseisen perheen autoa ja sylkeä päin näköä mutta eihän sitä voi tehdä naapurisovun takia.

Välillä vaan pistää vihaksi lapsiperheet ja etenkin lapset. Miksi lasten pitää aina leikkiä pitkin päivää ja olla niin vitun lapsellisia. Etenkin se stiiga sielä pyörävarastossa itkettää. Tälläisinä hetkinä tekisi mieli purra puukauhaa täysiä ja huutaa tyynyyn. Sen verran tässä on lapsiperheitä joutunut kestämään kerrostalossa.

Ärsyttää.

Vierailija
48/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voinut edes lukea sitä ostoskärrykeskustelua loppuun, kun rupesi ärsyttämään niin paljon. Itsellänikin on pieni lapsi, mutta en ikinä jättäisi ostoskärryjä keskelle parkkipaikkaa. Enkä todellakaan syyytäisi kauppaa siitä, että kärryjen keräyspaikkoja ei ole riittävän lähellä juuri minun autoani. Kun itseasiassa en edes kulje kauppaan autolla, vaan pyörällä ja onnistun siinä lapsen kanssa. Joku kärryjen palauttaminen takaisin kaupalle on aika pieni vaiva verrattuna ostosten ja lapsen roudaaminen pyörällä melkein kolmen kilsan päähän. Enkä sitäkään ole ikinä osannut pitää mitenkään isona vaivana.

Ärsyttää, kun kaikenmaailman kusipäät pilaa kaikkien lapsiperheiden maineen. Ostoskärryurpoilua vastaavaa on esim. food courtilla astioiden jättäminen pöytiin, vaikka keräyskärryt on kymmenen metrin päässä. Yleensä astioiden lisäksi pöydät on täynnä ruoantähteitä ja niitä hemmetin kosteuspyyhkeitä on ympäriinsä. Tai se, että vaaditaan tarjoilijaa/kahvilan/ravintolan kassaa tuomaan tarjotin kahden metrin päähän pöytään, kun ei rattaiden ja taaperon kanssa pysty. Samojen perheiden isommat lapset saavat yleensä terrorisoida food courtin leikkipaikkaa mielen määrin, kun äiti ei pysty yksin pitämään kurissa sekä taaperoa että leikki-ikäistä.

Tulipahan avautuminen, mutta aika paljon ärsyttää itsensä suurin piirtein kuninkaallisiksi ylentävät lapsiperheet.

Vierailija
49/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin taloyhtiössa lapsiperheet (varsinkin eräs perhe) kokevat olevansa pelisääntöjen ulkopuolella. Jättävät haisevat vaippapussit ja roskat pitkiksi ajoiksi ovensa taakse kerrostalon portaikkoon lemuamaan. Lasten pyörät ja pulkat jätetään milloin minnekin. Taloyhtiön yhteinen piha on AIVAN täynnä muovileluja, joita ei koskaan kerätä pois tai edes koota yhteen kohtaan kuten hiekkalaatikon sisälle. Uskomatonta itsekkyyttä.

Vierailija
50/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä pienehkössä rautakaupassa. Asiakaskunta pääasiassa työikäisistä miehistä eläkeläismiehiin. Naisiakin käy, joskus perheitäkin. Keräilen ostoskärryjä päivittäin pitkin parkkista, että osaa ne muutkin ryhmät kuin lapsiperheet. Etenkin kesäaikaan saa mökkiläisten jäljiltä noita kärrejä keräillä, paikalliset ovat selvästi tunnollisempia tuomaan ne paikalleen.

Vierailija
51/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten lapselliset vetää herneen nenuun kunnon olemassa muutama ravintola mihin lapset ei ole tervetulleita.

Kun se meidän jessica-janina kyllä osaa käyttäytyä ravintolassa mutta kaupassa se on vaan kiukkuinen ja ärtyisä ettei kerkee kärryä palauttaa mutta ravintolassa se kyllä istuu 3 tuntia hiljaa paikoillaan. Just!

Vierailija
52/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laten tekeminen pitäisi kieltää lailla. Säästyisimme monilta ongelmilta. Säästyisi yhteiskunnan rahojakin ihan hirveästi, kun ensin voitaisiin lopettaa synnytysosastot, siitä n. 7 vuoden kuluttua viimeisetkin päiväkodit, kymmenen vuoden kuluttua peruskoulutkin, ja siitä muutama vuosi, niin lukiotkin kävisivät tarpeettomiksi, samoin ammattikoulut. Aikuiskoulutuskeskukset hoitaisivat tietenkin aikuisten kouluttamisen. Poistuisi nuorisotyöttömyys, kun ei tulisi uusia nuoria kortistoon.

Siis aivan mahtava idea. Maailma, jossa olisi vain aikuisia ihmisia.

Kannattakaa!

aika absurdia

Vierailija
53/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä pienehkössä rautakaupassa. Asiakaskunta pääasiassa työikäisistä miehistä eläkeläismiehiin. Naisiakin käy, joskus perheitäkin. Keräilen ostoskärryjä päivittäin pitkin parkkista, että osaa ne muutkin ryhmät kuin lapsiperheet. Etenkin kesäaikaan saa mökkiläisten jäljiltä noita kärrejä keräillä, paikalliset ovat selvästi tunnollisempia tuomaan ne paikalleen.

Sää valitat kärryistä? Kukakohan sut pitää leivässä?

Vierailija
54/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te oikein käytte kaupassa kun asia on ongelma? Hämeenlinnassa ei ainakaan ole, vaikka en niitä virheellisesti pantittomia kärryjä aina itsekään vie. Riittää kun suurin osa vie ne. Jos ei vie, kauppa laittakoon isomman pantin, siitähän se vain on kiinni.

Kyllä on pienistä asioista itkupotkutaivarit vetäviä ihmisiä!

Vierailija
55/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli nuorena ravintolassa töissä ja sanoi suoraan että lapsiperheet oli kaikkein pahimpia asiakkaita. Olettivat että lasten takia heitä palvellaan nopeammin kuin muita, jättivät jälkeensa hervottoman sotkun, eivätkä koskaan kiittäneet.

Vierailija
56/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sää valitat kärryistä? Kukakohan sut pitää leivässä?

Valitinko? Ihan vain näin itsekin perheellisenä totesin, että osaa ne muutkin niitä kärrejä jättää palauttamatta kuin perheelliset.

Ja kuule, oikein mielelläni useita kertoja päivässä kannan tai työnnän kärryillä ostokset asiakkaan autolle ja pakkaan petäkonttiin, että ihan koko rahalla saavat palvelua. :) :) :)

Vierailija
57/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä osaa 2-vuotiaskin viedä kärryt paikalleen :D

Vierailija
58/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset saavat käyttäytyä koko rahan edestä miten lystäävät. Suojelen heitä loppuun asti. Muut saavat kyllä yrittää kestää.

Vierailija
59/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on alhainen syntyvyys.

Muualla pohjoismaissa syntyvyyttä kyllä on.

Aika lapsivihainen maa. Niinhän se Riku kirjoitti ja hyvin kirjoittikin.

Vain Suomessa vihataan lapsia

http://www.hs.fi/matka/art-2000002578698.html

Vierailija
60/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, yleistät.

Minä ainakin vein aivan kiltisti ostoskärryt paikoilleen, lapset odottivat sen ajan autossa.

Mutta jos nyt puhutaan yleisellä tasolla, niin toki: pienten lasten vanhemmilla on toiveita ja tarpeita, joita ehkä lapsettomien on vähän vaikea ymmärtää.

Esim. Olisi kiva, että olisi vähän leveämpiä parkkipaikkoja lasten kanssa liikkuville - ja monissa paikoissa niitä perhepaikkoja onkin. Lasten laittaminen turvaistuimiin yms. lastaaminen nyt vaan ON hiton vaikeaa kapeissa parkkiruuduissa.

Tai lapsiperheen vanhempi ei välttämättä vaan VOI jäädä illalla ylitöihin, koska lapsi on haettava tarhasta ajallaan, muuten tulee lasu. Kaikilla ei ole vapaata puolisoa, jonka voi hommata hakemaan. Eikä mummoa.

Ja jos päiväkoti on heinäkuussa kiinni ja varahoito hankalasti toisella puolella kaupunkia, niin lomatoive edes toisella vanhemmalla (jos on 2) on melkein pakko ajoittaa siihen heinäkuulle. Nöyrimmät anteeksipyynnöt!

En vaadi erityiskohtelua muuten, mutta aika usein pienten lasten kanssa JOUSTAMINEN vähenee.

Toisaalta, melkein kaikilla on jossakin elämän vaiheessa tuollaisia kausia. Jos sairastut, tarvitset vaikkapa invapaikkaa ja jos kuljet rollaattorilla, sinulla taas on jotakin tarpeita, joita ei valtaväestöllä ole.

Minusta olennaista on, että jokainen ymmärtää tuollaiset elämään kuuluvaksi. Ja toisaalta tietysti myös se, ettei kukaan hyväksikäytä asemaansa panemalla täysin lekkeriksi (vaikka jättämällä ostoskärryt parkkikselle, tosin en oikeasti usko lapsiperheiden tekevän niin yleisesti, kun kärryjä kumminkin näkee parkkipaikalla hyvin harvoin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä