Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät tee rikosilmoitusta kokemastaan ahdistelusta?

Vierailija
18.04.2017 |

Eihän se tule koskaan loppumaan, jos te ette tee asialle jotain. Vai onko sittenkin niin, että ahdistelun määrää liioitellaan palstalla roimasti?

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma näissä keskusteluissa tulee siinä, kun ihmiset kertoo kokemuksistaan koko elämänmittaiselta ajanjaksolta eli monen kymmenen vuoden ajalta. Luulen, että aivan kaikki ovat kokeneet häirintää ja ahdistelua myös miehet, kun noin pitkä ajanjakso otetaan tarkasteluun.

Miehistä luultavasti joka ainut on kokenut myös väkivaltaa, jos koko eletty elämä otetaan huomioon. Väitän kuitenkin, että pääsääntöisesti normaali arjessa ahdistelu ja väkivalta on poikkeus ei mikään yleinen tapahtuma.

Ilmoittakaa kaikki poliisille, kyllä näihin asioihin suhtaudutaan vakavasti ja asiat tutkitaan.

Vierailija
102/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa joku puristaa mua perseestä. Ällöttävää, mutta sekunnissa ohi. Ahdistelua mutta eiköhän normaali aikuinen pääse asian yli. Pitäisikö poliisit soittaa paikalle nuhtelemaan kaikkia asiakkaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olin 19 vuotta, ahdistelijana miespuolinen kaveri ja mua nolotti.

Heräsin siis siihen, että kaverin sormet olivat sisällä. Oltiin isomman porukan kanssa mökillä viikonloppuna ja nukuin tämän yhden kanssa samassa parisängyssä.

Kerroin asiasta muille vasta monta vuotta myöhemmin.

Poloinen, teko täyttää raiskauksen tunnusmerkistön koska sisällesi tunkeuduttiin luvatta.

Jostain syystä kommenttini tästä katoaa koko ajan. Juuri tuohon rikokseen liittyy todella paljon uhrin syyllistämistä ja vähättelyä millä saadaan uhri häpeämään.

Vierailija
104/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä kerran!

Nainen harrastaa seksiä halukkaan miehen kanssa. Kumpikin on tyytyväinen. Kenenkään koskemattomuutta ei loukata. Naista lu***tellaan ja hu***tellaan.

Vanhempi mies lähentelee nuorta naista, joka ei ole hänestä kiinnostunut. Naisen kehon itsemääräämisoikeutta rikotaan ja hänelle aiheutetaan parhaimmillaankin olo, että hän on tavara, johon miehellä on oikeus. Miestä nimitetään palstalla ja ehkä muuallakin (:D) setämieheksi, joka tarkoittaa lähentelijää, joka kohtelee nuorempia naisia kuin palaa lihaa.

Mies/miehet ovat nyt ulisseet sivutolkulla toisessa ketjussa siitä, että naiset nimittelevät setämiehiksi ketään, vaikka suurin osa miehistä ei olekaan lähentelijöitä.

Naisten nimittely on vanhastaan ollut "oikeutettua". Naisten nimittely on setämiehittelyyn verrattuna epäreilua, järjetöntä ja epäloogista - täällä syytellään samaan aikaan naisia seksin harrastamatta jättämisestä ja seksin harrastamisesta.

Se, että miehistä keksitään nimityksiä, JOS he tekevät väärin, on ihan eri planeetalla kuin se, että naisia voidaan nimitellä erittäin alatyylisesti, vaikka he eivät olisi tehneet mitään väärää ketään toista ihmistä kohtaan. Miehet ovat vain tottuneet siihen, että miehillä on vapauksia ja oikeuksia seksuaalisuuteen ja jopa toisen itsemääräämisoikeuden rikkomiseen liittyen ilman, että siitä tulee seurauksia. Nyt tulee, ja se tuntuu kaikesta päätellen kauhealta. Vaikka ei edelleenkään ole verrattavissa siihen, että naisia haukutaan h**riksi, ihan vain alistamismielessä, mikä on tuon naisen nimittelyn perimmäinen tarkoitus. Näyttää naiselle paikka miestä alempana, yksilönä jolla ei ole oikeutta edes omaan kehoonsa.

TLDR: miehet eivät kestä sitä, että heille tulee seurauksia lähentelystä, koska asia on verrattain uusi. Vanhastaan vain naisia on nimitelty, ja ihan ilman että ovat tehneet kenellekään mitään väärää.

Jos jollain muulla on myös tämä välilehdessä niin tulkaa jakamaan ilosanomaa :)

Jos nainen joutuu ahdistelun kohteeksi vaikka yömyöhään jossakin puistossa kävellessään bussipysäkiltä kotiin, joutuu hän syytösten kohteeksi.

"miksi menit sinne"

"pitäisihän sun tietää ettei siellä ole turvallista"

Samat ihmiset kuitenkin sanovat,  että "miehillä on täysi oikeus liikkua puistoissa, sillä ei kenenkään liikkumista julkisella paikalla saa eikä voi rajoittaa".

Tämä siis jos joku ehdottaa tiukempaa valvontaa miesten liikkumisen rajoittamista niillä alueilla joilla seksuaalirikoksia tapahtuu enemmän.

Eli nainen ei saa mennä yöllä puistoon, mutta miehellä pitää olla oikeus liikkua siellä puistossa jos itse niin haluaa.

Naisten liikkumisen rajoittaminen on ok ja hyväksyttyä, mutta miesten liikkumista ei saa rajoittaa.

Saa naiset mennä minne haluavat. Lisäävät vain riskiä rikokseen. Ihan niinkuin mies kun menee nakkikiskajonoon yöllä. Miksi muuten naisten kokemasta väkivallasta hölötetään niin paljon vaikka kokevat sitä vähemmän kuin miehet?

Puhutaanko sitten seksuaalisesta väkivallasta, jossa uhrina on useimmiten nainen? Tai parisuhdeväkivallasta, jossa uhrina on useimmiten nainen ja tekijänä oma läheinen, yleensä mies? Mistä sinun mielestäsi saisi "hölöttää"?

Vierailija
105/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa joku puristaa mua perseestä. Ällöttävää, mutta sekunnissa ohi. Ahdistelua mutta eiköhän normaali aikuinen pääse asian yli. Pitäisikö poliisit soittaa paikalle nuhtelemaan kaikkia asiakkaita?

Paitsi silloin kun sama toistuu koko ajan. Vaikka on aikuinen niin jatkuva luvaton iholle tulo ja verbaalinen kommentointi ahdistaa ja haluaa jäädä kotiin. Jotkut miehet eivät todellakaan usko pelkkää kieltoa, heidät pitäisi hakata lähimmällä tuolilla nuuskaksi ja tiedätkö, en ole sen tyylinen vaan jään mieluummin kotiin. Olen väsynyt, olen väsynyt aikuinen enkä jaksa lähteä johonkin keikalle käsilaukku täynnä erilaisia aseita joilla voin pitää miehet loitolla. Heidän kuuluisi pysyä loitolla ihan pyytämättä.

Vierailija
106/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko avautua tänne, vaikka ajattelin etten asiasta puhuisi muille kuin läheisilleni. Asun maassa ja kaupungissa, jossa raiskaustilastot jostain syystä huomattavan pienet. En sitten tiedä johtuuko siitä, että niitä ei oikeasti tapahdu, vai siitä että niistä ei vain ilmoiteta. Olen 20-vuotias opiskelija täällä ja yhtenä yönä kävelin opiskelijabileistä kotiin noin kilometrin matkan, kun melkein kotiovella joku aggressivisesti vierasta kieltä huutava mies tarttuu minua suoraan jalkovälistä. Se sattui, mutta onneksi hän pelästyi reaktiotani ja juoksin itkien ja huutaen kotiin. Kommentit joita muilta sain olivat lähinnä tyyliin että "mitäs kävelit yksin". Mulle tuli tapauksesta muutenkin aivan järkyttävän likainen ja oksettava olo. Kuitenkin vein asian eteenpäin, joka sitten myöhemmin kaatui valvontakameranauhan epäselvyyteen, sekä siihen etten kyennyt tunnistamaan epäiltyä. Mä selvisin lopulta niistä haavoista, ja siitä olosta mikä mulle tuli, mutta mietin vain että joku heikommalla psyykeellä tai itsetunnolla varustettu nuori tyttö ei välttämättä selviäisi parin viikon läpikäymisellä. Sitä oloa ei vaan voi sanoin kuvailla. Toivoisin, että samaa kokeneet veisivät asioitaan eteenpäin, että olisi edes mahdollisuus saada näitä ihmisiä kiinni. En minä omasta puolestani oikeastaan pelkää, vaikka tuossa olisikin voinut käydä huonosti, mutta en haluaisi kenenkään muun kokevan mitään samaa ikinä. Myöskin muiden ihmisten suhtautumista rikoksen uhreihin olisi helvetin hyvä muuttaa.

Vierailija
107/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täysin asialliset kommentit poistetaan, kun ei itse usko johonkin hysteriaan. Kysyin muuten naiselta kuinka paljon häntä ahdistellaan, perusnätti nainen. Kertoi että todella harvinaista vaikka onkin sitä joskus kokenut.

Mutta poistakaa nyt tämäkin kommentti kun se ei sovi teidän agendaan ja edelleen kukaan ei halua vähättellä, mutta ketä tuollainen liioittelu palvelee?

Vierailija
108/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli täysin asialliset kommentit poistetaan, kun ei itse usko johonkin hysteriaan. Kysyin muuten naiselta kuinka paljon häntä ahdistellaan, perusnätti nainen. Kertoi että todella harvinaista vaikka onkin sitä joskus kokenut.

Mutta poistakaa nyt tämäkin kommentti kun se ei sovi teidän agendaan ja edelleen kukaan ei halua vähättellä, mutta ketä tuollainen liioittelu palvelee?

Tiesitkö että yksikin kerta on liikaa?

Nollatoleranssin pitäisi olla itsestään selvää.

Vierailija
109/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa poliisi ehtii   jahdata jotain  persettäni liikennevaloissa kourinutta äijää!  

Vierailija
110/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No wau, yksi nätti nainen sanonut, että harvinaista on, joten ongelmaa ei oikeastaan ole.

Vierailija
111/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, foorumilla esiintyvät peenjauhajat vain vesittää koko asian, kertoessaan satuja kuinka he eivät voi ovesta astua ulos ilman, että pusikossa vaanii pervo joka käy käsiksi.

En siis pysty ottamaan enää vakavasti naisia, vaikka siihen olisi aidosti syytä, nuo höpö höpö juttujenjauhajat pilaa muiltakin hyvän asian.

Mitenkä kokemusten poistajat? Hehän alleviivaavat tuota uhrien syyttelyä ja hyssyttelyä mikä meidän kulttuurissa on vallalla mitä tulee seksuaalirikoksiin.

Siksi pitäisi antaa naisten puhua jotta siihen tulisi muutos. Ei mikään rikosilmoitus sitä muuta vaan asenteiden kuuluu muuttua.

Vierailija
112/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, foorumilla esiintyvät peenjauhajat vain vesittää koko asian, kertoessaan satuja kuinka he eivät voi ovesta astua ulos ilman, että pusikossa vaanii pervo joka käy käsiksi.

En siis pysty ottamaan enää vakavasti naisia, vaikka siihen olisi aidosti syytä, nuo höpö höpö juttujenjauhajat pilaa muiltakin hyvän asian.

Mitenkä kokemusten poistajat? Hehän alleviivaavat tuota uhrien syyttelyä ja hyssyttelyä mikä meidän kulttuurissa on vallalla mitä tulee seksuaalirikoksiin.

Siksi pitäisi antaa naisten puhua jotta siihen tulisi muutos. Ei mikään rikosilmoitus sitä muuta vaan asenteiden kuuluu muuttua.

Lisään vielä että oletko lainkaan lukenut niitä kokemuksia täältä? Kaikki kertovat yhdestä ahditelijasta eikä mistään miesjoukosta. Toistan että vaikka joku kertoisi keskityn tarinan niin silti aiheesta puhuminen on tärkeämpää jotta päästään eroon noista vääristä asenteista uhreja kohtaan ja saadaan tekijät häpeään.

Vierailija
113/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on varmaan vähän vaikeaa kuvitella jos ei ole omalle kohdalle sattunut. Joka on tietysti itsessään todella hienoa että ei ole sattunut. Olen asunut 10 vuotta eräässä kaupungissa ja siellä ei ole kolkkaa jossa minua ei olisi ahdisteltu. Siitä syntyy "kaikkialla" minne menen. Päivällä koulussa, opettajan huoneessa, päivällä kaupan edessä, kadulla, yökerhossa, toisessa, kolmannessa, lenkkipolulla, kuntosalilla jne. Tämän lisäksi useammalla työpaikalla ja kodissa jne.

Yrität kieltää itseltäsi totuuden, elät siis omassa satumaailmassasi. Ja tiedätkö sen satumaailman minäkin olen itselleni kehittänyt, se on ainoa paikka jossa minua ei ole vielä ahdisteltu, omassa satumaailmassani miehet arvostavat minua ja kohtelevat minua hyvin.

Jokaisen pitäisi todellakin saada elää rauhassa oli päivä tai yö ja se tietoisuus ettei ole turvallista paikkaa jossa voi olla ihan rauhassa on todella kamalaa. Joten AINA, missä tahansa liikut, voi joku tupata iholle. Ihan arkisissa tai virallisissa tilanteissa. Jopa jotkut kaupanmyyjät ovat rivoilleet asiakaspalvelutehtävissä. Välttelen yhtä myyjää kuin ruttoa.

Vierailija
114/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä kerran!

Nainen harrastaa seksiä halukkaan miehen kanssa. Kumpikin on tyytyväinen. Kenenkään koskemattomuutta ei loukata. Naista lu***tellaan ja hu***tellaan.

Vanhempi mies lähentelee nuorta naista, joka ei ole hänestä kiinnostunut. Naisen kehon itsemääräämisoikeutta rikotaan ja hänelle aiheutetaan parhaimmillaankin olo, että hän on tavara, johon miehellä on oikeus. Miestä nimitetään palstalla ja ehkä muuallakin (:D) setämieheksi, joka tarkoittaa lähentelijää, joka kohtelee nuorempia naisia kuin palaa lihaa.

Mies/miehet ovat nyt ulisseet sivutolkulla toisessa ketjussa siitä, että naiset nimittelevät setämiehiksi ketään, vaikka suurin osa miehistä ei olekaan lähentelijöitä.

Naisten nimittely on vanhastaan ollut "oikeutettua". Naisten nimittely on setämiehittelyyn verrattuna epäreilua, järjetöntä ja epäloogista - täällä syytellään samaan aikaan naisia seksin harrastamatta jättämisestä ja seksin harrastamisesta.

Se, että miehistä keksitään nimityksiä, JOS he tekevät väärin, on ihan eri planeetalla kuin se, että naisia voidaan nimitellä erittäin alatyylisesti, vaikka he eivät olisi tehneet mitään väärää ketään toista ihmistä kohtaan. Miehet ovat vain tottuneet siihen, että miehillä on vapauksia ja oikeuksia seksuaalisuuteen ja jopa toisen itsemääräämisoikeuden rikkomiseen liittyen ilman, että siitä tulee seurauksia. Nyt tulee, ja se tuntuu kaikesta päätellen kauhealta. Vaikka ei edelleenkään ole verrattavissa siihen, että naisia haukutaan h**riksi, ihan vain alistamismielessä, mikä on tuon naisen nimittelyn perimmäinen tarkoitus. Näyttää naiselle paikka miestä alempana, yksilönä jolla ei ole oikeutta edes omaan kehoonsa.

TLDR: miehet eivät kestä sitä, että heille tulee seurauksia lähentelystä, koska asia on verrattain uusi. Vanhastaan vain naisia on nimitelty, ja ihan ilman että ovat tehneet kenellekään mitään väärää.

Jos nainen joutuu ahdistelun kohteeksi vaikka yömyöhään jossakin puistossa kävellessään bussipysäkiltä kotiin, joutuu hän syytösten kohteeksi.

"miksi menit sinne"

Samat ihmiset kuitenkin sanovat,  että "miehillä on täysi oikeus liikkua puistoissa, sillä ei kenenkään liikkumista julkisella paikalla saa eikä voi rajoittaa".

Tämä siis jos joku ehdottaa tiukempaa valvontaa miesten liikkumisen rajoittamista niillä alueilla joilla seksuaalirikoksia tapahtuu enemmän.

Eli nainen ei saa mennä yöllä puistoon, mutta miehellä pitää olla oikeus liikkua siellä puistossa jos itse niin haluaa.

Naisten liikkumisen rajoittaminen on ok ja hyväksyttyä, mutta miesten liikkumista ei saa rajoittaa.

Saa naiset mennä minne haluavat. Lisäävät vain riskiä rikokseen. Ihan niinkuin mies kun menee nakkikiskajonoon yöllä. Miksi muuten naisten kokemasta väkivallasta hölötetään niin paljon vaikka kokevat sitä vähemmän kuin miehet?

Puhutaanko sitten seksuaalisesta väkivallasta, jossa uhrina on useimmiten nainen? Tai parisuhdeväkivallasta, jossa uhrina on useimmiten nainen ja tekijänä oma läheinen, yleensä mies? Mistä sinun mielestäsi saisi "hölöttää"?

Ei viitsitä sortua stereotypioihin.

"Sukupuolten välillä ei ollut juurikaan eroa parisuhdeväkivallan kohteeksi joutuneiden määrässä: naisista 17 ja miehistä 16 prosenttia oli kokenut fyysistä väkivaltaa tai sillä uhkailua jossain vaiheessa nykyistä parisuhdettaan."

https://www.thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/hyvinvointi/sukupuolist…

Vierailija
115/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ahdistelua jos kävelen naisen perässä jos asun samalla suunnalla?

Vierailija
116/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä kerran!

"miksi menit sinne"

Ei viitsitä sortua stereotypioihin.

"Sukupuolten välillä ei ollut juurikaan eroa parisuhdeväkivallan kohteeksi joutuneiden määrässä: naisista 17 ja miehistä 16 prosenttia oli kokenut fyysistä väkivaltaa tai sillä uhkailua jossain vaiheessa nykyistä parisuhdettaan."

https://www.thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/hyvinvointi/sukupuolist…

Olisit ottanut sen seuraavankin lauseen: "Tapahtumakertoja oli kuitenkin naisilla useampia ja naisiin kohdistunut väkivalta oli sekä fyysisiltä että psyykkisiltä seurauksiltaan vakavampaa."

Vierailija
117/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, riippuu välimatkasta ja siitä kuinka käyttäydyt.

Vierailija
118/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällaisilla typerillä kysymyksillä on mielestäsi mahdollista saavuttaa? Jos on pimeä, ei ristin sielua ja hidastelet pari metriä naisen perässä että voit tuijottaa persettä, niin arvaat varmaan itsekin miltä se tuntuu. Jos et harrasta tällaista, mitä ihmeessä kysyt näin tyhmiä?

Vierailija
119/122 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisit ota tosissaan, ja silloinkin kun jotain seuraa rikosilmoituksesta, harvoin ahdistelijat joutuvat tilille.

Nykyään pyydän kavereita neutralisoimaan ahdistelijat tai hoidan asian itse :)

Vierailija
120/122 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh ! Mitähän tästä kaikesta 'debatista' nyt tämänkin asian tiimoilta oikein enää sanoisi ?

Se nyt ainakin on omalta kohdaltani aivan varmaa,että mikäli maailma oikeasti tällainen olisi,niin kuin tästä aika  ketkuilevasta ketjusta siitä yleiskuvan siitä saa,niin minä ainakin saattaisin alkaa kokea halua poistua siitä lopullisesti - ja mahdollisimman kiireesti vielä...

Se olisi nimittäin sananmukaisesti varsinainen  'Living Hell' .

Se olisi dystooppinen kuva maailmasta jota hallitsisivat sen päivittäisessä arkielämässäkin vain loputon viha, pelko,epäluulot,leimaaminen sen aivan  tavallisten kansalaistenkin keskeisessä jokapäiväisessä  elämässä.

Maailmassa jossa kaikkea yhteisöllisyyyttä pidetään ainoastaan tuomittavana ja jossa 'me' on sanana enää historiallinen kielioppireliikki,joka on poistunut lapsille opetettavien sanojen joukosta jo ajat sitten.

Siis siitä on tullut siinä dystopiamaailmassa  jo kirosana.

Kaikki usko ihmiseen siinä maailmassa on jo kauan sitten ennen sen syntyä kuollut ja kuopattu hulluutena muiden ns. 'menneen  maailman hyveiksi' kutsuttujen kanssa sekin.

Onneksi näin voi kuitenkin olla vain netissä. 

Paljon onnellisempana ja tietämättömänä (siitä ja sen siellä netissä olemisesta) ihminen voi elää ja puhtaampana sisimpänsä ja uskonsa elämään säilyttää, kun välttää ainakin näitä ja niitä kaikkia muitakin sellaisia  somekeskusteluja,joissa kaikki  niin sanotut  'reaaliaikaisen 'face to face' keskustelun ihanteet,tavoitteet,periaatteet,säännöt ja tunnisteet' on jo niiden alusta alkaen häivytetty ja  hylätty ja menettäneet lopullisesti kaiken merkityksensä .

Aivan erityisessä pannassa siinä maailmassa on käsite 'yhdessä'.

Kaikki eivät siihen maailmaan sovi,eivätkä kyllä haluakaan kuulua.

Yhteisöllisyys on varattu vain ns. oikeutetun vihan viharyhmille ja niiden tunnus on:'jos et ole puolellamme,olet meitä vastaan' .

Itse en ole niiden viharyhmittymien puolesta, enkä niitä vastaan- haluan vain pysytellä kokonaan ja kaikessa  erossa niistä.

Olla niistä siis mahdollisimman kaukana.

Se on helppoa.

Ei tarvitse muuta kuin sulkea netti,keskittyä omiin oikeisiin asioihin ja lähteä vaikka pihalle katselemaan sopivia linnunpöntön ja kukkaistutusten paikkoja ja jutella siinä vaikka työn lomassa naapurin kanssa ihan normaaleista päivittäisistä jutuista  tai vaikka tulevan kesän veneilyasioista..

Mielentila kohenee ihan kummasti kaiken sen,  ikävässä ja tylsässä nettikeskustelussa roikkumisen ja jumittuneen  nynneröinnin jälkeen.