Vierailija

Mulla on kuuri jonka aikana lääke otetaan 4x päivässä ja ainakin pari kertaa on käynyt niin,että en muista oonko ottanut vai en. Ei mitään muistikuvaa, oonko käynyt juomassa vaan vettä vai ottanut lääkkeen samalla. Pitää joku systeemi kehittää. Kiva oon vasta 30!

• ylös 0
  • alas 4

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Jos lääkkeet on läpipainopakkauksessa, niin kirjoita tussilla siihen tekstittömälle puolelle jokaisen tabletin kohdalle milloin se pitää ottaa. Tyyliin ma1, ma2, ma3, ma4, ti1, ti2 jne. Tai tee vaikka jääkaapin oveen taulukko, mihin laitat ruksin joka kerta kun otat lääkkeen. Kuurina menee näinkin, jatkuvalla lääkityksellä suosittelen dosettia.

• ylös 15
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Dosetti on helpoin, sellainen, jossa on tarpeen mukaan useampi lokero yhdelle päivälle

Vierailija

Permanent tussilla lääkepakkaukseen tai erilliselle paperille ruudukko johon merkataan viikonpäivä ja neljä ruutua jokaiselle päivälle ( paitsi aloitus- ja lopetuspäiville, jos kuuri aloitettu päivä- tai ilta-annoksesta.

Dosetti kannattaa hankkia jos lääkitys on pitkaikainen.

T nimim 26 tabl/pv + kuurit

Vierailija

Myydäänkö dosentteja muualla kuin apteekeissa? Paljonko dosentti maksaa? Voiko sellaisen löytää esim. Lidlistä?

Hyviä ehdotuksia yllä. Olen myös joskus kuullut Count Me Healthy -nimisestä rannekorusta, jossa liikutellaan pieniä helmiä sen merkiksi, että on ottanut lääkkeen / vitamiinin tai esim. juonut riittävän monta lasia vettä. Kyseessä on siis tavallisen korun näköinen ranneke, jonka avulla voi laskea ja rytmittää terveyteen liittyviä juttuja. En tiedä, onko niitä saatavilla Suomessa.

Minulla on lääkkeet valmiiksi dosettimaisessa läpipainopakkauksessa, eli lääkeyhtiö on pakannut ne niin, koska kyseessä on lääke keskushermoston sairauteen (MS-tauti), jossa osalla diagnosoiduista saattaa olla kognitiivisia ongelmia nimenomaan muistin ja keskittymiskyvyn kanssa.

Vierailija

Kyllä ne lääkkeet muistaa ottaa... Tarpeeksi kauan kun joutuu popsimaan niitä.

Kerran kävi pieni siis ihan pieni kämmi lääkkeiden kanssa kun en ollut varma olinko ottanut vai en... No otin sitten tuplat lääkkeitä.

Kyseessä oli Ketipinor ja siihen aikaan minulla meni sitä 400mg per vrk. otin sitten 800mg... Oli kuulkaas pehmeä olo. Kaupassa asiointi oli kevyttä ja niin autuasta... maksaessani ostokset kolikot vaan tippuivat ja minä hymyilin...

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Lääkekuurien pillerit ja tabletit on niin isoja, että muistan kyllä ne nielleeni. Ja yleensä otan tiettyyn aikaan, tietty kellonaika = lääke, kännykkäaikaan varsinkin helppoo, kun voi laittaa hälytyksen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Myydäänkö dosentteja muualla kuin apteekeissa? Paljonko dosentti maksaa? Voiko sellaisen löytää esim. Lidlistä?

Clas Ohlsonilla ainaki ollu.

Vierailija

Olen nähnyt ihan jossain halpakaupassa dosetteja. Itsekin voi askarrella tilapäisen vaikka liimaamalla pullonkorkkeja johonkin pahviin, ja merkkaa päivät sitten vaikka tussilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Halvimmaksi tulee mennä sen kanssa naimisiin. Ihmiskauppa taitaa olla kiellettyä.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulisin että yliopistolta saat itsellesi adoptoitua oman dosentin, akateeminen työttömyys näes. Kunhan maksat dosentin palkan, tarjoat virikkeellistä tekemistä ja ruokit dosenttisi hyvin, voisit hyvinkin saada yhden kotiin.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kun olen kirjoittanut tänne yli 20 aloitusta valkoisesta ylivallasta muistan ottaa ketipinorini.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että yliopistolta saat itsellesi adoptoitua oman dosentin, akateeminen työttömyys näes. Kunhan maksat dosentin palkan, tarjoat virikkeellistä tekemistä ja ruokit dosenttisi hyvin, voisit hyvinkin saada yhden kotiin.

Ja aivan varmaan tuo dosentti muistuttaisi sinua  ottamaan lääkkeet. Pahoin vaan pelkään dosentin tulevan aika kalliiksi.

Vierailija

Minulla on dosetin virkaa tekemässä 2 juomalasia. Niihin nakkaan aamulla sen päivän lääkkeet, yhden aamua, yhden iltaa varten. Lasit ovat esillä kirjahyllyssä vakipaikalla, joten niistä näkee.

Vierailija

Minulla on kymmenen päivän välein pistettävä lääke. Vuoroin vasen ja oikea reisilihas. Otan aina kännykällä kuvan kun olen pistänyt, jotta muistan, kumpi puoli oli viimeksi, ja milloin pistin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.