Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä värjäätte hiuksianne vielä vuonna 2017?

Vierailija
17.04.2017 |

Otsikossa kysymys, selittäkää itsenne

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värjään, mutta käytän kasvi- tai suoravärejä.

Kerrotko mikä näistä toimisi tummanvaaleisiin ja tummanruskeisiin hiuksiin - mitä merkkejä käytät onko haittoja ja kertymiä hiuksiin?

Miten olisi Elumen? Jos on useampaa väriä päässä eli vaikka raitoja, niin Elumen ei tartu tummista osioista vaaleisiin pesuissa. (Tavalliset suoravärit voivat näin tehdä.) Elumen sopii, jos ei tahdo vaihtaa väriään monta kertaa vuodessa.

Hennaus ja kasvivärit vaativat hieman enemmän perehtymistä. Itselläni henna nimenomaan vaati alussa kerrostamista, ennen kuin alkoi kunnolla pysymään. Tummat värit ovat myös vaatineet alkuun monta värjäystä putkeen, jotta vihertävyyden on saanut pois. Mitään haittoja ei ollut koskaan, ellei värjäysoperaation pitkää kestoa niihin lueta :)

Vierailija
22/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maantienharmaa oma hiusväri. Samoin todella vaaleat ripset ja kulmakarvat. Värjäytän hiukset tummanruskeaksi sanoin kulmakarvat ja käytän ripsaria.

Olen kokeillut myös joskus vaalentaa hiuksia, mutta tumma sopii milelestäni paljon paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjääkään. Kyllähän se luonnetta vaatii, kun on nelikymppisenä selkeästi harmaata tummassa tukassa. Mutta harmaavarpunen en todellakaan ole, pikemminkin ne värjääjät ovat.

Vierailija
24/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo ala-asteikäisenä äidiltäni huomautteluja maantienharmaista hiuksistani joita pitäisi värjätä, joten ajatus luonnollisten hiusten "kelpaavuudesta" tuntuu oudolta. Lisäksi minulla on jo ensimmäisiä oikeita harmaita hiuksia.

Vierailija
25/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee miten haluaa.

Vierailija
26/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että kysymyksen taustalla on viime kuussa uutisoitu väitöskirjatutkimus.

"Hiusvärejä käyttäneiden naisten rintasyöpäriskin havaittiin olevan 23 prosenttia suurempi kuin naisilla, jotka eivät olleet koskaan värjänneet hiuksiaan."

http://yle.fi/uutiset/3-9498582

Itse olen värjäyttänyt hiuksiani säännöllisesti parikymmentä vuotta, mutta lopetin muutama vuosi sitten. Rintasyöpäriski siihen ei kyllä vaikuttanut, vaan lähinnä halusin säästää rahaa. Värjäämisen lopetettuani huomasin, että pidänkin eniten omasta ruskeasta hiustenväristäni. Harmaita on alkanut tulla, mutta ne näyttävät pikemminkin vaaleilta raidoilta ohimoilla, joten nekään eivät minua ainakaan tällä hetkellä häiritse.

Vierailija
27/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen kysymys - harva sentään viihtyy maantien tai likaisen oljen värisissä hiuksistossaan, kuten monilla meillä on luonnostaan.

Yleensä ihmisille sopii parhaiten se väri, mikä heillä on luonnostaan.

Ai täysharmaa nelikymppisenä?

Ei kiitos!

Vierailija
28/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjääkään, onneksi on itsellä kaunis pähkinänruskea tukanväri eikä maantienharmaa.

Vierailija
29/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen kysymys - harva sentään viihtyy maantien tai likaisen oljen värisissä hiuksistossaan, kuten monilla meillä on luonnostaan.

Yleensä ihmisille sopii parhaiten se väri, mikä heillä on luonnostaan.

Niin, lapsena oli luonnostaan kultaiset, oljen väriset hiukset ja sitten geenit iski päälle - maantienharmaat. Juu, kyllä ne vaaleat hiukset vaan mulle sopii mutta nyt pyrin lopputulokseen värjäämällä.

Vierailija
30/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa jotenkin niin säkenöivän nerokkaalta, kun ei tee mitään ulkonäölleen. Sisäinen kauneus valaisee palstan ja loistaa tänne saakka!

Vierailija
31/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin

Vierailija
32/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole elossa enää vuonna 2080.

Vierailija
33/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla pinkissä, sama väri jo vuosia. Normaaleja kestovärejä en kyllä käyttäisi ppd:n vuoksi, joten jos tähän pinkkiin kyllästyn, niin sitten kai palaan omaan väriin.

Vierailija
34/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en pidä siitä maantienväristä,joka päästäni kasvaa,värjään hiuksiani hennalla.Hiukset ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan,en ymmärrä ap:n pointtia.

Vierailija
35/35 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi että hiuksia voi värjätä vuonna 2017, toisin kuin vuonna 1920. Jos jokin omassa olemuksessa ei miellytä, sen voi korjata. Itseäni ei miellytä maantienharmaa oma tukka joka tekee ilmeestä tunkkaisen ja vanhan. Lisäksi värit ovat kehittyneet mm.olapexien yms myötä niin, ettei edes vaalennus juurikaan vahingoita hiuksia.

Itse ihmettelen todella monen ihmisen kohdalla että miksi tuo ei värjää hiuksiaan.

Nykyinen vegaani&luomubuumi saa ihmiset näyttämään lestahipeiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi