Gigantin myyjä sanoi tietokoneen olevan huippu tehokas.Ostimme sen pojallemme ja poika sanoi että pelit eivät toimikkaan kunnolla
Kommentit (88)
Palautus ja ja joku tonnin kone vaikka jimssistä.
Tän takia pelikone pitäisi aina rakentaa itse eikä mennä ostelemaan mitään Gigantin läppäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos keneltä konetta harkitsevalta vanhemmalta tahansa kysyy, pitääkö sillä koneella pystyä pelaamaan, löytyy aina joku perheessä tai käyttäjäkunnassa, joka sillä myös pelaisi.
Siksi vastaus on yhtä tyhjän kanssa myyjälle, kun ei löydy riittävän montaa tonnia taskusta kumminkaan.
Pelaaminenkin on niin laaja käsite. Tarvitsetko koneen, joka pyörittää 60fps Fallout 4:sta ulta high asetuksilla ja 8k modeilla vai pelailetko retropelejä emulaattorilla? Jälkimmäiset pyörii vaikka leivänpaahtimella.
Ihan kuin tämä ketju olisi ollut testi että paljonko nuoria miehiä/henkisesti nuoria miehiä täällä vauvapalstailee.
Vastaus on että yllättävän monta. Mitä te täällä teette?
Varsinkin joku harmin lista-osasto? Menkää kotiinne.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin tämä ketju olisi ollut testi että paljonko nuoria miehiä/henkisesti nuoria miehiä täällä vauvapalstailee.
Vastaamalla tähän ketjuun sukupuoleni vaihtui? Nice one.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Että pelkästään nuoret miehet pelaa tietokonepelejä?
T: 27v nuori mies kahdella X kromosomilla
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin monen palstailijan olevan jo kotona. Kuka pihalle menee palstailemaan, oli sitten nuori mies tai nainen?
Ei kannata ostaa mitään ko. kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vaan tyyliin yli 1000 e läppärit pyörittävät kunnon pelejä hyvällä laadulla. Pöytäkone parempi.
Eikä mitään pakettikonetta vaan itse kasattu! Tulee paljon halvemmaksikin!
Parhaan pelikoneen saa itse rakentamalla
Ihan mukiinmenevän pelikoneen voi parhaimmillaan rakentaa samalla hinnalla (tai jopa halvemmalla) kuin ostaa kaupasta uuden PS4:sen. Tietokone pyörittää pelejäkin paremmin, etenkin jos ostaa esim Nvidian näytönohjaimen ja näytön, joka on varustettu G-syncillä tai sitten AMD ja FreeSync.
Vierailija kirjoitti:
Poika sanoo että koneesta puuttuu joku osa ilmeisesti näytönohjaaja.
ap
Tuota.. ilmeisesti tarkoitat näytönohjainta... jos se puuttuu niin läppäri on todellakin aikas kusinen. Kaikissa koneissa on näytönohjain mutta ilmeisesti teillä siinä koneessa liian tehoton (hidas) peleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuota.. ilmeisesti tarkoitat näytönohjainta... jos se puuttuu niin läppäri on todellakin aikas kusinen. Kaikissa koneissa on näytönohjain mutta ilmeisesti teillä siinä koneessa liian tehoton (hidas) peleille.
Tai sitten poika on yrittänyt ladata väärän valmistajan ajureita tms. Silloinhan se ilmoittaa, ettei näytönohjainta löydy.
Laita tähän ap koneen speksit, tai etsi Gigantin sivuilta se kone, jonka ostit ja me kerrotaan mitä sillä voi peilailla.
Kaikki tietokoneeni olen ostanut niin, että ensin katson mitä ohjelmia siinä yhtä aikaa pyörii ja sitten summaan näistä suositustehot. Lisäksi seuraan harrastajien keskusteluryhmiä, joista saa hyviä neuvoja.
Koska haluan pelata reaaliajajassa, muokata videoita ja harrastaa kuvankäsittelyä parillakymmenellä päällekkäisellä tasolla, niin ei tarvitse miettiä mitä muut ohjelmat vaativat. Näytönohjaimen on oltava huippulaatuinen ja se maksaa. Minulla on nyt menossa neljäs tietokone 80-luvun alusta alkaen ja tehot ovat riittäneet. Nyt olen pelaillut useita vuosia sitten ostetulla iMacillä. Se tuli kokonaisedullisemmaksi, koska ei tarvinnut uusia näyttöä. Jos ohjelmat alkavat jumittaa, niin se on merkki siivota kone turhista tiedostoista.
Olisitte ennen ostoa ilmaisseet myyjälle, mihin peleihin tietokonetta aiotaan käyttää. Jos tavara on soveltumaton ostajan erityiseen käyttötarkoitukseen, josta myyjä oli tietoinen, vika on myyjän, kun tämä ei korjannut ostajan virhekäsitystä vaikka oli siitä tietoinen.
Suomessa suurin osa myytävistä läppiksistä ja pöytäkoneistakin on ihan täysiä rutkuja. Kunnon pelikoneet pitää itse kasata komponenteista jos meinaa saada kunnon koneen järkevään hintaan. Joskus ihan itkettää mitä kivikautista ***kaa myyvät elektroniikkakaupossa ylihintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mukiinmenevän pelikoneen voi parhaimmillaan rakentaa samalla hinnalla (tai jopa halvemmalla) kuin ostaa kaupasta uuden PS4:sen. Tietokone pyörittää pelejäkin paremmin, etenkin jos ostaa esim Nvidian näytönohjaimen ja näytön, joka on varustettu G-syncillä tai sitten AMD ja FreeSync.
Teran malli PS4 maksaa 300€. Ei tolla hinnalla saa edes G-sync näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tai sitten poika on yrittänyt ladata väärän valmistajan ajureita tms. Silloinhan se ilmoittaa, ettei näytönohjainta löydy.
Joissain tapauksissa ne ajurit pitää itse asentaa kun kone otetaan paketista. Ei ole edes välttämättä vielä ladattu kunnollista ajuria kertaakaan. Ei se poika sitä välttämättä osaa jos eivät vanhemmatkaan tiedä asiasta mitään. Sitten tietenkin osa peleistä tarvii eri sovelluksia pyöriäkseen kuten Direct X ja mitä näitä nyt on.
Gigantissa on 30 päivän palautusoikeus. Takaisin vaan, ei se täällä narisemalla tehokkaammaksi muutu.