Jos olisin voittanut 87milj euroa. Perustaisin kotipalvelun ja palvelukodin vanhuksille missä olisi vain sairaanhoitajia töissä.
Tietysti myös terveydenhoitajat kävisi perustamaani paikkaan.
Geriatri kävisi kerran viikossa hoitamassa mahdolliset lääketieteelliset asiat.
Kyllä myös yhden siivoojan palkkaisin ja tietenkin hyvän kokin.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ne kaikki työt tekisi? Se yksi siivooja?
Kuka pesisi vanhukset? Kuka jakaisi ruuat ja auttaisi syömään?
Kuka auttaisi pukeutumisessa? Vessakäynneissä ? Pitäisi paikat kunnossa? yms.
Palvelutaloissa on paljon tehtäviä joita tärkeät sairaanhoitajat eivät alentuisi tekemään. Sairaanhoitajat laskevat ja jakavat lääkkeet ja tekevät raportteja. Eivät he anna vesilasia janoiselle ikäihmiselle.
Täällä on paljon lähihoitajia 😁
Ihan omaisena kirjoitin. En ole lähi- enkä sairaanhoitaja.
Mutta kokemuksesta sitä mieltä että ihmisyys vaikuttaa enemmän kuin koulutus siihen kuka on hyvä hoitaja. Olen tavannut useita loistavia hoitajia, mutta valitettavasti myös hoitajia joita ei saisi jättää puolustuskyvyttömien ihmisten kanssa samaan tilaan ilman valvontaa. Täysin väärässä ammatissa olevia ihmisiä.
Niin, olen aloittaja ja omainen. Olen korkeasti koulutettu terveydenhuollon ammattilainen pääkaupunkiseudulta.
Olen niin järkyttynyt vanhusten tilanteesta että siksi haluan herättää ajatuksia siitä mikä olisi hyvää, arvokasta vanhustenhoitoa.
Onneksi minulla on lapsina lääkäri ja terveydenhoitaja. Uskon, että he hoitavat minut kotona ja valvovat jos minulla käy ulkopuolisia hoitajia heidän toimintaansa.
Täytyykin nyt tehdä hoitotestamentti missä ilmoitan ajatukseni.
~haluan eutanasian ja asuntoni on myytävä jotta saan sen vaikka ulkomailla
~haluan asua kotona loppuun asti jos se kivuttomasti on mahdollista
~haluan polttohautauksen ja tuhkani sirotellaan ystäväni järvenrantatilalle
~en halua ruumiinavausta suoritettavaksi (jos ei ole pakko)
Jos liikeideasi on kannattava (=järkevä), et tarvitse sen perustamiseen lottovoittoa, vaan voit hakea ja saada rahoitusta pankista. Jos ideasi ei ole järkevä, 87 miljoonaa riittäisi pari vuotta ja sen jälkeen olisit köyhä ja konkurssissa.
Ja sitten kun on ne miljoonat tilillä tuumaatkin ja paskat ja otat vuokraan lentokoneen viemään sut lämpöä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelutaloissa on paljon tehtäviä joita tärkeät sairaanhoitajat eivät alentuisi tekemään. Sairaanhoitajat laskevat ja jakavat lääkkeet ja tekevät raportteja. Eivät he anna vesilasia janoiselle ikäihmiselle.
Kuule hyvä sairaanhoitaja tekee nuo kaikki. Ja kun nyt tarpeeksi palkkaa maksaa niin kyllä niitä hyviä sairaanhoitajia saisin palkattua.
Kyllä yksi siivooja nyt riittää aamuvuorossa arkisin. Kyllä sairaanhoitajat muissa vuoroissa nyt jälkensä osaavat siivota.
Sairaanhoitajan opinnot alkavat perussairaanhoidon jaksolla.Katopas kun tässä on sellainen juttu, että harva on ryhtynyt sairaanhoitajaksi palkan takia.
Hyvät sairaanhoitajat kun haluavat tehdä töitä sairaanhoitajina, ei siivoojina.
Kyllä perushoitoa tekevää sairaanhoitajaa vähän pitkään katsotaan.
Koita nyt vaan päästä lähihoitaja vihastasi.
Sairaanhoitajat tekevät perushoitoa, se on erittäin tärkeä osa potilaan kokonaisvaltaista hoitoa. Kuka teholla ja muillakin sairaalan osastoilla hoitaisi perushoidon, jos ei sh:t?
Ei yliopistosairaaloissa enää paljon perus- tai lähihoitajia löydy, kun eläköitymisen myötä vakanssit muutetaan sairaanhoitajan toimiksi. Nykypäivän sana on yksilövastuinen hoitotyö, eli hoitaja vastaa vuorossa kaikista omien potilaidensa asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule hyvä sairaanhoitaja tekee nuo kaikki. Ja kun nyt tarpeeksi palkkaa maksaa niin kyllä niitä hyviä sairaanhoitajia saisin palkattua.
Kyllä yksi siivooja nyt riittää aamuvuorossa arkisin. Kyllä sairaanhoitajat muissa vuoroissa nyt jälkensä osaavat siivota.
Sairaanhoitajan opinnot alkavat perussairaanhoidon jaksolla.Katopas kun tässä on sellainen juttu, että harva on ryhtynyt sairaanhoitajaksi palkan takia.
Hyvät sairaanhoitajat kun haluavat tehdä töitä sairaanhoitajina, ei siivoojina.
Kyllä perushoitoa tekevää sairaanhoitajaa vähän pitkään katsotaan.
Koita nyt vaan päästä lähihoitaja vihastasi.Sairaanhoitajat tekevät perushoitoa, se on erittäin tärkeä osa potilaan kokonaisvaltaista hoitoa. Kuka teholla ja muillakin sairaalan osastoilla hoitaisi perushoidon, jos ei sh:t?
Ei yliopistosairaaloissa enää paljon perus- tai lähihoitajia löydy, kun eläköitymisen myötä vakanssit muutetaan sairaanhoitajan toimiksi. Nykypäivän sana on yksilövastuinen hoitotyö, eli hoitaja vastaa vuorossa kaikista omien potilaidensa asioista.
Näin on myös meillä keskussairaalassa. Itse en ole koskaan vieroksunut perushoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos liikeideasi on kannattava (=järkevä), et tarvitse sen perustamiseen lottovoittoa, vaan voit hakea ja saada rahoitusta pankista. Jos ideasi ei ole järkevä, 87 miljoonaa riittäisi pari vuotta ja sen jälkeen olisit köyhä ja konkurssissa.
Kuule, sen verran olen budjettien kanssa ollut tekemisissä ja tiedän että ei tuolla vanhustenhuollossa ihan pienillä panoksilla pärjäisi. Siksi tuota eurojackpot-voittoa kaipaisinkin.
Tottakai nämä vanhukset maksaisivat hoidostaan, enhän luvannut ilmaista hoitoa, vaan laadukasta.
just juts itse hankkisin kartanon uimaaltaalla
Ystäväni on sairaanhoitaja. Se on uskomatonta kuinka laaja tietämys hänellä on. Jos jotain kremppaa on, niin hän kyllä osaa ohjata oikeaan hoitopaikkaan.
Juupa juu!Pitänee paikkansa että köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus!
Arvostan lähihoitajia, mutta yläpeukutin aloitusta siksi, että tämmöinen teko lottorahoilla olisi äärimmäisen hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni on sairaanhoitaja. Se on uskomatonta kuinka laaja tietämys hänellä on. Jos jotain kremppaa on, niin hän kyllä osaa ohjata oikeaan hoitopaikkaan.
Minulla on lähipiirissäni 3 sairaanhoitajaa ja 1 terveydenhoitaja-sairaanhoitaja, ja allekirjoitan kyllä täysin saman.
Täällä palstalla kun jatkuvasti mollataan kunnallista hoitoa!Me kaupungin kotihoitsjat käydään useassa yksityisessä hoitopaikassa hoitamassa asiakkaita kun se tulee niille halvemmaks!Ja se monenkin ihannoima yksityinen hoito ei todellakaan ole aina kummoista!
Sairaanhoitajat ei todellakaan tee perushoitoa monissa paikoissa. Ja varsinkin jos lähihoitajia työskentelee samassa yksikössä niin lähärit on ne jotka perushoidon tekee. Sairaanhoitajat hoitaa enemmänkin toimenpiteitä, lääkitsemistä ja kirjaamista.
Mun ystävä on sh eikä ole koulun jälkeen tehnyt päivääkään perushoitoa.
Jos palkka olisi kohdallaan, niin voisin hyvin tehdä töitä ikäihmisten parissa enemmänkin. Voisin hyvin olla töissä ap:n kuvailemassa yrityksessä, jos työntekijöistä huolehdittaisiin paremmin kuin muualla.
Teen tällä hetkellä töitä mt-puolen tehostetussa palveluasumisessa sairaanhoitajana ja jos asukkaalla tulee vessahätä tai muu perushoidollinen tilanne siinä kun minä olen hänen kanssaan, en rupea huutelemaan lähihoitajaa paikalle, sujuu se avustaminen minultakin.
Toki olen vastuussa esimerkiksi lääkityksistä ja toimin vuorossa "vuoropäällikkönä", mutta lähihoitajat meillä pistävät insuliinia useammin kuin minä, vaikka moni luulee, että sairaanhoitaja hoitaa kaiken muun kuin p.o.-lääkityksen. Ainakin omassa työpaikassani lh ja sh ovat samalla viivalla, toisella on vain enemmän vastuuta eri osa-alueilla. Yövuorossa pesen pyykkiä ja hoidan "lähihoitajan hommat", kun häntä ei mahdollisesti ole edes töissä (2 työntekijää yössä, 2 osastoa).
Tämä on tosin vain väliaikainen työ kunnes löydän oman erikoisalani töitä, mutta viihdyn tuollakin :) Tästä työstä tulee hyvä mieli ja sydäntä lämmittää myös säännöllinen palkka :D
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu!Pitänee paikkansa että köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus!
No, minä en kyllä ole köyhäkään. Mutta minulla on laaja kokemus vanhusten ja sairaiden hoidosta.
Miksi meillä asiat ei voisi olla paremmin?
Miksi tervettä ikäihmistä pitäisi hoitaa sairaanhoitajan toimesta? Kysehän on nimen omaan SAIRAANhoitajasta. Mitä vikaa on lähi/perushoitajassa? Monesti toitotetaan, että hoitajat ei tee töitään kunnolla, mutta kysehän on siitä, että aikataulut on vedetty niin kireäksi, että ei PYSTY. Jos perustaisit tuollaisen luksushoitolan, niin voisit palkata tarpeeksi lähihoitajia, jotta heillä olisi aikaa tehdä työnsä hyvin.
Ihan omaisena kirjoitin. En ole lähi- enkä sairaanhoitaja.
Mutta kokemuksesta sitä mieltä että ihmisyys vaikuttaa enemmän kuin koulutus siihen kuka on hyvä hoitaja. Olen tavannut useita loistavia hoitajia, mutta valitettavasti myös hoitajia joita ei saisi jättää puolustuskyvyttömien ihmisten kanssa samaan tilaan ilman valvontaa. Täysin väärässä ammatissa olevia ihmisiä.