Kolme 18-19-vuotiasta naista haluaa baari-illan jälkeen kyydin kotiin mutta miksi kenenkään pitäisi suostua ilmaiseksi taksiksi?
Naiset halusi että puolituttu olisi lähtenyt varta vasten autolla hakemaan heidät baarista kesken yön. Kaikesta päätellen ilmaiseksi. Mikä on tuossa ideana?
Kommentit (60)
Joo joskus 30- 40 vuotta sitten puolisoni kaiffarit soitti yöllä hakemaan baarista.
No en tiennyt, että nykyisinkin noin tekevät jotkut.
Sinkkuäiditkin etsivät hovikuskia ja välillä joku aisuri siihenkin suostuu.
Näille voi aina sanoa, että sorry, oon kännissä, en voi ajaa.
Ei tietenkään, bensarahat ja kohtuukorvaus ajasta. Ellei käy niin tosiaan sanoo että ei pysty, olen humalassa;)
Heidät kannattaa hakea, koska se on turvallisempaa nuorille.
Oikein . Tuttavat pitää huolta ja auttaa. Noin nuorilla ei ole paljon rahaa saati turvallisuus nykyään noit takseja on kahta laatua . Laittomat ja lailliset. Kyllä meidän Suomi kulttuurissa autetaan eikä oteta maksua jos tuttu suomalainen. Se on siten että kun auttaja tarvii joskus apua sitäkin autetaan sitten. Tee toisille mitä itsellesi toivoisit. Ettei käytä hyväkseen ketään . Ollaan reilua.
Näin nuoret toimii. Ei kukaan enää halua käyttää taksia. Kivempi soittaa tuttu kuski ja kännissä puolitututkin käy. Omassa nuoruudessa liftattiin, mikä vasta typerää olikin. Omat lapset kuskaa välillä muita ja toisinaan ovat itse kuskeina. Pieni korvaus annetaan aina kuskille. Mikä tässä oli ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Näin nuoret toimii. Ei kukaan enää halua käyttää taksia. Kivempi soittaa tuttu kuski ja kännissä puolitututkin käy. Omassa nuoruudessa liftattiin, mikä vasta typerää olikin. Omat lapset kuskaa välillä muita ja toisinaan ovat itse kuskeina. Pieni korvaus annetaan aina kuskille. Mikä tässä oli ihmeellistä?
Korjaus: ovat siis toisinaan itse kuskattavina.
Noin yleisesti, on fiksua ajatella myös paluu ennalta.
Teillä on taas alapää jutut tässä. Teillä ei ole mitään inhimillistä tai ihmisarvoa muitakaan kohtaan eikä itseänne. Se tarkoittaa samaa teille silmä silmästä peräsuoli peräsuolesta amen.
Sä nyt oletit. Olisit sanonut vaatimuksesi suoraan.
Mikä järki tuossakaan?
Ku mä olin 18-22v muutama samanikänen nainen pyys aina kyytiä/voinko heittää ne baarista kotiin. Mut kuitenkaa pesää ne ei halunnu mulle antaa vaan deittaili ihan myita, yleensä vanhempia miehiä
Vierailija kirjoitti:
Teillä on taas alapää jutut tässä. Teillä ei ole mitään inhimillistä tai ihmisarvoa muitakaan kohtaan eikä itseänne. Se tarkoittaa samaa teille silmä silmästä peräsuoli peräsuolesta amen.
Saa olla asiat melkoisen ikävästi jos menee baariin ja joutuu avaamaan haaransa että pääsee kotiin. En usko että tuota tapahtuu kun "elokuvissa".
Mielummin hakee kun että joutuu raiskaritappajan kynsiin.
Kannattaa mennä auringonvalossa päiväkänneille lähiöbaariin. Siellä on myös mukavia kaljaveikkoja päiväsaikaan. :)
Jos ei itse pääse omin neuvoin kotiin jaloin tai julkisilla eikä ole maksaa kyydistä kotiin, pysyköön kotona. Näin meillä on aina tehty ja pärjätty. Selvää hyväksikäyttöä vinkua toisilta ilmaista kyytiä. Sama kuin ruinaisi rahaa ilman aikomustakaan maksaa takaisin.
Jos saisin piparia heiltä, niin miksi ei? M54
Vierailija kirjoitti:
Mielummin hakee kun että joutuu raiskaritappajan kynsiin.
Joo mutta mikä velvollisuus on puolitutulla huolehtia tuosta?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tuon ikäisenä aina kuski mukana. Tälle sitten maksettiin ruuat, limut ja bensat. Ellei sitten halunnut kuskaamisesta rahaa, niin kukin iski 10-20 markkaa kuskille. Saattoi heittää useammankin rundin viikonloppuisin. Mä olin usein kavereille kuskina, kun en dokaamisesta perustanut.
Tänä päivänä olen yhä kuskina. Lapsille ja näiden kavereille. Kerran menin jo niin pitkälle, ettei ollut yhtään omaa lasta viikonloppuna liikenteessä niin kuskasin sitten kavereita, kun soittivat. Kyllä mä näiltäkin otan jonkun maksun toisinaan, kun pitkin pkseutua ajellaan. tulevat sitten meille johonkin talkoisiin, esim aidan rakentamiseen tai terassiin jne. kyllä mulla projekteja riittää kesät talvet.
Vanhemmat voisi hakea lapsensa baarista kotiin.