Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisin voittanut 87milj euroa. Perustaisin kotipalvelun ja palvelukodin vanhuksille missä olisi vain sairaanhoitajia töissä.

Vierailija
15.04.2017 |

Tietysti myös terveydenhoitajat kävisi perustamaani paikkaan.
Geriatri kävisi kerran viikossa hoitamassa mahdolliset lääketieteelliset asiat.
Kyllä myös yhden siivoojan palkkaisin ja tietenkin hyvän kokin.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tervettä ikäihmistä pitäisi hoitaa sairaanhoitajan toimesta? Kysehän on nimen omaan SAIRAANhoitajasta. Mitä vikaa on lähi/perushoitajassa? Monesti toitotetaan, että hoitajat ei tee töitään kunnolla, mutta kysehän on siitä, että aikataulut on vedetty niin kireäksi, että ei PYSTY. Jos perustaisit tuollaisen luksushoitolan, niin voisit palkata tarpeeksi lähihoitajia, jotta heillä olisi aikaa tehdä työnsä hyvin.

Sanoinhan että voisin palkata myös terveydenhoitajia, heillähän on pohjana shkoulutus. Uskon, että heille se vaipanvaihto ja pepun pesu on vain pala kakkua.

Ja harva vanhus ihan tervekkään on. Ja sh/th:t ovat herkkiä myös huomaamaan alkavat sairaudet. Näin iäkäs ihminen saadaan nopeasti hoitoon ja nopeasti myös takaisin kotiin.

Valitettavasti näen päivittäin että ei se kiire ole ainoa syy huonotasoiseen hoitoon ja palveluun. Onko vika koulutuksessa vai asenteessa?

😄Sitäpaitsi nuo lukemattomat sairaanhoitajat hoitavat kotonaan terveitä lapsia.

Mitä vikaa siinä on et hoitaa omia lapsiaan?

No,kun mollataan että "sairaanhoitaja" voi hoitaa vain sairaita. Siis, moni sairaanhoitaja hoitaa kotonaan lapsiaan, eikä mitään "sairaita" lapsia.

Ehkä tuo sairaanhoitaja nimi pitäisi muuttaa. Keksikää uusi nimi!

Ei sillä omien lasten hoitamisella ole mitään tekemistä ammatin kanssa! Ihmeellinen ajatus! Hoitaahan kaikki muutkin ammattiryhmät lapsiaan kotona. Mä en edelleenkään ymmärrä miten asiaan liittyy mitenkään se jos työkseen on sairaanhoitaja ja miksi se ammattinimike pitäisi vaihtaa jos vapaa-aikanaan tekee muuta kuin mitä työssään tekee. Työ ja koti on täysin toisistaan erilliset asiat!

Vierailija
82/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sairaalassa tarkkailussa. Kaikki toimenpiteet teki harjoittelijat. Ei hoitajat viitsineet terveelle antaa vesilasia (en saanut liikkua) tai tulla kuumetta mittaamaan. Sun pitäisi maksaa kunnon palkkaa. Kauanko sulla tuo raha oikeasti riittäisi? Oletko laskenut kaikki kulut? Haavesi on hyvä, mutta 87 miljoonaa ei oikeasti ole paljon tuohon. Rakennus ja sen kulut, palkat, hallinto ja mitähän kaikkea sitä onkin. Jo pelkkä rakennus pihoineen esim. 10 vanhuksen paikkaan vie heti muutaman miljoonan, jos haluat oikeasti laadukkaan paikan. Sitten kaikki apuvälineet yms. ovat kalliita. Hoitosängyt parituhatta jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin sairaalassa tarkkailussa. Kaikki toimenpiteet teki harjoittelijat. Ei hoitajat viitsineet terveelle antaa vesilasia (en saanut liikkua) tai tulla kuumetta mittaamaan. Sun pitäisi maksaa kunnon palkkaa. Kauanko sulla tuo raha oikeasti riittäisi? Oletko laskenut kaikki kulut? Haavesi on hyvä, mutta 87 miljoonaa ei oikeasti ole paljon tuohon. Rakennus ja sen kulut, palkat, hallinto ja mitähän kaikkea sitä onkin. Jo pelkkä rakennus pihoineen esim. 10 vanhuksen paikkaan vie heti muutaman miljoonan, jos haluat oikeasti laadukkaan paikan. Sitten kaikki apuvälineet yms. ovat kalliita. Hoitosängyt parituhatta jne. 

Se hoitaja antaa niiden harjoittelijoiden harjoitella ja seuraa oppimista.

Vierailija
84/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia on kiva suunnitella silloin, kun se voitto on vielä "jos." Mutta jos siitä koskaan tulee "kun," niin suunnitelmat muuttuvat hyvin nopeasti.

Vierailija
85/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tuolla tekisi ne käytännön työt?

Vierailija
86/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset tekee bisnestä. Ei yksityisissä hoitolaitoksissa ole edes verhoja. Asiakas hankkii kaiken vessapaperista lähtien kaiken. Kun maksat 4000€ kuussa, sat katon pääsi päälle ja yhden ruuan vuorokaudessa. Kaikesta muusta maksat itse sen 4000€:n lisäksi.

Ottaisitte nyt edes asioista selvää.

Vierailija
87/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja tekee suhteessa enemmän duunia kuin lähohoitaja yhteensä mukisematta .Kantaa roskasäkit pahvijätteet yms jotka lähihoitajan käteen ei tartu.Näin meillä keski-suomessa.Kuntoutus ja suihkuhommat on nykyään lähihoitajilta unohtunut kokonaisvaltaisesta hoidosta mutta sairaanhoitajien lääkärinkiertovuorot kelpaa viis siitä onko osaamistaso sama.Eikä voi ollakaan.Ruohonjuuritasolta sairaala-apulaisesta.lähihoitajaksi ja siitä sairaanhoitajaksi lukeneena tämä sivusta seurattuna .Myös työmoraali on laskenut.Papereilla ei kyllä myöskään töitä tehdä eli kyllä jos sydän on paikoillaan minulle kelpaisi töihin.

Vierailija
88/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin isäni(83v,alz)luona lounasaikaan. Toissapäiväinen kakkainen pesulappu oli lavuuaarin reunalla. Heitin jo pois :)

Kakkaisen istuinalustan päälle oli laitettu kasvopyyhe. Sinne vain piiloon.

Sänky oli hurjan näköinen, petauspatja oli puoliksi lattialla. Se on ikävää jos isä siihen kaatuu.

Haukutaan perushoitoa mutta kyllä se on kaiken a ja o.

Vierailija
89/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rituli17 kirjoitti:

Sairaanhoitaja tekee suhteessa enemmän duunia kuin lähohoitaja yhteensä mukisematta .Kantaa roskasäkit pahvijätteet yms jotka lähihoitajan käteen ei tartu.Näin meillä keski-suomessa.Kuntoutus ja suihkuhommat on nykyään lähihoitajilta unohtunut kokonaisvaltaisesta hoidosta mutta sairaanhoitajien lääkärinkiertovuorot kelpaa viis siitä onko osaamistaso sama.Eikä voi ollakaan.Ruohonjuuritasolta sairaala-apulaisesta.lähihoitajaksi ja siitä sairaanhoitajaksi lukeneena tämä sivusta seurattuna .Myös työmoraali on laskenut.Papereilla ei kyllä myöskään töitä tehdä eli kyllä jos sydän on paikoillaan minulle kelpaisi töihin.

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. Sairaanhoitajana/omaisena joudun korjaamaan lähihoitajien jälkiä. Useimmalta heiltä puuttuu ihan maalaisjärki.

Kyllä täällä jaksetaan jauhaa tempuista mitä he arvostavat kovasti. Se tärkeä perushoito ja kotikuntoutus vain on paljolti unohtunut.

Vierailija
90/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ajatus. Mä voisin tehdä saman. Lisäksi, asukkaat voisivat saada palkkaa asumisesta, vaikka olisi jokaisella joku oma pieni vastuu josta sitä saisi :) esim. Maire kastelee kukat, Sirkka pitää joka viikko laulutuokion, jne.

Vanhainkodissa 90-luvun alussa vanhukset saivat ahkeruusrahaa. He askartelivat myyntiin mm.pöytäliinoja painantatekniikalla. Tärkeäähän olisi jos iäkäs saisi jotain käsillään tehdä.

Vierailija
91/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset tekee bisnestä. Ei yksityisissä hoitolaitoksissa ole edes verhoja. Asiakas hankkii kaiken vessapaperista lähtien kaiken. Kun maksat 4000€ kuussa, sat katon pääsi päälle ja yhden ruuan vuorokaudessa. Kaikesta muusta maksat itse sen 4000€:n lisäksi.

Ottaisitte nyt edes asioista selvää.

Isäni oli kunnallisessa ja itse silloinkin hankittiin kaikki. Kaikki oli hinnoiteltu erikseen. Isälle maksoi huoneesta kohtuuhintaista vuokraa ja oli laskettu tietty hoitoaikatarve, minkä mukaan hoitomaksu meni. Ruoka, pesuaineet, vessapaperit yms. hankittiin erikseen. Se oli itse asiassa edullinen paikka verrattuna yhdistyksen paikkaan, missä kaikki kuului samaan hintaan ja missä isän tuttuja on ollut. Ihan Oy-tyyppisestä ei ole kokemusta. 

Vierailija
92/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopettaisin työt. Muutamaan paikkaa voisin ehkä lahjoittaa apuvälineitä, hyviä patjoja, tyynyjä jne., helposti puettavia ulkoiluvaatteita, hyviä pyörätuoleja jne. Ehkä tekisin itse vapaaehtoistyötä ja järjestäisin vaikka vahuksille virikkeitä, ulkoilua yms.

Vierailija
93/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana ajatus. Mä voisin tehdä saman. Lisäksi, asukkaat voisivat saada palkkaa asumisesta, vaikka olisi jokaisella joku oma pieni vastuu josta sitä saisi :) esim. Maire kastelee kukat, Sirkka pitää joka viikko laulutuokion, jne.

Vanhainkodissa 90-luvun alussa vanhukset saivat ahkeruusrahaa. He askartelivat myyntiin mm.pöytäliinoja painantatekniikalla. Tärkeäähän olisi jos iäkäs saisi jotain käsillään tehdä.

Nykyisin palvelukotiin tulevat vahukset on lähes poikkeuksetta sen kuntoisia että eivät pysty tekemään pöytäliinoja, korkeintaan ehkä painamaan kankaalle jotakin yksinkertaisia kuvioita silloinkin myyntituloja enemmän rahaa kuluisi siihen että tarvitaan ohjaaja työhön + joku joka valmistaa painetusta kankaasta jotakin. Tuotteita ei myöskään ole välttämättä luvallista myydä palvelutalossa koska useimmat asukkaat ei voi päättää itse rahankäytöstä ja ostaa myyntituotteita.

Vierailija
94/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta! Kuka hullu luulee, että sairaanhoitaja AMK alentuu vaippaa vaihtamaan, saati syöttänään ja juottanaan??? Kyllä vanhustyöhön erikoistunut lähihoitaja, joka on 3 vuotta opiskellut alämja hyvin arvosanoin valmistunut osaa työn parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
95/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. Sairaanhoitajana/omaisena joudun korjaamaan lähihoitajien jälkiä. Useimmalta heiltä puuttuu ihan maalaisjärki.

Kyllä täällä jaksetaan jauhaa tempuista mitä he arvostavat kovasti. Se tärkeä perushoito ja kotikuntoutus vain on paljolti unohtunut.[/quote]

Vaikka sairaanhoitajat tekisivät nykyisen perushoidon nykyisellä työvoimaresursseilla niin ihan samalla lailla joutuisit korjaamaan jälkiä. Ongelma on että perushoitoon ei ole riittävästi resursseja. Ei sairaanhoitaja ehdi sen enempää tekemään töitä.

Sairaanhoitajat ei näköjään oikeen ymmärrä asiaa kun lukee näitä kommentteja. Perushoito on erittäin työlästä ja aikaa vievää jos sen tekee kunnolla, ja resurssit on vedetty ihan liian tiukille monissa paikoissa. Ja huono hoito johtuu ettei hoitajilla ole riittävästi aikaa

Voisi palkata vaikka vaikka sairaanhoitajien opettajan, mutta ei hänkään ehdi kuin välttämättömimmän tehdä ja työn laatu yhtä surkeaa.

Järkevämpi on palkata sairaanhoitajan palkalla kaksi lähihoitajaa, niin ehtivät tekemään työt hyvin.

Vierailija
96/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpi on palkata sairaanhoitajan palkalla kaksi lähihoitajaa, niin ehtivät tekemään työt hyvin.[/quote]

Eihän lh :n ja sh:n palkassa juuri ole eroa.

Kyllä hyvä sairaanhoitaja hoitaa kahden huonon lähihoitaan työt.

Vierailija
97/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se hoitopäivä per vanhus maksaa? Taitaa olla isoja heittelyjä tasosta ja hoidon määrästä riippuen. Mutta hyvää hoitoa pystyt antamaan ehkä 200 euroa/vanhus päivä. Tuohon sitten päälle rakennuskulut ja hallinto. Aika nopeasti olisi voitot palaneet. Pystyisit hoitamaan ehkä 10 vanhusta muutaman vuoden ajan. 

Vierailija
98/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläissairaanhiitaja kirjoitti:

Ihan totta! Kuka hullu luulee, että sairaanhoitaja AMK alentuu vaippaa vaihtamaan, saati syöttänään ja juottanaan??? Kyllä vanhustyöhön erikoistunut lähihoitaja, joka on 3 vuotta opiskellut alämja hyvin arvosanoin valmistunut osaa työn parhaalla mahdollisella tavalla.

Kuule, ei minulle ole ongelma. Miksi puhut "alentuu" ? Onko se sinulle niin alentavaa työtä?

T.esh ja oh

Vierailija
99/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se hoitopäivä per vanhus maksaa? Taitaa olla isoja heittelyjä tasosta ja hoidon määrästä riippuen. Mutta hyvää hoitoa pystyt antamaan ehkä 200 euroa/vanhus päivä. Tuohon sitten päälle rakennuskulut ja hallinto. Aika nopeasti olisi voitot palaneet. Pystyisit hoitamaan ehkä 10 vanhusta muutaman vuoden ajan. 

Enhän mitään ilmaislaitosta ole perustamassa. Tonttikin olisi jo valmiina, niemenkärki. Olisi isot ikkunat järvelle mistä asukkaat saisivat katsella vuodenaikojen vaihtumista. He olisivat puhtaita ja monipuolisesti ravittuja. Heitä hoitaisivat korkeasti koulutetut ja sydämelliset hoitajat. Huonoille antaisin tietty potkut 😄

Vierailija
100/156 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitopäivän hinta vaihtelee paikan mukaan jokus siihen vaikuttaa myös palvelunsisältö eli miten paljon apua vanhus tarvitsee. Hoitopäivä johon sisältyy ympärivuorokautinen hoito, ateriat, turvaranneke, pyykkäys maksaa n. 100 euroa vuorokaudessa. Lisäksi peritään vuokra sen hinta vaihtelee paljon paikkakunnan ja paikan mukaan ysiöstä (+yhteisistä oleskelutiloista) n. 300-600 euroa kuukaudessa. Lääkkeet vanhus kustantaa itse (normaalit kelakorvaukset niistä saa). Vaatteet kuuluu vanhuksen kustantaa itse, samoin pesuaineet, vuodevaatteet, usein huonekalut (sänkyä lukuunottamatta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä