Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leskeneläke on väärin

Vierailija
15.04.2017 |

niitä naisia kohtaan, jotka eivät ole löytäneet sopivaa miestä. Eronneet, sinkut ja yksinäiset, yksinhuoltajat ja jätetyt. Ensin maksat elämässä kaiken yksin, ja sitten vielä eläkkeellä saat katsoa vierestä, kun toisille maksetaan yhteisistä rahoista siitä, että ovat onnistuneet pääsemään naimisiin. Tämähän on rumien naisten sortamista.

Kommentit (298)

Vierailija
201/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kateutta vaan järkevöittämistä: jos nyt on esim. "pakko" säästösyistä kansaneläkkestä ottaa pois pikkuropoja niin miksi sitten toisaalta ei myös leskeneläkettä oteta pois?

Itse saan pientä kelan eläkettä, koska työeläkkeeni on niin pieni. (olen kyllä käynyt ikäni töissä, muttei yllä siihen noin 1200 euroon.

Viime vuonna käteen jä kansaneläkkeestä jotain 78,50/kk,, tänä vuonna jotain 77,xx,

Veroprosentti ym. ovat samoja, mutta joku alennus siihen nyt tullut, jolla kerrytetään valtion kassaa.

No, annan ilomielin sen pienen roponi, jos se valtion tilannetta auttaa.

Mutta tähän peilaten ei ole oikeudenmukaista kun verrataan leskeneläkkeeseen.

Juu ja asun yksin, eikä ole avo- eikä mitään muuatkaan miestä auttamassa.

Ihmetelkää nyt lesket huuli pyöreänä, että miten oikein pärjään!

Luuletko sinä, ettö se säästäminen rajoittuu vain leskeneläkkeisiin? Kaikkia etuuksia ajetaan alas ja kohta on vuorossa teidän perheellisten etuudet. Koska ihan sama kysymys koskee teitä, mitä kaikkia muitakin edunsaajia: miksi muiden pitäisi maksaa sinun valinnoistasi ja sinun lisääntymisistäsi? Ehkä seuraavana on jo teidän vuoro näissä säästötalkoissa. Ihan vain pikkusen nipistetään, kaikkien hyvinvoinnin nimissä! Valittaa et saa, sillä kaikilla on yhtä kurjaa.

Antaa mennä vaan. Lapsilisä on jotain 95€/kk, ei tunnu missään vaikka poistettaisiin. Koulukyydit maksetaan jo itse sekä osa koulukirjoista. Leskeneläkkeet on täysin turha kuluerä jota onneksi tullaan rajoittamaan ja toivottavasti kokonaan poistamaan.

Hyvä että ollaan samaa mieltä :). Minä lapsettomana sinkkuna maksan sinunkin lapsiesi neuvolat, koulut, tuet ja kaikki. On mukavaa, että olet samaa mieltä siitä, että teidän olisi korkea aika maksaa kaikesta itse. Ilman tukia. Niin minäkin teen.

Oot sä varmaan itsekin lapsena noita palveluita käyttänyt? Tuskin vanhempasi itse maksoivat noita? Oot tietysti myös opiskellut pitkän kaavan mukaan ja sulle on maksettu opintotukia? Ethän vaan ole koskaan ollut työttömänä tai ole vaarassa jäädä? Kai elät mahdollisimman terveellisesti, ettet joudu vaikkapa mistään alkoholiperäisestä syystä sairaalaan hoitoon muiden kustannuksella? Ethän vain harrasta mitään tapaturma-altista kuten moottoriurheilua, laskuvarjohyppyä, ratsastusta tms.? Käytätkö kirjastoa? Jos käytät, osta itse kirjasi! Käytkö uimahallissa? Rakennuta itse oma uima-altaasi tai ui järvessä!

Perheeni ja koko sukuni on täynnä yksityisyrittäjiä, jotka maksavat sitä pottia valtiolle. Olisi ollut varmasti halvempaa maksaa meidän lasten koulutus ja mitättömät sairaskulut omasta pussista, kuin maksaa veroja ja työntekijöiden palkkaamisesta aiheutuvia kustannuksia valtiolle. En käytä kirjastoa, vaan ostan kirjat itse. Uin järvessä, tai ostan matkan ulkomaille, jossa uin meressä. Olen hoikka, en tupakoi, juon alkoholia kohtuudella. Syön pääosin kasvisperäistä ruokaa, en urheile riskialttiiden lajien parissa 😄. Itseasiassa taustoistani huolimatta olen vasemmistolainen ja uskon yhteiseen hyvään, mutta jos teikäläiset rupee sahaamaan toistensa oksia ja kadehtimaan etuuksia, niin pärjätkää keskenänne. Kyllä se minulle käy.

Häh, etkös sinä juuri ollut itsekin sahaamassa oksia ja meinasit, että neuvolat ja koulut lakautettava? Vai oliko se niinkuin vastavetoehdotus sille, jos leskeneläke lopetetaan?

Mitä oksia? Minulla ei ole lapsia, ei ole tarvetta kouluille ja neuvoloille. Että jos leskeneläkkeet lopetetaan siksi, koska yh:t ei niistä hyödy, niin lopetetaan saman tien kaikki. Jokainen kustantakoon kaiken itse, lapsista lähtien. Jokainen ajatelkoon vain ja ainoastaan itseään.

Vierailija
202/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhapakko kaikille, jotka ei pysty elättämään itse itseään!!!

Lisään vielä, että tämä oli siis vitsi. Huono sellainen. Älkää kukaan menkö oikeasti tappamaan itseänne!

Muuttakaa muualle te, jotka vingutte muiden etuuksista!! Tai perustakaa oma valtio, kun olette niin hienoja yli-ihmisiä ja nettomaksajia!! Toivottavasti ette koskaan joudu työkyvyttömäksi tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhapakko kaikille, jotka ei pysty elättämään itse itseään!!!

Näin se on tehtävä.

Vierailija
204/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti täällä väitellään kuka saa ja kenen kuuluu saada yhteiskunnan tukia eikä siitä kuinka paremmin voisi itse elättää itsensä.  Leskeneläke on valtava satsaus vanhoihin naisiin samaan aikaan kun esim. 2014 lapsilisiä leikattiin 7%. MInusta melko kumma prioriteetti ja varsinkin kun leskeneläke tulee sen oman eläkkeen ja toimeentulon päälle.

Vierailija
205/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kateutta vaan järkevöittämistä: jos nyt on esim. "pakko" säästösyistä kansaneläkkestä ottaa pois pikkuropoja niin miksi sitten toisaalta ei myös leskeneläkettä oteta pois?

Itse saan pientä kelan eläkettä, koska työeläkkeeni on niin pieni. (olen kyllä käynyt ikäni töissä, muttei yllä siihen noin 1200 euroon.

Viime vuonna käteen jä kansaneläkkeestä jotain 78,50/kk,, tänä vuonna jotain 77,xx,

Veroprosentti ym. ovat samoja, mutta joku alennus siihen nyt tullut, jolla kerrytetään valtion kassaa.

No, annan ilomielin sen pienen roponi, jos se valtion tilannetta auttaa.

Mutta tähän peilaten ei ole oikeudenmukaista kun verrataan leskeneläkkeeseen.

Juu ja asun yksin, eikä ole avo- eikä mitään muuatkaan miestä auttamassa.

Ihmetelkää nyt lesket huuli pyöreänä, että miten oikein pärjään!

Luuletko sinä, ettö se säästäminen rajoittuu vain leskeneläkkeisiin? Kaikkia etuuksia ajetaan alas ja kohta on vuorossa teidän perheellisten etuudet. Koska ihan sama kysymys koskee teitä, mitä kaikkia muitakin edunsaajia: miksi muiden pitäisi maksaa sinun valinnoistasi ja sinun lisääntymisistäsi? Ehkä seuraavana on jo teidän vuoro näissä säästötalkoissa. Ihan vain pikkusen nipistetään, kaikkien hyvinvoinnin nimissä! Valittaa et saa, sillä kaikilla on yhtä kurjaa.

Antaa mennä vaan. Lapsilisä on jotain 95€/kk, ei tunnu missään vaikka poistettaisiin. Koulukyydit maksetaan jo itse sekä osa koulukirjoista. Leskeneläkkeet on täysin turha kuluerä jota onneksi tullaan rajoittamaan ja toivottavasti kokonaan poistamaan.

Hyvä että ollaan samaa mieltä :). Minä lapsettomana sinkkuna maksan sinunkin lapsiesi neuvolat, koulut, tuet ja kaikki. On mukavaa, että olet samaa mieltä siitä, että teidän olisi korkea aika maksaa kaikesta itse. Ilman tukia. Niin minäkin teen.

Onneksi mun lapsi kuitenkin sitten myöhemmin rahoittaa sunkin eläkettä 😁

Ja sä haluat että sun lapsi myös myöhemmin rahoittaa työssäkäyneiden eläkkeiden lisäksi myös kaikki leskien eläkkeet, sen jälkeen kun itse eläkkeensaaja on kuollut? Sulle on ok että sun oman lapsen selkänahasta revitään sekin? Entä jos lapsesi jossain vaiheessa oma lapsesi kertoo sinulle, ettei lapsenlapsia ole tulossa ollenkaan/lisää, koska heillä ei ole varaa elättää lapsiaan nettopalkallaan?

-eri

Vierailija
206/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkkeessä isot eläkkeet ovat vanhuksilla. Tavallisesti palautuvat yhteiskunnalle laitoshoidon kustannuksissa heti. Nuorilla leskillä eläke voi olla parin kympin luokkaa kuussa, jos lapsikin on elätettävänä. Ilman lasta ei eläkettä nuorelle leskelle tule. Vainaja ei maksa myöskään elatusmaksuja.

Ei kuule maksa kaikki elävätkään eksät.

No sillä perusteella voidaan seuraavaksi lakkauttaa elatusmaksut. Kenenkään ei tarvitse niitä maksaa kun kaikki eivät niitä maksa.

Ja nekin jotka maksavat, maksavat eri suuruisia määriä. Eihän se voi olla reilua että yhdelle maksetaan paljon enemmän kuin jollekin toiselle ja kolmas ei saa mitään.

Tällähän me saadaan tasa-arvoa edistettyä oikein kunnolla kun lakkautetaan elatusmaksut.

Asumistuet joutaa myös poistoon.

Niitäkinhän maksetaan vain joillekin, ja hyvin erilaisia määriä. Niille jotka ovat halunneet hienomman ja kalliimman asunnon maksetaan enemmän ja niille jotka tyytyvät vaatimttomampaan maksetaan vähemmän. Reilua olisi maksaa kaikille saman verran ja yksilö sitten ottaisi itse vastuun siitä että riittääkö se vai ei.

Milloin me saadaan perustulo kaikille? Se olisi ainoa tasa-arvoinen ja reilu tapa jakaa sosiaaliturvaa.

Vierailija
207/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puoliso kuolee ja tämä on ollut työeläkkeeseen oikeuttavassa työssä ,leski saa kuoleman jälkeen vähennettyä leskeneläkettä, vaikka tulisi toimeen omalla eläkkeellään. Tietoa löytyy ja olin itse tallentanut jostain mutta en saa sitä siirrettyä tänne. Muutamia esimerkkejä:

Lesken eläke 1000e  ja edunjättäjän eläke 1600e, leski saa 687e

Jos lesken eläke on 1400e niin saa 487e  ja jos 1800e niin leski saa 287e.

Jos edunjättäjän eläke on ollut 2400e ja lesken oma eläke 1000e leski saa 1087e.

Kuulin hiljattain työtoverilta kuinka eräs kollega ( eläkkeellä jäänyt) oli harmitellut kun ehti erota miehestään, sillä mies kuoli pian eron jälkeen ja leski ei ehtinyt nauttimaan leskeneläkkeestä, kun olivat eronneet. Lesken eläke olisi ollut mukava lisä maailmalla matkusteluun.

Vierailija
208/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenki etoo Stockan katkerat Töölömummot. Noilla on niin vääristynyt maailmankuva, että niiltä pitäis viedä äänioikeus. Noi vihaa nuoria naisia varmaan tästä leskeneläkkeestä johtuen. Prkl.

Vierailija
209/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia sivuja, mutta miksi te puhutte vaan naisista? Kun äitini kuoli, tuli todellakin tarpeeseen isäni saama leskeneläke, plus meistä lapsista saatavat perhe-eläkkeet. Taloudellista apua, kun perheessä ei ole enää kahta maksajaa.

Ja ne summat on niin pieniä, ettei niistä kannata olla kateellisia. Sain täysi-ikäisenä kaksi vuotta perhe-eläkettä kelalta, n. 60€/kk. Erinäisten syiden vuoksi sain perhe-eläkettä myös ruotsista - 185€/kk.

Nuo summat on ihan hyviä, jos ne saa esim. opiskelija tai pienipalkkainen nuori muiden tulojen päälle. Ei kaikki pysty avustamaan aikuisia lapsiaan edes noilla summilla.

Joo, tuohon perhe-eläkkeeseen oli ehtona opiskelu. Opintotuki on suomessa niin pieni lukiolaisella, että ei se pelkästään olisi riittänyt kirjoihin yms.

Ja sinä yh; kyllähän yksinhuoltajatkin saa sellaisia tukia joita ei kaikille anneta. On yh-lisiä, elatusmaksut ja jos mies ei maksa niin elarit tulee jotain muuta kautta. Se on sitten omaa tyhmyyttä jos ei niitä elatusmaksuja jostain hae.

Muistaakseni isäni saamat leskeneläkkeet oli pitkälti alle 200€ kuussa. Yh-isä, viisi alaikäistä lasta. Pohjoisessa oli onneksi suht halpaa asua, jos vertaa moniin muihin paikkoihin.

Minun ystävä saa yh:na soskusta ja valtiolta rahaa monta tonnia kuussa. Hakee kaikki mahdolliset etuudet, mitä on vain mahdollista saada. Saisi rahaa säästöönkin helposti, jos saisi säästää. En kadehdi, mutta aika hyvin tuolla perheellä menee taloudellisesti.

Tämä taas on ihan eri ongelma. Ja sossuedut on hyvät, mutta vain siinä tapauksessa, että luovut kaikesta itsemääräämisoikeudestasi eli et säästä, et osta asuntoa, et suunnittele. Kun olet taloudellisesti täysin tyhjä, saat isot kk-tulot, mutta on paljon ihmisiä, jotka mieluummin sinnittelevät vähemmällä tietäen, että saavat itse päättää mitä rahoillaan tekevät.

Valinta se on tuokin. Turhaan sinä kadehdit muiden etuuksia ja muutamaa kymppiä kuussa, kun saat paljon enemmän, jos vain valitset toisin. Lopetetaan kaikki tuet mun puolesta, jokainen tulkoon toimeen omillaan. Jos kerta kympeistä tapellaan, niin lopetetaan kaikki.

Keskimäärin 590€/kk, ei muutama kymppi.

590 euroa kuukaudessa toisesta vanhemmasta on mitätön summa rahaa. Jos tuota pitää kadehtia, niin todellakin päässä on vikaa. Yh:t saa monta tonnia, asunnot ja pesukoneet ja kaikki päälle. Siinä puhutaan jo isoista rahoista.

Nyt alkoi kiinnostaa mistä nämä tuhannet eurot, asunto ja pesukone on mahdollista saada? Turhaa olen kituuttanut parin tonnin palkalla ja lapsilisän yh-korotuksella 48,55€ jo 10 vuotta. Olen pesukoneeni, sohvani, silmälasini yms. osamaksulla maksanut.

Vierailija
210/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eivät ole koskaan joutuneet hakemaan esim. toimeentulotukea, niin luulevat, että sieltä saa tonneittain rahaa ja pesukoneet, sohvat ja muut tilpehöörit.

Naurettavaa!

Mullakin oli yks tuttu, joka aina "neuvoi" minua, kun käytin tiimarin lukulaseja: hae ihmeessä sossusta, sieltä saa silmälasit. Tasan tarkkaan tiedän, että en saisi: se on laskennallinen juttu, jonka jokainen voi itse tarkistaa.

Jos tulosi ylittävät sentinkään sen laskukaavan mukaisen rajan, niin mitään ei tipu.

Jossain tapauksissa annetaan "harkinnanvaraista" mutta senkin joutuu sitten maksamaan takaisin jos tulot hiukankaan ylittävät sossun rajat.

Nykyään tosin Kelan.

On varmaan jotain "erikoistapauksia", sen myönnän, mutta ns. normaali ihminen läpikäydään toooooosi tarkan syynin kautta ja jopa itketetään, kuten minua, kun kerran elämässäni erehdyin luulemaan jotain saavani. Itku kurkussa sieltä tulin ulos ja mukan pitkä lista, josta minun pitäisi ensin "luopua".

Joten en turhaan kateuttani sano, että paljon, paljon vähemmällä pääsee ihminen, joka saa sen ylimääräisen turvan leskeneläkkeen kautta kuin hakemalla muita tukia.

Vierailija
211/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avoliittolaisille leskeneläkettä ja entisiltäkin pois moinen etu. Täytyy riittää oma eläke. 

Vierailija
212/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan eliittirouvista. 7000 euroa kuussa kelpaisi ihan kelle tahansa ilman että tarvitsee itse tehdä muuta kuin kerran sanoa: "Tahdon".[/quote]

Eli miehen eläke olisi ollut 14 000 kk? No en tunne ketään...[/

Jättieläkkeestä nauttijoista määrä lisääntyy. Johan keskimääräisen nyt eläköityvän miehen eläke on enemmän kuin lähihoitajan palkka! Nää hyvätuloisten lihavat eläkkeet on käsittämättömiä ja niistä on kyllä leskelle ehditty maksaa asunnot ja sijoitukset. Nainen elää melkein 10 v kauemmin kuin mies. Eli se jättieläkkeen maksu jatkuu loputtomiin.

Vierailija
213/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pieni 590 esumma jos laskee sen näin, että se toinen vanhempi tavallaan täytyisi korvata rahalla.

Mutta kun on asia erikseen sen ihmisen menetys tunnetasolla ja sitten taas on niin, että nykyään oletetaan ihmisen pärjäävän omillaan, oli sitten miestä tai ei, + sitten muilla tuilla.

Kyllä munkin mielestä on väärin, että jos ensin saa vaikka kunnon palkkaa/eläkettä, jolla jo joku tulis toimeen oikein hyvin, niin siihen päälle olisi etuoikeutena saada vielä esim. sellanen summa, jolla monien on tultava pelkästään toimeen. Tai jopa ylikin.

Ottaako kukaan huomioon sitäkään, että monet ei-leski-ihmiset ihmiset joutuu käymään töissä monessa eri paikassa kun palkat on niin pieniä? Jollekin tuo 590 e olisi "hyvä" palkka tehdystä työstä, tosin siinä joutuu sitten ainakin toista työtä tekemään vaikka toisen 590 euron edestä.

Helpottaahan se paljon, että olisi vain "paikattava" yksi 590 e: kolo ja riittäisi yksi työpaikka?

Riittäsi yksi työ ja silti olis rahaa saman verran.

Kyllähän tän järkikin sanoo, että on eriarvoista, mutta sitä ei ne täällä tunnusta, jotka sen etuuden ovat saaneet.

Vierailija
214/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina mennä äärimmäisyyksiin? Eli joko leskeneläke ikuisesti tai ei ollenkaan? Eikö se nyt olisi kaiken järjen mukaista, että leskeneläkettä saisi tietyn siirtymäajan (muutamia vuosia, vaikka lasten iästä riippuen), minkä jälkeen ihminen siirtyisi samanarvoiseen tilanteeseen muiden yksineläjien tai yksinhuoltajien kanssa?

En ihan käsitä miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa jollekulle ihan loputtomiin siitä, että tämä on ollut joskus naimisissa.

Vierailija
215/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia sivuja, mutta miksi te puhutte vaan naisista? Kun äitini kuoli, tuli todellakin tarpeeseen isäni saama leskeneläke, plus meistä lapsista saatavat perhe-eläkkeet. Taloudellista apua, kun perheessä ei ole enää kahta maksajaa.

Ja ne summat on niin pieniä, ettei niistä kannata olla kateellisia. Sain täysi-ikäisenä kaksi vuotta perhe-eläkettä kelalta, n. 60€/kk. Erinäisten syiden vuoksi sain perhe-eläkettä myös ruotsista - 185€/kk.

Nuo summat on ihan hyviä, jos ne saa esim. opiskelija tai pienipalkkainen nuori muiden tulojen päälle. Ei kaikki pysty avustamaan aikuisia lapsiaan edes noilla summilla.

Joo, tuohon perhe-eläkkeeseen oli ehtona opiskelu. Opintotuki on suomessa niin pieni lukiolaisella, että ei se pelkästään olisi riittänyt kirjoihin yms.

Ja sinä yh; kyllähän yksinhuoltajatkin saa sellaisia tukia joita ei kaikille anneta. On yh-lisiä, elatusmaksut ja jos mies ei maksa niin elarit tulee jotain muuta kautta. Se on sitten omaa tyhmyyttä jos ei niitä elatusmaksuja jostain hae.

Muistaakseni isäni saamat leskeneläkkeet oli pitkälti alle 200€ kuussa. Yh-isä, viisi alaikäistä lasta. Pohjoisessa oli onneksi suht halpaa asua, jos vertaa moniin muihin paikkoihin.

Minun ystävä saa yh:na soskusta ja valtiolta rahaa monta tonnia kuussa. Hakee kaikki mahdolliset etuudet, mitä on vain mahdollista saada. Saisi rahaa säästöönkin helposti, jos saisi säästää. En kadehdi, mutta aika hyvin tuolla perheellä menee taloudellisesti.

Tämä taas on ihan eri ongelma. Ja sossuedut on hyvät, mutta vain siinä tapauksessa, että luovut kaikesta itsemääräämisoikeudestasi eli et säästä, et osta asuntoa, et suunnittele. Kun olet taloudellisesti täysin tyhjä, saat isot kk-tulot, mutta on paljon ihmisiä, jotka mieluummin sinnittelevät vähemmällä tietäen, että saavat itse päättää mitä rahoillaan tekevät.

Valinta se on tuokin. Turhaan sinä kadehdit muiden etuuksia ja muutamaa kymppiä kuussa, kun saat paljon enemmän, jos vain valitset toisin. Lopetetaan kaikki tuet mun puolesta, jokainen tulkoon toimeen omillaan. Jos kerta kympeistä tapellaan, niin lopetetaan kaikki.

590 euroa kuukaudessa toisesta vanhemmasta on mitätön summa rahaa. Jos tuota pitää kadehtia, niin todellakin päässä on vikaa. Yh:t saa monta tonnia, asunnot ja pesukoneet ja kaikki päälle. Siinä puhutaan jo isoista rahoista.

Nyt alkoi kiinnostaa mistä nämä tuhannet eurot, asunto ja pesukone on mahdollista saada? Turhaa olen kituuttanut parin tonnin palkalla ja lapsilisän yh-korotuksella 48,55€ jo 10 vuotta. Olen pesukoneeni, sohvani, silmälasini yms. osamaksulla maksanut.

Helposti. Hommaat monta lasta kusipäälle, josta eroat myöhemmin ja mies häipyy elämästänne kuin pieru saharaan. Menetä luottotietosi samalla ja sairastu vaikka vakavaan masennukseen. Luovuta työpaikkasi jollekin onnekkaalle, niin ei tarvitse siitäkin rutista. Sitten vain sossuun ja Kelaan.

Tuossa ei siis ole mitään kadehdittavaa, mutta samat rahat on mahdollista jokaisen yh:n saada, niin ei tarvitse kadehtia yksinhuoltajaksi jääneen lesken huimia eläkkeitä. Senkus vain alat räkiä kattoon. Tulijoita kyllä on sinunkin työpaikkaasi.

Vierailija
216/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuva on itse valinnut tiensä

Vierailija
217/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistapa paska.

t. yh, joka saa tasan 100 euroa kuussa ylimääräisiä tukia lapsilisän yh-korotusta. Ei kelan minimielareillakaan juhlita, mutta koska käyn itse töissä, en ole viitsinyt niitä edes hakea.

Vierailija
218/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistapa paska.

t. yh, joka saa tasan 100 euroa kuussa ylimääräisiä tukia lapsilisän yh-korotusta. Ei kelan minimielareillakaan juhlita, mutta koska käyn itse töissä, en ole viitsinyt niitä edes hakea.

Haista itse. Jää pois töistä niin saat tukia enemmän. Täällä on yli puoli miljoonaa työtöntä, jotka kiitollisena ottaisi vastaan sinunkin työt. Ilman että valittaisivat naapurin etuuksista. Se työtön ja sairas sinkku on vielä paskemmassa tilanteessa mitä sinä, joten et saa kirkkainta marttyyrikruunua itsellesi, sori vaan.

Vierailija
219/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistapa paska.

Mun mielipide on se että ihminen joka ei hae hänelle kuuluvaa etuutta on tyhmä. Sijoittaisit vaikka ne rahat oman lapsesi tulevaisuutta varten. Jos kuolet voi olla että lapseneläke on lakkautettu jo.

Vierailija
220/298 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eläkkeet ja sosiaalituet ovat väärin silloin, kun niitä ei makseta MINULLE!