Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja kysymys

Vierailija
13.04.2017 |

Saako lähihoitaja antaa muuta kun ihonalaisiapistoksia ? Siis diabeteksen hoidossako lähinnä noita .
Onko se muu työ vaippojen vaihtoa vaan?

Kommentit (365)

Vierailija
21/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka kohtaisesti koulutetaan. Pussin vaihto on aika helppo teknisesti, ja yleensä on tietona jo etukäteen mitä nestettä laitetaan..

Vierailija
22/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähihoitajat teemme työtämme, oli se sitten vaipanvaihtoa, verinäytteen ottamista tai pienten räkänenien pyyhkimistä. Ei meillä ole tarvetta päteä kuten joillakin muilla hoitajilla näyttää joskus olevan. Meillä on laaja ja monipuolinen koulutus ja valmiudet moniin tehtäviin. Miksi sitä kenenkään tarvitsee epäillä tai työtämme aliarvioida? Keneltä se on pois, että meillä on hyvä ammatti? Kukin arvostakoon omia töitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana olen tehnyt samaa hoitotyötä,kuin sairaanhoitajatkin,lukuunottamatta i.v.hoitoa.Nesteytyksessä pussin olen kyllä saanut vaihtaa.Laskimonäytteitä olen ottanut myös tuhansia.

Tarkoitat varmaan sormenpäästä otettavaa verensokeria. Onhan sekin laskimonäyte.

Onhan laboratorioissakin lähihoitajia ottamassa suoniverinäytteitä. Ei se nyt mitään atomitiedettä ole.

Sen takia varmistan aina että on koulutettu bioanalyytikko ottamassa tai edes sh.

Vierailija
24/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana olen tehnyt samaa hoitotyötä,kuin sairaanhoitajatkin,lukuunottamatta i.v.hoitoa.Nesteytyksessä pussin olen kyllä saanut vaihtaa.Laskimonäytteitä olen ottanut myös tuhansia.

Tarkoitat varmaan sormenpäästä otettavaa verensokeria. Onhan sekin laskimonäyte.

Onhan laboratorioissakin lähihoitajia ottamassa suoniverinäytteitä. Ei se nyt mitään atomitiedettä ole.

Juu, ei lähihoitajakouluunkaan pääsy ole atomitiedettä 😅

Vierailija
25/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti Valviraan yhteyttä valehoitaja tapauksissa.

Otanpa nyt yhteyttä sinne koska näen niin paljon puutteita vanhustenhuollossa.

Vierailija
26/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiivistettyjä lähihoitajat tekee samaa työtä kun sairaanhoitajat, mutta huonommalla palkalla? Näinkö on?:-D

Ihan oikeesti, suht harvoissa paikoissa lähihoitajat kuitenkaan pääsee tekemään näitä ylläolevia "sairaanhoitajan töitä", eli jos kouluttaudut lähäriksi niin valmistaudu siihen että sun työpaikkas tulee olemaan vanhustenhuollossa, koska siellä nyt sattuu olemaan kaikkein eniten tarvetta lähäreille.

Vierailija
27/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me lähihoitajat teemme työtämme, oli se sitten vaipanvaihtoa, verinäytteen ottamista tai pienten räkänenien pyyhkimistä. Ei meillä ole tarvetta päteä kuten joillakin muilla hoitajilla näyttää joskus olevan. Meillä on laaja ja monipuolinen koulutus ja valmiudet moniin tehtäviin. Miksi sitä kenenkään tarvitsee epäillä tai työtämme aliarvioida? Keneltä se on pois, että meillä on hyvä ammatti? Kukin arvostakoon omia töitään.

Toimenpiteet ovat temppuja, jotka jokainen joutuu opettelemaan. Samalla tavalla ne opetellaan, luki siinä nimikyltissä mikä hoitaja vaan. Ja kyllä ne temput oppii, ei se nyt mikään ihme juttu ole. Se mikä enemmän vaatii on empaattisuus ja eettisyys. Niitä on vaikea oppia ellei luonnostaan ole. Työ on työtä eikä siinä injektiota antaessa mitään pätevyyden hurmaa nouse. Puhtaus, ravinto ja eritystoiminta ovat elintärkeitä asioita nekin.

Vierailija
28/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tiivistettyjä lähihoitajat tekee samaa työtä kun sairaanhoitajat, mutta huonommalla palkalla? Näinkö on?:-D

Ihan oikeesti, suht harvoissa paikoissa lähihoitajat kuitenkaan pääsee tekemään näitä ylläolevia "sairaanhoitajan töitä", eli jos kouluttaudut lähäriksi niin valmistaudu siihen että sun työpaikkas tulee olemaan vanhustenhuollossa, koska siellä nyt sattuu olemaan kaikkein eniten tarvetta lähäreille.

No kas kun ne eivät ole sairaanhoitajan töitä. Päivity nykyaikaan.

Vierailija
29/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kaverini teetti kaikki kirjalliset työt lähihoitajakoulussa sairaanhoitajaystävällään. Olin kyllä kade, sai nelosen paperit koulusta.

Vierailija
30/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei lähihoitajakouluunkaan pääsy ole atomitiedettä 😅

Ei ole mitään lähihoitajakoulua. Yhtä helposti pääsee sairaanhoitajaksi opiskelemaan eikä ole tähtitiedettä sekään.

Vierailija
31/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kas kun ne eivät ole sairaanhoitajan töitä. Päivity nykyaikaan.

Taas lähäri joka luulee itsestänsä liikaa. Joku taannoin kirjoitti kuinka helppo on päästä lähärikouluun.

Vierailija
32/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse terveydenhoitajana kotihoidossa ja kentällä olevien lähihoitajien tiiminvetäjä. Mun työ on 95% siistiä sisätyötä arkisin 8-16. Kentällä käyn lähinnä antamassa i.m. injektioita joita lähihoitajat eivät saa pistää. Teen myös haavanhoitoa, ompeleiden poistoa ym pientoimenpiteitä. Kyllä meillä ainakin lähihoitajien työ on täysin perushoitoa, vaihtavat vaippoja, suihkuttavat, syöttävät. Saavat jakaa asiakkaiden lääkkeet ja pistää insuliinia. Labrojen oton hoitaa kaupungissa kiertävä kotilabra. Ollessani harjoittelussa päivystysosastolla yliopistollisessa sairaalassa niin meillä oli osastolla yksi perushoitaja ja muut sairaanhoitajia. Tämä perushoitaja ei saanut viedä potilaalle edes panadolia lääkelasissa.

Vierailija
33/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kaverini teetti kaikki kirjalliset työt lähihoitajakoulussa sairaanhoitajaystävällään. Olin kyllä kade, sai nelosen paperit koulusta.

Olipa epärehellinen sairaanhoitaja. Aikaakin tuosta on aika kauan. Numeroa neljä kun ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen ollut arvioinneissa.

Vierailija
34/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimenpiteet ovat temppuja, jotka jokainen joutuu opettelemaan. Samalla tavalla ne opetellaan, luki siinä nimikyltissä mikä hoitaja vaan. Ja kyllä ne temput oppii, ei se nyt mikään ihme juttu ole. Se mikä enemmän vaatii on empaattisuus ja eettisyys. Niitä on vaikea oppia ellei luonnostaan ole. Työ on työtä eikä siinä injektiota antaessa mitään pätevyyden hurmaa nouse. Puhtaus, ravinto ja eritystoiminta ovat elintärkeitä asioita nekin.

Voi kuule puhtaus, ravinto ja eritystoiminta ne vasta tärkeitä ovatkin, erityisesti lähihoitajan työssä.

Vierailija
35/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa epärehellinen sairaanhoitaja. Aikaakin tuosta on aika kauan. Numeroa neljä kun ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen ollut arvioinneissa.

Miten arviointi nykyään menee? Onko se 1-3?

Vierailija
36/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse terveydenhoitajana kotihoidossa ja kentällä olevien lähihoitajien tiiminvetäjä. Mun työ on 95% siistiä sisätyötä arkisin 8-16. Kentällä käyn lähinnä antamassa i.m. injektioita joita lähihoitajat eivät saa pistää. Teen myös haavanhoitoa, ompeleiden poistoa ym pientoimenpiteitä. Kyllä meillä ainakin lähihoitajien työ on täysin perushoitoa, vaihtavat vaippoja, suihkuttavat, syöttävät. Saavat jakaa asiakkaiden lääkkeet ja pistää insuliinia. Labrojen oton hoitaa kaupungissa kiertävä kotilabra. Ollessani harjoittelussa päivystysosastolla yliopistollisessa sairaalassa niin meillä oli osastolla yksi perushoitaja ja muut sairaanhoitajia. Tämä perushoitaja ei saanut viedä potilaalle edes panadolia lääkelasissa.

Meillä kotihoidossa lähihoitajat ottavat kyllä labroja. Esim inr näytteet aina ja usein myös suoniverinäytteet.

Vierailija
37/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että joku tuo sentään totuuden. Järkkyä kuinka täällä valehdellaan tehtäväalueista. Pitäisi tehdä Valviraan ilmoitus valehoitajista, Siis jos he tekevät tehtäviä jotka ei heille kuulu.

Itse olen ollut paljon keskussairaalassa ja jo vuosikymmenet lähihoitajan toimet muutettiin sairaanhoitajan toimiksi.

Vierailija
38/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain 1999 lähihoitajaksi lukemaan oli 1 päivän pääsykokeet. Ei kaikki sinne siihen aikaan ees päässyt suoraan peruskoulusta hain. Valmistuin 2002. Ensimmäinen vuosikerta kun erikoistuminen oli vuoden. Nykyään kuulemma sinne pääsee kaikki opiskelemaan ja voi suorittaa 2 vuodessa?

Vierailija
39/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule puhtaus, ravinto ja eritystoiminta ne vasta tärkeitä ovatkin, erityisesti lähihoitajan työssä.

Niinhän ne ovat. Ja kaikkien hoitajien työssä. Sairaanhoitajathan senkin työn tekevät sairaaloissa ainakin, kun ei siellä lähihoitajia ole. Ei se huono juttu olisi, vaikka olisikin erikseen hoitajat perushoitoon. Sopisi minulle oikeen hyvin. Voisin hakeutua sitten sairaalaan töihin, kun ei niin niistä " tempuista" tykkää. Nyt olen töissä päiväkodissa.

Lähäri

Vierailija
40/365 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhhyu kirjoitti:

Mä hain 1999 lähihoitajaksi lukemaan oli 1 päivän pääsykokeet. Ei kaikki sinne siihen aikaan ees päässyt suoraan peruskoulusta hain. Valmistuin 2002. Ensimmäinen vuosikerta kun erikoistuminen oli vuoden. Nykyään kuulemma sinne pääsee kaikki opiskelemaan ja voi suorittaa 2 vuodessa?

Eivät kaikki voi päästä, kun hakijoita on monta kymmentä enemmän kuin paikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi