Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvulla syntyneet, muistatteko mitä söitte aamupalaksi lapsena/teininä?

Vierailija
13.04.2017 |

Itse muistan ainakin kaakaon ja ranskanleivään ! Olin hoikka lapsi ja hampaat kunnossa, vaikka saatoin juoda kaakaota neljästi päivässä .

nykyäänhän sokeri ja vehnähöttö on ehdoton nou nou ja julkinen teilaaminen varma,j os kertoo lapsensa saavan aamupalaksi vaikkapa suklaamuroja ja paahtoleipää! Vanha kunnon mannapuurokin on perkeleestä.

Kommentit (395)

Vierailija
81/395 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskettava näky.  Aamulla klo 10, oli asumistukien maksupäivä, joku isä ja kaksi lasta, isällä oli kaksi muovikassillista ruokaa Lidlin tienoilla, hän antoi kummallekin lihapiirakkaa yhtä aikaa käteen.

Ajatus että heillä oli täytynyt olla rahat ja ruoka vähissä monta päivää.

Millä ihmeen perusteella tuon päätelmän teit :D

Vierailija
82/395 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mazamorra Antioqueñaa ja Panelaa. Iso lasi kaakaota ja tuoreita hedelmiä. M29 ja latino

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/395 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt jo -73 mutta vastaan silti. Söin ranskanleipää tai setsuuria ja join kaakaota.

Vierailija
84/395 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa. En kyllä muutenkaan muista lapsuudestani juuri mitään.

Näin aikuisena en syö aamupalaa juuri koskaan, kun ei vaan maita. En osaa sanoa kuinka kauan näin on ollut.

Vierailija
85/395 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ranskanleipää ja kaakaota. Joskus Nami Nami -vanukkaita. Jääkaapissa oli aina limupullo Janojuomaksi. Oi niitä aikoja!

Vierailija
86/395 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleipää metukalla ja kaakaota.

Vierailija
87/395 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi karjalanpiirakkaa ja kaakaota täälläkin.

Vierailija
88/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskettava näky.&nbsp olet kyylä; Aamulla klo 10, oli asumistukien maksupäivä, joku isä ja kaksi lasta, isällä oli kaksi muovikassillista ruokaa Lidlin tienoilla, hän antoi kummallekin lihapiirakkaa yhtä aikaa käteen.

Saat siis itsekin tukia ja miksi kyyläät muita!

Vierailija
89/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin syödä Start-mysliä.

Vierailija
90/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia puuroja joka aamu.

Vierailija
91/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin syödä Start-mysliä.

Ja joskus viiliä ja joskus Weetabixia. Viikonloppuisin oli hienosti munia ja leipää ja leivänpäällisiä.

Vierailija
92/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskettava näky.  Aamulla klo 10, oli asumistukien maksupäivä, joku isä ja kaksi lasta, isällä oli kaksi muovikassillista ruokaa Lidlin tienoilla, hän antoi kummallekin lihapiirakkaa yhtä aikaa käteen.

Nyt on kyllä liikaa aikaa jollain ja kyylääminen jo vakavaa. Ja saat itsekin ilmeisesti joitain tukia, kun tuollainen edes juolahti mieleesi. Oon joskus saanut asumistukea, mutta en edes tiedä, mikä päivä ne maksetaan, kun ei ollut niin iso raha kuitenkaan, eikä normaalisti talous sellaisesta kiinni ole ihmisillä. Ja voihan se olla, että isä on muuten vain ollut kaupassa, eikä edes saa tukia. Ehkä he olivat menossa yhdessä retkelle ja ostivat retkieväitä?

Vierailija
93/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä ranskanleipää juustolla ja kaakaoo täälläkin! Uskomaton synkronointi meillä kasareilla tämän suhteen :D olispa ihana vielä herätä sellaiseen aamuun

Vierailija
94/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen perusteella tuon päätelmän teit :D

Omien kokemustensa perusteella. Hänhän jopa tiesi, milloin joku asumistuki maksetaan!

Vierailija
95/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 80-luvulla teini (vm 68), ja saimme arkena jugurttia ja mysliä ja viikonloppuna corn flakeseja tai riisimuroja. Leipä on äidin tekemiä sämpylöitä, ja päällä oli metwurstia.

Vierailija
96/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun. Lapsuus 80-luvulla.

Ihmettelin suuresti kaakaonjuojien määrää. Meillä ei olisi tullut kysymykseenkään, että aamulla juodaan kaakaota. Se oli vain juhlatilanteisiin. Aamulla juotiin appelsiinimehua tai maitoa. Itse aamiainen oli nihilistinen, mysliä ja maitoa.

Mikään makkara ei olisi tullut kyseeseenkään, eikä muukaan leipä, jossa päällisiä. Sellaiset olivat viikonloppua varten.

Vierailija
97/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesselin kaakao, ja sokeri huurrettuja muroja (tiikeri paketin kyljessä kuvana), jotain hedelmääbanaani tai kuorittuja omenan paloja tai kiiviä.

Koulusta tullessa jääkaapissa oli valmiina ranskanleipä siivu juustolla tai jälkiuunileivän siivu juustolla ja mehu katti mehua valmiina kannussa. Ja jogurttia, perjantaina sain aina vanukkaan😃

Vierailija
98/395 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kotiäitinä pitkään, joten meillä oli aamuisin usein ihan puuroa. Kaurapuuroa, vadelmapuuroa, mannapuuroa ja mustikkasoppaa jne. Joskus oli leipää.

Tuota Vesseli/O'boy-kaakaota tosiaan tuli juotua. Usein äiti keitti meille myös Van Houtenista kuumaa maitokaakaota. Mummulassa saattoi saada myös pullasuttua, kun kinui. Kotona ei.

Vierailija
99/395 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelin isoäidin kanssa ja hänen mukaansa Suomessa ei ennen syöty aamulla leipää tai puuroa vaan pullaa ja kahvia.

Siihen isoäiti, joka asuu osan vuodesta Ranskassa, jatkoi, että ranskalaisten aamu alkaa edelleen noin eli kupillisella kahvia briossin tai croissantin kera.

Juu ja minun sukulaiseni joka asuu savossa, kertoi, että kaikki savolaiset syövät joka aamu suklaavanukasta aamiaiseksi. Ja kaikki lappalaiset hakkaavat vaimojaan kännissä.

Tsiisus. Kai ymmärrät että isoäitisi ei vaan yksinkertaisesti voi esittää tuollaista yleistämistä faktana?

Eikä sinulla ole tilastoa tai muuta tietoa jonka mukaan olisi toimittu/toimittaisi toisella tavalla. Isoäideilläkin on silmät päässään.

Tuolla omat iäkkäät vanhemmat juuri nautti aamupalaa: kahvia ja pullaa. ☕

Lapsena aamupalaksi oli joskus puuroa, usein leipää metwurstilla tai kinkulla/sokerista jugurttia/muroja/marjakiisseliä ja juomana juurikin kaakaota tai mehua, joka oli Juissia. Oltiin hoikkia ja hampaat kunnossa. Limsaa juotiin vain kerran viikossa ehkä lasilliset, karkkia lauantaisin, mutta pusdikoko oli pienempi kuin nykyään. sipsejä ei ollut edes joka viikko. Välipala syötiin ja iltapala, mutta ei naposteltu.

Vierailija
100/395 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetabixilla mentiin pitkälti meillä, eli maalla 80-luvulla. Joskus vanhemmat keitti manna- tai helmipuuroa aamulla, viikonloppuisin saattoi olla paahtoleipää, munia ja pekonia.

Jugurtteja ja vanukkaita meidän aamuihin ei kuulunut. Joskus taisi olla appelsiinimehua tai itse tehtyä marjamehua, enimmäkseen kuitenkin maitoa juotiin.

80-luvun lopulla aamuun tuli kahvi ja ruisleipä.

N1973

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi