Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvulla syntyneet, muistatteko mitä söitte aamupalaksi lapsena/teininä?

Vierailija
13.04.2017 |

Itse muistan ainakin kaakaon ja ranskanleivään ! Olin hoikka lapsi ja hampaat kunnossa, vaikka saatoin juoda kaakaota neljästi päivässä .

nykyäänhän sokeri ja vehnähöttö on ehdoton nou nou ja julkinen teilaaminen varma,j os kertoo lapsensa saavan aamupalaksi vaikkapa suklaamuroja ja paahtoleipää! Vanha kunnon mannapuurokin on perkeleestä.

Kommentit (395)

Vierailija
381/395 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskanleipä ei näy s market. 

Vierailija
382/395 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetabixeja joissa oli mansikkahilloa päällä tai sitten muroja.

Aloin lihomaan vasta opiskeluvuosina, jolloin minä itse vahdin karkkipäiviäni. Lapsuuden aamupaloilla ei siis ole osuutta asiaan. Muuten kotona oli tavallista kotiruokaa, ei turhia jälkiruokia ja karkkipäivä jolloin karkkia syötiin aika vähän eikä nykymenon 300g mättöpussillista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/395 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja ranskanleipää tai pullaa aina.

Vierailija
384/395 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin varmaan koko lapsuuteni aamiaiseksi ihan kaksi palaa ruisleipää, jonka päällä oli yleensä keittokinkkua ja/tai juustoa tai sitten paistettua kananmunaa. Tuorekurkkua oli usein myös. Join mustaa teetä, joka taisi yleensä olla Liptonia. Muut perheessäni söivät usein myös kaurapuuroa ja joivat maitoa ja kahvia, mutta minä en ole ikinä välittänyt niistä.

Vierailija
385/395 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes koko peruskouluajan söin paahtoleivän siivun, missä oli juuston siivu. Joskus oli Valion jugurtti, mutta aika harvoin. Joskus oli myös kurkkua leivän päällä. En syönyt koulussakaan paljon mitään. Mitään muroja tms en muista syöneeni koskaan aamulla, iltapäivällä kotiin tullessa saatoin syödä riisimuroja maidolla.

Vierailija
386/395 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tosi pienenä muistan syöneeni pyöreitä ruisleipäviipaleita joissa oli reikä keskellä. Merkkiä en tiedä, mutta olen välillä kaivannut näitä. Joskus söin riisimuroja tai banaanijogurttia. Mutta peruskouluikäisenä en yleensä syönyt aamupalaa ollenkaan koulupäivinä, ei maistunut niin aikaisin aamulla mikään. Join aamulla vettä. Koulussa ruoka oli aika aikaisin, 11 aikaan useimmiten. Vasta aikuisena aloin syömään aamupalaa.

Vierailija
387/395 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa ja ruisleipää leikkeleen ja vaikka kurkun kanssa sekä lasi maitoa. Meillä syötiin terveellisesti, limsaa maistoin vasta yläasteella.

Vierailija
388/395 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että weetabixit on ollut noin suosittuja aamupalalla. Minulla ollut niistä jotenkin sellainen käsitys kun nähnyt kaupan hyllyllä, että noita ei kukaan syö. 

Vierailija
389/395 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakao. O'Boy, Neqvik tms. Harvemmin muuta.

Vierailija
390/395 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että olivat todella suosittuja juurikin 80-luvulla. Silloin ne ilmestyivät kauppaan. Pitihän niitä itsekin silloin tällöin maistella.

Vierailija
391/395 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-70 luvulla leipää ja kahvia aamupalaksi.

Vierailija
392/395 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vaikka olen 70-luvun puolella syntynyt.

arkisin maitoon keitettyä puuroa marjojen kanssa. Eri puurolajikkeita (kaura, neljän viljan jne)

sunnuntaisin yleensä suklismannaa

lomilla ja viikonloppuisin myös weetabixejä ja cornflakes-muroja, varmaan riisimurojakin.

Vierailija
393/395 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -86

Söin aamupalaksi yleensä paahtoleipää ja jostain syystä usein myös mandariinia.

Vierailija
394/395 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa

joimme aina itsetehtyä viinimarjamehua. Melko hapanta sellaista 

ja weetabixit on hyviä!

Vierailija
395/395 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ala-asteajalta en muista mutta yläasteella söin lautasellisen puuroa, leipää tai karjalanpiirakkaa, kupin kahvia ja saatoin kaapista varastaa pullasiivunkin. Ja silti oli jo yhdeksän jälkeen nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi