Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme uranaisessa tai varakkaassa naisessa häiritsee miehiä?

Vierailija
11.04.2017 |

Olen raitis, en käy baareissa, en tupakoi, minulla ei ole tatuointeja, en ole koskaan harrastanut yhden yön juttuja, olen kotikeskeinen ja perhekeskeinen arvoiltani. Olen "naisen näköinen" eli pitkähiuksinen, meikkaan hillitysti, ja pukeudun ns. klassisesti, olen normaalipainoinen. Kunnostani huolehdin lenkillä käymällä, tai pyöräilemässä, välillä uimassa. Olen kohtelias ja huomaavainen, rakastavainen ja empaattinen, ja tykkään tehdä asioita miehen mieliksi, en koko ajan myöskään jauha tasa-arvosta. Ihan puhelias olen, en mikään ujo. Mielestäni olen ihan fiksu, ainakin minulla on hyvä yleissivistys ja monesti ihmiset kysyvät minulta neuvoja hankaliin tilanteisiin. Selfieitä en ota enkä somessa roiku. Tykkään tehdä hyvää ruokaa. En valita miehen sukista lattialla enkä kyttää miehen menemisistä. Mielestäni siis olen ihan kelpo nainen. Tottakai minussakin vikoja on, mutta kuvittelisin, että olisi monella tapaa catch. Iältäni olen 35-vuotias, ja itse ajattelisin, että minulle sopisi noin 32-42-vuotiaat miehet.

Mutta. Olen korkeasti palkatussa työssä. Ja urani on minulle tärkeä, panostan siihen paljon, vaikka en ajallisesti enempää kuin 8 tuntia päivässä. Satuin menemään opiskelemaan alalle, joka avasi paljon menestyksen ovia. Lisäksi ikävä kyllä vanhempani ovat jo kuolleet, joten olen perinyt ison omaisuuden heiltä. En kehuskele rahoillani, pikemminkin yritän salata palkkaani ja omaisuuttani. En omista edes hienoa autoa, suurin osa rahoista on sijoitettuna. Mutta kun uramenestykseni ja varallisuuteni selviää tapailukumppani-miehelle, niin hyvin alkaneeseen tapailuun tulee kummallinen pätkäys. Aluksi ollaan tultu tosi hyvin toimeen, ja sitä kemiaakin on, mutta miehen asenne muuttuu jotenkin. Ja moni suhde hiipuu tähän.

Tulkitsen niin, että uranainen ja varakas nainen on huono asia miehen näkökulmasta, vaikka muuten tämä nainen olisi kaikin puolin sopiva ja kiva. Miksi?

Kommentit (290)

Vierailija
121/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun varallisuus ei ole koskaan ollut este siihen,etteikö mies haluaisi ola kanssani.Olen hieman yli 40v. nainen ja en ole mikään uraohjus ja kaiketi kuulun tuohon söpöön /kauniiseen naisluokkaan.Luulen,että Ap:n tapauksessa tämä ura ja akateemisuus on se pahin nou-nou.

Pahin nou nou on monien kohdalla, kun eivät luonteeltaan, ulkonäöltään ole kovinkaan kummoisia. Ja kun on tottunut parhaaseen, miehenkin pitäisi olla priimaa, ne miehet taas ei ole kiinnostuneet naisista jotka on ulkonäöltään ja luonteeltaan jotain pohjaluokkaa.

En ihan nyt ymmärrä minkälainen mies on "priimaa". En myöskään ihan tiedä minkälainen nainen on "priimaa" tai "pohjaluokkaa". Haluan olla rehellisen, luotettavan ja empaattisen miehen kanssa, sellaisen jonka kanssa minulla on turvallinen olo ja jonka kanssa ymmärrämme toisiamme ja jonka kanssa jaan saman arvomaailman. En jaksa miettiä jotain ulkonäköjä. Eikä minun mielestä miehellä tarvitse olla mitään nousujohteista uraa tai korkeaa koulutusta, pidän duunariammattien edustajista yhtälailla. Ap.

Vierailija
122/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muitakin vaihtoehtoja kuin uranainen, joten miksi ottaisin sellaisen jos ei kiinnosta. Minullakin on rahaa joten sekään ei kiinnosta. Mitä teillä arvon uranaisilla olisi minulle annettavaa jos teidän uranne eikä rahat kiinnosta.

Jos et keksi tuohon mitään vastausta, en ihmettele jos et tule koskaan löytämään miestä, mieskin haluaa olla ennenkaikkea ihmisen kanssa ei jonkun uran ja rahojen.

En usko sellaiseen ajattelutapaan, että "on jotakin annettavaa". Ajattelen niin, että ihminen rakastuu toisen ihmisen persoonaan eikä laskeskele mitä tällä olisi annettavana tai ei ole annettavana. Siksi en osaa vastata, mitä juuri uranaisilla nyt olisi juuri sinulle "annettavana" sen enempää tai vähempää kuin ei-uranaisillakaan. Ap.

Ilmeisesti sinulla ei ole muuta kuin urasi ja rahasi, hautaan ei kukaan vie rahojaan. Onnea etsintään tuolla vastauksella jouduit hylkyyn, itse en olisi kiinnostunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuit naulan kantaan. On erittäin huvittavaa, että miehet kuorossa määkivät, että miksi nainen elää miehen lompakolla, miksei mene paremmin palkattuun duuniin, miksei opiskellut rahakkampaa ammattia, jne jne. Mutta kun nainen tienaakin paremmin kuin mies, niin asia on todellinen turn off. En ihan oikeasti tiedä, paljonko on turvallista ansaita, ettei elä miehen lompakolla, mutta että ei ansaitse liikaakaan? Voisiko palstan miehet antaa jonkin summittaisen arvion sopivasta summasta?

t. toinen varakas nainen (sinkku tietysti...)

1500-5 000 000.

Ole hyvä. t. Palstamies.

Vierailija
124/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa, ihminen rakastuu persoonaan, ap on yksin, ei löydä miestä. Johtuisikohan siitä, että sinun persoona ei kiinnosta miehiä, siltä se näyttää kun kommenttejasi lukee. En huomaa mitään hyvää persoonassasi.

Vierailija
125/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota, että joku mies kysyy suoraan paljonko ap tienaa. Ja vielä enemmän ihmettelen, että ap vastaa suoraan. Onko kenties jotain aspergerpiirteitä, kun ei osaa vastata ympäripyöreästi, esim. että "näin sinkkuna tulen ihan mukavasti palkallani toimeen"?

Vierailija
126/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet katsovat myös muita ominaisuuksia kuin raha ja ura, ja suurin osa varmaan laittaa montakin asiaa naisen tulotason edelle. Naisen luonne ja ulkonäkö menee minulla kyllä uran ja varakkuuden edelle aivan heittämällä. Jos on ruma ja mulkero tiukkapipo, niin ei siinä naisen lompakot ja urat kauheasti auta. Kunhan nainen pystyy itsensä suurin piirtein elättämään niin se riittää minulle. En kuitenkaan suostuisi alkamaan naisen elättäjäksi, eli sen verran pitää olla älyä ja tahtoa, että saa edes jotain aikaiseksi.

Ap kertoi, että hyvin alkanut tapailu hyytyy kun miehelle selviää ap:n ura ja palkka. Eli mies on kuitenkin sitä ennen pitänyt ap:ta kivan näköisenä ja mukavana, kun kerran ap:ta on halunnut alkaa tapailemaan. 

Vierailija
127/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listataan aloittajan tuomia asioita itsestään: Katkeruus, miesten haukkuminen ja syyllistäminen, itserakkaus, narsismi, omahyväisyys, leuhkiminen rahoilla ja uralla.

Olet about 100% turn off tuolla persoonalla joka ainoalle miehelle.

Öitä

Selvästi varakkaissa uranaisissa häiritsee miehiä joku ja pahasti, kun ap tällaiset haukut sai niskaansa jopa tuntemattomalta. Todistit juuri kirjoituksellasi ap:n pointin oikeaksi.

Vierailija
128/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siihen hyydy, ap kertoo paljon muutakin itsestään kun sen varallisuuden, miehet näkevät minkälainen ap oikeasti on. Ja yhdet treffit riittää jo siihen ettei häntä haluta enää nähdä, luonne ja koko ihminen on niin vastenmielinen.

Tekosyyksi ap on keksinyt itselleen ja muille kuinka kaikki johtuu rahasta.

Vierailija
129/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siihen hyydy, ap kertoo paljon muutakin itsestään kun sen varallisuuden, miehet näkevät minkälainen ap oikeasti on. Ja yhdet treffit riittää jo siihen ettei häntä haluta enää nähdä, luonne ja koko ihminen on niin vastenmielinen.

Tekosyyksi ap on keksinyt itselleen ja muille kuinka kaikki johtuu rahasta.

Kerrohan nyt mikä tekee ap:sta niin hirveän vastenmielisen. Tuollainen väite täytyy perustella.

Vierailija
130/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinua ei voi hallita ja omistaa ja sinua kohtaan ei voi tuntea ylemmyyttä.

Miehet rakastavat heikkoja, mielenterveydeltään horjuvia, avuttomia naisia, joita voi pyöritellä mielensä mukaan.

Naulan kantaan! Miehet haluavat aina olla "kukkona tunkiolla", eli siis se pidempi, vahvempi, menestyneempi, varakkaampi. Jos nainen onkin jossakin näistä ominaisuuksista miestä "parempi", mies luikkii saman tien häntä koipien välissä takavasemmalle. Nähty on täälläkin. Kun olen sanonut olevani varatuomari, on siinä moni mies lähtenyt pika pikaa baarissa luotani pois. No, menköön sitten :DDDD 

No mitä hemmettiä nyt? Vastasin tähän: "Niitä naisiahan onkin pilvin pimein jotka kelpuuttavat itseään lyhyemmän tai heikomman miehen" ja se poistettiin. Ihan älytöntä. Eihän se mikään hyvä vastaus ollut, mutta miksi herranen aika tuollainen poistaa pitäisi?

Vierailija
131/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa narsistilta, en olisi kiinnostunut. Onneksi on muitakin naisia Suomi täynnä.

Vierailija
132/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika jännä että aloituksessa haettiin ikään kuin miesten näkökulmaa tähän tilanteeseen, mutta suurin osa vastaajista päätyi vain haukkumaan ap:tä kuvittelemiensa syiden perusteella.

Harva edes ymmärsi tilannetta, jonka ap esitti: on tapailtu jo jonkin aikaa, joten selvästi miestä miellytti ap:n olemus - mutta mies pisti suhteen poikki kun sai selville hänen ammattinsa, tulonsa ja varallisuutensa.

Jotenkin tulee mieleen että tämä sama keskusteluongelma toistuu jatkuvasti tällä palstalla: parisuhdeasioissa ei miehen puolta asioissa pystytä analyyttisesti tai arkijärjellä analysoimaan, vaan parisuhteen ongelma nähdään aina ja vain naisen (kuviteltujen) vikojen kautta.

Jos joku esittää parisuhdeongelman pohdittavaksi, niin palstalla ehdotetaan aina että naisen pitää muuttua ja sitten jättää mies, mutta miesten ei tarvitse koskaan muuttua, tehdä kompromisseja tai opetella mitään uutta, he saavat olla pahimillaankin sellaisia kuin ovat.

Jokseenkin asenteet ovat kuin 1800-luvulta...

Vierailija
133/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinua ei voi hallita ja omistaa ja sinua kohtaan ei voi tuntea ylemmyyttä.

Miehet rakastavat heikkoja, mielenterveydeltään horjuvia, avuttomia naisia, joita voi pyöritellä mielensä mukaan.

Naulan kantaan! Miehet haluavat aina olla "kukkona tunkiolla", eli siis se pidempi, vahvempi, menestyneempi, varakkaampi. Jos nainen onkin jossakin näistä ominaisuuksista miestä "parempi", mies luikkii saman tien häntä koipien välissä takavasemmalle. Nähty on täälläkin. Kun olen sanonut olevani varatuomari, on siinä moni mies lähtenyt pika pikaa baarissa luotani pois. No, menköön sitten :DDDD 

Tekstisi kertoo sinusta ihmisenä paljon enemmän kuin luuletkaan.

Vierailija
134/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sangen ikävää, kun palstan miehet eivät lämmenneet aloituksessa kuvatun kaltaiselle pirkolle. Sellaista se elämä on. Nyt se taidettiin huomata ja vieläpä miesten todistamana, että rahalla ei välttämättä saa kaikkea haluamaansa.

Vierailija
135/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, aika jännä että aloituksessa haettiin ikään kuin miesten näkökulmaa tähän tilanteeseen, mutta suurin osa vastaajista päätyi vain haukkumaan ap:tä kuvittelemiensa syiden perusteella.

Harva edes ymmärsi tilannetta, jonka ap esitti: on tapailtu jo jonkin aikaa, joten selvästi miestä miellytti ap:n olemus - mutta mies pisti suhteen poikki kun sai selville hänen ammattinsa, tulonsa ja varallisuutensa.

Jotenkin tulee mieleen että tämä sama keskusteluongelma toistuu jatkuvasti tällä palstalla: parisuhdeasioissa ei miehen puolta asioissa pystytä analyyttisesti tai arkijärjellä analysoimaan, vaan parisuhteen ongelma nähdään aina ja vain naisen (kuviteltujen) vikojen kautta.

Jos joku esittää parisuhdeongelman pohdittavaksi, niin palstalla ehdotetaan aina että naisen pitää muuttua ja sitten jättää mies, mutta miesten ei tarvitse koskaan muuttua, tehdä kompromisseja tai opetella mitään uutta, he saavat olla pahimillaankin sellaisia kuin ovat.

Jokseenkin asenteet ovat kuin 1800-luvulta...

On se toki ikävää kun ei saa haukkua miehiä enää rauhassa ja teillekin kerrotaan ihan suoraan. Voit joko ottaa opiksi tai et, tottahan se on, että 99% tapauksista miksi nainen ei löydä miestä johtuu hänen vastenmielisestä luonteestaan tai ulkonäöstä tai niistä yhtäaikaa.

Kaikki muut syyt on vain tekosyitä ja itselleen valehtelua. Kurjaahan se on myöntää olevansa niin vastenmielinen ettei kelpaa oikeastaan kenellekään, joten itsepetoksessa on helpompi elää ja syytellä muita.

Vierailija
136/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle. Huomasin saaneeni aika paljon haukkuja täällä, oletan että suurin osa niistä oli miesten kirjoittamia. En oikein jaksaisi lähteä vastaamaan niihin haukkuihin mitään, kun ei niitä haukkuja miten perusteltukaan. Kiva, että sinä kuitenkin ymmärsit kuvaamani tilanteen. Nimenomaan siitä on kyse, että on tapailtu jonkin aikaa, kuukausi tai kolme kuukautta, ja sitten varallisuuteni selviää miehelle. En nyt sentään sitä ensimmäisillä treffeillä kerro, sellaistakin jotkut täällä olettivat. Eli kyllä minun ulkonäkö ja luonne ja muu olemus on miellyttänyt niitä miehiä, ne on olleet ihastuneita minuun ja minä niihin, kuten ihan tavallisessa elämässä tavallisesti seurustelu alkaa. Mutta kun miehelle selviää urani ja varallisuuteni, mies muuttuu vältteleväksi ja jopa ilkeäksi. Ap.

Vierailija
137/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen vastaa ilkeästi tälle ap:lle, koska ovat KATEELLISIA hänelle koulutuksesta, urasta ja mahdollisuuksista löytää kuitenkin hyvä mies ja saada loistava elämä.

Mieti ap millaisia miehiä etsit. Löydät kyllä oikeanlaisen miehen jostain.

Vierailija
138/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella tulin siihen tulokseen että naisen pitää kyllä ehdottomasti elättää itsensä mutta palkan pitää olla pienempi kuin miehen. Naisen pitää ymmärtää elää vaatimattomammin kuin miehen jolla on suurempi oikeus tehdä uraa ja tienata ja käyttää ne itseensä.

Naisen pitää itsensä elättämisen ohella huolehtia miehestään ja mahdollisesti lapsista mutta ei saa olla kiinnostunut urasta. Se on varattu miehille.

Ja jos nainen kehtaa sanoa että haluaa ansaita hyvin rahaa voidakseen elää haluamallaan tavalla, on se suoraan helvetistä.

Vierailija
139/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei mene niin kuin olettaa kirjoitti:

Sangen ikävää, kun palstan miehet eivät lämmenneet aloituksessa kuvatun kaltaiselle pirkolle. Sellaista se elämä on. Nyt se taidettiin huomata ja vieläpä miesten todistamana, että rahalla ei välttämättä saa kaikkea haluamaansa.

Mistä sinulle tuli käsitys, että yrittäisin rahalla saada jotain? Tai luulisin, että saan varallisuudella ihmissuhteita? Tai että jotenkin leuhkisin omaisuudellani?

Minähän päinvastoin kirjoitin, että yritän salata varallisuuteni. En ota sitä koskaan itse puheeksi ihmisten kanssa. En ota muutenkaan rahaa puheeksi. Enkä ole ostellut kalliita autoja tms, joten varallisuuttani ei pysty edes päättelemään minusta autojen tms perusteella. Kaikki nämä kerroin keskustelun ensimmäisellä sivulla.

Mistä siis kuva, että kuvittelisin, että rahalla saisin miehiä?

Ap.

Vierailija
140/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella tulin siihen tulokseen että naisen pitää kyllä ehdottomasti elättää itsensä mutta palkan pitää olla pienempi kuin miehen. Naisen pitää ymmärtää elää vaatimattomammin kuin miehen jolla on suurempi oikeus tehdä uraa ja tienata ja käyttää ne itseensä.

Naisen pitää itsensä elättämisen ohella huolehtia miehestään ja mahdollisesti lapsista mutta ei saa olla kiinnostunut urasta. Se on varattu miehille.

Ja jos nainen kehtaa sanoa että haluaa ansaita hyvin rahaa voidakseen elää haluamallaan tavalla, on se suoraan helvetistä.

Näin minäkin olen asian kokenut. Ja tuntuu, että tässä ketjussakin taas kerran miehet tulevat tämän asian todentamaan.

Täytyy sanoa, että en live-elämässä ole kyllä ikinä näin solvaavia kommentteja osakseni saanut kuin mitä tässä ketjussa on muutamissa viesteissä kirjoitettu. Enkä muissakaan vauva-palstalle kirjoittamissa aloituksissani. Tämä ketju teki kyllä haukkumis-ennätyksen kohdallani. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän