Mikä ihme uranaisessa tai varakkaassa naisessa häiritsee miehiä?
Olen raitis, en käy baareissa, en tupakoi, minulla ei ole tatuointeja, en ole koskaan harrastanut yhden yön juttuja, olen kotikeskeinen ja perhekeskeinen arvoiltani. Olen "naisen näköinen" eli pitkähiuksinen, meikkaan hillitysti, ja pukeudun ns. klassisesti, olen normaalipainoinen. Kunnostani huolehdin lenkillä käymällä, tai pyöräilemässä, välillä uimassa. Olen kohtelias ja huomaavainen, rakastavainen ja empaattinen, ja tykkään tehdä asioita miehen mieliksi, en koko ajan myöskään jauha tasa-arvosta. Ihan puhelias olen, en mikään ujo. Mielestäni olen ihan fiksu, ainakin minulla on hyvä yleissivistys ja monesti ihmiset kysyvät minulta neuvoja hankaliin tilanteisiin. Selfieitä en ota enkä somessa roiku. Tykkään tehdä hyvää ruokaa. En valita miehen sukista lattialla enkä kyttää miehen menemisistä. Mielestäni siis olen ihan kelpo nainen. Tottakai minussakin vikoja on, mutta kuvittelisin, että olisi monella tapaa catch. Iältäni olen 35-vuotias, ja itse ajattelisin, että minulle sopisi noin 32-42-vuotiaat miehet.
Mutta. Olen korkeasti palkatussa työssä. Ja urani on minulle tärkeä, panostan siihen paljon, vaikka en ajallisesti enempää kuin 8 tuntia päivässä. Satuin menemään opiskelemaan alalle, joka avasi paljon menestyksen ovia. Lisäksi ikävä kyllä vanhempani ovat jo kuolleet, joten olen perinyt ison omaisuuden heiltä. En kehuskele rahoillani, pikemminkin yritän salata palkkaani ja omaisuuttani. En omista edes hienoa autoa, suurin osa rahoista on sijoitettuna. Mutta kun uramenestykseni ja varallisuuteni selviää tapailukumppani-miehelle, niin hyvin alkaneeseen tapailuun tulee kummallinen pätkäys. Aluksi ollaan tultu tosi hyvin toimeen, ja sitä kemiaakin on, mutta miehen asenne muuttuu jotenkin. Ja moni suhde hiipuu tähän.
Tulkitsen niin, että uranainen ja varakas nainen on huono asia miehen näkökulmasta, vaikka muuten tämä nainen olisi kaikin puolin sopiva ja kiva. Miksi?
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap semmoinen skenaario, että tapaisit miehen, joka on sinua selvästi älykkäämpi? Taitaisi heikko työuralle rakennettu itsetunto sortui kuin korttitalo.
:D . Olen tapaillut useampaakin minua paljon älykkäämpää miestä. Minä en ole väitellyt, he olivat tohtoreita, toisella jopa kaksi akateemista alaa takana. Pidin heistä paljon, ja meillä oli loputtomasti hyviä keskusteluita. Mutta muista syistä tapailut eivät jatkuneet. Kenenkään itsetunto ei silti sortunut :D , ei minun eikä heidän. Terve itsetunto ei nimittäin sorru, näennäisesti hyvä itsetunto saattaa kyllä sortua, sellainen itsensä pönkittämisen varaan rakennettu. Ap.
Okei, kuulostat ihan laatu-biatchilta. Sääli vain, etteivät tiemme koskaan tule kohtaamaan.
Sitä valittamista, että ura ei etene tai töissä joutuu painamaan hirveästi, ei jaksa mies kuunnella. Tiedän yhden naisen, jolle ura on kaikki kaikessa, ja se nainen ei puhu koskaan muusta kuin urastaan ja töistään. Jos jokin asia ei mene nappiin alkaa hirveä selittely ja kiihkoaminen. Tämä nainen on äärimmäisen kilpailuhenkinen ja tekee kaikkensa, että saa tahtonsa läpi. En jaksaisi sellaisen kanssa olla suhteessa eikä varmaan moni muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinua ei voi hallita ja omistaa ja sinua kohtaan ei voi tuntea ylemmyyttä.
Miehet rakastavat heikkoja, mielenterveydeltään horjuvia, avuttomia naisia, joita voi pyöritellä mielensä mukaan.Naulan kantaan! Miehet haluavat aina olla "kukkona tunkiolla", eli siis se pidempi, vahvempi, menestyneempi, varakkaampi. Jos nainen onkin jossakin näistä ominaisuuksista miestä "parempi", mies luikkii saman tien häntä koipien välissä takavasemmalle. Nähty on täälläkin. Kun olen sanonut olevani varatuomari, on siinä moni mies lähtenyt pika pikaa baarissa luotani pois. No, menköön sitten :DDDD
Kaikki kunnia hyvälle urallesi mutta varatuomari on aika killeri :D
Minun varallisuus ei ole koskaan ollut este siihen,etteikö mies haluaisi ola kanssani.Olen hieman yli 40v. nainen ja en ole mikään uraohjus ja kaiketi kuulun tuohon söpöön /kauniiseen naisluokkaan.Luulen,että Ap:n tapauksessa tämä ura ja akateemisuus on se pahin nou-nou.
Vierailija kirjoitti:
S Tämä nainen on äärimmäisen kilpailuhenkinen ja tekee kaikkensa, että saa tahtonsa läpi. En jaksaisi sellaisen kanssa olla suhteessa eikä varmaan moni muukaan.
Miksi on huono asia, jos nainen on kilpailuhenkinen :D ??
Jos minä olisin mies, niin minua kyllä viehättäisi varatuomarinainen. Ottaisin sen haasteena :D . Olen tosin nainen.
Tiedän pari tuollaista "uranaista". Molemmille yhteistä äärimmäinen kilpailuhenkisyys, vaativa asenne elämään, tiukkapipoisuus, moraalinen tiukkamielisyys, tosikkomaisuus jne. Molemmilla todella nössöt miehet, jotka alistuvat kotona nyhjöttäjiksi. Vähän kuin nainen ärähtää, niin mies menee häntä koipien välissä siivoamaan keittiötä. Toisella naisella mies ei ole edes akateeminen vaan aivan toisesta maailmasta.
Mun mielestä sinussa ei oo mitään vikaa,mutta ehkä kohderyhmä on väärä. Ehkä sun pitäis deittailla enemmän suht samassa tilanteessa olevia. Eli rikkaita uramiehiä. Löytyiskö töistäs ehdokkaita? Silloin joudut kyllä nostamaan tuota ikähaarukkaa.
Sitten on vielä sellainen juttu, että vaikka ootki vielä aika nuori, niin lasten saamisen kanssa alkaa olla jo vähän kiire. Se voi tuntua miehistä painostavalta.
Minulla on muitakin vaihtoehtoja kuin uranainen, joten miksi ottaisin sellaisen jos ei kiinnosta. Minullakin on rahaa joten sekään ei kiinnosta. Mitä teillä arvon uranaisilla olisi minulle annettavaa jos teidän uranne eikä rahat kiinnosta.
Jos et keksi tuohon mitään vastausta, en ihmettele jos et tule koskaan löytämään miestä, mieskin haluaa olla ennenkaikkea ihmisen kanssa ei jonkun uran ja rahojen.
Jos nainen on varsin varakas, niin seuraa riittää, kuten miehilläkin. Fyffee pitää olla riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sinussa ei oo mitään vikaa,mutta ehkä kohderyhmä on väärä. Ehkä sun pitäis deittailla enemmän suht samassa tilanteessa olevia. Eli rikkaita uramiehiä. Löytyiskö töistäs ehdokkaita? Silloin joudut kyllä nostamaan tuota ikähaarukkaa.
Sitten on vielä sellainen juttu, että vaikka ootki vielä aika nuori, niin lasten saamisen kanssa alkaa olla jo vähän kiire. Se voi tuntua miehistä painostavalta.
Myös moni rikas uramies tykkää siitä - jos omaa yhtään perhekeskeistä ja pehmeää arvomaailmaa - että nainen ei ole samanlainen uraohjus. Niille joille raha on tärkeintä toki riittää kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Viis siitä nähdäänkö ikinä.
Ap:n juttua sen sijaan en oikein tajua; jos hän on vain virka-ajan töissä 5pv viikossa, miksi työ saati palkka olisi turn off? Joku ap:n asenne, arvomaailma tai vastaava voi olla syynä ja varmasti jollekin harvalle tyypille voi käydä itsetunnon päälle. Ovat kuitenkin varmasti vähemmistössä joilla syy olisi itsetunto-ongelmat.
Osuit naulan kantaan. On erittäin huvittavaa, että miehet kuorossa määkivät, että miksi nainen elää miehen lompakolla, miksei mene paremmin palkattuun duuniin, miksei opiskellut rahakkampaa ammattia, jne jne. Mutta kun nainen tienaakin paremmin kuin mies, niin asia on todellinen turn off. En ihan oikeasti tiedä, paljonko on turvallista ansaita, ettei elä miehen lompakolla, mutta että ei ansaitse liikaakaan? Voisiko palstan miehet antaa jonkin summittaisen arvion sopivasta summasta?
t. toinen varakas nainen (sinkku tietysti...)
Vierailija kirjoitti:
Osuit naulan kantaan. On erittäin huvittavaa, että miehet kuorossa määkivät, että miksi nainen elää miehen lompakolla, miksei mene paremmin palkattuun duuniin, miksei opiskellut rahakkampaa ammattia, jne jne. Mutta kun nainen tienaakin paremmin kuin mies, niin asia on todellinen turn off. En ihan oikeasti tiedä, paljonko on turvallista ansaita, ettei elä miehen lompakolla, mutta että ei ansaitse liikaakaan? Voisiko palstan miehet antaa jonkin summittaisen arvion sopivasta summasta?
Taitaa sunkin ongelma olla jokin ihan muu kuin varakkuus kirjoituksesi sävystä päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S Tämä nainen on äärimmäisen kilpailuhenkinen ja tekee kaikkensa, että saa tahtonsa läpi. En jaksaisi sellaisen kanssa olla suhteessa eikä varmaan moni muukaan.
Miksi on huono asia, jos nainen on kilpailuhenkinen :D ??
Eikai kilpailuhenkisyydessä mitään vikaa olekaan, mutta "äärimmäisen kilpailuhenkinen ja tekee kaikkensa, että saa tahtonsa läpi" on hieman eri asia, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi tienata 70 % siitä, mitä mies tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun varallisuus ei ole koskaan ollut este siihen,etteikö mies haluaisi ola kanssani.Olen hieman yli 40v. nainen ja en ole mikään uraohjus ja kaiketi kuulun tuohon söpöön /kauniiseen naisluokkaan.Luulen,että Ap:n tapauksessa tämä ura ja akateemisuus on se pahin nou-nou.
Pahin nou nou on monien kohdalla, kun eivät luonteeltaan, ulkonäöltään ole kovinkaan kummoisia. Ja kun on tottunut parhaaseen, miehenkin pitäisi olla priimaa, ne miehet taas ei ole kiinnostuneet naisista jotka on ulkonäöltään ja luonteeltaan jotain pohjaluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös moni rikas uramies tykkää siitä - jos omaa yhtään perhekeskeistä ja pehmeää arvomaailmaa - että nainen ei ole samanlainen uraohjus. Niille joille raha on tärkeintä toki riittää kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Viis siitä nähdäänkö ikinä.
Ap:n juttua sen sijaan en oikein tajua; jos hän on vain virka-ajan töissä 5pv viikossa, miksi työ saati palkka olisi turn off? Joku ap:n asenne, arvomaailma tai vastaava voi olla syynä ja varmasti jollekin harvalle tyypille voi käydä itsetunnon päälle. Ovat kuitenkin varmasti vähemmistössä joilla syy olisi itsetunto-ongelmat.
Olen seurustellut myös sellaisten miesten kanssa, joilla on parempi palkka kuin minulla. Heille ei ole ollut ongelmaa urassani tai palkassani. Mutta ne miehet, joilla on ollut selvästi pienempi palkka tai ei "uraa" ollenkaan, ovat jotenkin jäätyneet kun taustani on heille paljastunut. Se harmittaa, koska itse haluan valita miehen luonteen ja persoonan perusteella, ja monella matalasti palkatulla miehellä olisi minulle mieluinen luonne. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muitakin vaihtoehtoja kuin uranainen, joten miksi ottaisin sellaisen jos ei kiinnosta. Minullakin on rahaa joten sekään ei kiinnosta. Mitä teillä arvon uranaisilla olisi minulle annettavaa jos teidän uranne eikä rahat kiinnosta.
Jos et keksi tuohon mitään vastausta, en ihmettele jos et tule koskaan löytämään miestä, mieskin haluaa olla ennenkaikkea ihmisen kanssa ei jonkun uran ja rahojen.
En usko sellaiseen ajattelutapaan, että "on jotakin annettavaa". Ajattelen niin, että ihminen rakastuu toisen ihmisen persoonaan eikä laskeskele mitä tällä olisi annettavana tai ei ole annettavana. Siksi en osaa vastata, mitä juuri uranaisilla nyt olisi juuri sinulle "annettavana" sen enempää tai vähempää kuin ei-uranaisillakaan. Ap.
Ei tartte pelätä ei, mutta ei tartte kyllä rakastaakaan.
Vaikka kuinka haluaisi niin ei niitä miehiä voi pakottaa valitsemaan sitä golgatan olgaa. Kyllä se jää seinäruusuksi vaikka uhoaminen olis miten julmaa.