Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme uranaisessa tai varakkaassa naisessa häiritsee miehiä?

Vierailija
11.04.2017 |

Olen raitis, en käy baareissa, en tupakoi, minulla ei ole tatuointeja, en ole koskaan harrastanut yhden yön juttuja, olen kotikeskeinen ja perhekeskeinen arvoiltani. Olen "naisen näköinen" eli pitkähiuksinen, meikkaan hillitysti, ja pukeudun ns. klassisesti, olen normaalipainoinen. Kunnostani huolehdin lenkillä käymällä, tai pyöräilemässä, välillä uimassa. Olen kohtelias ja huomaavainen, rakastavainen ja empaattinen, ja tykkään tehdä asioita miehen mieliksi, en koko ajan myöskään jauha tasa-arvosta. Ihan puhelias olen, en mikään ujo. Mielestäni olen ihan fiksu, ainakin minulla on hyvä yleissivistys ja monesti ihmiset kysyvät minulta neuvoja hankaliin tilanteisiin. Selfieitä en ota enkä somessa roiku. Tykkään tehdä hyvää ruokaa. En valita miehen sukista lattialla enkä kyttää miehen menemisistä. Mielestäni siis olen ihan kelpo nainen. Tottakai minussakin vikoja on, mutta kuvittelisin, että olisi monella tapaa catch. Iältäni olen 35-vuotias, ja itse ajattelisin, että minulle sopisi noin 32-42-vuotiaat miehet.

Mutta. Olen korkeasti palkatussa työssä. Ja urani on minulle tärkeä, panostan siihen paljon, vaikka en ajallisesti enempää kuin 8 tuntia päivässä. Satuin menemään opiskelemaan alalle, joka avasi paljon menestyksen ovia. Lisäksi ikävä kyllä vanhempani ovat jo kuolleet, joten olen perinyt ison omaisuuden heiltä. En kehuskele rahoillani, pikemminkin yritän salata palkkaani ja omaisuuttani. En omista edes hienoa autoa, suurin osa rahoista on sijoitettuna. Mutta kun uramenestykseni ja varallisuuteni selviää tapailukumppani-miehelle, niin hyvin alkaneeseen tapailuun tulee kummallinen pätkäys. Aluksi ollaan tultu tosi hyvin toimeen, ja sitä kemiaakin on, mutta miehen asenne muuttuu jotenkin. Ja moni suhde hiipuu tähän.

Tulkitsen niin, että uranainen ja varakas nainen on huono asia miehen näkökulmasta, vaikka muuten tämä nainen olisi kaikin puolin sopiva ja kiva. Miksi?

Kommentit (290)

Vierailija
41/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen rooli parisuhteessa ja miksei yhteiskunnassakin on feminismin jälkimainingeissa murroksessa. Toiset miehet kipuilevat sen kanssa enemmän kuin toiset ja toisilla on edelleen takaraivossa se vanhanaikainen ajatus miehestä elättäjänä. Naisille murros on ollut helpompi, koska sen eteen on tehty hartiavoimin töitä, miehet ovat vasta vähän myöhemmin heränneet siihen että oma rooli pitäisi määritellä uudelleen.

Toisaalta on niinkin, että sukupuolesta riippumatta usein se taloudellisesti heikommassa asemassa oleva kokee alemmuudentunnetta ja sinun tapauksessasi sekin voi olla syy miksi miehet eivät ole suhdetta halunneet jatkaa. Pidemmissä suhteissa saattaa käydä niinkin, että sitä (ehkä osin kuviteltuakin) varallisuuseroista johtuvaa epätasapainoa  valtasuhteissa aletaan paikata muilla vallankäytön keinoilla, äärimmillään jopa fyysiselläkin väkivallalla, joten et ole välttämättä mitään menettänyt siinä että nuo miehet vihelsivät pelin poikki.

Mitään varsinaisia neuvoja minulla ei ongelman ratkaisemiseksi oikein ole. Ehkä voisit analysoida vähän miesmakuasi ja miettiä esim. että ajaudutko tapautumaan erityisen konservatiivisia miehiä. Myös ikähaarukkaa voi olla syytä tarkistaa alaspäin.

Vierailija
42/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat juuri sellaiselta tylsältä , joka yrittää olla liian aikuinen ja liian jotakin...mikä ei ole sinun määrittelemään stereotyypistä naista.

En tietääkseni "yritä" olla liian aikuinen. Mutta se, että olen suhteellisen nuorena menettänyt vanhempani, on varmaan muokannut luonnettani aikuisemmaksi kuin mitä moni 35-vuotias on. Ja samaten vastuullinen työ on varmasti niin tehnyt. Tylsäkö olen? Voi olla että monen mielestä olenkin tylsä. Tai sitten en. Varmasti monen mielestä asioihin rationaalisesti ja vastuullisesti suhtautuva on tylsä tyyppi verrattuna seikkailulliseen jännittävään haihattelijaan, sen tietysti ymmärrän että seikkailunhalu kiinnostaa monia. Ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kertoisi tapailuvaiheessa olevassa suhteessa mitään varallisuudestani. Miksi pitäisi?

Vierailija
44/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on kaikin tavoin hyvä mies, mutta jonkinlainen alemmuuskompleksi hänelle kai jäi kesken jääneistä korkeakouluopinnoista. Elättää itsensä duunarityöllä.

Yksi päivä hän soitti mulle (tosi harvinaista) ja kysyi, olisiko hänen taustansa este seurustelulle akateemisen naisen kanssa. Hän ajatteli, että samankaltaiset hakeutuu toistensa seuraan ja korkeasti koulutettu nainen ei ekaksi vaihtoehdoksi valitsisi hänen kaltaista duunarimiestä.

Sanoin, että koulutus ja ammatti ovat ulkoisia tekijöitä, jotka voivat alussa jonkin verran vaikuttaa, kun toista ei vielä tunne, mutta ne eivät voi missään vaiheessa määrittää ihmistä. Kun toiseen tutustuu paremmin, ulkoiset seikat siirtyy olennaisempien asioiden tieltä: henkilökemia, arvomaailma, tavoitteet elämässä yms.

Veljeni ei tuolloin vielä kertonut, että ns. akateeminen nainen oli pyytänyt häntä treffeille. Veljeni pelkäsi, että nainen olisi menettänyt mielenkiintonsa paremman tutustumisen jälkeen ja suojatakseen itsensä pettymyksiltä, ajatteli heittäytyä saman tien friend zonelle.

Onneksi veljeni oli tolkuissaan, eikä antanut epäluulojen ja alemmuuskompleksien vaivata sen enempää: vuosi ekojen treffien jälkeen hän kosi ja nykyisin he ovat naimisissa ja elävät onnellisen tuntuista perhe-elämää.

Vierailija
45/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todellakin ensin mies on kiinnostunut naisesta, mutta sitten miehen kiinnostus lopahtaa siihen että selviää naisen olevan hyvin koulutettu ja varakas, niin kyllähän ainoa syy on miehen heikko itsetunto ja että se itsetunto perustuu hyvin materialistisiin asioihin.

Kuten palstaltakin huomaa monilla nuoremmillakin miehillä voi olla hyvin vanhakantaiset sukupuolikäsitykset, esim. miehen pitää aina olla oikeassa, tietää ja osata paremmin sekä hallita naistaan taloudellisesti. Jos mies huomaa, ettei kykenekään olemaan noissa asioissa naisen tasolla saati häntä paremmassa asemassa, niin eipä taida kantti kestää jatkaa suhdetta.

Joku yllä sanoi että "Miehet haluavat tuntea olevansa tarpeellisia", mutta miksi miehet kuvittelevat että nainen haluaa mieheltä vain rahaa ja apua työelämään? Muutenhan naisen koulutus, ura ja palkka ei olisi este.

Luulenpa että moni nainen näkee asiat eri tavalla ja että he tarvitsevat miehestä eri asioita, esim. rakkautta, ystävyyttä, seuraa ja elämänkumppanin. ja kenties hyvän isän yhteisille lapsille. Eli luonne, käytöstavat, kiinnostuksen kohteet ja se miten kohtelee naisia ja lapsia ovat tärkeämpiä kuin pinnalliset asiat. Monet miehet eivät vaan tätä tajua, ehkäpä se kertoo jotain heidän omasta perhetaustastaan, etteivät ajattele kenenkään hyväksyvän heitä omana itsenään.

Vierailija
46/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan  OT. Ex:ni käytti perusteena pettämiselleen sitä, että " toinen nainen tarvitsi häntä enemmän kuin minä " (WTF?).

Saman on sanonut minulle rakas entinen puolisoni. Sen jälkeen ole oppinut tekemään asioita rintarinnan puolisoni kanssa kumpikin omia vahvuuksia käyttäen, enkä ole yrittänyt olla kaikessa hyvä tai yrittänyt olla suhteessa miestäni parempi.

Eli nyt teeskentelet olevasi huonompi kuin olet?

Vierailija
47/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ikähaarukkaasi sopiva, itsestäni huolta pitävä, suhteellisen komea mies. Urheilen ja liikun säännöllisesti, en kuitenkaan ns 24/7. Syön terveellistä ja monipuolista ruokaa. Käyn leffassa, teatterissa, matkoilla, veneilemässä, retkeilemässä ja vaeltamassa. En juo juurikaan alkoholia, ehkä sen punaviinilasillisen tai kahvikonjakin joskus. En myöskään polta.

Olen kolmivuorotyössä paperitehtaalla.

Lähtisitkö ap joskus treffeille kanssani?

Kuulostat mukavalta mieheltä. Kiva, ettet urheile 24/7, sillä en minäkään, itse liikun enemmän ilon vuoksi kuin vartalon muokkaamisen vuoksi. Retkeily ja vaeltaminen ja matkustelu olisi minullekin mieluisia, hyvin voisin lähteä niitä tekemään, myös veneily kuulostaa kivalta. Meillä varmaan riittäisi puhuttavaa työjutuistakin, kun sinäkin olet teknisemmällä alalla, se olisi hyvä asia, uskon että ymmärtäisimme toistemme töitä. Voisin hyvinkin harkita treffejä kanssasi. Ap. 

Et todellakaan voisi harkita treffejä tuon miehen kanssa. Hän on duunari, sinä menestynyt, akateeminen uranainen.

Tietysti voisin harkita treffejä hänen kanssaan, hän vaikutti mukavalta. Olen tapaillut montaa ei-akateemista, ja viihtynyt heidän seurassaan. Ap.

Vierailija
48/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myönnän "pelkääväni" uranaisia. Oman pienen otantani mukaan, he ovat usein pelottavia, kunnianhimoisia ja itsevarmoja. En ole itse lainkaan sellainen, joten ahdistun heidän seurassaan. En tosin ole mies, mutta ehkä moni mies kokee samalla tavalla. Samalla tietenkin ihailen uranaisia, mutta en tunne oloani luontevaksi heidän seurassaan. Korostan edelleen, että oma otantani on hyvin suppea. 

Tarvitset miehen, jonka asema yhteiskunnassa vastaa omaasi ja jotka eivät hätkähdä kunnianhimoista naista. Totuus kuitenkin on, että tiettyssä asemassa oleviin ihmisiin liitetään tietyntyyppisiä piirteitä. Moni mies (ei kaikki) hakee naisesta varmaan sellaista lempeyttä ja pehmeyttä (kiva/mukava), eivätkä koe, että urallaan pitkälle edennyt ihminen täyttäisi näitä kriteereitä. 

En ole oikein varma siitä, onko toisen uraohjuksen etsiminen välttämättä hyvä vaihtoehto. Oman kokemukseni mukaan uraohjuksissa on juuri enemmän näitä, jotka etsivät itselleen sitä pullantuoksuista kotiäitiä ja/tai näyttelyesinettä uraansa tukemaan.

Vierailija
49/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vanhempi ei tee nousukiitoista uraa perheensä kustannuksella. Olit mies tai nainen, vain toisessa voi olla hyvä.

Mutta minulla ei ole lapsia vielä. Sen vuoksi voin keskittyä uraan. Ei se kerro mitään siitä, että keskittyisinkö uraan silloin, kun lapsia olisi. Ap.

Vierailija
50/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ikähaarukkaasi sopiva, itsestäni huolta pitävä, suhteellisen komea mies. Urheilen ja liikun säännöllisesti, en kuitenkaan ns 24/7. Syön terveellistä ja monipuolista ruokaa. Käyn leffassa, teatterissa, matkoilla, veneilemässä, retkeilemässä ja vaeltamassa. En juo juurikaan alkoholia, ehkä sen punaviinilasillisen tai kahvikonjakin joskus. En myöskään polta.

Myös 21 lähtisi treffeille kanssasi;-)

Vierailija
51/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kertoisi tapailuvaiheessa olevassa suhteessa mitään varallisuudestani. Miksi pitäisi?

Rehellisyyden vuoksi. Itse en kelpuuttaisi paljon itseäni köyhempää tai rikkaampaa. Haluan tasavertaisen suhteen.

Vierailija
52/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä kerron rehellisesti silloin kun suoraan kysytään. Oma-aloitteisesti en ota varallisuutta puheeksi. Ap.

Vierailija
53/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todellakin ensin mies on kiinnostunut naisesta, mutta sitten miehen kiinnostus lopahtaa siihen että selviää naisen olevan hyvin koulutettu ja varakas, niin kyllähän ainoa syy on miehen heikko itsetunto ja että se itsetunto perustuu hyvin materialistisiin asioihin.

Kuten palstaltakin huomaa monilla nuoremmillakin miehillä voi olla hyvin vanhakantaiset sukupuolikäsitykset, esim. miehen pitää aina olla oikeassa, tietää ja osata paremmin sekä hallita naistaan taloudellisesti. Jos mies huomaa, ettei kykenekään olemaan noissa asioissa naisen tasolla saati häntä paremmassa asemassa, niin eipä taida kantti kestää jatkaa suhdetta.

Joku yllä sanoi että "Miehet haluavat tuntea olevansa tarpeellisia", mutta miksi miehet kuvittelevat että nainen haluaa mieheltä vain rahaa ja apua työelämään? Muutenhan naisen koulutus, ura ja palkka ei olisi este.

Luulenpa että moni nainen näkee asiat eri tavalla ja että he tarvitsevat miehestä eri asioita, esim. rakkautta, ystävyyttä, seuraa ja elämänkumppanin. ja kenties hyvän isän yhteisille lapsille. Eli luonne, käytöstavat, kiinnostuksen kohteet ja se miten kohtelee naisia ja lapsia ovat tärkeämpiä kuin pinnalliset asiat. Monet miehet eivät vaan tätä tajua, ehkäpä se kertoo jotain heidän omasta perhetaustastaan, etteivät ajattele kenenkään hyväksyvän heitä omana itsenään.

Ymmärrän hyvin sen, että mies haluaa olla naiselle tarpeellinen. Haluan minäkin olla miehelle tarpeellinen. Olen käynyt miesten kanssa tästä monta vääntöä. Ja mielestäni on juuri noin, että miehet käsittää asian ihan väärin. He eivät käsitä, että mies on naiselle tarpeellinen juurikin rakkauden kohteena ja rakkauden antajana, arjen kumppanina ja jakajana, luotettuna sielunkumppani. Korvaamaton jopa, juuri sen luonteen ja persoonan takia. Ap. 

Vierailija
54/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan  OT. Ex:ni käytti perusteena pettämiselleen sitä, että " toinen nainen tarvitsi häntä enemmän kuin minä " (WTF?).

Saman on sanonut minulle rakas entinen puolisoni. Sen jälkeen ole oppinut tekemään asioita rintarinnan puolisoni kanssa kumpikin omia vahvuuksia käyttäen, enkä ole yrittänyt olla kaikessa hyvä tai yrittänyt olla suhteessa miestäni parempi.

Eli nyt teeskentelet olevasi huonompi kuin olet?

Sitä ei voi teeskennellä, sillä en ole kaikessa hyvä. Nuorempana teeskentelin olevani kaikessa hyvä. Nyt myönnän heikkouteni ja annan mieheni tehdä asioita eteeni ja loistaa sijastani.

Vierailija
55/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on turn off. Uskokaa jo!

Eihän oo. Tunnen pluskokosia useammankin ja kaikki parisuhteissa vieläpä oikein hyvien miesten kanssa. :D

Vierailija
56/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat mukavalta mieheltä. Kiva, ettet urheile 24/7, sillä en minäkään, itse liikun enemmän ilon vuoksi kuin vartalon muokkaamisen vuoksi. Retkeily ja vaeltaminen ja matkustelu olisi minullekin mieluisia, hyvin voisin lähteä niitä tekemään, myös veneily kuulostaa kivalta. Meillä varmaan riittäisi puhuttavaa työjutuistakin, kun sinäkin olet teknisemmällä alalla, se olisi hyvä asia, uskon että ymmärtäisimme toistemme töitä. Voisin hyvinkin harkita treffejä kanssasi. Ap. 

Et todellakaan voisi harkita treffejä tuon miehen kanssa. Hän on duunari, sinä menestynyt, akateeminen uranainen.

Tietysti voisin harkita treffejä hänen kanssaan, hän vaikutti mukavalta. Olen tapaillut montaa ei-akateemista, ja viihtynyt heidän seurassaan. Ap.

Kysy niiltä miehiltä oliko friend-zonelle päätyminen heidän mieleensä ;)

Vierailija
57/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myönnän "pelkääväni" uranaisia. Oman pienen otantani mukaan, he ovat usein pelottavia, kunnianhimoisia ja itsevarmoja. En ole itse lainkaan sellainen, joten ahdistun heidän seurassaan. En tosin ole mies, mutta ehkä moni mies kokee samalla tavalla. Samalla tietenkin ihailen uranaisia, mutta en tunne oloani luontevaksi heidän seurassaan. Korostan edelleen, että oma otantani on hyvin suppea. 

Tarvitset miehen, jonka asema yhteiskunnassa vastaa omaasi ja jotka eivät hätkähdä kunnianhimoista naista. Totuus kuitenkin on, että tiettyssä asemassa oleviin ihmisiin liitetään tietyntyyppisiä piirteitä. Moni mies (ei kaikki) hakee naisesta varmaan sellaista lempeyttä ja pehmeyttä (kiva/mukava), eivätkä koe, että urallaan pitkälle edennyt ihminen täyttäisi näitä kriteereitä. 

Olen varmaankin kunnianhimoinen ja itsevarma. Olen kuitenkin myös empaattinen ja kuuntelevainen. Jännää on, että ensin miehet pitävät minusta, mutta kun urastatukseni selviää, niin heidän suhtautuminen muuttuu, ihan kuin luonteenikin olisi muuttunut sillä samalla sekunnilla. Varmasti olet oikeassa, että uraihmisiin liitetään mielikuvissa tiettyjä piirteitä. Ap.

Vierailija
58/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ap semmoinen skenaario, että tapaisit miehen, joka on sinua selvästi älykkäämpi? Taitaisi heikko työuralle rakennettu itsetunto sortui kuin korttitalo.

Vierailija
59/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole se sun ura. Lol.

Vaikutat ap itsekkäältä ihmiseltä, oliskohan siinä se syy?

Vaikutanko itsekkäältä? Millä tavalla? Ap.

Vierailija
60/290 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ap semmoinen skenaario, että tapaisit miehen, joka on sinua selvästi älykkäämpi? Taitaisi heikko työuralle rakennettu itsetunto sortui kuin korttitalo.

:D . Olen tapaillut useampaakin minua paljon älykkäämpää miestä. Minä en ole väitellyt, he olivat tohtoreita, toisella jopa kaksi akateemista alaa takana. Pidin heistä paljon, ja meillä oli loputtomasti hyviä keskusteluita. Mutta muista syistä tapailut eivät jatkuneet. Kenenkään itsetunto ei silti sortunut :D , ei minun eikä heidän. Terve itsetunto ei nimittäin sorru, näennäisesti hyvä itsetunto saattaa kyllä sortua, sellainen itsensä pönkittämisen varaan rakennettu. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän