Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme uranaisessa tai varakkaassa naisessa häiritsee miehiä?

Vierailija
11.04.2017 |

Olen raitis, en käy baareissa, en tupakoi, minulla ei ole tatuointeja, en ole koskaan harrastanut yhden yön juttuja, olen kotikeskeinen ja perhekeskeinen arvoiltani. Olen "naisen näköinen" eli pitkähiuksinen, meikkaan hillitysti, ja pukeudun ns. klassisesti, olen normaalipainoinen. Kunnostani huolehdin lenkillä käymällä, tai pyöräilemässä, välillä uimassa. Olen kohtelias ja huomaavainen, rakastavainen ja empaattinen, ja tykkään tehdä asioita miehen mieliksi, en koko ajan myöskään jauha tasa-arvosta. Ihan puhelias olen, en mikään ujo. Mielestäni olen ihan fiksu, ainakin minulla on hyvä yleissivistys ja monesti ihmiset kysyvät minulta neuvoja hankaliin tilanteisiin. Selfieitä en ota enkä somessa roiku. Tykkään tehdä hyvää ruokaa. En valita miehen sukista lattialla enkä kyttää miehen menemisistä. Mielestäni siis olen ihan kelpo nainen. Tottakai minussakin vikoja on, mutta kuvittelisin, että olisi monella tapaa catch. Iältäni olen 35-vuotias, ja itse ajattelisin, että minulle sopisi noin 32-42-vuotiaat miehet.

Mutta. Olen korkeasti palkatussa työssä. Ja urani on minulle tärkeä, panostan siihen paljon, vaikka en ajallisesti enempää kuin 8 tuntia päivässä. Satuin menemään opiskelemaan alalle, joka avasi paljon menestyksen ovia. Lisäksi ikävä kyllä vanhempani ovat jo kuolleet, joten olen perinyt ison omaisuuden heiltä. En kehuskele rahoillani, pikemminkin yritän salata palkkaani ja omaisuuttani. En omista edes hienoa autoa, suurin osa rahoista on sijoitettuna. Mutta kun uramenestykseni ja varallisuuteni selviää tapailukumppani-miehelle, niin hyvin alkaneeseen tapailuun tulee kummallinen pätkäys. Aluksi ollaan tultu tosi hyvin toimeen, ja sitä kemiaakin on, mutta miehen asenne muuttuu jotenkin. Ja moni suhde hiipuu tähän.

Tulkitsen niin, että uranainen ja varakas nainen on huono asia miehen näkökulmasta, vaikka muuten tämä nainen olisi kaikin puolin sopiva ja kiva. Miksi?

Kommentit (290)

Vierailija
201/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota, että joku mies kysyy suoraan paljonko ap tienaa. Ja vielä enemmän ihmettelen, että ap vastaa suoraan. Onko kenties jotain aspergerpiirteitä, kun ei osaa vastata ympäripyöreästi, esim. että "näin sinkkuna tulen ihan mukavasti palkallani toimeen"?

Taidat olla aika tyhmä. Mitä sillä on väliä mitä täällä anonyymisti kysyy ja vastaa? Ympäripyöreyksiä latelevat pellet ovat pohjasakkaa arvoasteikollani, kuten poliitikot. Sinä olet typerys.

Vierailija
202/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miehen mielestä mukava kolme ensimmäistä seurustelukuukautta, koska yhdessä on kivaa ja molemmat ihastuneita toisiinsa. Mutta kun hänelle paljastuu uramenestykseni ja varallisuuteni, niin ilmeisesti lakkaan sillä hetkellä olemasta mukava, koska alan saada mieheltä osakseni nälvimistä. Miksi? Katoaako mukavuuteni kun urani paljastuu? Ap.

Missä sinä tapaat näitä miehiä ja miksi menee kolme kuukautta siihen, että taustasi selviää? Katso kommenttini 220. Oletko rehellinen?

Mene sellaisiin paikkoihin etsimään seuraa, jossa ymmärretään, että naisellakin voi olla rahaa. Turhaan jatkat huoltoasemilla päivystämistä.

Miksi palstailet kiivaasti keskellä päivää, vaikka olet uraorientoitunut?

Tällainen ketju oli vähän aikaa sitten ja alkaa vaikuttaa, että sama ap jatkaa unelmointiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä miten ap on saanut täällä niin kylmää kyytiä. Mielestäni ihan aiheetta.

Ei näitä anonyymikirjoitteluita kannata niin tosissaan ottaa. Osa provoaa huvin vuoksi, osa on kateellisia jne.

Ap vaikuttaa minusta ihan kivalta naiselta. Häntä paremmin tietämättä on mahdoton sanoa, onko vika tosiaan "liian" hyvässä urassa tai varallisuudessa. Jos se siltä tuntuu, niin sitten kannattaa tähdätä niihin miehiin, joilla on vielä nousujohteisempi ura ja vielä enemmän rahaa. Välttyy sitten tältä ongelmalta kokonaan.

Vierailija
204/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin uranaisena olen huomannut että miehet haluavat nimenomaan naisia jotka voi järjestää riippuvaiseksi itsestään - sillä saa omaa miehisyyttään pönkitettyä ja varmistettua suhteen pysyvyyden. Liian itsenäinen nainen käy miehen itsetunnolle ja heikot yksilöt näkevät naisen kilpailijanaan eikä kumppanina. Monille miehille opetetaan jo lapsuudesta lähtien että puolison tulee olla heidän alapuolellaan.

Sille on syynsä miksi akateemisia uranaisia moititaan kylmiksi ja nirsoiksi ämmiksi ja halutuinta tavaraa ovat ne lähihoitajat ja perinteiset tradenomitoimistomirkut. Mutta mutta, en itsekään ole olemassa vain miehiä varten vaan omaa itseäni. Toivottavasti tulevan sukupolven naiset voivat luoda rauhassa uraa välittämättä pariutumispaineista tai äitiysloman tuomista urariskeistä.

Ei kannata kyllä noin vahvoja johtopäätöksiä tehdä ainoastaan oman kokemuksen perusteella. Akateemisten naisten pariutuminen on hyvin yleistä ja nykyään uraa tekevillä naisilla yleisemmin lapsia kuin ennen. Ja tutkimusten mukaan ihmiset hakevat samankaltaisuutta pariutuessaan, erityisesti älykkyys on tärkeää, en usko niiden lähäreiden tässäkään suhteessa olevan kaikille miehille parhaita kumppaneita. Uskoisin noita parinlöytämisongelmia selittävän pitkät sinkkuusajat pikemminkin kuin ura tai varallisuus. Niiden ap:n ketomien parin seurustelukuukauden aikana saattaa seurustelukumppanille käydä ilmi varakkuuden ja uran lisäksi jäykkyys parisuhdetaidoissa, kykenemättömyys kompromisseihin ja toisen huomioimisen hankaluus arjessa - nuo sellaisia asioita joita parisuhteissa elävät harjoittelevat mutta sinkkuelämään tottuneelle tulevat uusina vastaan. Arvelenkin, että ap:n suurin ongelma voi tulla tuosta, yli kolmekymppisenä on hankala opetella joustamaan ja elämään parisuhteessa jos tuota ei sitä ennen paljoa ole opetellut. Itselläni ura ja takana pitkä avioliitto, nyt uusi mies joka ei säikähtänyt uraani mutta oli tyytyväinen realistisista käsityksistäni parisuhteesta ja kyvystäni ottaa myös toinen huomioon arjessa.

Vierailija
205/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lähtökohtaisesti typerä uskomus. Jo loogisesti.

On helppoa ja yksinkertaista todentaa että monilla monilla hyvin menestyneillä naisilla on puoliso ja lapsia. Ei siis ole mahdollista, että tämä on automaatio miksi Aplla ei ole. Vai onko Ap siis omassa sfäärissään, niin menestynyt että maailmasta ei löydy edes vertailukohtaa?

Suhteettoman paljon loogisempi selitys on, että jokin Apn luonteessa ja käytöksessä ei ole hänen tapailemiensa miesten mielestä mukavaa.

Vaihda Ap tapailemiasi miehiä tai muuta omaa käytöstäsi. Problem solved.

Ja jos kysyt millaisia miehiä tai miten muuttua mukamas niin mistä sitä voi kukaan täällä tietää. Sitä varten on päiväkirja ja itsetutkiskelu tai terapeutti.

Vierailija
206/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin vaan on että monelle miehelle on todella suuri ongelma jos nainen on paremmin koulutettu tai paremmassa työpaikassa. Itse huomasin tämän jo opiskeluaikana, juttu luisti baarissa/treffeillä ja kun kävi ilmi mitä teen niin osa saattoi baarissa jopa vaihtaa pöytää suoraan! Enkä edes ole mikään uraihminen joka ei ehtisi perhettä perustaa vaan lääkäri. Minulle miehen koulutuksella ei ole väliä kunhan on järkevä ihminen, enkä ole mikään ooppera/taidenäyttely/teatteri-kultturelli joten mieheltäkään en tällaista olisi vaatinut. Noh, mies löytyi työpaikalta, eikä enää tarvitse kuunnella kotona katkeraa elitismi-läppää kuin ex-poikaystävien kanssa. Kun olin lähdössä opiskeluaikana sitseille niin "jaa johonki elitistijuhliin" tai kun pyysin poikaystävää mukaan lääkäripäivien iltajuhlaan niin "en mä, siellä on kaikki niin tärkeinä". Sanomattakin selvää että hyvän ystäväni karonkassa hän ei viihtynyt yhtään vaikka tuli mieliksi mukaan. Jokainen etiketin mukainen ohjelmanumero oli hänelle "tärkeilyä". Alemmuuskompleksille ei mitään voi vaikk kuinka yrittää.

Hyvin kirjoitettu ja allekirjoitan akateemisena miehenä. Minulla on suvussa lääkäreitä ja muita akateemisia mutta siitä huolimatta on syystä, jota en ymmärrä, turn off kun nainen ilmoittaa olevansa lääkäri. Omalla kohdallani ei ole kyse alemmuuskompleksista, esimerkiksi lääkärissä käydessäni en koe olevani alapuolella, vaikka kunnioitankin lääkärin osaamista paljon. Mutta niin, parisuhteeseen en varmaan haluaisi lääkärin kanssa mutta en kyllä haluaisi omankaan alani naisten kanssa. Joku vähän hupsumpi ja naisellisen epälooginen eikä niin looginen nainen saa minut kiihottumaan seksuaalisesti ja huumori on parempaa. Pyydän anteeksi :(

Vierailija
207/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppoa ja yksinkertaista todentaa että monilla monilla hyvin menestyneillä naisilla on puoliso ja lapsia. Ei siis ole mahdollista, että tämä on automaatio miksi Aplla ei ole. Vai onko Ap siis omassa sfäärissään, niin menestynyt että maailmasta ei löydy edes vertailukohtaa?

Suhteettoman paljon loogisempi selitys on, että jokin Apn luonteessa ja käytöksessä ei ole hänen tapailemiensa miesten mielestä mukavaa.

Ja jos kysyt millaisia miehiä tai miten muuttua mukamas niin mistä sitä voi kukaan täällä tietää. Sitä varten on päiväkirja ja itsetutkiskelu tai terapeutti.

Kuinka monta esimerkkiä saat hyvinkoulutetuista, varakkaista naisista kenellä on kouluttamaton perusjamppa puolisona? Uranaisetkin saavat puolison, mutta varmasti vaikeammin kuin normi sairaanhoitajat ja parturi-kampaajat.

Mun on omasta kaveripiiristäni ja tuttavista, työkavereista, julkisuuden henkilöistä vaikea löytää esimerkkiä miehestä kenellä on huomattavasti koulutetumpi puoliso. Lähes 100% joko koulutustaso on sama tai miehellä korkeampi.

Vierailija
208/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta esimerkkiä saat hyvinkoulutetuista, varakkaista naisista kenellä on kouluttamaton perusjamppa puolisona? Uranaisetkin saavat puolison, mutta varmasti vaikeammin kuin normi sairaanhoitajat ja parturi-kampaajat.

Mun on omasta kaveripiiristäni ja tuttavista, työkavereista, julkisuuden henkilöistä vaikea löytää esimerkkiä miehestä kenellä on huomattavasti koulutetumpi puoliso. Lähes 100% joko koulutustaso on sama tai miehellä korkeampi.

Omasta tuttavapiiristä muutaman. En ole niin kiinnostunut julkisuuden henkilöistä että osaisin tilasto antaa.

Ehkä minulta meni ohi, että Ap nyt ehdottomasti haluaa perusjampan?

Ja vaikka haluaisikin, miten sinä onnistut luomaan näiden asioiden välille kausaliteetin? Jos perusjampoilla ei ole korkeakoulutettua ja varakasta vaimoa niin se on perusjampan päätös aina?

Mutta tämän ketjun tarkoitus taitaakin olla jankata. Ap on päättänyt miten asia on ja jankkaa. Mitäpä siinä, itse hän siitä kärsii.

Vierailija
209/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehissä on se vika, että ne penteleet viihtyvät vain sellaisten naisten kanssa joiden kanssa heillä on mukavaa. Ne siat!

Aaa eli nyt siis tilanne ei olekaan se että miehille kelpaisi p*llu kuin p*llu vaan miesten yksinäisyys johtuukin siis heidän valikoivuudestaan? Eikö palstalaasoset ole juurikin täällä itkeneet että miehelle kelpaisi kyllä kuka vaan mutta naiset on niin nirsoja.

Palstalaasoset voivat olla mitä mieltä haluavat, mutta itse seurustelen vain mukavan naisen kanssa. Muulla ei ole väliä! Naiset varmaankin puhuvat "kemioiden kohtaamisesta jne."

Jos tuo rikas nainen sattuisi olemaan mukava, niin mikä ettei.

Tottakai se menee niin, että naisen täytyy olla ensisijaisesti mukava. Mutta tiivistettynä aloitukseni on jotakuinkin tällainen:

Minä olen miehen mielestä mukava kolme ensimmäistä seurustelukuukautta, koska yhdessä on kivaa ja molemmat ihastuneita toisiinsa. Mutta kun hänelle paljastuu uramenestykseni ja varallisuuteni, niin ilmeisesti lakkaan sillä hetkellä olemasta mukava, koska alan saada mieheltä osakseni nälvimistä. Miksi? Katoaako mukavuuteni kun urani paljastuu? Ap.

Mikä todiste saisi sinut uskomaan että kyse ei ole urastasi vaan sinusta ihmisenä?

Se että Ap ei osaa vastata tähän edes teoreettisella esimerkillä kertoo että Ap ei suostu näkemään muuta kuin oman ennalta päätetyn näkökulmansa.

Tai sitten Ap vain nauttii turhauttavasta jankaamisesta.

Epäilen jälkimmäistä.

Vierailija
210/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

analysointia kirjoitti:

No on sattunut aika totaalisia ääliöitä kohdallesi. Melkein vaikea uskoa. Luulisi ennemminkin, että olisi sen verran itsekästä opportunismiä ollut jollain miehellä, että vaikka olisi syönytkin miestä, niin rahan vuoksi olisi pitänyt mölyt mahassaan. Kuka nyt ei haluaisi taloudellisesti turvattua elämää. Itse sen toisen puolen nähnyt, että mitään taloudellista vetoapua ei tullut puolisolta, niin se vasta onkin oikea ongelma! Ei siinä lohduttanut oma " miehinen ylivertaisuus tippaakaan" , kun kaikki pitää itse kustantaa. Siksi on niin vaikea uskoa päinvastaista tilannetta jollekin ongelmaksi. Ylpeyttä tuntisin jos olisi fiksu, älykäs ja menestynyt puoliso.

Olet oikeasti harvinaisuus. Todella harvalla miehellä antaa ylpeys periksi vaikka periaatteessa rikas nainen olisikin mahtava juttu. Tai ehkä sitä tarvitsisi olla sitten oikeasti aivan todella todella rikas, kyllähän meillä jokaisella on hintamme.

Huhhuh minkälaisia ihmisiä olette!! Sekö nyt sitten on parempi asia että mies syö ylpeytensä ja on naisen kanssa vain rahan takia?!? Onko teillä päässä vikaa? Varatkaa aika psykiatrilta, vitun sairaat.

Vierailija
211/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä johtuu valtaosin naisten mieltymyksistä, ei miesten.

Vierailija
212/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankutijankuti on aina hyvä argumentti.

Vierailija
213/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu siitä, että naiset parituvat ylöspäin. Yksinkertaista, eikö?

Vierailija
214/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ainakin yhden vanhan ketjun jossa ikäisesi nainen ihmetteli samaa. Kertoi esimerkinkin kuinka oli pitkään tapaillut miestä kunnes erään kerran mies oli odotellessaan käännellyt naisen eteisen papereita ja nähnyt naisen palkkakuitin ja sen jälkeen lopettanut suhteen. Voi hyvinkin olla perää noissa ajatuksissasi. Mitä jos vain salaisit varallisuutesi kunnes tyyliin jo asutte yhdessä?

Vierailija
215/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se on? Onko niin, että miehellä on keskimääräisesti ainakin yhtä koekea koulutus ja varallisuus (tulot) kuin naisella? Tai yleensä korkeammat?

Onko tilastoa?

Vierailija
216/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ainakin yhden vanhan ketjun jossa ikäisesi nainen ihmetteli samaa. Kertoi esimerkinkin kuinka oli pitkään tapaillut miestä kunnes erään kerran mies oli odotellessaan käännellyt naisen eteisen papereita ja nähnyt naisen palkkakuitin ja sen jälkeen lopettanut suhteen. Voi hyvinkin olla perää noissa ajatuksissasi. Mitä jos vain salaisit varallisuutesi kunnes tyyliin jo asutte yhdessä?

Mä kuulin kerran että kuukiviä nuolemalla ja kusemalla vastatuuleen kolme kertaa voi muuttaa veden viiniksi. Must be true?

Vierailija
217/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Tervetuloa tutustumaan.

T: 40v sinkkumies.

Vierailija
218/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe varakkuudessa tai hyvässä urassa mitään estettä suhteelle. Syy lienee Apn kohdalla jossain muussa asiassa.

t. Perusmies

Vierailija
219/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen juttu, valitettavasti. Olet "liian vahva" vaikket olisikaan sitä todella. Seksuaalisuudessa vallitsee jännä yin jang -asetelma, mikä on erittäin yleistäen naisen ja miehen roolit.

Naisen vahvuus vaatii mieheltä seksuaalisesti vielä suurempaa vahvuutta, mihin suuresta osasta miehiä ei ole.

Vierailija
220/290 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä mikään häiritse, kunhan vain jatkossakin keskittyvät siihen uraansa ja varallisuuteensa, kuten tähänkin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä