Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka joutuvat olemaan kuukautisten takia saikulla?

Vierailija
11.04.2017 |

Onko tää kuinka yleistä, ja onko töissä löytynyt ymmärrystä?
Itse olen kaksi ekaa vuotopäivää miltei aina sairauslomalla. Teen kyllä kotona töitä aika hyvin niinäkin päivinä, muuten olisi turhan hankalaa töihin palatessa. Ehkä siksi ymmärrystä on löytynyt.

Kaikki lekurin tarjoamat keinot olon/tilan helpottamiseen ovat toki jo käytössä, niitä ei tässä kannata tulla ehdottamaan. Vain kohdunpoisto on käyttämättä, siihen en olis vielä valmis.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kyllä poistattaisin kohdun, ei tuokaan elämää ole. Haittaa sun työskentelyä ja jos joutuu saikuttamaan koko ajan ja vetämään vahvoja kipulääkkeitä. Jos lapsi olisi haaveissa niin yrittäisimme tietysti sitä välittömästi ja sitten kohtu pois.

Vierailija
22/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työnantaja, en hyväksyisi.

Miksi et?

Koska en todellakaan pitäisi palkkalistoilla ihmistä jonka saikkepäivät tiedän jo etukäteen. Sairaseläkkeelle siitä, mars. Tai omaa yritystä perustamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Hb oli 70. Eli kyllä tuo sairaus oli epäilijöille tiedoksi. Anemia. Ja oikeasti kyse ei ollut vain tunnetilassa (niitäkään väheksymättä), vuosin kuin seula, kuten kuvauksesta voi lukea, se oli ihan lorotusta tai plums plumps... Ainoa vaihtoehto oli kohdunpoisto. Se auttoi! Sen jälkeen painelin kauppaan ja ostin valkoiset housut! Aiemmin olin uskaltanut käyttää vain mustia.

Siis oliko sulla ne menkat koko ajan? mikset voinut käyttää valkoisia housuja muulloin kuin menkkojen aikaan?

Kyllä melkein oli. Laitoin rastin kalenteriin, kun vuotoa oli. Rastittomia päiviä ei kuussa montakaan ollut. Ikinä ei voinut töitään milloin vuodan. Vähintään 3 viikkoa kuusta oli niitä vuotopäiviä. Nuo valkoiset housut oli sellainen symboli kaiken jälkeen.

Vierailija
24/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kyllä poistattaisin kohdun, ei tuokaan elämää ole. Haittaa sun työskentelyä ja jos joutuu saikuttamaan koko ajan ja vetämään vahvoja kipulääkkeitä. Jos lapsi olisi haaveissa niin yrittäisimme tietysti sitä välittömästi ja sitten kohtu pois.

Aikansa se tietty lähteekin. Perheasioita tässä nyt sen enempää avaamatta.

Ei mulle kaksi saikkupäivää kuukaudessa ja 2-4 kipulääkepäivää niin paha ole. Ehkä siksi, että aiemmin tilanne oli paljon pahempi. Nyt riittävät suun kautta otettavat lääkkeet ja tilanne on hallinnassa.

Vierailija
25/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et?

Koska en todellakaan pitäisi palkkalistoilla ihmistä jonka saikkepäivät tiedän jo etukäteen. Sairaseläkkeelle siitä, mars. Tai omaa yritystä perustamaan.

Kahden kuukausittaisen sairauslomapäivän takia? No, ei ole kynnyskysymys ainakaan aloittajan ammatissa. Päteviä ei todellakaan löydy helposti. Pätevyyden lisäksi olen vieläpä pidetty työntekijä.

Vierailija
26/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormoonikierukka on hyvä apu monille

Vähenti vuotoa, mutta kivut ovat edelleen helvetilliset.

T. 8

Buranakuuri auttaa kipuihin ja vähentää vuotoa. Lääkäri neuvoi.

Vierailija
27/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 8

Buranakuuri joka kuukausi. Vatsa ja maksa tykkää.

Vierailija
28/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautiskipu on niin kovaa että joutuu olemaan pois töistä kyseessä on todennäköisesti endometrioosi. Helvetillinen sairaus.

Vierailija
29/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 8

Buranakuuri joka kuukausi. Vatsa ja maksa tykkää.

Aloittajalla menee lääkitysyhdistelmässä. Lievissä tapauksissa voi riittää yksistäänkin.

Ibu rasittaa vain mahaa, ei maksaa. Mahasta sitten pidettävä muuten huolta. Mutta mun tilan hoito vaatii monta muutakin lääkettä. Rauta, tramalit, hormonit, traneksaamihapot... olikohan vielä jotain.

Juu, ei voi elää asenteella "kamalaa, jos joutuu ihan lääkkeitä syömään". Ne ovat apu joka käytetään.

Vierailija
30/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella miten jotkut miehet avaa tän keskustelun (miksei naisetkin), ja toteaa että kaikkea ne keksii...

Vierailija
31/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 8

No shit sherlock. Vedän kuukausittain 800mg buranaa ja 1g paratabseja menkkakipuihin, mutta nekään ei aina auta. Välillä poikaystävä istuu mun kanssa vessan lattialla ja hieroo mun alaselkää samalla kun mä oksennan ja tuo kuumavesipulloa vatsalle.

T. 8

Vierailija
32/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vaan kuvitella miten jotkut miehet avaa tän keskustelun (miksei naisetkin), ja toteaa että kaikkea ne keksii...

Miten niin? Siis jos puhutaan litran vuodoista tai seitsemänkymmeneen laskeneesta hempparista? No, saavatpahan mahdollisuuden muuttaa mielipidettään. Ehkä tarkoitit juuri sitä?

Vierailija
33/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitä kyselemään muilta, joku voi mennä töihin vaikka tuberkuloosissa.

Itse sen parhaiten tietää. Ja jos töistä voi olla pois omalla ilmoituksella 3 päivää niin voithan ilmoittaa niin

ja jos myöhemmin kysellään miksi on niin useasti pois nii hyvin voi sanoa syyn.

Tai miksi et voi sopia etäpäivästä jos kotona voi paremmin tehdä kun voi käydä peseytymässä välillä.

Sama kai se on mistä tekee .

Luulisin sen järjestyvän jos kertoo syyn ellei etäpäivät ole muuten sallittu.

Vierailija
34/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et?

Kahden kuukausittaisen sairauslomapäivän takia? No, ei ole kynnyskysymys ainakaan aloittajan ammatissa. Päteviä ei todellakaan löydy helposti. Pätevyyden lisäksi olen vieläpä pidetty työntekijä.

Normaali työntekijä on kuukaudessa töissä 20 päivää. 2 päivää siitä on jo 10 prosenttia!! Se on aika paljon menetettyä työtä etenkin kun se tapahtuu joka ikinen kuukausi. Se on melkein sama kun joku lähtisi joka päivä tunnin liian aikaisin kotiin. 

Vierailija
35/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitä kyselemään muilta, joku voi mennä töihin vaikka tuberkuloosissa.

Itse sen parhaiten tietää. Ja jos töistä voi olla pois omalla ilmoituksella 3 päivää niin voithan ilmoittaa niin

ja jos myöhemmin kysellään miksi on niin useasti pois nii hyvin voi sanoa syyn.

Tai miksi et voi sopia etäpäivästä jos kotona voi paremmin tehdä kun voi käydä peseytymässä välillä.

Sama kai se on mistä tekee .

Luulisin sen järjestyvän jos kertoo syyn ellei etäpäivät ole muuten sallittu.

Kysymys otsikossa on keskustelunavaus.

Vierailija
36/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et?

Normaali työntekijä on kuukaudessa töissä 20 päivää. 2 päivää siitä on jo 10 prosenttia!! Se on aika paljon menetettyä työtä etenkin kun se tapahtuu joka ikinen kuukausi. Se on melkein sama kun joku lähtisi joka päivä tunnin liian aikaisin kotiin. 

Väittäisin, että eniten tehokasta työaikaa hukkaavat ne, jotka eivät tee työpaikalla töitä, vaan jotain muuta. Mieti hetki vaikka niitä prosentteja! Mun kohdalla tulokset puhuivat puolestaan silloinkin, kun saikkua oli paljon enemmän. Ja kun töissä oli sattunut pari "tilannetta", oli ihan selvää, etten ollut poissa kevein perustein.

Vierailija
37/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uujeah, tenahousuissa lähikauppaan. On se ihanaa tuntea oma naiseutensa.

Vierailija
38/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän siitäkin tulisi jos miehet pyytäisi panetukseen sairauslomaa, kun ei oikein siltä pysty keskittyyn. Öh.

Mitähän siitä tulis jos naiset pyytäis panetukseen sairaslomaa? Mä en ainakaan pysty keskityymään mihinkään muuhun kuin seksiin ovulaation aikana. Marturbointikaan ei auta, lisää on saatava. En usko että miehillä tunne on niin voimakas kuin naisilla oviksen aikana, muuten miehet ei sais koskaan mitään aikaan.

Vierailija
39/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ongelmia joka kuukausi, mutta satunnaisesti on niin kipeä olo, että makaan kylppärin lattialla tuskanhikeä valuen, suihkuttaen polttavaa vatsaa vedellä ja oksennellen. Välillä toki pöntölle ripuloimaan Lääkkeetkään ei auta, kun oksennan ne samantien ulos.

Vierailija
40/41 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joka kuukausi 2 ekaa vuotopäivää saikulla. En voinut lähteä ovesta ulos vaikka maksi superhypersiteet ja tamppoonit. Läpi tuli, aina. Hemoglobiini n 80. Lopulta pääsin kohdun limakalvon polttoon kun sinnikkäästi kieltäydyin kierukasta. 10 min toimenpide ja menkat loppui kuin seinään. 2 vuotta sain tapella kun en suostunut ottamaan kierukkaa. Nyt elämänlaatu niin paljon parempi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi