Meille tulee tänään uusi Toyota täyshybridi. <3<3<3<3
Naapuri osti viime vuonna jonkun Volkkarin hybridiauton ja mun mies sai kans kipinän siitä tilata meille hybridi. Mepä ei ostettukaan mitään tavallista hybridiä, vaan Toyotan TÄYShybridi, jota ei tartte ladata niin kuin naapurin Volkkaria. Ja ei, jos kuvittelette että tuo naapurin auto on sähköauto, niin väärässä olette. Sen joutuu tankkaan ihan bensalla ja sitten vielä siihen pitää laittaa sähköä että se kulkee. Toyotaa ei tartte ladata ollenkaan kun se on täyshybridi ja tekee sähkön itse. En malta odottaa iltapäiväääää..... KIVAA! Ensimmäinen uusi auto ja heti huippumoderni täyshybridi. :)
Kommentit (77)
Teillä on sitten talous varmaan kunnossa? Uuden auton hankinta, oli se mistä hintaluokasta tahansa, on äärettömän typerä sijoitus. Arvo laskee heti kaupasta ulos ajaessa ja jatkaa kovaa lineaarista laskusuhdannetta siitä eteen päin.
Jos käyttötilillä on alle puoli miljoonaa, kannattaa hommata käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on sitten talous varmaan kunnossa? Uuden auton hankinta, oli se mistä hintaluokasta tahansa, on äärettömän typerä sijoitus. Arvo laskee heti kaupasta ulos ajaessa ja jatkaa kovaa lineaarista laskusuhdannetta siitä eteen päin.
Mitä väliä sillä auton arvon romahtamisella on, jos sitä ei ole heti kaupasta ulos ajaessaan myymässä? Uuden auton ostamalla saa juuri sellaisen auton ja juuri sellaisilla lisävarusteilla kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä auton arvon romahtamisella on, jos sitä ei ole heti kaupasta ulos ajaessaan myymässä? Uuden auton ostamalla saa juuri sellaisen auton ja juuri sellaisilla lisävarusteilla kuin haluaa.
Onhan sillä tietenkin väliä niinkin kalliissa hankinnassa? Kuka ostaisi asuntoakaan, jos sen myyntihinta olisi 10 vuoden päästä väistämättä -90%? Harvempi keskituloinen uusia autoja kyllä ostaakaan.
Auto on meille käyttöesine (ei sijoitus) halutaan sellainen mikä meitä miellyttää ja uusi on aina uusi. Eikö ole hyvä, että joku ostaa ne uudetkin autot. Muuten ei olisi käytettyjäkään myynnissä.
Eikä meillä ole puoltamiljoonaa säästössä. Säästötililtä toki raha autoon otettiin eikä lainaa tarvittu. Ja sinne tilillekkin jäi vielä ihan mukava summa.
En ole ikinä ymmärtänyt tuota ininää siitä ettei uutta autoa kannata ostaa kun sen arvo laskee. Niin se laskee niissä käytetyissäkin ja hybrideissä muuten pysyy jälleenmyyntiarvokin yllättävän hyvin.
Kyllä me käydään lomallakin. Nytkin maksettiinn 4000e viikon matkasta ja sinne meni rahat. Ei jäänyt kun muistot ei minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa.
Entäs ruoka sitten. Nämä uuden auton vastustajat syö varmasti vain kaurapuuroa? Tai jotain muuta todella halpaa, silläkin pysyy hengissä. Koska ruuallakaan ei sitä jälleenmyyntiarvoa ole. Ja ruokaan sitä rahaa vasta meneekin ja paljon. Pitäisikö siis sanoa, että ruoka on huono sijoitus?
Ei elokuvissa käynneillä, ei kampaamossa käynneillä, ei monella muullakaan jutulla.
Jokainen käyttää rahansa siihen mikä itselle on tärkeää. Jotkut jopa polttaa tupakkana savuna ilmaan. Siinäpä sitä vasta huono sijoitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnuuki kiinnostaa tekeekö sillä Japanin ihmeellä mitään talvella. Tuuppa sitten enstalven jälkeen kertoon saiko sen:
A) lämpimäksi
B) Pysyikö lasit sulana
C) Pysyikö se ylipäätään lämpimänä?
D) Paljonko polttoaineen kulutus kasvoi talvella, kun käynnistelee kylmää moottoria yhtenään?
Juuri talvella lämpimänä pysymisen takia Toyotat olivat suosittuja Lapissa jo 80- ja 90-luvuilla.
Ja ei tarvi olla huolissaan, pysyy ne uudemmat hybriditkin lämpiminä talvella, on omakohtaista kokemusta.
Myös hybrideihim saa lohko- tai säteilylämmittimen ja sisäilmalämppärin käytöllä on vaikutusta talvella kulutukseen (alentavasti). Ja pysyy ne lasitkin sulina.
Säteilylämmitin? Ihan kuin porsailla sikalassa?
Säteilylämmittimiä on ollut myynnissä jo kauan, mulla on nyt neljäs auto, jossa sellainen on.
Eivät tosin ole niin tehokkaita kuin oikeat lohkolämmittimet.
http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/products/engine_heaters/800_se…
https://fi.wikipedia.org/wiki/Moottorinl%C3%A4mmitin
Keski-ikäinen sinkkumies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnuuki kiinnostaa tekeekö sillä Japanin ihmeellä mitään talvella. Tuuppa sitten enstalven jälkeen kertoon saiko sen:
A) lämpimäksi
B) Pysyikö lasit sulana
C) Pysyikö se ylipäätään lämpimänä?
D) Paljonko polttoaineen kulutus kasvoi talvella, kun käynnistelee kylmää moottoria yhtenään?
Lisättäköön tähän vielä että itellä on diisseli corolla ja taitaa olla viimonen diisseli jonka koskaan osta koska siinä ei lasit + kapiini pysy lämpimänä talvella. Mieluummin ostan sitten vaikka ladan kuin käpristelen kylmässä tavella.
Diesel Volvo ainakin lämpenee hyvin ja maskinsuojalla on suuri vaikutus lämpenemiseen. Vanhemmasta autosta kannattaa myös vaihtaa termostaatti, jos auto ei tunnu lämpenevän.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri osti viime vuonna jonkun Volkkarin hybridiauton ja mun mies sai kans kipinän siitä tilata meille hybridi. Mepä ei ostettukaan mitään tavallista hybridiä, vaan Toyotan TÄYShybridi, jota ei tartte ladata niin kuin naapurin Volkkaria. Ja ei, jos kuvittelette että tuo naapurin auto on sähköauto, niin väärässä olette. Sen joutuu tankkaan ihan bensalla ja sitten vielä siihen pitää laittaa sähköä että se kulkee. Toyotaa ei tartte ladata ollenkaan kun se on täyshybridi ja tekee sähkön itse. En malta odottaa iltapäiväääää..... KIVAA! Ensimmäinen uusi auto ja heti huippumoderni täyshybridi. :)
Mä odottelen että meidän uusi Tesla tulee. Japsiautoon en sekaannu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sillä tietenkin väliä niinkin kalliissa hankinnassa? Kuka ostaisi asuntoakaan, jos sen myyntihinta olisi 10 vuoden päästä väistämättä -90%? Harvempi keskituloinen uusia autoja kyllä ostaakaan.
Auton arvolla on merkitystä myydessä/vaihtaessa. Uusien autojen kohdalla tämä hetki koittaa yleensä aikaisintaan muutaman vuoden kuluttua, ei heti liikkeestä ulos ajamisen jälkeen. Asunnon ja auton arvonmuutoksien vertailu taas on aivan päätöntä.
Hirveästi en ole hybrideihin tutustunut, mutta ne joihin olen, ovat sellaisia että niitä voi ladata (monessa paikassa ilmaiseksi) ja lisäksi ne lataavat akkuja ajon aikana.
En ymmärrä mikä lisäetu olisi siitä että ei ole mahdollisuutta ladata seinästä.
Onnea ap uudesta autosta, mutta älä arvostele muiden autoja samalla kun kehut omaasi.
Isi osti pikkutytölle auton <3 <3
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon valinnan suhteen! Meillä on samanlainen. Ja voit olla huoletta näistä kateellisista jotka kyseenalaistavat hybridin hyödyt. Eivät tiedä mistä puhuvat.
On todella mukava ja lämmin auto talvella.
Itselläni on Toyotan hybridi yaris. Lupailivat kulutukseksi vain 3,8 litraa satasella, mutta kyllä se päälle viiden menee ellei vallan kävelyvauhtia ajele... Noissa markkinointiin tarkoitetuissa testimittauksissahan laitetaan kaikki ilmastointilaitteista lähtien kiinni että saadaan mahdollisimman alhaiset lukemat. Luultavasti autoa myös välillä työnnetään etc...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne ladattavat hybridithän ovat kalliimpia kuin hybridit, jotka ottavat vain talteen jarrutusenergian ym. Ainakin ladattava Toyota Prius ottaa talteen myös jarrutusenergian ja sen lisäksi sitä voi ladata. Sellaisen haluaisin, mutta meidän kilometreillä hybridi ei korkean hintansa vuoksi ole valitettavasti taloudellisesti järkevä vaihtoehto. Pitäisi ajaa enemmän, että kannattaisi ostaa.
Usko jo, tuo jarrutusenergian talteenotto on käytännössä pelkkä markkinointikikka. Sillä on aivan mitätön vaikutus kokonaiskulutuksen kannalta, mutta laturin joudutkyllä vaihtamaan useammin, kun se rikkoutuu jatkuvasti vaihtuvan jännitteen takia herkemmin. Pidä hauskaa tien varressa sen paskaksi kärähtäneen laturisi kanssa. :)
Ei siinä ole mitää laturia. Kannattasi ottaa asioista selvää ennen huutelua.
Hybridi on oikeasti hyvä.
Päästöt ovat pienemmät, polttoaineen kulutus vähäisempi ja verotuskin suotuisampi.
Itse aion ostaa volkkarin hybridin.
Tykkään siitä enemmän kuin muista hybrideistä joihin olen tutustunut.
Toyota on pappamerkki. En ikinä ite kehtais ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi??? Tuohan on vanhaa tekniikkaa ja sitä pitää ladata JA tankata. Toyotan TÄYSHYBRIDI lataa itse itseään.
Legoautojen ajajat koolla. Noloo... Itse kaasuttelen menemään Corvetella.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on Toyotan hybridi yaris. Lupailivat kulutukseksi vain 3,8 litraa satasella, mutta kyllä se päälle viiden menee ellei vallan kävelyvauhtia ajele... Noissa markkinointiin tarkoitetuissa testimittauksissahan laitetaan kaikki ilmastointilaitteista lähtien kiinni että saadaan mahdollisimman alhaiset lukemat. Luultavasti autoa myös välillä työnnetään etc...
Meillä Toyota auris hybidi, kulutus kaupunkiajossa 3,7 litraa satasella, ja yhdistetty kulutus 5 litraa satasella. Eikä työnnetä ;)
Mutta joo, kukin ajaa millä lystää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi??? Tuohan on vanhaa tekniikkaa ja sitä pitää ladata JA tankata. Toyotan TÄYSHYBRIDI lataa itse itseään.
Ei sitä PIDÄ ladata, vaan sitä voi käyttää lataamattakin aivan kuten Toyotan TÄYSHYBRIDIÄ. Mutta sitä on MAHDOLLISTA ladata, toisin kuin Toyotan TÄYSHYBRIDIÄ.
Lol, kyllä AP on mennyt markkinointikikkaan, töpselistä tuleva sähkö on edullista, ei polttomoottorilla.